Sardinië

dani-el

Berichten: 88
Antwoord #100 Juni 11, 2012, 16:58:37
edit2Rapporteer  
@mbetz,

Huren vind ik geen probleem, maar eerst in Nederland een auto huren, boot overtocht etc is het toch goedkoper om een vlucht te vinden en daar een auto te huren lijkt me.
Zit zelf nog een beetje te dubben tussen Sardinie of Griekenland in september ongeveer.
mbetz

Berichten: 576
Antwoord #101 Juni 12, 2012, 09:54:19
edit2Rapporteer  
Daniel,
Begin September is mooi op Sardinie: De meeste toeristen zijn dan weer weg, alleen in Zwitserland, Zuid Duitsland en Oostenrijk is er dan nog school vakantie...
Dus heb je weer plaats op het strand.
Wij zijn de laatste jaren steeds einde Augustus, begin September op Sardinie en hebben steeds geluk gehad met de wind. Deze keert einde Augustus weer terug, je kunt rekenen op zeker 50% van de dagen wind met meer als 10 knopen (kan ook tot 40knopen gaan als de Mistral waait.)

Porto Pollo is een goede uitvals basis, vandaar kun je de meeste spots in het noorden makkelijk bereiken, afhankelijk van de wind richting, bij West, Porto Pollo zelf (chop)  of Rena Majore (golven)
bij Oost/Zuid Oost le Salinas bij Olbia (vlak water) of La Cinta bij San Teodoro (golven)..

Laat maar weten of je nog iets nodig hebt, wellicht kunnen Eagle Jan of ik je adviseren...

Grieken land ken ik niet zo, behalve Rhodos, waar de Meltimi goed waait  sideonshore van links, maar of die er in September nog staat weet ik niet. Ook vond ik het strand aan de noord kust niet zo mooi, stenen en veel vuilnis, maar er moet nu een nieuwe lokatie zijn bij Fanes, ongeveer 20 minuten van het vliegveld) met zandstrand en infrastructuur voor het kiten. Wellicht een overweging waard.


Hang Loose

Mike
bots

Geen avatar

Berichten: 2
Antwoord #102 Juni 13, 2012, 18:56:46
edit2Rapporteer  
Hey boys!

Ik ga van 13 augustus tot 25 augustus een bezoekje brengen aan sardinie met mijn vriendin! Ik ben er dus niet heel lang maar als ik dit allemaal lees gaat het bij mij ook kriebelen kwa kiten!

We gaan vliegen op alghero en dan terugvliegen vanuit cagliari, en daar tussen een auto huren. Nou wil ik jullie graag 2 vragen stellen!

1) we hebben geen ontzettend ruim budget (arme studenten) en hoeven ook absoluut geen luxe! Waar kunnen we het beste verblijven, campings of hostels? Wildkamperen ook een optie? Wat is er slim? Tips heel erg welkom!

2) Ik wil zelf wel een dagje kiten of misschien wel 2 als het even kan! Is het de moeite waard om mijn spullen mee te nemen in het vliegtuig. Ik dacht zelf aan kite, bar en trapeze mee en misschien ergens een boardje lenen? Board meenemen voor 60 euro is wel net duur! Kun je ergens materiaal huren onderweg?

Verder aan de mensen die in sardinie wonen, wat moeten we echt niet missen? Is het slimmer om bijvoorbeeld via porte polle naar Cagliari te rijden of via de west kant?

Alvast heel erg bedankt voor de info! Van de fotos lijkt het echt een paradijs!!

gr

Mika
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #103 Juni 13, 2012, 19:22:12
edit2Rapporteer  
Hey boys!

Ik ga van 13 augustus tot 25 augustus een bezoekje brengen aan sardinie met mijn vriendin! Ik ben er dus niet heel lang maar als ik dit allemaal lees gaat het bij mij ook kriebelen kwa kiten!

We gaan vliegen op alghero en dan terugvliegen vanuit cagliari, en daar tussen een auto huren. Nou wil ik jullie graag 2 vragen stellen!

1) we hebben geen ontzettend ruim budget (arme studenten) en hoeven ook absoluut geen luxe! Waar kunnen we het beste verblijven, campings of hostels? Wildkamperen ook een optie? Wat is er slim? Tips heel erg welkom!

2) Ik wil zelf wel een dagje kiten of misschien wel 2 als het even kan! Is het de moeite waard om mijn spullen mee te nemen in het vliegtuig. Ik dacht zelf aan kite, bar en trapeze mee en misschien ergens een boardje lenen? Board meenemen voor 60 euro is wel net duur! Kun je ergens materiaal huren onderweg?

Verder aan de mensen die in sardinie wonen, wat moeten we echt niet missen? Is het slimmer om bijvoorbeeld via porte polle naar Cagliari te rijden of via de west kant?

Alvast heel erg bedankt voor de info! Van de fotos lijkt het echt een paradijs!!

gr

Mika

@Mika...

Sardinië is een prachtig eiland, helaas niet echt low budget, maar misschien beter zo, om spaanse taferelen te voorkomen.
Wild camperen is op het eiland mocht je het overwegen: het VERBODEN om tussen eind april en eind october open vuur te steken (bbq enz...) zware straffen... verder wat prijzen van overnachtingen aangaat ik durf daar niks over te zeggen, ja ze hebben een absurde leegstand deze zomer maar betwijfel of dat ze daarvoor zullen buigen. wat de west kust aan overnachtingen aangaat stuur ff een p.m. naar El Rudo of Mbetz die weten meer... ik weet alles over de costa smeralda en noord/noord oost sardinië maar het zuiden daar laat ik mijn handjes vanaf... ik slaap meestal bij vrienden en familie in die omgeving.
mbetz

Berichten: 576
Antwoord #104 Juni 14, 2012, 11:23:43
edit2Rapporteer  
Bots,
Hier mijn info:


1) we hebben geen ontzettend ruim budget (arme studenten) en hoeven ook absoluut geen luxe! Waar kunnen we het beste verblijven, campings of hostels? Wildkamperen ook een optie? Wat is er slim? Tips heel erg welkom!
Antwoord:
Wild Camperen wordt ten mnste in het noorden (Porto Pollo) niet echt toegestaan, de dames van e lokale politie controleren iedere avond of de parkeerplaatsen leeg ijn. Goed kamperen kun je bij Porto Pollo op Isola di Gabbiani (even googeln). De camping is niet meer wat het vroeger was omdat de eigenaren momenteel strijden en voor het gerecht staan, 2 broers, maar de camping is nog pen en je kunt er overnachten, je zit dan top aan de spot van Porto Pollo.
Als je aan de westkust bent dan is Valledoria een goede plaats waar je ook kunt kamperen. Bij Valledoria kun je kiten op zee of op een meertje, zout water, slechts dor een land tong van de zee gescheiden. Dit is een goed stek wanneer de Mistral sterk is en het op zee close out is.




2) Ik wil zelf wel een dagje kiten of misschien wel 2 als het even kan! Is het de moeite waard om mijn spullen mee te nemen in het vliegtuig. Ik dacht zelf aan kite, bar en trapeze mee en misschien ergens een boardje lenen? Board meenemen voor 60 euro is wel net duur! Kun je ergens materiaal huren onderweg?

Antwoord: Neem je eigen board mee, een twin tip van 135cm in een bag kan toch niet veel kosten? Verhuur is er iniet veel, wel kitescholen maar of die verhuren. Je kunt Chicco del Crocce proberen:
http://www.chiccodelcroce.it/index.asp
Chicco heeft een shop in anta Teresa en lest vanuit zijn bus in noorden, al na gelang de windrichting.




Verder aan de mensen die in sardinie wonen, wat moeten we echt niet missen? Is het slimmer om bijvoorbeeld via porte polle naar Cagliari te rijden of via de west kant?

Vanuit Porto Pollo naar Cagliari of Chia is 4 uur rijden! Beste vanuit Porto Pollo naar Olbia en dan de snelweg nemen. als je langs de west kust rijdt duurt het ewig, vooral in Augustus wanner de toeristen onderweg zijn.....
Oernachtingen in Chia ken ik niet, wij doen het meestal 1 keer per jaar vanuit Porto Pollo als dag tocht, wel lang in de auto maar de moeite waard als er sterke Mistral staat.

Laat maar weten als je meer info nodig hebt.

Hang Loose

Mike
bots

Geen avatar

Berichten: 2
Antwoord #105 Juni 14, 2012, 15:34:50
edit2Rapporteer  
Bedankt jongens voor de info!

We nemen gewoon een tentje mee en gaan lekker camperen op campings wanneer mogelijk en anders zoeken we een bosje om achter te schuilen Wink

Het kost 100e om alle kitespullen mee te nemen, dus niet eens zo gek veel!

Is het te doen om het hele eiland te zien in 10 dagen of kunnen we dan beter een kant van het eiland kiezen? Zoals ik zei vliegen we naar alghero en vanaf cagliari, dus we zouden in principe aan één kant van de 'lijn' die de twee verbind kunnen blijven. Ik bedoel of langs het noorden naar cagliari of langs het zuiden. Wat is mooier denken jullie?

Heel erg bedankt!

gr

Mika
mbetz

Berichten: 576
Antwoord #106 Juni 14, 2012, 21:12:14
edit2Rapporteer  
Bots,
Sardinie is groot, het lukt je niet het eiland in 10 dagen te zien. Als je naar Alghero vliegt zou ik mij concentreren op het Noord-Westen, vanaf Alghero naar het noorden richting Valedoria, Castel Sardo en Santa Teresa dan in het noorden tot Porto Pollo en Palau.
Het eiland is niet alleen groot, de wegen zijn ook 2 baans en bochtig, meer als 60 km per uur lukt niet.

Gewoon een stuk van het eiland uitkiezen, genieten, lekker eten, kiten en vooral: Hang Loose....

Mike
dani-el

Berichten: 88
Antwoord #107 Juni 14, 2012, 21:22:27
edit2Rapporteer  
Drommels, daar verkeek ik mij ook even flink op het oppervlak van Sardinië ;-)
Zou twee weken willen gaan en goed dagtripjes (waarvoor je dus niet 4 a 5 uur hoeft te rijden) willen maken en bij een kite gebied willen zitten.
Als de tijd daar is en de knoop doorgehakt of het Griekenland / Sardinië is geworden weet ik jullie te vinden.
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #108 Juni 15, 2012, 09:28:28
edit2Rapporteer  
Het is inderdaad een flinke lap, en zelfs een klein stukje als Valedoria naar Porto Pollo is al gauw een dik uur rijden.
Ik vond Porto Pollo wel een klotsbak trouwens, ben er één keer geweest aan de west kant van dat dammetje, toen hogerwal.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #109 Juni 15, 2012, 12:15:08
edit2Rapporteer  
Het is inderdaad een flinke lap, en zelfs een klein stukje als Valedoria naar Porto Pollo is al gauw een dik uur rijden.
Ik vond Porto Pollo wel een klotsbak trouwens, ben er één keer geweest aan de west kant van dat dammetje, toen hogerwal.

ik zeg: in palau vertoeven, leuk dorp.. een fiat panda huren bij sardinya..  dan kan je de auto afhalen en droppen op het luchthaven.  vanuit palau gaat er dag en nacht een veerboot naar La Maddalena, huur een RIB en knal zo naar een van de kleinere eilanden... tis daar prachtig mooi,  fucking helder water, mooie strandjes enz enz enz... beter dan thailand! Alleen ja je zit daar dus in het hoog seizoen dus is het druk en rete fucking duur. oh ja en kan je duiken? Stuur me ff een pm dan geef ik je wel  contact gegevens door. want dat is de moeite waard in zowat de helderste wateren van de wereld!
Helen

Berichten: 14
Antwoord #110 Juni 18, 2012, 22:07:02
edit2Rapporteer  

Mocht je iets leuks, actiefs en betaalbaars willen, maar niet perse kiten:

www.amfibietreks.com

Geweldig concept, all-inclusive kamperen, maar dan ook echt relaxt. Hebben een
eigen zeil-/windsurfschool op het strand bij Santa Lucia, waar je ook kunt huren. Mocht
je in september gaan en kitespullen bij je hebben: de manager van de school is in de
winter kiteleraar op Fuerte, dus geeft graag tips ect. Iets verderop zit een school met
verhuur (over strand kwartiertje lopen). Een van de mooiste stukjes van het eiland, met
witte stranden en een strakblauwe zee..

Okke

Berichten: 21
Antwoord #111 Juni 22, 2012, 14:25:45
edit2Rapporteer  
Hallo,
Ik ga met mn ouders nu naar een huisje bij alghero, ipv eerdere plan porto pollo.
Welke spots moet ik daar echt varen?
Plan is ook om zelf nog 3 daagjes door te brengen op camping isola dei gabbiani.
Alvast bedankt!
aroelfzema

Geen avatar

Berichten: 20
Antwoord #112 Juni 22, 2012, 18:22:03
edit2Rapporteer  
check even de volgende website http://www.stoked-publications.com/ En bestel de europa gids. Hier staat zeer gedetaileerde info over alle spots in o.a. sardinie in. Mijn beste aankoop in eeuwen! World guide is trouwens ook top!

P.s sardinie is echt kiters paradise. check capu mannu vlakbij oristano (het hawaii van de middelandse zee...epic met mistral) Een van mijn beste sessies ooit! En wildkamperen kan zeker...al is het wel even zoeken. Maar dan heb je ook wat. Wat een vet eiland. Nu al 3 jaar op rij heen geweest. Ik ben verslaafd aan dit eiland qua wind, eten, weer, lieve mensen, goedkoop en fantastisch rauw natuurschoon. Enjoy en hangloose
Okke

Berichten: 21
Antwoord #113 Juni 22, 2012, 18:33:36
edit2Rapporteer  
Thx!
mbetz

Berichten: 576
Antwoord #114 Juni 23, 2012, 16:15:54
edit2Rapporteer  
Okke,
Niet ver van Alghero heb je ook Valledoria. Daar kun je zowel op vlak water varen als in de golven. Valledoria heeft een binnenmeer die door een landtong van de zee is gescheiden. Het is wel open water, je kunt vanaf het meer de golven in varen.
Okke

Berichten: 21
Antwoord #115 Juni 23, 2012, 16:49:46
edit2Rapporteer  
Oke, lijkt me mooi ga ik sowieso doen!
Is alghero zelf qua windook goed?
mbetz

Berichten: 576
Antwoord #116 Juni 23, 2012, 18:22:35
edit2Rapporteer  
De baai van Alghero is mooi, vlak water, maar je moet nar de noordpunt om standjes te vinden om te starten. In Juli/Augustus is het er op het strand erg druk.
Alghero heeft minder wind dan bijv Valledoria en de stranden verder naar het noorden.

Alghero zelf is een leuke stad!!!
 
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #117 Juli 23, 2012, 22:11:43
edit2Rapporteer  
check even de volgende website http://www.stoked-publications.com/ En bestel de europa gids. Hier staat zeer gedetaileerde info over alle spots in o.a. sardinie in. Mijn beste aankoop in eeuwen! World guide is trouwens ook top!

P.s sardinie is echt kiters paradise. check capu mannu vlakbij oristano (het hawaii van de middelandse zee...epic met mistral) Een van mijn beste sessies ooit! En wildkamperen kan zeker...al is het wel even zoeken. Maar dan heb je ook wat. Wat een vet eiland. Nu al 3 jaar op rij heen geweest. Ik ben verslaafd aan dit eiland qua wind, eten, weer, lieve mensen, goedkoop en fantastisch rauw natuurschoon. Enjoy en hangloose


Heb je dat wildcamperen overlegd met het Corpo Forestale? Die denken er nmlk heel anders over! En fikkie stoken/bbq tussen begin mei en eind oct is uit den boze, wordt je betrapt dan mag je van hele goede huize komen, terecht overigens! Nooit wil ik de bosbrand van 1989 meer meemaken. die had het halve eiland omgetoverd tot een grote vuurzee!
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #118 Juli 23, 2012, 23:46:33
edit2Rapporteer  
Heb vanmiddag geript in 30-40kn tramontana op porto pollo. Damn lekkah! Mooie golven en horizontale regen.  Met west vind ik het een klotsbak.
Mike wat weet je van omg. Oristano/Cuglieri?
Zit nu nog in Cannigione.
Tx R
mbetz

Berichten: 576
Antwoord #119 Juli 24, 2012, 10:11:07
edit2Rapporteer  
Rudo
Als er wind staat dan moet je Capo Mannu proberen:

Capo Mannu (OR)
30 km N/O of Oristano
Nationally famous beach. Follow signs for Putzu Idu, after Putzu Idu turn left for Mandriola. When there is a Minstral wind, even when the wind is very strong, good quality waves are guaranteed.  Surfable up to 4 m. Sea bed rocky prevalently right at Capo, right and left at Minicapo.

als je van Cannigione naar Oristano rijdt, zul je via Santa Teresa rijden.
Vlak voorbij Santa Teresa aan de westkust heb je een goede Spot: Marine Delle Rose. Mooie baai voor West, NoordWest en Mistral wind.
Bij erg harde wind kun je ook Vignola proberen, net even verder tussen Marine en Castel Sardo. Mooie baai, functioneert zelfs bij oostenwind omdat de baai rnd loopt.

Valledoria is ook mooi, heeft een grote baai met toegang naar zee. Werkt goed als de Mistral boven de 40knopen in Porto Pollo waait, dan is de wind aan de westkust zwakker.

Hang Loose!

Mike
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #120 Juli 24, 2012, 14:19:59
edit2Rapporteer  
Tx Mike,  mannu ziet er goed uit idd, we willen nr camping Bella Sardegna gaan, ken je het strand daar? Valledoria ken ik goed, is evenwel naast kiten weinig te doen.
Winds,.R
mbetz

Berichten: 576
Antwoord #121 Juli 24, 2012, 16:13:38
edit2Rapporteer  
Rudo,
Camping Bella Sardegna ken ik niet.
Valledoria is inderdaad redelijk dood. Dan kun je beter naar Alghero rijden, dit is een oude spaanse vesting stad waar veel vertier is en je kunt er goed eten. Dagje Alghero moet je dan ook Stintino bezoeken en de grotten bekijken.
Vanaf jouw camping is het waarschijnlijk ook niet ver naar Capo Carbonara. Ik ben er nooit geweest maar het moet een van de top spots zijn op Sardinie...

Mike

 
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #122 Juli 24, 2012, 16:58:48
edit2Rapporteer  
Wordt tijd voor eens een goed verslag van dat eiland

Zeker Arend-Jan mag niet ontbreken als ware local daar!

Geniet Rudo!!!
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #123 Juli 24, 2012, 18:59:29
edit2Rapporteer  
Wordt tijd voor een gathering aldaar... helaas heb ik eerst op 1 oct een vlucht naar Curacao  en op 1fwb een vlucht naar Manila op de planning staan
mbetz

Berichten: 576
Antwoord #124 Juli 24, 2012, 20:38:31
edit2Rapporteer  
Wellicht een Sardinie Trip voor Hanglos leden volgend jaar???

Mijn dames zijn vanaf 17 Augustus in Palau, t/m 09 September, Ik zelf ben er vanaf 20 Augustus ook tot 09 September. De afgelopen jaren hadden wij veel wind dagen in deze periode..

De afgelopen week hebben er grote bosbranden in San Teodoro geheerst, Ik begrijp dat je in Le Salinas tussen de verkoolde bomen kunt opbouwen en dat ook San Teodoro schade van de branden heeft.. Maar kijken wat het dan wordt bij Zuid Oosten wind op La Cinta...

Gisteren was er een sterke Grecale (Noord oost wind) en stonden er zelfs hoge golven in Porto Pollo...

Blijft dus leuk dat eiland....
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.