Borocai Filipijnen

Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Januari 22, 2012, 14:46:30
edit2Rapporteer  
Wie weet hier meer van?.. tips, triks, do's don'ts... periode dec/januari.
brian

Berichten: 440
Logs: 0 | 8 uur
Antwoord #1 Januari 22, 2012, 16:27:08
edit2Rapporteer  
Haha ik heb alleen dat je niet in de zomer moet gaan  Tongue, voor de rest kan ik alleen maar zeggen dat er wel een leuke sfeer was enz. Ik vaarde er 1x buiten het windseizoen en toen vaarde ik dus niet aan ge vlakwaterkant van het eiland.
Ik denk dat je als je een 12 hebt, die zeker mee moet nemen.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #2 Januari 22, 2012, 17:37:17
edit2Rapporteer  
Nou dacht december of januari te gaan... en we dachten om de 10m en 7m mee te nemen...

Kan je meer vertellen over verblijf, visum en waar je absoluut niet moet wezen?
Ben ook een zeer ervaren duiker, wil ik dat daar ook doen.
brian

Berichten: 440
Logs: 0 | 8 uur
Antwoord #3 Januari 22, 2012, 21:05:47
edit2Rapporteer  
Ja dan zit je wel in het windseizoen ja. Eigenlijk weet ik niet zoveel erover, was er veel te kort. Het was meer een tussenstop op me vakantie.
Weet wel dat je beter aan de oostkust kan zitten voor het kiten, maar het hele leven van het eiland is aan de westkust.
Op zich maakt het niet super veel uit waar je zit, want je kan zo met zo'n brommer mee voor weinig.
brian

Berichten: 440
Logs: 0 | 8 uur
Antwoord #4 Januari 22, 2012, 21:08:03
edit2Rapporteer  
Ja qua maten kites weet ik het ook niet zeker, maar ik denk dat je maar wat reisverslagen moet gaan opzoeken.
De windvoorspellingen zou ik trouwens niet al te erg op vertrouwen, maar gewoon op het strand kijken.

Over het duiken, doen! Ik had wat gesnorkeld en ik vond het allemaal wel heel mooi en de mooie vissen die zijn er ook aanwezig.

Had ook gehoord, dat je tegen verveling ook wel langs wat eilanden kan gaan met een boot.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #5 Januari 23, 2012, 10:40:27
edit2Rapporteer  
En hoe zit het met daar heen reizen en verblijf en visum.
Note: naar manilla vlieg ik met KLM of Skyteam partner ivm de voordelen die mij dat oplevert.
kitestertje

Berichten: 1132
Antwoord #6 Januari 25, 2012, 14:14:16
edit2Rapporteer  
http://need2kite.com/location/boracay/
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #7 Januari 25, 2012, 17:50:51
edit2Rapporteer  
@liesje. Ja die site ken ik al... heb je daar ervaring mee?
brian

Berichten: 440
Logs: 0 | 8 uur
Antwoord #8 Januari 25, 2012, 18:20:57
edit2Rapporteer  
Sorry ik weet niet hoe het met het visum en verblijf zit, behalve het feit dat je aardig wat locaties hebt om uit te kiezen. En veel luxe dacht ik.
Erheen vliegen kan ook via manilla. Je vliegt wel naar een eiland er dichtbij en de echte overstap naar het eiland gaat via boot. Als je het een beetje geregeld hebt dat brengt een busje je naar de boot, want tussen het vliegveld en de boot dat is nog wel een stukje.
Weet je al via welk vliegveld je moet  of niet?
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #9 Januari 25, 2012, 18:41:53
edit2Rapporteer  
Het enige wat ik weet is dat ik naar manila toe moet maar dan moet ik ff kijken hoe verder... @brian tips/ ervaring?
brian

Berichten: 440
Logs: 0 | 8 uur
Antwoord #10 Januari 25, 2012, 19:53:44
edit2Rapporteer  
Ff kijken dan hoor.
Je gaat met het vliegtuig van Manilla naar Caticlan Airport en dan rijd je met een busje naar de Caticlan-Boracay ferry, waar je naar Boracay vaart.
kitebcn

Geen avatar

Berichten: 4
Antwoord #11 Februari 24, 2012, 17:18:30
edit2Rapporteer  
Hello,.

Sorry I'm going to write in English as my dutch is not good. Boracay is amazing. I just came back from a 3 weeks trip and I was kiting every single day.
The strong points of the spot are

- flat water @ low tide
- its cheap
- lots of party at white beach 10 min walk from spot

The only problem is that the wind is most of the time onshore. Thats hard for beginners that can not go upwind. It's very difficult to walk out at low tide and its impossible by high tide.The beach desapears compltly by high tide what makes lunch difficult.

Otherwise a really amazing spot.

Best
Kitesurf Barcelona
Clases y Cursos Kitesurf Barcelona
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #12 Maart 24, 2012, 17:14:40
edit2Rapporteer  
Hola kitebcn,
Puro yo no hablo en español y catalan, so there we go in inglish.

Are there any places which you can suggest for overnighting, with kitegear and girlfreind? What kite sizes to bring along... do's and don'ts?
What about the other islands, have you travelled arround a bit? Because we are going to backpack and try to see as much as possible, even thinking of going to mindanao. All info is very welcome.

Cheers mate muchos graçias! Grin
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #13 Maart 24, 2012, 19:15:04
edit2Rapporteer  
Btw what about diving there?
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.