Gecrasht op het strand

Frenqle

Geen avatar

Berichten: 1
Augustus 04, 2021, 14:19:31
edit2Rapporteer  
Ik schaam me kapot maar ik wil het toch delen om andere beginnende kiters te waarschuwen.
Achteraf is het superdom en super logisch dat het niet kon.

Ik ben vorig weekend wezen kiten met, volgens Windfinder, 20 kts. Ik heb mijn 9m opgepompt en merkte dat de wind veel sterker was dat deze niet bleef liggen, maar begon te schuiven over het strand. Na mijn board erop gelegd te hebben bewoog de kite alsnog. Ik heb er een hoopje zand opgelegd, omdat ik zo graag wilde kiten dat ik mijn veiligheid niet serieus nam ThumpDown. Er was verder niemand op het strand, dus ik nam het risico(stom stom stom!). Een andere kiter was al op het water en ik startte mijn kite alleen. Dit doe ik wel vaker met kalmer weer door hem gedepowered rustig op zijn kant te trekken en dan met een kort sprintje op spanning te krijgen en rustig omhoog te sturen. Tot nu toe ging dit altijd goed. Deze keer was de wind zo krachtig dat mijn kite mij op het strand constant flink de lucht in trok en een stuk over het strand sleurde. Ik heb de safety leach gebruikt en mijn kite stortte neer. Gelukkig was ik alleen enorm geschrokken en was niet gewond, maar wat was dit een achterlijke actie van mij loser.

Als de wind je opgepompte, met de kop in de wind liggende kite meeneemt over het strand, pak een kleinere of pak het spul weer in. Ik heb mijn les geleerd en ik hoop dat anderen niet dezelfde fout maken als ik
Kitedoctor

Berichten: 89
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #1 Augustus 05, 2021, 10:43:07
edit2Rapporteer  
Hoi Frenqle,

Allereerst fijn dat je niet gewond bent geraakt.
Goed van je dat je dit toch deelt, knap dat je je over je schaamte hebt heengezet.
Iedereen begrijpt dat je enthousiast bent en dan soms mindere beslissingen neemt.

Goed om nogmaals onder de aandacht te brengen dat je materiaal vervangbaar is, maar je lichaam niet.
Inschatten van risico's is het aller belangrijkste in onze sport.
Selflaunch is een groter risico dan geassisteerd starten en op het land nog gevaarlijker.
Bij twijfel weet je het antwoord eigenlijk al: niet doen.

Dank voor het delen!

« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.