Sardinië

Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #25 Juni 23, 2011, 08:40:19
edit2Rapporteer  
Decimomanu, NW van Cagliari

Where is decimomannu?  Try looking for decimopotzu Tongue was een opdruk op t shirts van de RAF.
Decimomannu... Thuis basis van europas enige echte supersonische speeltuin  voor jets!, bij menig sardijn in het zuiden van het eiland komt het we eens voor dat de ruiten er uit liggen, bij mijn ma ook een keer gebeurd maar toen was het de uss nimitz buiten caprera voor anker lag... Wat een spektakel was dat... Tomcats die ff met full afterburner van het dek afgeschoten werden, bruut geweld, dit was 15 jaar geleden miss nog langer.... Daar op het eiland doen ze niet aan de 35 KE norm...  Joepie
Alfie

Geen avatar

Berichten: 5
Antwoord #26 Juli 20, 2011, 09:19:02
edit2Rapporteer  
Kan je trouwens ook spullen huren op Sardinie?
Ik twijfel sterk om mijn eigen gear mee te nemen voor die paar keer dat ik ga varen.
Vakantie met mijn vriendinnetje, ook zo saai als ik iedere dag op het water sta....
mbetz

Berichten: 576
Antwoord #27 Juli 20, 2011, 09:58:14
edit2Rapporteer  
Alfie
Spullen huren gaat niet echt. Op Porto Pollo zijn een paar Kitescholen, maar die verhuren niet. Je kunt het proberen bij een van de kitescholen:
Sport Club Porto Pollo: www.portopollo.it
anders bij Chicco dell Crocce: http://www.chiccodelcroce.it/english/

Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #28 Juli 20, 2011, 19:08:51
edit2Rapporteer  
Idd lastig... Ik zal ff kijken of agostino atria van south central palau al wat verhuurt... Hij had het er wel over om zoeits te beginnen!
Btw als je met trans naar olbia vliegt dan mag je buiten de reguliere koffers nog 20kg aan sport uitrusting meenemen. Mits niet langer dan 150cm
S.K

Geen avatar

Berichten: 118
Antwoord #29 Augustus 19, 2011, 09:16:01
edit2Rapporteer  
wij zijn van plan om 1e 2 weken van september te gaan.. zal de link naar het vakantie adres eens onderzoeken!

@mbetz. als jij er ook bent komen we elkaar vast wel tegen!
feddomw
Gast
Antwoord #30 Augustus 19, 2011, 12:26:31
edit2Rapporteer  
@EJ: je bent een kenner. Kan Sardinie in oktober nog voldoen als familie bestemming, m.a.w. nog warm genoeg voor de kids op het strand?
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #31 Augustus 19, 2011, 14:09:01
edit2Rapporteer  
Ja sardinië is dan heel goed te doen... Water temp is dan nog zo'n beetje op zijn best, heeft fe hele zomer gehad om op te warmen. Windzekerheid: erg wisselvalig. Temperatuur is gewon goed, met een beetje geluk heb je dan net de eerste regenbuitjes gehad, waardoor het eiland niet gort dor er droog is. En de temp is dan zo' 20-30 graden en niet 35+ in de schaduw. Ik vind het naseizoen de beste periode van het jaar daar. Niet touristisch druk, de prijzen zijn dan ook wat lager, de temperatuuren goed... En de vendemia en feste di campagna feesten (druif oogst feesten en land feestjes) feesten waar vooral de locale lekkernijen de revue passeren, locale wijnen, kazen, vlees en vis waren. Kort om de periode voor de bourgondiërs onder ons!

Btw wat verbijf betreft op isola dei gabbiani (porto pollo) mijn laatste info is dat de camping dit jaar niet open is geweest. Ik ben al een tijdje niet naar het eiland geweest dus ben niet op de hoogte van de allerlaatste hot issues. Maargoed je kan dan beter in Palau verblijven als je graag in de buurt van porto pollo, la maddalena archipel (eilanden met een van de mooiste strandjes/ wateren van de wereld acc lonely planet)  en de costa smeralda de super rich and famousspotten of hun slagschepen bekijken en wederom ook daar mooie strandjes, alleen betaal je in de costa de hoofd prijs voor alles. Avondje clubben: 100€ entre 10-15 € een biertje. De rest van het eiland is ook heel mooi ( ongeveer zo groot als nl zonder limburg) must see: s.teodoro,  calagonone, tempio, nuoro, mammoiada, bosa, oristano, s.antioco, alghero, stintino, archip. dell' asinara, archip. della maddalena (topper). S.teresa/ capo testa ( must see tijdens giga mistral storm, bizar om moeder natuurs brutegeweld te zien, de zee is dan angst aanjagend!) of neem een overtocht naar bonifacio corsica voor een leuk dagje in dat mooie haven stadje...
Duiken op sardinië is daar ook heel mooi in het noord oosten. (10 jaar ervaring als diveamster waar van de laatste 3 jaar als instr., heb daar elke zomer als schoolgaande/ student voor verschillende scholen gewerkt, en asn overheids projecten mijn diensten geleverd. in omgeving van costa smer. en la mad. Kortom voor de niet party animal super vertoeven daar. Of je bent een party animal met een uber budget... S.tropez, cannes, nice, mte.carlo is er niets bij.
S.K

Geen avatar

Berichten: 118
Antwoord #32 Augustus 19, 2011, 19:15:59
edit2Rapporteer  
volgens mij is de camping wel open hoor. ik heb al mail contact gehad met zo over een eventueel verblijf en de bungalows zijn te huur. Zit alleen te twijfelen of het niet handiger is om in Palau te zitten.

@ EJ Hoe lang is het van Palau rijden naar de verschillende kite spots?
En weet je wellicht nog leuke (betaalbare) locaties te huur bij het strand in of dicht bij palau?

Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #33 Augustus 19, 2011, 19:54:39
edit2Rapporteer  
Naar p.pollo/ i/d gabbiani... 10 mins idem voor de saline...ri cannigione (alleen bij ooste wind)

En dan verder voorbij s.teresa.  rena maiore 30 mins mooie golven bij mistral.  richting olbia 30 min. Maar ik kite daar overal als er maar niet te veel mensen zijn.... En als het strandje groot genoeg is om mijn kite op te pompen.

Palau lijkt me practischer... Tis een dorp. Van alle gemakken voorzien barrtjes restaurantjes ehbo... Ziekenhuis op la mad. Tour boten, boot verhuur, duik scholen, kortom alles wat je nodig hebt incl kites en spare parts  op via nazionale bij south central in palau.

Voor betaalbaar in palau. Hhhm moet ik ff mijn ma vragen, die heeft b&b op la mad. Dus weet allicht meer... Wel zijn er twee camping en eeb valtour resort....

Mbetz weet ook meer denk ik
S.K

Geen avatar

Berichten: 118
Antwoord #34 Augustus 24, 2011, 08:09:48
edit2Rapporteer  
vakantie is geboekt! dikke 2 weken op een camping in Palau! Nu maar hopen op een lekker windje en zon!!

bedankt voor alle tips!
mbetz

Berichten: 576
Antwoord #35 Augustus 24, 2011, 08:39:27
edit2Rapporteer  
S.K.
Wanneer ben jij op Sardinie? Ik ben vanaf dit weekeinde 2 weken in Porto Pollo! Vaar met Naish Bolt. Tevens 2 dochters (18 en 13) die met Bandits onderweg zijn. Wellicht zien wij elkaar op Kitebeach Porto Pollo!

Windfinder voorspelt Zaterdag goede wind uit het westen...

Hang Loose

Mike
Wim uit Assen

Berichten: 313
Antwoord #36 Augustus 24, 2011, 11:16:53
edit2Rapporteer  
Goede vakantie, Simon!
S.K

Geen avatar

Berichten: 118
Antwoord #37 Augustus 24, 2011, 11:38:24
edit2Rapporteer  
Thx!

@mbetz. wij zijn er vanaf woensdag volgende week. Vaar met Rebels (witte 2010 en zwarte 2011). Grote kans dat ik regelmatig bij porto pollo te vinden ben!
Eindelijk eens zonder wetsuit kiten dit jaar.......

Wellicht tot over een week!
mbetz

Berichten: 576
Antwoord #38 Augustus 24, 2011, 12:58:40
edit2Rapporteer  
SK,
Tot volgende week, Zal naar de Rebels uitkijken!!!

Mijn dochter is al een maand op Sardinie, heeft eindexamen gedaan en 'rust nu uit' op Sardinie, en kite in bikini, dus het water is zeker lekker warm! Neem wel een UV Shirtje mee tegen de zonnebrand!!!

Groet

Mike
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #39 Augustus 26, 2011, 00:23:51
edit2Rapporteer  
Have fun!!!!
mbetz

Berichten: 576
Antwoord #40 Augustus 30, 2011, 20:47:25
edit2Rapporteer  
Afgelopen dagen (Vrijdag-Zondag) WIND! Zaterdag zelfs tot 48knopen uit het westen. Super gepowered met een 5m Naish in de golven gespeeld... Ook Zondag en Maandag was het mooi, vandaag, Dinsdag, was de wind weet typisch Sardinie: zeer vlagerig, maar toch lekker kunnen varen. De komende dagen is weinig wind voorspelt, maar vanaf Zaterdag keert de Mistral terug!!!!!

Hang Loose

Mike
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #41 Augustus 30, 2011, 21:17:45
edit2Rapporteer  
Gvd, gvd,gvd,gvd.... Loop je me een beetje gek te maken Grin
mbetz

Berichten: 576
Antwoord #42 Augustus 31, 2011, 00:05:54
edit2Rapporteer  
Arend Jan,
Het is wel weer echt Italie: Bij 20 knopen wind zijn ze aan het uitlsoven op het strand, en varen ze al met een 7m kite. Als het dan 40knopen waait ben je alleen op het water, niemand te zien...

Stemming bij de Beachclub (Rupies) lekker los, morgen het eind seizoen feest, dus dan maar weer met een Ichnusa in de hand op het strand hangen...

Ben nog bij 60knots langs geweest, die komen morgen ook naar het strand om te kiten. Verder alles zoals het hoort te zijn in Palau en Porto Pollo!!!!

Hang Loose

Mike
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #43 Augustus 31, 2011, 09:01:27
edit2Rapporteer  
Hahaha.... Stelletje watjes daar... Valt me nog mee dat ze daar niet met speedo's over hun pak aan kiten... Maar btw er wordt gezegd dat bij rena maiore de condities top zijn en nicolo porcella (sardiniës trots) en het kiteloose team daar zijn gesignaleerd... Misschien de moeite waard om daar in huge ass dikke bakken te cruizen..  Divertiti e godi te la bene sta ichnusa!
mbetz

Berichten: 576
Antwoord #44 September 01, 2011, 09:25:18
edit2Rapporteer  
Zaterdag is er weer Mistral, dan gaan wij naar Rena Majore!
Nicolo Porcella vaart toch voor Waiman, niet meer bij Kite Loose (niks kites overigens die Kite Loose, knallen constant kapot...)
Houd je op de hoogte...

Vandaag Scirocco, Zuid Oost, wij rijden naar San Teodoro, La Cinta daar moeten golven te vinden zijn!
S.K

Geen avatar

Berichten: 118
Antwoord #45 September 06, 2011, 10:24:45
edit2Rapporteer  
Heerlijk die Mistral! beetje vlagerig maar wel de hele week wind!! en dat bij een temperatuur van 25-30 graden...... afzien hier..;-)
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #46 September 07, 2011, 07:34:55
edit2Rapporteer  
Have fun dudes! Hier ook dikke wind/ storm.... Maar ja bij jullie is het lekker warm, 'werelds helderste wateren... Snik snik ik wil ook!
NM

Geen avatar

Berichten: 16
Antwoord #47 Oktober 10, 2011, 21:55:58
edit2Rapporteer  

Kan iemand zeggen hoe het is in November?

Hoe is de wind en de watertemp, en zijn er nog voldoende accommodaties open?
mbetz

Berichten: 576
Antwoord #48 Oktober 24, 2011, 16:59:17
edit2Rapporteer  
NM,
De Eerste Week van November is residence Il Borgo nog open. Het is dan in veel zuid europese landen nog herfst vakantie. Ook de Sardinia Beach Club is nog open (met Kite school). Bij het kiten heb je nu wel een Neopren nodig, het wordt frisser!
Website adres van Il Borgo staat hier boven in een van de postings..
RS

Berichten: 111
Logs: 0 | 331 uur
Antwoord #49 Oktober 24, 2011, 18:18:41
edit2Rapporteer  

Iets zuidelijker en een stuk goedkoper: La Caletta/ St. Lucia.

In het hoog seizoen is er een spot in het midden van de baai om te
kiten, wind is vrijwel altijd goed, zijn vaak veel kiters op het water. In
het voor en na seizoen kun je overal starten, de zee is a la Oostvoorne,
lange tijd ondiep, weinig golven, maar wel stukken warmer!

Helaas kon ik deze zomer nog niet kiten en heb ik gewindsurfd,
volgende zomer werk ik er waarschijnlijk een aantal maanden, dus
dat wordt absoluut knallen!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.