Sardinië

nick1212

Berichten: 463
Logs: 0 | 74 uur
Antwoord #150 September 03, 2012, 19:35:11
edit2Rapporteer  
IK heb het even opgezocht maar dat is net te ver rijden. Is er in olbia een soort van shoppingcenter of winkelstraat zoals we dat bij ons kennen. Zo houdt ik het vriedinnetje ook blij.
mbetz

Berichten: 576
Antwoord #151 September 03, 2012, 23:56:52
edit2Rapporteer  
Dinsdag regen voorspeld in noord sardinie. Mogleijk noorden wind dan komen de golven tot in Porto Pollo binnen...
Afwachten wat het morgen wordt.

Overigens mag je in de rechterbocht in Porto pollo in het hoogseizoen niet kiten!
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #152 September 04, 2012, 08:53:56
edit2Rapporteer  
IK heb het even opgezocht maar dat is net te ver rijden. Is er in olbia een soort van shoppingcenter of winkelstraat zoals we dat bij ons kennen. Zo houdt ik het vriedinnetje ook blij.

2 redelijke winkel centra, de iperstanda, als je vanaf palau olbia binnen rijdt,de eerste rechts aan de rechter hand. Anders net voorbij het vliegveld heb je de auchan, aan de linker kant. centrum olbia is misschien ook wel wat. iig te dure juweliers winkeltjes. btw La Maddalena 's avonds al gechekt? Heeft ook leuke winkelstraatjes in het oude dorps kern.
nick1212

Berichten: 463
Logs: 0 | 74 uur
Antwoord #153 September 04, 2012, 21:36:35
edit2Rapporteer  
IK heb het even opgezocht maar dat is net te ver rijden. Is er in olbia een soort van shoppingcenter of winkelstraat zoals we dat bij ons kennen. Zo houdt ik het vriedinnetje ook blij.

2 redelijke winkel centra, de iperstanda, als je vanaf palau olbia binnen rijdt,de eerste rechts aan de rechter hand. Anders net voorbij het vliegveld heb je de auchan, aan de linker kant. centrum olbia is misschien ook wel wat. iig te dure juweliers winkeltjes. btw La Maddalena 's avonds al gechekt? Heeft ook leuke winkelstraatjes in het oude dorps kern.

Vandaag maar een dagje naar Olbia centrum geweest, auto's waren ondergestroomd en 1 achter de vangrail beland op de weg naar olbia. Zijn de regendagen hier altijd zo intens, want morgen komt nog 1 dacht ik.

Dinsdag regen voorspeld in noord sardinie. Mogleijk noorden wind dan komen de golven tot in Porto Pollo binnen...
Afwachten wat het morgen wordt.

Overigens mag je in de rechterbocht in Porto pollo in het hoogseizoen niet kiten!


En nog naar porto pollo geweest vandaag, voor mij was het toch net iets te veel van het goede.
dani-el

Berichten: 88
Antwoord #154 September 17, 2012, 09:49:14
edit2Rapporteer  
Is porto pollo een beginnersspot? Of is er op Sardinie helemaal geen sprake van beginnersspots?
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #155 September 17, 2012, 10:00:19
edit2Rapporteer  
Is porto pollo een beginnersspot? Of is er op Sardinie helemaal geen sprake van beginnersspots?
nee niet echt, 10m uit de kant kan je al niet meer staan. dat geld een beetje voor het hele eiland. goed kunnen upwind body draggen is een must
mbetz

Berichten: 576
Antwoord #156 September 20, 2012, 10:04:13
edit2Rapporteer  
Daniel,
Een van de weinige spots op Sardinie waar je tot 50m uit de kust kunt staan is La Cinta bij San Teodoro. Daar La Cinta aan de oost kust ligt, funktioneert dit bij Osst en Zuid Ossten wind.

kitert

Geen avatar

Berichten: 5
Antwoord #157 December 25, 2012, 20:43:48
edit2Rapporteer  
Ik heb vakantie van 13 mei t/m 8 juni, is Porto Pollo dan een goede optie om te kiten?
Volgens windfinder is het in mei erg slecht qua wind, maar ik lees hier op het forum dat het voorjaar juist wel goed is.
Mijn twijfel is nu Sardinië of Naxos. Waar kan ik dan het beste heen voor het kiten?
Of is mei niet verkeerd op Sardinië? (wind en temperatuur)
 
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #158 December 25, 2012, 22:38:02
edit2Rapporteer  
je kan je beter afvragen of dat je of alleen maar wilt kiten of ook wat van het eiland wilt zien. in mei en juni kan het nog redelijk hard waaien maar als er een hogedruk gebied komt dan valt de wind helemaal weg (geld ook voor naxos). het eiland is bijna net zo groot als nederland zonder limburg. genoeg te doen en te zien. ik zou sowizo naar sardinië gaan gezien de duur van je verblijf. in een week ben je naxos 3x rond gerend...
kitert

Geen avatar

Berichten: 5
Antwoord #159 December 25, 2012, 22:58:12
edit2Rapporteer  
Eagle-Jan bedankt voor je reactie.
Ik ben al eens naar Naxos en weet wat ik daar kan verwachten, en hou op zich wel van de rust daar in buiten het seizoen, maar Sardinië lijkt me ook een erg mooi eiland om te zien en het eten natuurlijk ook top Smiley
Alleen een beetje wind zou dan wel prettig zijn, en omdat windwinder zo goed als bijna niets aan wind opgaf wilde ik het toch even vragen voor de ervaringen hier.
En is de temperatuur in die tijd ook goed te doen? t-shirts of toch een trui nodig rond die periode?
Over Sardinië zelf als eiland hoor ik eigenlijk alleen maar positieve berichten.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #160 December 26, 2012, 07:39:34
edit2Rapporteer  
 (wendy_kitesmiley)voor 's avonds is een truitje wel handig. het hoeft in princiepe niet maar ja, je zou maar net een van de laatste buien  (mei) meemaken 's avonds. een 3/2 wet suit meenemen is dan ook geen overbodige luxe, het water moet vooral in mei nog wat opwarmen.
kitert

Geen avatar

Berichten: 5
Antwoord #161 December 26, 2012, 09:12:41
edit2Rapporteer  
Oké helemaal top! Sardinië ziet er fantastisch mooi uit en veel groener.  Sardinië it will be!!! Smiley
Nu twijfel ik alleen nog over het vervoer, zelf rijden: dan kunnen we alle kitespullen + longboards meenemen en hebben we vast een auto die periode.
Of met het vliegtuig, en dan een auto of scooter huren. Maar ik denk dat het goedkoper is om zelf te rijden(en meteen een leuke reis door Duitsland en Zwitserland)
Wat zou je zelf/ of jullie adviseren wat betreft de ferry's?? Welke haven kan ik het beste op- en afstappen voor de snelste route?

En mocht iemand nog tips hebben voor accommodatie bij Porto Pollo (als het kan met keuken) voor 2 personen hoor ik het graag.

Nogmaals bedankt voor de tips en reacties!!
nick1212

Berichten: 463
Logs: 0 | 74 uur
Antwoord #162 December 26, 2012, 15:34:12
edit2Rapporteer  
Ik ben in september 2 weken naar sardinie geweest. Toen ben ik zelf gereden en met de ferry langs livorno-golfo arranci gegaan. De ferry is wel redelijk duur was voor ons 400 euro. Maar een auto is echt een must als je het eiland wil verkennen. Zeer mooi en toen wij er waren 2 dagen met 30 knopen geweest en 3 met 20 ofzo. Ook wel 3 dagen regen gehad, maar dan zohard dat de zee bij porto pollo helemaal bruin van het bergzand zag. En dat de wegen op sommige plaatsen overstroomd waren.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #163 December 26, 2012, 17:37:00
edit2Rapporteer  
nick die zondvloeden in september zijn wel eens eerder voor gekomen echter vrij uitzonderlijk. meestal zijn juni juli augustus en september gort droog met het voordeel van juni dat het gras nog niet overal door de zon is verbrand...
wat Nick zegt Auto is een must. huren is in juni al relatief duur. dus is de boot de enige echte optie gezien je bepakking. longboard (skate board) laat die maar thuis, je hebt daar niet echt mooi asfalt. waar dat er wel is gaan ze driftend met de fiat pinda er overheen. Longboard (surfboard)... tja... kan je mee nemen, maar persoonlijk zou ik dat in het najaar/ winter doen (btw dan is het eiland een echt wind kite en surf paradijs... en zeer zeker niet te koud m.u.v eind jan tot medio feb.
kitert

Geen avatar

Berichten: 5
Antwoord #164 December 26, 2012, 17:47:21
edit2Rapporteer  
Oke, we hebben besloten dat het Sardinië met de auto wordt.
Sorry, Ik hoop niet dat al mijn vragen vervelend zijn... maar wilde geen nieuw topic aanmaken omdat deze er ook al was..
Maar bij welke haven kunnen we het beste op- en afstappen, en weet je nog accommodatie voor 2 personen?

mbetz

Berichten: 576
Antwoord #165 Januari 07, 2013, 16:01:40
edit2Rapporteer  
Kitert,
de weken dat jij wilt gaan is rond Pinksteren. Dan is alles op Sardinie wel weer geopend. Neem wel een neo mee, het water is in Mei nog fris. (een shorty bijv of een 3mm pak is genoeg). verder voor savonds een vestje of Fleece meenemen want het kan dan ook een beetje fris zijn.
Wind is er in het voorjaar meestal genoeg.
Ik zeg meestal want de afgelopen zomer was redelijk slecht. Wij waren er met Pinksteren en hadden bijna iedere dag wind. einde Augustus/begin September was het slechter, wij hadden minder wind als normaal en 3 dagen regen, waardoor zoals Nick stelt het gehele strand weggespoeld was. Ook Palua stond onder water.
Wel moet je afhankelijk van de windrichting met de auto naar het juiste strand rijden, maar dat is geen probleem, de meeste lokaities kun je makkelijk met de auto bereiden.
Met de auto kun je ook je hele kite set meenemen, de wind kan varieren van 10knopen tot boven de 40, dus alles meenemen.
Wij zijn er de week van Pinksteren, wellicht tot dan!

Mike
mbetz

Berichten: 576
Antwoord #166 Januari 07, 2013, 16:10:57
edit2Rapporteer  
Kitert,
De veerboten gaan vanaf Genua of Livorno.
Vanuit Nederland is Genua het makkelijkst te bereiken, gweoon naar Basel, dan door Switzerland, langs Milaan en door naar Genua.
De meeste boten vertrekken 'savonds, je bent dan de volgende ochtend in Olbia.
De overtocht vanuit Livorno is korter varen, maar weer langer rijden met de auto...

MobiLines of Sardnia Ferries zijn het beste.
Online reserveren via de websites..

Accommodatie in Porto Pollo:
Il Borgo.
Nette appartementen, huisjes direkt aan het strand van Porto Pollo:
http://www.facebook.com/ilborgo.portopollo
http://www.sunsardinia.com
Vragen naar Michi Hautmann. Mobile NR: +39-0789-386088
Refereer naar mij: Mike Betz, Michi is een maatje van mij..

Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #167 Januari 22, 2013, 21:53:13
edit2Rapporteer  
Ik heb niet alles gelezen.... maar 2e week Augustus en dan 11-14 dagen, is de wind dan voldoende?

En je kunt niet al te lang staan in het water begrijp ik?

Zijn er betere alternatieven rond die tijd met dezelfde afstand? Corsica? Malorca?
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #168 Januari 24, 2013, 20:33:36
edit2Rapporteer  
Ik heb niet alles gelezen.... maar 2e week Augustus en dan 11-14 dagen, is de wind dan voldoende?

En je kunt niet al te lang staan in het water begrijp ik?

Zijn er betere alternatieven rond die tijd met dezelfde afstand? Corsica? Malorca?

sardinië is niet echt een beginners vriendelijke eiland... je kunt bijna nergens meer dan 20 meter het water in lopen zonder te hoeven zwemmen... en de maand augustus zou ik persoonlijk meiden.
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #169 Januari 24, 2013, 21:12:50
edit2Rapporteer  
Ik heb niet alles gelezen.... maar 2e week Augustus en dan 11-14 dagen, is de wind dan voldoende?

En je kunt niet al te lang staan in het water begrijp ik?

Zijn er betere alternatieven rond die tijd met dezelfde afstand? Corsica? Malorca?

sardinië is niet echt een beginners vriendelijke eiland... je kunt bijna nergens meer dan 20 meter het water in lopen zonder te hoeven zwemmen... en de maand augustus zou ik persoonlijk meiden.

Ow ok thnx.

Weet je een goed alternatief rond die tijd? Smiley

Mij persoonlijk maakt het allemaal niet zoveel uit, maar m'n kitemaatje zit op een budget, en wilt rond 500,- blijven. (Wat ik erg laag vind, maarja... )  Gaan we in een hostel slapen.
RonaldFX

Geen avatar

Berichten: 562
Logs: 0 | 335 uur
Antwoord #170 December 17, 2013, 22:54:08
edit2Rapporteer  
Even een kleine bump.

Na het lezen van dit topic ben ik wel enthousiast geraakt. Plan is/was om volgend jaar september naar Fuerteventura te gaan met de vriendin. Echter doet zij niet aan kiten en is ze ook niet van dagen op het strand zitten. Dus eigenlijk lijkt Sardinie wel meer geschikt (ik kiten en samen ook het eiland checken).

Wat zijn de faciliteiten van Il Borgo http://www.sunsardinia.com (mijn duits is niet echt super)? De prijs in de 2de helft van september is ook wel aantrekkelijk, is het een aanrader om dan te gaan? Zijn de restaurantjes, winkeltjes e.d. dan ook nog gewoon open? De planning is om 2 weekjes te gaan met de auto.
mbetz

Berichten: 576
Antwoord #171 December 18, 2013, 00:08:47
edit2Rapporteer  
Ronald,
De faciliteiten van IlBorgo zijn ok. Ale met slaapkamer, keukentje en terrasje. De meeste appartementen hebben een wasmachine, wel even aangeven bij het huren.
Contact voor reserveringen is Michi Houtmann, 0039/0789-705001 of 0039/0789-705002. Gebruik mijn naam (Mike Betz) Michi is een maatje.

2e helft September is op Sardinie perfect: de toeristen mass is web, het is rustier op het strand, de wind keert weer terug en de restaurantjes zijn nog open. Er zijn een paar restaurantjes in Porto Pollo, maar het beste eten vind je in Palua (4km rijden) en ook in Santa Teresa (15 minuten met de auto). Inkopen gaat ook bij Palau, daar is een grote supermarkt bij de ingang van het dorp waar alles te krijgen is.

Met de auto, beste vanuit Nederland is Genua, an met Moby lines or Sardinia Ferries naar Olbia. Vanaf Olbia is het 30 minuten met de auto naar Palau/Porto Pollo.
Veerboot moet je vooraf via het internet boeken!

Laat maar weten of je meer info nodig hebt!

Hang Loose

Mike
Nature

Berichten: 1295
Antwoord #172 December 18, 2013, 14:25:14
edit2Rapporteer  
Ehm porto botte is wel een beginnersspot hoor! kun je best lang staan en zachte zandgrond.
wel hier en daar een verdwaalde zeeegel.

Maja read the review:

http://www.nederland-kitetravel.nl/review-sardinie.php
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #173 December 18, 2013, 15:53:55
edit2Rapporteer  
Ja maar Porto Botte is a 350 km van Porto Apollo af en b lang niet zo  wind zeker als P.pollo.
RonaldFX

Geen avatar

Berichten: 562
Logs: 0 | 335 uur
Antwoord #174 December 18, 2013, 22:46:41
edit2Rapporteer  
Bedankt mbetz! Ik las ook in het topic dat de veerboten doordeweeks goedkoper zijn? Geldt dit ook voor een vrijdag of alleen maandag t/m donderdag?
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.