[Ervaring] Crash in El Gouna

eric62

Geen avatar

Berichten: 2
December 28, 2009, 12:48:19
edit2Rapporteer  
Het is inmiddels al weer 1,5 jaar geleden gebeurd op El Gouna. Zoals sommige misschien wel weten, heb je in El Gouna dagelijks veranderende tij, in de periode dat ik er was in juni 2008, had je dagen met voldoende wind, maar ook dagen dat de wind stukken minder was. Na een aantal dagen , trok de wind weer aan en was ik behoorlijk gretig geworden, omdat ik al dagen niet had gevaren. Op die bewuste ochtend was het eb aan het worden, maar ik dacht dat het water op het rif nog voldoende was, om naar zee te varen. Ik maakte een waterstart en vaarde weg, geen probleem dacht ik, vervolgens bleef ik een paar meter verderop met mijn vinnen achter het rif steken en werd zelf gelanceerd. Het zijn fracties van secondes om te realisren wat er gebeurd, ik werd met mijn lichaam over het rif getrokkenen, probeerde nog met mijn handen af te zetten, toen ik eenmaal bij mijn positieve kwam, heb ik aan mijn safetyleash getrokken en was alle druk van mijn kite verdwenen. Ik schrok van mezelf, ik had alleen een short en (gelukkig )schoentjes aan. Het water maakte alles, voor het zicht nog erger, ik zat compleet onder het bloed, het leek ofdat ik met een tijger had gevochten, mijn handen, armen, buik, schouder en scheenbeen lagen open en waren ontveld. Ik heb naar de kant geroepen om hulp, waar een jongen stond te filmen, achteraf bleek het een nederlandse jongen te zijn en die heeft samen met de beachboys van het kitestation mijn kite aangenomen. Vervolgens ben ik zo de taxi ingestapt en naar het ziekenhuis gegaan. In het ziekenhuis hebben ze alle wonden gewassen en ontsmet , vervolgens gehecht en kreeg ik een anti biotica kuur. Dagelijks moesten de wonden verschoond worden. Mijn vakantie in El Gouna was voorbij, mocht niet in het water en kiten was helemaal uit den boze. Zo zie je maar, tegen beter weten in, teveel risico nemen en dit was het resultaat.
Jeromez

Berichten: 3323
Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #1 December 28, 2009, 14:00:54
edit2Rapporteer  
Het kan daar idd veradelijk ondiep zijn. Toen wij daar met een groepje waren een week lang hebben we ook een aantal mensen gezien die over het rif heen getrokken werden of in ieder geval flinke verwondingen hadden.

Zelf kwam ik uit El Gouuna terug met overal wonden en schrammen.
Uitkijken daar, het ziet er supermooi uit maar kan o zo gevaarlijk zijn.

@eric: Kite je nog wel trouwens?
Bram Wilbrink

Berichten: 823
Antwoord #2 December 28, 2009, 14:18:38
edit2Rapporteer  
Heftig en vervelend als je zoiets overkomt, in het bijzonder in een vakantie.

Bij de mangrove kitespot nummer 3 is weinig aan de hand overigens.. geen schoentjes nodig.. een enkele steen op de bodem maar diep genoeg.
Beste spot naar mijn idee.
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #3 December 28, 2009, 21:10:21
edit2Rapporteer  
Mooi kl..te Eric   ThumpDown   ThumpDown  ThumpDown

Heb er zelf ook gekite en was altijd weer blij als je over dat rif was.  ThumpsUp   ThumpsUp

Heb je er voor de rest nog wat aan overgehouden ????
Mauro

Berichten: 134
Antwoord #4 December 29, 2009, 00:55:59
edit2Rapporteer  
ahh klinkt pijnlijk.. Wat heeft je aangezet om het nu ineens met ons te delen?
Woodmaster

Berichten: 128
Antwoord #5 Januari 01, 2010, 12:44:22
edit2Rapporteer  
Als je twijfelde waarom ging je niet er omheen?
Daar is het diep zat!
Heb zelf gevaren zonder schoentjes en gelijk al de eerste dag men poten open door te landen midden een stukje met coraal.
Pest is dat de wonden niet helen als je bijna iedere dag daar vaart in dat klimaat.
Ik wist wel gelijk waar ik op moest letten tijdens springen/landen.
eric62

Geen avatar

Berichten: 2
Antwoord #6 Januari 15, 2010, 10:25:51
edit2Rapporteer  
Ik kite nog steeds, hoofdzakelijk op Slufter Bay , maar ben tegenwoorig wel op mijn hoede, safety first. Mijn laatste wond op mijn scheenbeen is eigenlijk afgelopen zomer pas helemaal dicht gegaan, voor de rest overal littekens op mijn lichaam. Ik heb mijn verhaal gedeeld met jullie, omdat voorkomen beter is dan genezen.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.