Cumbuco, Brazilië, zomer 2010

Flip

Berichten: 72
Januari 20, 2010, 12:47:25
edit2Rapporteer  
Ik ben van plan een kitevakantie door te brengen in Cumbuco, periode eind juli begin augustus bij Windtown aldaar.

Iemand ervaring hiermee ?

Ik zie mezelf nog als beginner, heb twee jaar geleden een zalige kitevakantie gehad in El-Gouna, upwind varen en toe-side varen enzo lukte toen heel goed.
Met de wind en de golven in België lukt het niet zo goed.
Ik heb dus vlak water en constante wind nodig.
Beantwoord deze spot hieraan ?
Is het een drukke spot ?

Hoe is de wind en het weer in de zomer daar ?
En het kiten in het algemeen ?

@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #1 Januari 20, 2010, 13:16:01
edit2Rapporteer  
Daar is genoeg over geschreven.Gebruik de zoekfunctie zou ik zeggen op het forum  Grin
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #2 Januari 20, 2010, 13:28:45
edit2Rapporteer  
Als je jezelf na 2 jaar nog steeds als beginner beschouwt en moeite hebt met de wind / golven in België zou ik m'n euries investeren in een vakantie wat dichter bij huis ( Zeeland brouwersdam / Noordzeekust / Waddeneilanden / Friesland ).
Neem je hier en daar een lesje.
heb je a, een leuke vakantie b, leer je een hele hoop ( zodat je ook met het Belgische "uit de voeten kunt" ) c scheelt een beste bak euries.
Volgend jaar als je dan goed kunt kiten rag je in de winter ff lekker naar Brasil.....
Dubbelop plezier!
kobrin

Berichten: 944
Logs: 0 | 240 uur
Antwoord #3 Januari 20, 2010, 16:30:02
edit2Rapporteer  

In cumbuco zijn er 2 goed bevaarbare lagunes met plat water.

Als je een vroege vogel bent dan heb je ruimte zat, in de namiddag wordt het drukker.

De zee is daar met laag water plat, met hoog water echt overdreven choppy!

De wind is top in de zomer!
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #4 Januari 20, 2010, 17:55:45
edit2Rapporteer  
Mee eens ,in cumbucie kan je prima leren kitesurfen,sterker nog ik heb het er na 3 lessies in nederland ook verder moeten leren.En je ziet het ik ben nu een echte pro  Tongue
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.