Hardboard in Dakhla, Marokko

Tycho

Geen avatar

Berichten: 53
Januari 16, 2010, 16:14:38
edit2Rapporteer  


In de zomer van 2009 zijn we met een groep kiters van DWV Hardboard uit Enschede afgereisd naar Dakhla, Marokko. We hebben ons daar drie weken prima vermaakt. Een deel van ons verbleef in kitecamp Auberge des Nomades du Sahara en een ander deel kampeerde op PK25, Plage Trouk.

Check de video hier

Check de foto's hier


KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #1 Januari 16, 2010, 17:09:32
edit2Rapporteer  
Erg vette movie jongen! Geeft een duidelijk beeld van jullie trip...
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #2 Januari 16, 2010, 17:35:07
edit2Rapporteer  
Die movie werk dus niet meer !!!
Tycho

Geen avatar

Berichten: 53
Antwoord #3 Januari 16, 2010, 18:23:16
edit2Rapporteer  
:S op de een of andere manier was er nog een keer http voor gekomen. Nu werkt de link weer.
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #4 Januari 16, 2010, 19:16:12
edit2Rapporteer  
TOP!!! Ik heb in een duik gelegen om dat moment die gast van die zandduin af sprong..Dat ging volgens mij best hard.
Ik wordt gek....wat een spot!!!!

Wat kost zoiets? Hoe lang geweest en hoe veel dagen met wind?
Tycho

Geen avatar

Berichten: 53
Antwoord #5 Januari 17, 2010, 14:46:26
edit2Rapporteer  
We zijn 24 dagen in Dakhla geweest en daarvan hebben we ongeveer 17 dagen wind gehad. Statistisch gezien is het onmogelijk om 7 dagen geen wind te hebben, maar toch was het zo. Het is wel zo dat de wind daar echt aan of uit is. Er zit niets tussen in. Ik had een 7m, 9m en 12m kite bij me, maar ik heb bijna alleen maar met mijn 9m gevaren. Die 12m heb ik een kwartier gebruikt en die 7m een paar uur.

Kosten:
Vliegticket van Frankfurt via Casablanca naar Dakhla: ongeveer 500 euro
Verblijf ik kitecamp Auberge des Nomades du Sahara: 210 euro per week incl eten etc

In het kitecamp zijn drie maaltijden per dag inbegrepen dus je geeft niet veel meer uit dan de verblijfkosten. Verder kost eten in Dakhla ook niet veel. Wij zijn twee weken in het kitecamp gebleven en hebben tussendoor wildgecampeerd op Plage Trouk. Dat is uiteraard gratis, maar je hebt dan ook echt alleen maar zand en zee zonder douches en wc's etc.

Voor kiten is Dakhla echt een aanrader. Voor andere dingen niet. Er is namelijk echt alleen maar zand, zee en heel veel wind. Je zit in de woestijn 25 km van Dakhla, dus het is nogal primitief. Wij hadden nog het voordeel dat we een eigen bus hadden, maar anders zit je redelijk vast in het kitecamp. Het personeel wil je wel naar de stad brengen, dat is geen probleem, maar het is toch onhandiger.
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #6 Januari 18, 2010, 12:32:54
edit2Rapporteer  
Dat wil toch zeggen dat je voor 2 weken ongeveer 1420 euro kwijt bent en je in een omgeving zit waar verder niks te doen is. Of is dat vliegticket de retour prijs?

Zie mijn vriendin (niet kiter) daar al 2 weken zitten haha. Dan toch maar Brazil of Egypte.
PieterS

Geen avatar

Berichten: 9
Antwoord #7 Januari 18, 2010, 12:37:59
edit2Rapporteer  
Ik was ook mee op deze trip en 500 euro was de retourprijs, dus dan zou je voor twee weken op 920 euro uitkomen. Afhankelijk van de periode zijn de tickets ook nog wel goedkoper te regelen denk ik...
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #8 Januari 18, 2010, 13:33:12
edit2Rapporteer  
Zie mijn vriendin (niet kiter) daar al 2 weken zitten haha. Dan toch maar Brazil of Egypte.

Op dat soort tripjes moet je vrouwlief ook niet meenemen. Beter zoals de hardboarders met alleen maar dudes gaan Grin

Erg lastig kitespots waar de vrouw zich ook kan vermaken. Ik weet er alles van Tongue


Vette video in hoge kwaliteit. En wat een spot!!! ThumpsUp ThumpsUp
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #9 Januari 18, 2010, 13:58:21
edit2Rapporteer  
Hoe heb je die bus er in vredesnaam gekregen? En misschien ook het linkje met de fotos er bij zetten Tycho? Die zijn meer dan de moeite waard. Dikke  ThumpsUp voor David!
Tycho

Geen avatar

Berichten: 53
Antwoord #10 Januari 18, 2010, 14:19:21
edit2Rapporteer  
In de startpost heb ik even een linkje naar de foto's toegevoegd.

Die bus is er gewoon heengereden. Nou zat ik zelf bij de mensen die met het vliegtuig gingen, maar ze hebben er slechts een dag of 5 over gedaan. Feutus kan je er meer over vertellen.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #11 Januari 18, 2010, 14:41:45
edit2Rapporteer  
In de startpost heb ik even een linkje naar de foto's toegevoegd.

Hebben jullie ook gefilmd met die 5D? Wat een spullen hadden jullie mee zeg

En echt respect voor die gasten die de bus er naartoe gereden hebben. Moet er niet aan denken, daar Dahkla in een soort niemandsland ligt. Het hoort officieel niet bij Marokko had ik begrepen, althans het gedeelte waar je kan kiten en de kitecamps zijn.
Feutus

Berichten: 66
Antwoord #12 Januari 18, 2010, 14:53:44
edit2Rapporteer  
yoo echt een geniale spot daar Grin
Ik ben zelf een van de gelukkigen die er is heen gereden. Echt geniaal om dat een keer mee te maken. We hebben er zelf in totaal een maand voor uit getrokken om heen en weer te rijden en daar te kiten. Op de heenweg hebben we er iets meer dan een week over gedaan maar we zijn onderweg nog 2 dagen bij moulay (stuk noorderlijker) geweest. Dit is een bekende wavespot, ben er zelf niet zo fan van maar er waren ook 3 windsurfers mee. De terugweg hebben we in 5 dagen geloof ik gereden maar dat kan nog wel sneller.  Verder is zon trip maken echt iets wat je een keer gedaan moet hebben, we zijn ook nog stukken door het binnenland gereden om wat meer van marokko te zien. Mede daardoor hebben we ruim 10000km gereden in onze mooie rode bus Grin. In de kosten scheelt het ook een heel eind omdat we alleen maar hebben gewildkampeerd. Wij waren in totaal 650 euro kwijt voor 4 weken vakantie waarvan 2 weken in Dakhla. Maargoed je moet er wel een beetje van houden want je zit wel veel in de auto.
Tycho

Geen avatar

Berichten: 53
Antwoord #13 Januari 18, 2010, 15:07:42
edit2Rapporteer  
Hebben jullie ook gefilmd met die 5D? Wat een spullen hadden jullie mee zeg

We hebben alleen gefilmd met een Sony HDR-HC5 camera. Die fotocamera die we bij ons hadden kan niet filmen.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #14 Januari 18, 2010, 16:47:46
edit2Rapporteer  
@ Feutus: respect man, en kan me voorstellen wat een belevenis. Geen gekke dingen meegemaakt?

@ Tycho: is dus een EOS 5D MkI, de laatste versie (MkII) kan waanzinnig filmen.
Sony beelden zijn ook retestrak
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #15 Januari 18, 2010, 17:18:04
edit2Rapporteer  
Leuke film! Vette spot!
Feutus

Berichten: 66
Antwoord #16 Januari 18, 2010, 17:18:29
edit2Rapporteer  
@Michiel.: genoeg gekke dingen meegemaakt maar gelukkig geen echte moeilijkheden met lokale bevolking of autoriteiten of iets dergelijks. In Dakhla had  Tycho wel een aanvaring (letterlijk Wink ) met lokale bevolking maar dat is al meer in een ander topic besproken.
martimor

Berichten: 1934
Antwoord #17 Januari 18, 2010, 17:27:38
edit2Rapporteer  
topper ThumpsUp Joepie Joepie YeSS
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #18 Januari 18, 2010, 18:05:25
edit2Rapporteer  
In Dakhla had  Tycho wel een aanvaring (letterlijk Wink ) met lokale bevolking maar dat is al meer in een ander topic besproken.


Dit verhaal? Dat stond ook op Hanglos.nl
Wat een verhaal is dat!
Tycho

Geen avatar

Berichten: 53
Antwoord #19 Januari 18, 2010, 18:08:11
edit2Rapporteer  
Nee, het ging om dit topic
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #20 Januari 18, 2010, 18:24:32
edit2Rapporteer  
Die had ik ook gelezen. Twee vervelende verhalen over een fantastische spot.
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #21 Januari 18, 2010, 18:26:35
edit2Rapporteer  
Tycho ik had dat destijds gelezen, maar dat is nu precies de reden waarom ik daar niet graag heen ga. Uiteraard kan zoiets overal gebeuren maar in zulke landen ben je extra kwetsbaar. Zo ken ik ook iemand die in Turkije ook eens een aanvaring heeft gehad wat hem veel geld heeft gekost. Prachtige spot met goede windcondities maar daar hou ik niet van.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.