Meldt hier je kite-ongeluk aan.

Wimt

Berichten: 2498
Juni 09, 2012, 20:15:53
edit2Rapporteer  
Meldt hier je kite-ongeluk aan.

Je kunt je ook voor-aanmelden, want, als je eenmaal op de IC ligt, is het natuurlijk moeilijk aanmelden.

Denk je hier een doelgroep voor te zijn, dus, ben je:

Een Duitser (komt een vertaalknop op deze site)
Beginner zonder kitelessen.
Beginner, met lessen, maar lees je nooit de zinvolle veiligheidstips op KH.
Ben je zeer ervaren, maar laat je je te makkelijk afleiden, als er een mooie blonde langs kite.

Concreet voorbeeld vandaag op Workum;

Ben je een showkid, maar kun je eigenlijk toch niet goed kiten met je grijze SS, en beland je kite tussen het publiek met minderjarige toeschouwers. Zo op afstand kitend, kon ik wel zien, vermoeden, dat ie een lesje kreeg.

Vertik je het, om toch tot de stopborden vh natuurgebied te kiten (zoals ook vandaag weer) dan behoef je je hier niet aan te melden: als veroorzaker van jouw ongeluk, meld ik je als aanvullende service, hier wel aan.

Er komt hier ook een sub-rubriek van ongelukken die je BIJNA zijn overkomen.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #1 Juni 09, 2012, 20:18:10
edit2Rapporteer  
Is ie toe aan een rolstoel?
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #2 Juni 09, 2012, 20:21:18
edit2Rapporteer  
Gisterenavond (gigantisch vlagerig tot het niveau dat ik er geeneens meer het nut van inzag om verder te kiten met 6m en vlagen richting de 50kn) moesten er een paar het toch even proberen met een 7m. 1 rakje varen verder kwamen ze weer binnen om over al die oude mini grafkites nog maar te zwijgen die lek zijn, slechte lijnen hebben of 1 kant op trekken die eens per jaar de tas uit komen als het te hard waait voor hun normale gear.....
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #3 Juni 09, 2012, 20:23:57
edit2Rapporteer  
Die SS- rider: niet dat ik weet.

Kreeg zelf ook klop vandaag: een ongewildde loop tijdens een rotatie, waardoor ik dermate hard op het water kwam, dat ik blij was met mijn oordopjes: anders had ik geen trommelvlies meer.

Verbaasd mij, na lange tijd geen wind, en nu zeer vlagerige wind, er geen ongelukken zijn gebeurd.

Peter Timoteef begon gisteravond met een vooraankondiging, dat het ssoms ook te hard waaien kan, toen voelde ik meteen een naar voorgevoel..
Ging het gelukkig alleen maar om afgelasting van de catamaranwedstrijd.
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #4 Juni 09, 2012, 20:27:01
edit2Rapporteer  
@Evan: mag je hopen dat die kites stiekum dermate door de motten zijn aagevreten, dat ze ze weer terug in de tas doen.
YJ

Berichten: 476
Logs: 0 | 106 uur
Antwoord #5 Juni 09, 2012, 22:40:22
edit2Rapporteer  
Gister ook zo'n prutser op Workum, die z'n kite opliet toen er net een onweersbui aankwam. Werd bij het oplaten door een vlaag gepakt en z'n kite loopte naar beneden, centimeters naast een vrouw op het strand kwam hij neer  ThumpDown
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #6 Juni 11, 2012, 10:13:35
edit2Rapporteer  
Dat zegt ik.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #7 Juni 11, 2012, 11:25:17
edit2Rapporteer  
uhm: http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?board=35.0
brian

Berichten: 440
Logs: 0 | 8 uur
Antwoord #8 Juni 11, 2012, 11:29:38
edit2Rapporteer  
Ik klapte ook hard op het water zaterdag zeg. Was op Brouwersdam en bij een sprong kreeg ik een ongewilde rotatie, waardoor ik de weg kwijt was en m'n kite alleen maar doorstuurde.
Dat resulteerde in een mooie vrije val op mn zij. Ben blij dat ik nog kan horen met beide oren zeg. Wat een dreun was dat. Voel em nog steeds.
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #9 Juni 11, 2012, 17:24:04
edit2Rapporteer  
gebeurde mij ook. Was wel een gewilde rotatie. Maar een ongewildde loop bij een windvlaag. Kwam ook op mijn zij.
Daarom heb ik oordopjes
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #10 Juni 11, 2012, 19:55:58
edit2Rapporteer  
@brian, weet je zeker dat jij het was? Ik dacht dat ik het was.

Vrijdagavond waren er ook nog een paar zonder boardje aan het oefenen op de slufter. Als je met zijn 2-en aan 1 kite hangt, is 40 knopen pal onschore nog steeds 40 knopen pal onschore.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.