beste video bewerking software

Dennisairtime

Berichten: 328
November 27, 2009, 23:41:20
edit2Rapporteer  
Hoi wie kan mij vertellen wat de beste video bewerking software is voor kite actie.
Ik wil er net zulke gave films mee kunnen maken als bijvoorbeeld de filmpjes van Aaron Hadlow. Natuurlijk niet met tig camera's en bewegende camera's. Maar wel dat je de achtergrond stil kunt zetten en de actie net als in foto's kunt projecteren met meerdere shots achter elkaar. Of mee bewegende teksten die net lijken of ze in de film zitten i.p.v. erop geplakt.
Ik heb nu Pinnacle maar dat is allemaal een beetje simpel net als windows moviemaker.
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #1 November 27, 2009, 23:52:58
edit2Rapporteer  
Adobe Premiere en After Effects zijn de 2 programmas die daarbij het meeste te bieden hebben.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #2 November 28, 2009, 14:04:42
edit2Rapporteer  
After effects, nagenoeg onbeperkt in de mogelijkheden.
 
Dan is dit een van de beste tutorials om te beginnen: http://www.videocopilot.net/basic/
Waarna je verder kunt met de rest van de tutorials en je kunt hier direct zien wat zo'n beetje de mogelijkheden zijn: http://www.videocopilot.net/tutorials/

Het kost je minimaal een paar weken oefenen voordat je echt iets leuks kunt maken, maar daarna is je eigen verbeelding en doorzettingsvermogen de beperkende factor.
Nazar

Berichten: 385
Antwoord #3 November 28, 2009, 21:23:38
edit2Rapporteer  
After effects, nagenoeg onbeperkt in de mogelijkheden.
 
Dan is dit een van de beste tutorials om te beginnen: https://www.videocopilot.net/basic/
Waarna je verder kunt met de rest van de tutorials en je kunt hier direct zien wat zo'n beetje de mogelijkheden zijn: https://www.videocopilot.net/tutorials/

Het kost je minimaal een paar weken oefenen voordat je echt iets leuks kunt maken, maar daarna is je eigen verbeelding en doorzettingsvermogen de beperkende factor.


Ey Evan,
ik heb niet heel veel verstand met bewerken. Maar die tutorials van after effects die zijn gratis en je kunt met elke tutorial slecht 1ding doen, toch?
Maar welke bewerkings programma moet ik downloaden om die tutorial te kunnen gebruiken.(hij moet ook graag gratis zijn)
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #4 November 28, 2009, 22:09:42
edit2Rapporteer  
Die 2e link zijn allemaal voorbeeld tutorials ja maar daar leer gewoon onzettend veel van, die 1e bespreekt de basis. Alles is gratis daar ja, behalve die content boxes.

Een gratis programma wat in de buurt van Adobe After Effects komt (waar die tutorials over gaan die ik noemde) kan ik niet noemen als dat uberhaupt al bestaat.

Als je echt professionele effecten in je filmpjes wilt waar je de volledige controle over hebt zul je helaas bij de betaalde pakketten uitkomen of genoegen moeten nemen met de bepreking van de gratis edit-software.
Dennisairtime

Berichten: 328
Antwoord #5 November 29, 2009, 00:34:09
edit2Rapporteer  
Het maakt mij niet uit als ik moet betalen voor een vet programma waar je super effecten mee kan creëren. Maar hoe heten die programma's en waar kan je die halen?
Jarno

Geen avatar

Berichten: 2272
Antwoord #6 November 29, 2009, 01:17:50
edit2Rapporteer  
rofl!


https://store2.adobe.com/cfusion/store/html/index.cfm?store=OLS-NL&event=displayProduct&categoryPath=/Applications/AfterEffects&distributionMethod=FULL

daar ken je after effects halen....

naja halen... 1300 euro :-)

veel plezier GrinGrin
Jeromez

Berichten: 3323
Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #7 December 28, 2009, 23:00:46
edit2Rapporteer  
ik gebruik pinnacle studio plus

(edit) en jij dus ook lees ik nu...  schater
Rolandpeelen

Berichten: 40
Antwoord #8 Januari 23, 2010, 18:12:54
edit2Rapporteer  
Je kan videobewerkingsprogrammas onderverdelen in het daadwerkelijk bewerken van video's, dus color correcten e.d. en het aan elkaar zetten van video's.
Voor de bewerking kan ik after effects aanraden. Een erg prijzig, maar goed programma.
Voor het aan elkaar plakken, als je een mac hebt, final cut pro, als je onder windows werkt, premiere.

Check voor wat tutorials over after effects: http://www.videocopilot.net
Dennisairtime

Berichten: 328
Antwoord #9 Mei 09, 2010, 20:23:24
edit2Rapporteer  
Ik heb nu dus Affter effects en Premiere. Maar wat is dat moeilijk zeg. Het zullen vast hele gave programma's zijn maar ik wil nog wel tijd over houden om te kiten en niet dagen bezig zijn voor een klein stukje film.

Dus weet iemand een programma waar gewoon gave effecten inzitten zonder daar uren mee aan het stoeien te zijn.

Is de nieuwste Pinnacle goed?
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #10 Mei 11, 2010, 12:12:24
edit2Rapporteer  
Pinnacle liep  bij mij regelmatig vast  ThumpDown   ThumpDown    ThumpDown

Gebruik nu corel video studio 12  ThumpsUp

Werkt eenvoudig en loopt niet vast en is in het nederlands. Heb er meerdere gebruikt maar voor mij is dit de beste  ThumpsUp   ThumpsUp

http://www.youtube.com/user/richardkiter#p/u

Hier zijn de filmpies die ik heb bewerkt  ThumpsUp
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #11 Mei 11, 2010, 12:18:23
edit2Rapporteer  
http://www.vimeo.com/videos/search:Haring%20Hai%20

 ThumpsUp ThumpsUp ThumpsUp ThumpsUp
~Dirk~

Berichten: 633
Antwoord #12 Mei 15, 2010, 01:10:51
edit2Rapporteer  
Kijk eens naar Corel video pro, is een vrij eenvoudig programma en vrij snel, ik gebruik het sinds kort, daarvoor altijd pinnacle maar dit bevalt me 10x beter.
Wat ik gebruik is Corel videostudio X3 pro. Staat vast wel ergens in een nieuwsgroep
Tim_GTS5

Berichten: 2818
Antwoord #13 Mei 22, 2010, 10:12:21
edit2Rapporteer  
Heb zelf de GoPro HD die de filmpjes maakt in .MP4 en wil er geen kwaliteitsverlies in hebben, welk programma kan daarmee omgaan en kan de filmpjes ook weer maken in .mp4 ?
posty

Berichten: 2454
Antwoord #14 Mei 26, 2010, 12:56:56
edit2Rapporteer  
sony vegas pro 9!
Barendo

Geen avatar

Berichten: 19
Antwoord #15 Augustus 11, 2010, 18:27:55
edit2Rapporteer  
ooit gehoord van torrentz mense gratis programma's !!
zoals aftereffects en vegas pro
petervideo

Geen avatar

Berichten: 3
Antwoord #16 Oktober 12, 2010, 14:51:15
edit2Rapporteer  
Soms eens verder kijken dan je neus lang is voor editing programma's.
petervideo

Geen avatar

Berichten: 3
Antwoord #17 Oktober 12, 2010, 15:17:27
edit2Rapporteer  
Soms eens verder kijken dan je neus lang is voor editing programma's.
Zoals bij auto's zijn bekende merken zeer in trek, daarom zijn ze niet altijd de beste.  Dit is zo ook bij videosoftware.  Ik gebruik geen enkel adobe product, toch heb ik heel tof matriaal die pro's gebruiken. Zoals national geogr...,  Discovery, enz.  Edius is de naam.  Veel goedkoper dan adobe en HEEL stabiel. Dat zelfs al voor de kleinere versie neo2.
Ik moet wel eerlijk toegeven, een programma zoals After effect is oneindig in effecten en zowat de top, kwestie van pro effecten. Maar geeft voor mij een paar serieuze nadelen.
1- Is ongelooflijk peperduur.
2- Is ongelofelijk moeilijk om te leren..
3-Duurt een eeuwigheid om bvb een effect van 10 sec beeld te maken.( je bent makkelijk een uurtje bezig aan 10 sec beeld effecten)  Dat is natuurlijk voor een film van bvb 1 uur een bezigheid van dagen voor een paar effecten)
4-Je ziet helemaal de bomen niet meer door de veelvouden van effecten.
Maar, ja, hoe kan het anders, de effecten variatie is zowat oneindig, vandaar ook oneidig veel lagen open doen, enz.
Volgens mij is er nog geen programma die After effects nadoet en veel eenvoudiger zou zijn in gebruik en sneller voor de workflow.  Boris zou wel eens dicht in de buurt komen, maar is ook peperduur en omslachtig.
 Ik gebruik veel kant en klare oplossingen van Digital juice, zaxwerks, prodad,partical illusion(echt goed) ,Iclone ,enz.  Dat allemaal met mijn eduis5    ListenToMe (binnenkort de nieuwe pro versie   EDIUS6. )  mmmm , lol
Voor de mensen die zich graag op hoger niveau zouden plaatsen voor videobewerking en dit met een beperkt budget,  neem neo2, gewoon top product, zeer stabiel en ook al heel heel uitgebreid, qau effecten reeksen. Wil je meer kan je voor een zeer aangename prijs upgraden naar het proffecionele versie edius5 of 6 .
Ik weet dat ik mss de harde kern van adobe lovers zal steken in het hart, maar het gaat hem hier over video bewerking in het algemeen voor mij en ik hoef in feite maar één programma te gebruiken, van begin tot einde en geen 10 programma's + nog een paar rand programma's om een film te monteren (+ ik ben geen 1000den euro's) kwijt.  Maar nogmaals, als je echt de top van videoeffecten wilt, tja zal AE hetgene zijn dat je zal moeten hebben. 
Nog een raad voor de newbies in videobewerking;  video effecten is zoals saus over een gerecht, kan zeer smakelijk zijn, maar teveel saus, heb je een onmakkelijke soep.  Te is te (en zonde van de tijd die je erin steekt)
Voor een goeie geslaagd videoproductie is 1 goed senario, beelden op statief (niet uit de hand, da's voor amateurs!!), goeie klank, de beelden gewoon aan elkaar lassen met eventueel oveervloeiers en je hebt een prima montage.  Bekijk dan waar er eventueel effecten tussen moeten ;-) .
grts Peter
petervideo

Geen avatar

Berichten: 3
Antwoord #18 Oktober 12, 2010, 15:29:03
edit2Rapporteer  
Aan Barendo.  Wat jij doet is gewoon stelen.  Als iedereen illegaal programma's steelt, loopt de prijs op voor mensen die het product willen kopen en uiteindelijk kan een bedrijf gewoon overkop gaan door mensen zoals jij.  Ik zou eens willen weten hoe leuk jij het vindt dat iemand je camera zomaar wegneemt en deze dan nog op internet schrijft, heb je een camera nodig, steel de deze van barendo.  Trouwens niet echt smart op internet te schrijven dat je programma's steelt, lol.  Als er een onderzoek komt en vinden deze op je pc, kan je aardig en zwaar schrikken van de boete, dat zal een paar jaar werken zijn om deze te betalen.  (hopelijk kom je het niet tegen ;-)   
software Bedrijven hebben een leger aan advokaten waar je niet tegenop kan en 1 a 2 mensen betrappen per dag met illagale software is voor hen een mooie spaarpot. Als je mij begrijpt.
Swiftenaar

Berichten: 189
Antwoord #19 Oktober 12, 2010, 16:13:21
edit2Rapporteer  
@Petervideo, iedereen doet t, word vrij weinig tegen gedaan.. who cares.. Alsof jij nooit iets hebt gedownload via napster of wat dan ook? schijnheil.. sorry kan der nogal slecht tegen dat mensen zo reageren op iemand die "danwel piraterij pleegt" zoals de overige 90% van nederland.. komop zeg..

Premiere pro met after effects, is even wennen int gebruik, maar na wat toturials doornemen kom je een heel eind! premiere pro om het filmpje zelf aan elkaar te lijmen en after effects om de efectjes toe te voegen!

anders een Sony Vegas Pro 9 of iets in die richting!

Leukste filmpjes zijn toch de grotendeels zonder effecten zoals de eerste stormsjees delen, etc! gaat uiteindelijk om de actie, niet om de effecten!
Bart13

Geen avatar

Berichten: 589
Antwoord #20 Oktober 17, 2010, 23:28:57
edit2Rapporteer  
Final cut geen discussie mogelijk.
Robin73

Berichten: 948
Logs: 0 | 176 uur
Antwoord #21 Maart 02, 2014, 18:23:26
edit2Rapporteer  
Even een oud topic naar boven halen. Heb vandaag met een line mouth gefilmd. Filmpjes zijn wel leuk maar de horizon die draait continu. De ene keer lijkt het wel of ik naar boven vaar en de andere keer weer naar beneden.
Wat is het makkelijkste programma om de beelden gewoon horizontaal te houden.
Ik hoef geen professioneels pakket omdat ik toch niet zoveel filmpjes zal bewerken en niet zoals Ed hele mooi filmpjes zal editen.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.