Kitesurfen is een drug, geen verslaving

TMK

Berichten: 126
Februari 27, 2010, 14:46:17
edit2Rapporteer  
Kitesurfen is geen verslaving, maar een drug om je normaal te laten functioneren.
Op het water zijn de meeste al Lunatics, tot ze er af gaan, na een flinke dosis te hebben gehad.
Bij sommigen is het duidelijk uitgewerkt Tongue

discuss..
Mriek

Berichten: 649
Antwoord #1 Februari 27, 2010, 15:00:14
edit2Rapporteer  
Een soort van psychiatrisch medicijn dus? Antidepressivum, antipsychoticum, anti...? Grappige theorie, maar de vraag is dan waarom ze (we Wink) het nodig hebben. Tegen welke aangeboren of ontwikkelde afwijking? En tegen welke bijbehorende symptomen?

Weet niet of het je bedoeling was maar ik dacht laat ik er eens serieus op ingaan, ben zelf ook erg gefascineerd door het effect wat kiten op me heeft Grin
TMK

Berichten: 126
Antwoord #2 Februari 27, 2010, 16:13:37
edit2Rapporteer  
Gewoon, je bent van de wereld, en zo vrij als een duif.
Om elke dag in je hok te zitten en heen en weer in de file te staan is ook geen leven Wink Het geeft me een gevoel dat ik leef. Niet dat ik een niksbaan heb ofzo Tongue
HDFrank

Berichten: 618
Antwoord #3 Februari 27, 2010, 18:44:54
edit2Rapporteer  
Sorry TMK

Maar als je  elk moment dat je niet kitesurft, of als je niet kan kitesurfen, naar de lucht de bomen of naar een site met windvoorspellingen kijkt, lijkt het me volgens de definitie een verslaving.

Als je geen dosis krijgt ben je niet in je gewone doen en tot absurt gedrag in staat.
Als je een dosis onthouden wordt reageert je lichaam en je geest op de afkick verschijnselen.

Ik moest vandaag op mijn kleindochter passen, het kind heeft het geweten. Ze moest mee naar Scheef om naar de woei te kijken (2jaar).

Ik ben het dus niet eens met je stelling. schater

Grtz verslaafde 1ste klas
HDFrank
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #4 Februari 27, 2010, 18:50:02
edit2Rapporteer  
Ok TMK gaat een jaar zonder kitesurfen proberen, dan weten we allemaal of het nu wel of geen verslaving was Wink
TMK

Berichten: 126
Antwoord #5 Februari 27, 2010, 19:11:37
edit2Rapporteer  
Nou, dan zijn we aan de drug verslaafd Tongue
HDFrank

Berichten: 618
Antwoord #6 Februari 27, 2010, 19:13:02
edit2Rapporteer  
Ik zou het niet proberen.

Anders staat er binnen 1 jaar het afscheids briefje van TMK


"Het is geen verslaving maar ik kan toch niet zonder verder leven."

TMK    alsjeblieft doe het niet  ~!!!!!!!!!!!!
NIELZZZZ

Berichten: 1344
Antwoord #7 Februari 27, 2010, 22:15:34
edit2Rapporteer  
het is zeker wel een soort van verslaving want als ik een week niet kite,vraagt me vriendin altijd wannneer het weer gaat waaien omdat ik dat altijd sagerijnig wordt.

dus toch een soort therapie
TMK

Berichten: 126
Antwoord #8 Maart 10, 2010, 20:09:04
edit2Rapporteer  
Ik word niet snel chago. Alleen als het 3 weken lang niet waait in de zomer, of dat de voorspellingen er super uitzagen en ineens keihard inkakken  Tongue
pimpoldi

Berichten: 818
Antwoord #9 Maart 12, 2010, 12:42:08
edit2Rapporteer  
ahaha ja idd! en je lichaam gaat gewoon weer vragen om te kiten! me oog gaat trillen na 2/3 weken ofzo.  ik denk dat het ook een verslaving is, er stond trouwens een heel artikel over op hanglos http://www.hanglos.nl/news/221724/kitesurfnews-kiteology-waarom-is-kitesurfen-zo-verslavend.html

toch leuk om te lezen..
nu mag het wel gaan waaien,,,
RH

Berichten: 298
Antwoord #10 Maart 12, 2010, 12:53:13
edit2Rapporteer  
De drug heet adrenaline en je kan er wel degelijk een soort van verslaving voor opbouwen. Je kan overigens ook wel vrij eenvoudig weer afkicken. Na 2 1/2 maand niet kiten, heb ik er nu veel minder moeite mee een dag over te slaan dan voor die tijd.
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #11 Maart 12, 2010, 16:48:18
edit2Rapporteer  
Heb toch het idee dat het naarmate je ouder wordt het minder wordt. Vroeger met windsurfen ( was ik een jaar of 20) had ik er volgens mij meer last van dan nu. Heb vanaf 27 december tot eind februari niet kunnen kiten en moet eerlijk zeggen ik had eigenlijk nergens geen last van. Kan ook rustig een paar dagen overslaan als het waait en ik moet werken doet het me weinig.
pimpoldi

Berichten: 818
Antwoord #12 Maart 13, 2010, 19:44:20
edit2Rapporteer  
haha bij mij is dat wel anders,,, maja ik ben nu 17 en kite 2 jaartjes,, dat scheelt denk ook, op het begin zul je veeel enthousiaster zijn denk ik.
LamiKaze

Berichten: 897
Logs: 0 | 11 uur
Antwoord #13 Maart 17, 2010, 21:17:15
edit2Rapporteer  
 YeSS Ik word helemaal wild "adrenaline" had ik bij Windsurfen 30 jaar terug al.
En nu met Kitesurfen is het weer helemaal terug Yeah Baby alleen nog extremer  Joepie

Of zou het midlife circus zijn  Grin Huh
Tim_GTS5

Berichten: 2818
Antwoord #14 Maart 30, 2010, 17:13:12
edit2Rapporteer  
Hier nog een leuk stukje:

Adrenaline.
Adrenaline word ook wel het stress hormoon of het vecht en vlucht hormoon. Adrenaline komt vrij bij stress, boosheid, kou, hitte, pijn en fysieke arbeid. Door adrenaline krijg je dus kracht en energie. Bij sporters komt adrenaline vrij bij de start of bij de eindsprint bij de finish.
Na aanmaak van adrenaline stijgt de bloeddruk in je lichaam doordat de bloedvaten vernauwen. Je hart begint sneller te kloppen door de adrenaline stoot. Je pupillen worden groter en je handen beginnen te zweten. De bloedtoevoer naar je darmen word verminderd waardoor je een gevoel van spanning krijgt. Ook lijkt alles wat langzamer te gaan zodat je sneller kan reageren. Je hebt dus alles om in korte tijd net iets meer te kunnen doen dan normaal. Het plotseling vrijkomen van adrenaline kan leiden tot hyperventilatie.


Adrenalineverslaving
Nu iets heel anders, adrenalineverslaving. Adrenalineverslaving is dat je zo erg aan adrenaline gewend bent dat je niet meer zonder kunt. Je kan adrenaline opwekken door middel van spannende computerspelletjes, bungeejumping, enge achtbanen, spannende sporten of gaan op survival gaan. Als dat soort mensen geen adrenaline ‘hebben’ ontstaan er afkickverschijnselen zoals; trillen, stemmingwisselingen, verstrooidheid, dissociatie, depressiviteit, agressiviteit, chagrijnig, drang naar adrenaline adrenaline opwekken door middel van een extreme sport
enzovoort. Adrenaline is in dat opzicht net een drug; je lichaam raakt eraan gewend en kan niet meer zonder.
Het is net zo verslavend als roken, sommige mensen roken niet, sommige mensen roken alleen bij feesten en speciale gelegenheden en sommige mensen roken als een schoorsteen.


Zie HIER de rest
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.