[Ervaring] Mijn ongeluk te IJmuiden, donderdag 10 december 2009

Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #100 Juni 01, 2010, 13:05:23
edit2Rapporteer  
Citaat
Vandaag dinsdag 1 juni zou een mooie dag worden.

Volgens de chirurg mocht ik vanaf vandaag weer KITEN       

Wordt nu waarschijnlijk na maandag 28 juni. Op deze dag wordt de pen (K-draad) uit mijn pink gehaald

Nog 4 weken niet kiten   

Shit Happens       


Is dat filmpje echt van jou vinger? 

 
 
Nee  dit is niet van mijn vinger

De foto,s zijn wel van mijn geopereerde pink

Flyingtrunkie

Berichten: 1804
Antwoord #101 Juni 01, 2010, 20:39:47
edit2Rapporteer  
Nou, 't mag ook niet een keertje meezitten Ries... ThumpDown
Marko

Berichten: 1650
Antwoord #102 Juni 02, 2010, 09:52:52
edit2Rapporteer  
aaii :S sterkte man Sad
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #103 Juni 28, 2010, 20:14:23
edit2Rapporteer  
Even een up date

Vandaag de pen uit mijn linker pink gehaald in het ziekenhuis

Eerst een injectie tegen de pijn en toen met het tangetje de pen er uit.

Vanaf nu mag ik na 7 maanden kiten maar helaas geen wind  ThumpDown

Wel weer een afspraak gemaakt voor mijn rechterhand ringvinger welke op 7 oktober wordt geopereerd waarna ik daarna ook weer voor 2 weken eruit lig

Voorlopig dus weer kiten maar waar is de windt ???
martimor

Berichten: 1934
Antwoord #104 Juni 29, 2010, 20:39:15
edit2Rapporteer  
He, goed man,   ThumpsUp eindelijk weer.
hoop dat het maar snel voor je mag gaan waaien
(stuur ook wat wind door naar oost groningen  ListenToMe )
Jeromez

Berichten: 3323
Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #105 Juni 29, 2010, 21:19:16
edit2Rapporteer  
Goed te horen dat je weer mag kiten Rich!
danus3

Berichten: 12
Antwoord #106 Juni 29, 2010, 21:25:29
edit2Rapporteer  
beter dat je weer mag kiten ik zit ondertussen al een jaar stil vanwegen een geschuurde voorstekruisband! mag nu ook eerdags weer beginnen met kiten kan ook echt niet wachten!!!
Ride

Berichten: 4775
Logs: 0 | 234 uur
Antwoord #107 Juli 02, 2010, 10:58:43
edit2Rapporteer  
Goed dat je er weer bij bent Richard. Je zal wel niet kunnen wachten om weer natte voeten te krijgen. Rustig weer opbouwen he, niet meteen een kitelooptransisionflatbendfrontrollinto blinden danmeteenopjeplaatgaanmove gaan doen. Grin

Hopen op een hoop wind de komende week. Kunnen we weer lekker los gaan. Joepie

En het vingertje van 7 oktober is ook weer zwaar balen. Gaan we eerst lekker een week genieten, eten, lachen en natuurlijk vliegen in El Gaaaaaaaaaaaauuuuuuuuuuwna en kan je daarna weer het ziekenhuis in.  ThumpDown
kentyman

Berichten: 2093
Antwoord #108 Juli 19, 2010, 15:37:37
edit2Rapporteer  
Beterschap Richard, heftig verhaaltje. Ik zou exact hetzelfde hebben gehandeld. Het enige dat ik kan bedenken is dat je je lijnen niet op de juiste manier hebt opgerold. Het is me niet duidelijk hoe je dat precies gedaan hebt. Ik zou ze gewoon normaal oprollen, maar dat is fout. Volgens mij moet je eerst een stuurlijn een paar slagen geven en daarna pas de rest, om ongewild herstarten te voorkomen. Maar ik ben hier niet helemaal zeker van. Misschien iemand anders? Sterkte met revalideren in ieder geval. ThumpsUp

Ik hoop dat het nu beter gaat met je hand! Dit forum kende ik nog niet dus ik lees dit verslagje pas net! Wat er denk ik fout is gegaan is dat je je bar bent gaan oprollen voordat je je kite "onklaar" hebt gemaakt.

Je schrijft dat je dacht te zien dat de LE leeg was, maar dat was blijkbaar niet zo. Volgens mij: als je je bar gaat oprollen in het water dan moet je altijd EERST je quick-release losgooien. Je kite hangt dan aan je leash en zal nooit meer per ongeluk lanceren.

Met je QR los en je kite aan je kite-leash kun je rustig je lijnen oprollen: eerst alleen de leash-lijn. Als de leash-lijn ver genoeg op de bar zit dan kun je ook de andere lijnen gaan oprollen. Mocht de kite wind vangen terwijl je aan het oprollen bent dan moet de leash-lijn de enige lijn zijn die strak komt te staan, de andere lijnen moeten los blijven hangen.

Zelf heb ik deze "self-rescue" techniek een paar keer "geoefend", dat zou ik iedere kiter willen aanraden. Door je lijnen veilig op te rollen in het water, en dan op je kite te gaan liggen en 1 tip in de wind te houden kun je heel comfortabel terug zeilen naar de kant. Zeker als je wat verder uit de kust ligt met een "disabled kite" dan is dit erg handig.

P.S. enne oh ja: vergeet je lijnen mes niet! :-)
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #109 December 10, 2010, 01:01:17
edit2Rapporteer  
Het was vandaag precies een jaar geleden dat ik dat kl..te ongeluk kreeg ThumpDown  ThumpDown  ThumpDown

Wat heb ik hiervan geleerd ???

Kitesurfen is een passie die je hele leven  kan beheersen. Ben je eenmaal door dit (kite) virus gegrepen is er geen weg meeer terug. Ik ben al jaren besmet door dit virus  ThumpsUp

Was vandaag op Ijmuiden net als een jaar geleden. Ik had een nieuwe kite de bularoo 9 meter  2010 voor het eerst op het water. Op het einde van de middag crahte mijn kite in het water. Ik kreeg weer flasbacks van een jaar geleden toen het mis ging.
Gelukkig was dit niet het geval.
Toen we terug reden in de auto moest ik denken aan vorig jaar toen ik met mijn vinger in toiletpapier had en daarna  moest worden geopereerd

Heb vervolgens 7 maanden niet meer gekite en zo gauw het koud is zit ik met een behoorlijke pijnlijke vinger. maar het had natuurlijk veel erger af kunnen lopen
 
Maar goed het is nu eenmaal zo. Shit Happens.  ThumpDown ThumpDown

Wat ik nu wil zeggen is dat je altijd scherp moet blijfen, ook al valt dit niet altijd mee. Bij bepaalde handelingen doe je dit op routine en dat is juist  gevaarlijk, blijf dus scherp, ten alle tijde.

Ook wil ik hierbij alle kiters bedanken die mij het afgelopen jaar zo bijzonder gesteund hebben.  En dat is voor mij ook het mooie van kite surfen.  ThumpsUp

Sportief gezellig en sociaal met zijn allen.   ThumpsUp  ThumpsUp

Kortom een zeer mooie Sport die ik eigenlijk voor geen goud zou willen missen  ThumpsUp

Bedankt allemaal  ThumpsUp ThumpsUp ThumpsUp  ThumpsUp
 
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #110 December 10, 2010, 10:26:24
edit2Rapporteer  
Wat een emotie voor een westfries  Grin ,het allerbeste, pik  ThumpsUp THUMBSUP!!!
zwafra

Berichten: 4249
Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #111 December 10, 2010, 17:14:56
edit2Rapporteer  
Wat een mooi verhaal Richard ... Cry  we zijn ook blij voor dat je weer kan kitesurfen en vinden het altijd heel gezellig als je er bent... Grin  ThumpsUp
Flyingtrunkie

Berichten: 1804
Antwoord #112 December 10, 2010, 21:47:51
edit2Rapporteer  
snifff..
Ride

Berichten: 4775
Logs: 0 | 234 uur
Antwoord #113 December 10, 2010, 23:09:30
edit2Rapporteer  
Mooi stukje proza Richard. Ik heb er een zakdoekje bij gepakt toen ik het las. Het is geen verhaal in de klassieke betekenis van het woord; met een begin, een midden en een einde. Slechts een enkele keer vertellen mensen een volledig verhaal. De verhalen die mensen vertellen schetsen eerder een situatie of belichten een moment. Ze kunnen een serie gebeurtenissen beschrijven of geven slechts een sfeertekening. Mensen vertellen over innerlijke beelden of proberen hun gevoelens te verwoorden. Regelmatig gebeurt het dat mensen na enkele zinnen in tranen uitbarsten, of brengen verlegen en stotterend slechts enkele woorden uit.  Maar ook gebeurt het dat er een heel verhaal komt. Jij vertelt jou verhaal op die manier, een heel verhaal, een volledig verhaal. Als lezer/luisteraar bevind ik me, samen met de verteller, jou dus, in de „ruimte van het verhaal?, het wordt een gedeelde werkelijkheid. Er is werkelijk „contact? tussen de verteller en de lezer/luisteraar.  Er ontstaat bij „vertellen in contact? zowel bij degene die vertelt als degene die luistert „voeling? met het verhaal wat verteld wordt. Het verhaal komt tot leven, en wordt driedimensionaal ervaren. Het vult de ruimte tussen de verteller en mij als  luisteraar.

Zo, dat is eruit. Nou pak ik nog een rum/colaatje. Grin Grin Grin
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #114 December 14, 2010, 16:40:49
edit2Rapporteer  
Citaat
Nou pak ik nog een rum/colaatje

Krat is al bijna leeg ??  Grin Grin. Jij mot stoppen met kiten en dan filisofische boeken gaan schrijfen.  ThumpsUp

Bijvoorbeeld  over de zin van het leven of waarom vrouwen van kiten houden etc etc  ThumpsUp
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #115 December 18, 2010, 12:39:59
edit2Rapporteer  
Citaat
Kortom een zeer mooie Sport die ik eigenlijk voor geen goud zou willen missen

En dan te bedenken dat ik hem echt heb moeten overhalen om ook eens aan die kite te gaan hangen. Vond Ries maar helemaal niks al die touwtjes en die vreselijke verhalen, waar hij nu over mee kan praten, nee hoor laat mij maar windsurfen. Het heeft even geduurd maar zoals we kunnen lezen heeft hij het virus uiteindelijk, nog erger als ik, ook te pakken. Ondanks dat we elkaar hier regelmatig lopen af te zeiken  Grin  vind ik het altijd gezellie als we met z'n tweeën op stap gaan dus tot de volgende keer maar weer.  Kiss
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #116 December 18, 2010, 12:48:10
edit2Rapporteer  
Citaat
Ondanks dat we elkaar hier regelmatig lopen af te zeiken    vind ik het altijd gezellie als we met z'n tweeën op stap gaan dus tot de volgende keer maar weer

2011 kan nu al niet meer stuk,  ThumpsUp   ThumpsUp   ThumpsUp Cool Joepie

k zit te janken achter mijn toetsenbord van emoties.  loser

Ik ben zo blij dat teigertje me heeft overgehaald  ThumpsUp  ThumpsUp   ThumpsUp Joepie YeSS Joepie
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #117 December 10, 2011, 11:14:53
edit2Rapporteer  
Vandaag precies 2 jaar geleden  ThumpDown

Als ik toen wist wat ik nu wist was ik een minuut eerder gestopt met kiten maar dat was toen eenmaal zo,
Shit Happens !!!

Vinger is nog steeds koud bij het varen maar het is te doen als ik af en toe aan de kant stop.  Voor de mensen die het verhaal nog niet konden  zou ik zeggen, lees het door misschien heb je er wat aan.

Hoop het in ieder geval nooit meer mee te maken.  ThumpDown  ThumpDown

Wat ik nu wil zeggen is dat je altijd scherp moet blijven, ook al valt dit niet altijd mee.
Bij bepaalde handelingen doe je dit op routine en dat is juist  gevaarlijk, blijf dus scherp, ten alle tijde.

Kite ze en See You on the water !!!!  ThumpsUp  ThumpsUp


 
Ride

Berichten: 4775
Logs: 0 | 234 uur
Antwoord #118 December 10, 2011, 12:31:51
edit2Rapporteer  
Vinger is nog steeds koud bij het varen maar het is te doen als ik af en toe aan de kant stop. 
 

Nou snap ik waarom je altijd aan de kant staat te ouwehoeren.  Grin Grin Grin
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #119 December 10, 2015, 10:20:32
edit2Rapporteer  
Vandaag ook al weer precies 6 jaar geleden, wat gaat de tijd hard

Misschien heb je er wat aan
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.