Sardinië

twaes

Geen avatar

Berichten: 2
Juni 14, 2010, 12:16:20
edit2Rapporteer  
hallo,

we overwegen om deze zomer naar Sardinië te gaan (2 weken midden juli)
Heeft iemand tips?
Welke overzet?
Welke camping?
Welke spots?

Is het mogelijk om 'wild' te kamperen? dus zonder camping?

BEDANKT !!!

[edit] Welkom! Maar we hebben liever niet dat je alleen maar hoofdletters in je titel gebruikt als dat niet noodzakelijk is.
mbetz

Berichten: 576
Antwoord #1 Juni 14, 2010, 16:20:20
edit2Rapporteer  
Twaes,
Ik kom al jaren op Sardinie, ben er meestal begin september.
Een goede stek om te verblijven is Porto Pollo in het noorden, goede wind doordat de Mistral uit Frankrijk nogmaals versterkt word in de straat tussen Corsica en Sardinie
Er is een goede Camping op de spot: Isola dei Gabbiani
Porto Pollo is goed te kiten en je komt makkelijk ook aan mooie wave spots, die zijn 20-30 min rijden aan de westkust
'savonds is er ook goed te eten in Palua, 5 km van POrto Pollo weg.
Check de site van Isola dei Gabbiani en ook op Kitebeaches.com:
www.isoladeigabbiani.it/

Met de boot over vanaf of Genua of Livorno. Vanuit Nederland is Genua het makkelijkst te bereiken.
check bij Sardinia Ferries of bij Moby Lines voor pprijzen en vertrektijden.

Wel alle kites me: je kunt tussen de 12 en 35knopen wind verwachten uit westen of oosten, in Porto Pollo is dit sideshore.

Suc6
Mike
Nino

Berichten: 333
Antwoord #2 Juni 14, 2010, 21:53:27
edit2Rapporteer  
Helaas,

Sinds 2009 is de camping Isola dei Gabbiani grotendeels verdwenen. Er is nog een heel klein stukje over, waar bovendien vooral sta-caravans staan en waar je met een tentje of camper lastig tussen past. De sfeer is een stuk minder geworden (het was altijd een soort surfdorp). Volgens mijn 'Sardijnse bronnen' is dat nog steeds de status.

De kitespot Porto Pollo is gelukkig nog steeds een prachtige spot, maar je zal in de buurt van  Palau een camping of B&B moeten zoeken. Die zijn er gelukkig zat.

Als het te hard waait op Porto Pollo (windkracht 9-10 is niet uitzonderlijk), kun je inderdaad richting het westen, bijvoorbeeld bij Santa Marina delle Rossa of nog verder, richting Valledoria gaan kiten. Hier waait het al gauw een Bft 2 a 3 minder.
Ook hier zijn meerdere campings, waar je prima kunt verblijven (gewoon bordjes volgen).

Tot slot zijn er ook aan de westkust een paar prachtige kitespots (onder Alghero), bijv. bij Bosa en Arborea. In de zomermaanden zijn die echter veel minder windzeker.

Succes!
mbetz

Berichten: 576
Antwoord #3 Juni 15, 2010, 09:53:25
edit2Rapporteer  
Twaes,
Als Isola Dei Gabbiani geen optie is dan kun je ook in Palau een camping vinden, Palau is 5 km van Porto Pollo, en je kunt er 'savonds ook goed eten.
Meer info op: www.palau.it en een camping onder: http://www.campingacapulco.com/deu/campeggio.htm

Mike
twaes

Geen avatar

Berichten: 2
Antwoord #4 Juni 15, 2010, 12:27:37
edit2Rapporteer  
bedankt alvast voor de antwoorden.
maar ik hoorde gisteren dat er in juli en augustus niet zo mogen gekited worden in Sardinië omwille van de drukte.
Zou dit kunnen waar zijn?
mbetz

Berichten: 576
Antwoord #5 Juni 15, 2010, 12:32:20
edit2Rapporteer  
Twaes,
In Porto Pollo is een zone voor kiters, in de grote baai van Porto Pollo, Baia Liscia, is een groot stuk strand voor kiters gereserveerd.


Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #6 Juni 18, 2010, 21:45:11
edit2Rapporteer  
Twaes,
In Porto Pollo is een zone voor kiters, in de grote baai van Porto Pollo, Baia Liscia, is een groot stuk strand voor kiters gereserveerd.



Ja klopt .maar die kite surfschool daar kan je ook een oor aan naaien door dat ze komen zeggen dat dat "hun strand is" maar je kan dan wel kiten als je bij hun spullen komt huren, bla bla onzin...hebben ze bij mij geprobeerd totdat een van die gasten mij herkende en besefte dat dat vroeger mijn home spot was.of als je een beetje luxe wil...bij mijn moeder in de B&B  op La Maddalen overnachten... en dan met onze zeilboot een trip of meerdere maken en kitsurfen  op een van de eilanden  of zelfs naar lavezzi/cavallo en het zuiden Corsica (alleen voor de gevorderden en alleen voor of na het hoogseizoen mogelijk ivm drukte op de zaak)... zo ben ik in october/ november een downwinder aant plannen van Corsica naar La Maddalena.

als Iemand interesse heeft in gegevens over de B&B en een zeiltocht naar de eilanden dan moet je me maar ff een pb sturen

btw wild Kamperen...zou het niet doen (hoge boete als de guardia forrestale, je betrapt... het Eiland is bijna een groot natuurgebied)  helemaal niet bbq'n (verboden van april t/m eind october)...vraag aan een boer daar of dat je op zijn land mag bivakkeren, kan gratis of tegen kleine vergoeding... of je vraagt mijn moeder als je daar bent...

Maar de beste tip die ik je kan geven ga Niet in Jul/Aug te druk met heel veel boten en mensen en alles is ineens extreem duur( vliegtuig/veerboot/ ovewrnachtingen/ boodschappen)...ben er opgegroeid en mijn moeder woont er nog steeds.

succes en buon divertimento sulla bellissima sardegna!!!! ciao en wieweet Arrivederci
mbetz

Berichten: 576
Antwoord #7 Juni 21, 2010, 11:24:40
edit2Rapporteer  
Eagle Jan, Twaes,

Ik was met Pinksteren op Sardinie en de baai van Porto Pollo is nog als vanouds: Genoon open voor alle kiters en surfers. De kite Scholen die op de landtong bij Isola dei Gabbiani hun thuis hebben varen meet rubber boten naar de startplaats midden in de baai (POrto Liscia) Geen probleem deze scholen zijn er al sinds jaren, vorig jaar zomer is mijn jongste dochter bij hen begonnen met de eerste kite lessen..
Normaal is de sfeer redelijk relaxed tussen surfers en kiters en ook met de kitescholen.
Afgelopen zomer kwam 1 keer de carabinieri voorbij om te controleren of er geen kites in de badezone op het strand lagen, maar ook dat was relaxed, iedereen was op het water en de politie stond gewoon naar ons te kijken....

Voordeel Sardinie: geen criminaliteit. Ik heb nog nnoit gehoord dat kites of board verdwenen of dat er in auto's werd ingebroken, dus gewoon relaxed.


Wanneer gaan: Voorjaar (Vanaf Pasen wordt er gevaren, met Pinksteren had ik al geen neo meer aan, alleen een neo T-Shirt, water was warm. DE kans op Mistral wind is dan het hoogst, dit jaar iedre dag 20+ knopen uit het westen, super condities.
Juli/begin Augustus  moet je vergeten: teveel badgasten en weinig wind.

Vanaf laatste week Augustus zijn de vakanties in Italie voorbij en dan is het strand weer rustig, en ook de wind komt dan weer terug.
De afgelopen jaren zijn wij steeds laatste week Augustus, eerste week Septembeer op Sardinie en je kunt bijna iedere dag varen.
Wij gaan weer de laartste week Augustus tot 10 September......

Suc6
Mike
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #8 Mei 07, 2011, 18:59:39
edit2Rapporteer  
bump!

Is er wat bekend over vliegtuiglawaai op het Eiland, nu broeder Muammar van jetje krijgt? Die F16s liggen bij Cagliari in de buurt...
Ik heb vooral het zuiden van het eiland ontdekt, Porto Pino/Botte, en uiteraard de westkust (vond Porto Pollo wel een aardige klotsbak, wel genoeg wind!)

Eagle, kom er maar in!
mbetz

Berichten: 576
Antwoord #9 Mei 11, 2011, 12:37:35
edit2Rapporteer  
Ik weet niet of de NATO vanaf Sardinie vliegt, ik dacht dat het de basis bij Rome was????? Ben de week van 10 Juni op Sardinie, Porto Pollo en de westkust, laat het wel weten hoe het is.

Ik heb begrepen dat het Kitestrand bij Porto Pollo dramatsch verandert is doordat de rivier nu in zee uitmond, er is dus geen stuk strand meer voor de rivier (fiume Liscia) om te starten maar de Kite Club Porto Pollo zorgt ervoor dat er voldoende ruimte is om te starten. Tevens zodra de regen voorbij is zal het niveau van de rivier ook weer zakken en krijgen wij ons strand wel weer terug...
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #10 Mei 11, 2011, 15:44:00
edit2Rapporteer  
Decimomanu, NW van Cagliari
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #11 Mei 11, 2011, 15:47:15
edit2Rapporteer  
Decimomanu, NW van Cagliari

Wat zijn uw plannen?
Encore de mannen-kite-vakantie, maar nu naar iets met meer wind?
Ik hou me aanbevolen Wink
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #12 Mei 11, 2011, 16:04:06
edit2Rapporteer  
Decimomanu, NW van Cagliari

Wat zijn uw plannen?
Encore de mannen-kite-vakantie, maar nu naar iets met meer wind?
Ik hou me aanbevolen Wink

Helaas voor jou, wordt een gezinsdingetje.
Maar ik heb nog ketak gehad met een kitende sardine, aan de zuidwest kust hebben ze geen last van die vliegense oliebollen. Ik vind dat beter te doen dan het noorden, hoewel pto Pollo en Castelsardo mooie spots zijn.
Het zou trouwens wel eens gedaan kunnen zijn met broeder Muammar tegen die tijd.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #13 Mei 11, 2011, 16:12:36
edit2Rapporteer  
Ik was er al bang voor Wink

Overigens stond Sardinie bij mij ook hoog op de planning voor het gezin dit jaar. Maar vanwege de enorme zooi die we mee moeten zeulen voor die kleine (o.a. pampers) zie ik af van den vliegert als bagage.
Tja, en dan ga ik echt niet daar rustig op een strand zitten. Niet bepaald ontspanned voor een kiter om naar andere te kijken zonder spullen bij je Tongue

Ik denk dat je geen last hebt van dat oorlogstuig. Ben je bang voor zo'n longbow Apache in je lijnen te krijgen?  loser
mbetz

Berichten: 576
Antwoord #14 Mei 12, 2011, 19:27:53
edit2Rapporteer  
Micheil
Sardinie is goed te doen met de auto:
Vanuit Nederlannaar Genua is niet echt ver (Basel, Milan, Genua) Vandaar met de boot naar Olbia is ongeveer 10  uur, boten vertrekken meestal rond 20:00 'savonds en je bent de volgende morgen in Olbia...

Zoals El Rudo schrijft, Porto Pollo, Castel Sardo, Vignola, Rena Majore aan de noord/West kust en la Cinta bij San Teodoro aan de oostkust zijn mooie kitelokaties en afgezien van de maand Augustus is de kans op wind hoog.....

Tevens 'savonds ook vertier voor de familie (marktjes, winkels, goed eten) zodat die ook gelukkig zijn en je na een dag varen niet tegen sjacherijnige familieleden zit te kijken......

Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #15 Mei 21, 2011, 23:01:21
edit2Rapporteer  
Hey dudes, zo als sommigen van jullie weten is sardaland mijn overwinterings home island ben er  overigens wel eens in de 3 mnd 2wkn daar ivm fam. Bezoek.... Goed koop vliegen kan met Ryan air vanaf eindhoven naar alghero ( met kerst was ik 19 eu retour kwijt excl 40kg bagage), met transvertragia naar olbia tickets vanaf 250 eur ret. Incl 20 kg bagage p.p. Of sleasy jet vanaf london gtw vanaf 19 eu excl bagage naar olb. Anders veerboot vanaf genua> olbia, p.torres of vanaf civitavecchia naar p.torres, olbia, arbatax of cagliari zelfde geld vanaf livorno... Maar goedkoopste optie is vanaf piombino naar olbia... Prijs kan al voor 50 eu oversteken in cabine + auto 2 pers....
Nog een tip: mocht je daar met je gear in de knoei komen... Vraag naar Agostino Atria... Eigenaar van south central palau (via nazionale, palau)... Hij kan evt voor spare parts zorgen voor veel kitmerken, of hele nieuwe kites. Zorg dat je een tolk bij je hebt of vraag hem anders om Arend-jan aka Jovi te bellen. Ik zou dan wel bereid zijn om te vertalen indien je er niet mee uit de voeten komt, zijn engels zoals bij de meeste italiaanen is niet bijster goed. Maar deze kerel is zeer enthausiast wat kiten  aan gaat hij zal indien hij er tijd voor heeft je gewoon me op pad uitnodigen op een van 's eilands mooiste spots, maar iig nooit te beroerd om info te delen. Maar mocht je zaken met hem doen zeg maar dat ik ( arend-jan aka jovi) je daar heen heeft gestuurd, dan zal de prijs ook wel ff wat gedrukt worden Wink
mbetz

Berichten: 576
Antwoord #16 Mei 23, 2011, 11:28:24
edit2Rapporteer  
Eagle Jan,
Ik ben de week van 10 Juni tot en met 19 Juni op Sardinie. Wij wonen in Palau, bij Westwind, Porto Pollo of de westkust (Rena Majora)  Oostenwind La Cinta bij San Teodoro...
Ben jij toevallig met Pinksteren ook aanwezig???

Groet

Mike
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #17 Mei 24, 2011, 00:46:00
edit2Rapporteer  
Ik ga over 4 weekjes pas ivm bruiloft voorbereiding van mijn broertje...
Maar jij woont in palau? Cool moeten we toch maar ff meeten. Al vrees ik dat het pas in sept kan...  Mijn ma woont op la mad! Maar is bezig met huis kopen in barabisa. Je kent het wel, la mad en de veerboot... Niet echt ideaal logistiek technisch gezien.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #18 Mei 24, 2011, 00:48:35
edit2Rapporteer  
Btw mocht je ff tijd hebben ga ff langs south central en doe agostino de groetjes van me Wink nog een tip op caprera bij due mari kiten met ooste of weste wind, noorder wind op monti da'rena la mad of oude club med strand caprera ( brug over, rechts af) wat ik ook veel doe is in de giardinelli spelen met tramontana, of scirocco... Maar je moet wel errug handig zijn met launchen... Steen steen en nog eens graniet Tongue

we hebben ook een mooi 'edit reaguursel' knopje Roll Eyes Ed
mbetz

Berichten: 576
Antwoord #19 Mei 27, 2011, 12:23:44
edit2Rapporteer  
Eagle Jan,
Ik ga bij South Central Langs en doe Agostino de groetjes!
Caprera doen wij altijd met de boot aan, als er geen wind is, snorkelen en onder de brug door en dan wakeboarden met de kids...

Wij hebben een apartement in Palau, even boven de haven, mooi uitzicht op Palua en de eilanden, en 'savonds heb ik geen auto nodig hetgeen handig is daar er bij het eten meestal rijkelijk Cannonau vloeit.

Wij komen al meer dan 20 jaar iedere zomer op Sardinie, zijn door Italiaanse vrienden de eerste keer meegenomen om te surfen en te duiken en sindsdien is Sardinie onze vaste plek in de zomer....

Barabisa ken ik, op de weg naar Porto Pollo, mooie ligging. In Barabisa werkt een duitse arts, die ken ik goed, mijn dochter heeft verkering met haar stiefzoon. Haar man werkt in Il Borgo, verhuurt daar de huizen...

De laatste week Augustus en de eerste 2 weken September zijn wij dan ook weer op Sardinie, wellicht kunnen wij elkaar dan treffen...

voor de zekerheid, mijn mobile nr is: +49-162-2736540

Chi sentiamo!
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #20 Mei 27, 2011, 19:19:42
edit2Rapporteer  
mijn ma heeft in via nazionale samen met mijn stiefpa autoverhuurbedrijf, noleggio naus ge-eigend... nu verkocht al 4 jaar terug... de eilanden om te kiten waanzinnig... ik knal wel eens achter de zeiljacht van mijn ma aan, van i giardinelli naar santa maria of budelli... maar kom jij niet toevallig uit amsterdam of omstreken? ken wel een vrouw met dochter uit ams die daar al heel lang komen kom ff niet op de naam. ik ben al een tijdje weg uit palau... ik kom nog uit de tijd van de amerikaanse marine bezetting  schater 's avonds knokken bij discotheek big op via capo d'orso...

ci sentiamo, spero presto... pero sai, meglio tardi che mai!!!  Ajooooooo!!!!!!!
mbetz

Berichten: 576
Antwoord #21 Mei 30, 2011, 12:16:11
edit2Rapporteer  
Eagle Jan, Inderdaad kom ik uit Amsterdam, wij hebben 2 docthers, 13 en 18 die beide Kiten, (vroeger Surften).... Wij wonen nu sinds 8 jaar net ten zuden van München, in Gauting bij Starnberg. Vanaf München is het 6 uurtjes naar Livorno, dus wij nemen de boot vaak voor een Pinkster vakantie, zomer of herfts.

De Amerikanen zijn al een tijdje weg uit Palau, het is inderdaad veel rustiger geworden.....
Jouw Moeder ken ik geloof ik nog wel, de verhuur zit schuin tegenover Jungle Surf...
Grappig, kleine wereld.

Ik houd je op de hoogte hoe het kiten met Pinksteren gaat, heb net een nieuwe Bolt 12m gekocht wil lekker vlliegen.....

Ciao

Mike
S.K

Geen avatar

Berichten: 118
Antwoord #22 Juni 14, 2011, 15:03:05
edit2Rapporteer  
Hallo,

ik zit ook te kijken naar een eventuele vakantie naar Sardinie.. Nu heb ik nog een aantal vragen:

-]Hoe zit het nu met het kite verbod? Ik lees namelijk wat tegenstrijdige berichten op het internet..
-Wat zijn leuke campings (dicht bij kitespots) waar je in een leuk huisje kunt zitten voor een acceptabele prijs?

-Hoe hard waait het over het algemeen op deze spots in September?

Alvast bedankt!
mbetz

Berichten: 576
Antwoord #23 Juni 22, 2011, 16:04:43
edit2Rapporteer  
S.K.
Ik ben net terug van 10 dagen Sardinie, ben in het noorden geweest, Palau is een goede lokatie, vandaar ben je in 5 minuten in Porto Pollo, 20 minuten naar Manina dela Rosa aan de west kust (goede golven bij Mistral) en 45 min naar San Teodoro, goed bij wind uit het oosten).
Op de stranden als Porto Pollo, San Teodoro (la Cinta) en Marina Dela Rosa is kiten toegestaan, er zijn stukken waar je met de kite mag starten, dus geen kiteverbod!
alleen in Porto Pollo is het strand kleiner geworden omdat de rivier Liscia een groot gat heeft geslagen in de duinen, de rivier mond nu in de zee, precies waar de kite zone zich bevindt...

In Porto Pollo kun je ook huisjes huren (in September niet duur) check op het internet bij Il Borgo.
De camping op Isola de Gabiani is gesloten, in Palau is nog wel een camping, maar ik denk dat Il Borgo beter is zeker in September.

Wind in September is goed, je zult dagem met 30knopen en meer wind hebben..

Wanneer plan je om te gaan? ik ben de eerste 2 weken van September weer op Sardinie....

Laat even weten of je meer info nodig hebt.

Mike
mbetz

Berichten: 576
Antwoord #24 Juni 22, 2011, 16:25:34
edit2Rapporteer  
Il Borgo info:

http://www.traum-ferienwohnungen.de/3215.htm

« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.