kitespots biarritz of minizan

the_jay

Geen avatar

Berichten: 1
Mei 01, 2010, 21:10:16
edit2Rapporteer  
hey kiters

we willen van de zomer naar of biarritz gaan of minizan
maar we weten niet welke 2 steden de lekkerste kitespots hebben.
kunnen jullie ons aan de juiste info helpen.

we zoeken dan wel een spot waar het gedoogd is te kite en niet al te gevorderd

hoop dat jullie ons de juiste weg op kunnen helpen

ciao
jay
zwafra

Berichten: 4249
Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #1 Mei 06, 2010, 11:08:24
edit2Rapporteer  
Mijn ervaring met Biarritz is dat het geen goede kitespot is ..
(echt) hoge golven die vlak voor de kant breken en in de zomer moet je het treffen met de wind ..
ik ben er een aantal jaren geleden in juli geweest en heb van de 14 dagen net 2 middagjes kunnen varen..
Het is wel een goede golfsurf spot ..
Bram Wilbrink

Berichten: 823
Antwoord #2 Mei 06, 2010, 11:58:35
edit2Rapporteer  
mega golven..verder weet k weinig.
nickson

Geen avatar

Berichten: 12
Antwoord #3 Mei 06, 2010, 12:12:13
edit2Rapporteer  
He ik ben hier vorig jaar geweest tijdens roadtrip een paar dagen.
Echt super locatie om te golfsurfen. Ik had toen die tijd ook me kitespullen meegenomen ik heb het toen niet geprobeerd om in zee te gaan kiten. Het werd wel gedaan door enkele maar de golven zijn behoorlijk groot en ik kite toen nog niet zo lang. Ik ben wel naar een meer geweest daar in de buurt. Dit heette le lac nord en was in de buurt van Biscaros dit is niet ver van Biartitz. Dit is echt een van de beste spots waar ik tot nu toe heb gekite. Tis een heel groot meer waar het niet dieper wordt dan een meter dus goede watertemperatuur en supervlakwater. Je mag niet overal kiten op dit meer. De kitesport is te bereiken via een camping waarvan ik de naam niet meer weet. Kwa windcondities weet ik niet zo veel. Ik heb toen 2 dagen rond de 20 - 25 knopen gehad. Suc6
Jeromez

Berichten: 3323
Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #4 Mei 06, 2010, 13:31:39
edit2Rapporteer  
Biaritz is een golfsurfspot en geen echte kitesurfspot.

Mimizan heeft ook een kitespot. Ik ben daar 2 jaar geleden geweest.
Je moet het treffen met de wind in die regio. Als het waait is het wel mega gaaf met name door de golven. Kijk wel uit voor de stroming.

Nadeel van Mimizan vond ik dat de spot gedeeld wordt met de badgasten en golfsurfers die echt in mega aantallen daar zijn. Het is dus goed uitkijken met starten en landen.

Geen beginnersspot iig...
En neem een golfsurfboard mee...
jantjuuh

Berichten: 570
Logs: 0 | 586 uur
Antwoord #5 Maart 22, 2012, 10:34:02
edit2Rapporteer  
Heey,

Hebben ondertussen al wat meer mensen ervaring met de wind rond Biarritz? Ik heb in een mooi surfboek Wink  een aantal spots gevonden zo'n 20 kilometer noordelijk van Biarritz die goed te kitesurfen zijn, zitten een groot ondiep stuk langs de kust waar er veel vlakke waterstukken zijn.

Ik wil gaan in de periode van juli. Hoe is de wind dan rond die tijd? Ik heb begrepen dat er een thermisch windje komt te staan, maar kom ik nog uit de voeten met een 12m?
Quazie

Geen avatar

Berichten: 27
Antwoord #6 Maart 22, 2012, 15:19:47
edit2Rapporteer  
Vorig jaar augustus ook in zowel Biarritz als Mimizan geweest met een (kite)surf-trip. Van de 12 dagen slechts 2 gekite, met een grote maat. Je moet het echt treffen met de wind. Golven waren wel super, daarom veel meer gegolfsurft.
Dopperd

Geen avatar

Berichten: 264
Antwoord #7 Maart 22, 2012, 18:00:29
edit2Rapporteer  
Ik zeg idd biscarosse,

OP zee kan je lekker golfsurfen en op het meer kiten. Idd via die camping naar de spot! Super chill daar. Leker warm en mooie omgeving. Alleen was het wat jammer van de geen wind..
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.