Sardinië

Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #50 Oktober 25, 2011, 12:24:48
edit2Rapporteer  
nog dudes op het eiland omgeving provincie sassari en olbia/tempio...  Eagletje bivakkeert van 20 dec tot 20 jan in de omgeving van Palau/ La Maddalena (casa dolce casa) Grin... en neemt de hele shizzelmanizzel, mikmak, rambam mee. hopen op wind! heel veel wind... hopen dat het net zo goed wordt als kerst vorigjaar... 24C...
mbetz

Berichten: 576
Antwoord #51 Oktober 25, 2011, 21:14:43
edit2Rapporteer  
Eagle Jan,
Met Kerst gaan wij skiien, volgend jaar Paasvakantie weer in Palau om te kiten...
Nu regent het op Sardinie....

Ciao

Mike
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #52 Oktober 25, 2011, 21:21:38
edit2Rapporteer  
Ja weet ik, ik denk dat ik pas weer in mei/juni weer op het eiland ben... Wintersport wordt feb. Mrt. In der schweiz.
gebruikersnaam

Geen avatar

Berichten: 1202
Antwoord #53 Oktober 25, 2011, 22:11:22
edit2Rapporteer  
Heb je vorig jaar kerst kunnen kiten daar?
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #54 Oktober 25, 2011, 22:37:33
edit2Rapporteer  
Heb je vorig jaar kerst kunnen kiten daar?

Vorig jaar 23&24 dec. 22 graden 35kts  ziekelijk goede omstandigheden... Verder was het werd het wat kouder(15graden) Soms windstil... Ik heb van 22 dgn 10 kunnen varen. 5dgn regen.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #55 December 19, 2011, 19:16:22
edit2Rapporteer  
Handige en zeer accurate site voor windsnelheid en golfhoogte op noord sardinië en corsica: http://www.lamma.rete.toscana.it/meteo/modelli/vento-e-mare

tis wel in het italiaans maar goed als je er toch op vacantie bent dan is dit wel de ideaale manier om de taal te leren..

Dus zeg ik : tramalanti tramalanti mijne fiets hebbe ene lekkebanti, saluti enne di tuttie frutti.. ciao!





BTW. heb weer een spot gevonden... negeer de local windsurfers, die tolereren geen kiters. (ok kiten van af een 2m dropoff/Cliff is niet ideaal, zeker niet voor de beginner of bang aangelegde)... maar met 40kts en 3m tubes wordt je sessie epic! Let wel one Fuckup en je kite is History!!! of je ligt op de stenen!
De locatie: Funtana Meiga bij San Giovanni Sini in de omgeving van Oristano.
nick1212

Berichten: 463
Logs: 0 | 74 uur
Antwoord #56 Januari 15, 2012, 14:32:03
edit2Rapporteer  
Hej, ik heb de laatste week van augustus en de eerste van september een vakantie geboekt in san teodoro. nu was mijn vraag of daar in de buurt wavespots zijn dat iemand weet.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #57 Januari 15, 2012, 16:19:22
edit2Rapporteer  
Voor echte wave spots moet je naar het westen van het eiland... dichtst bijzijnde wave spot voor jou is Rena majore... nabij Santa Theresa...c.a. een uur en een  beetje rijden... ligt op het noordelijkste puntje bij het eiland. bij s. teodoro als le mazzel hebt dan heb je sideshore wind als je een tramontana (noorder wind) hebt... maar aangezien de mistraal en ponente ( winden uit het noordwesten en westen ) de meest heersende zijn zal je zien dat bij s teodoro je vaak met aflandige wind wordt geconfronteerd... san teodoro is alleen geschikt bij oostelijke winden... en de vraag is of je daar dan mag kiten ivm de vele bad gasten. Porto pollo is voor jou het dichtsbijzijnde officieele kite spot in de zomer... (erg druk met weinig ruimte voor kiters en de capitaneria di porto doet daar de handhaving) sardinie is naar mijn mening geschikter voor een na het hoogseizoen. dus oct tm juni... en niet voor beginners! Maar als je redelijk tot goed kan kiten dan zal je een hoop lol beleven.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #58 Januari 15, 2012, 17:59:49
edit2Rapporteer  
Btw... fundadore maakt reklame voor sardinië... maar het kan echt goedkoper... Ik vlieg einhoven alghero retour voor 230 incl 40 kg bagage... voor appartamenten, b&b, autohuren en kite repair/spareparts... ff p.m sturen... info is vrijblijvend
nick1212

Berichten: 463
Logs: 0 | 74 uur
Antwoord #59 Januari 15, 2012, 21:30:02
edit2Rapporteer  
Ja ik vermoede al dat het naar rena major rijden word voor de wavespots. We hebben al huisje geboekt in san teodoro, en ik ga zelf met de auto rijden. Dus zo kunnen we wat van het eiland verkennen. Hopen dat er een kiteschool in de buurt van het hotel zit. Op veel locaties is er toch een rescueservice zodat je ook met aflandige wind kan kiten.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #60 Januari 15, 2012, 22:40:37
edit2Rapporteer  
Voor echt dikke waves is san giovanni sinis de spot... funtana meiga heet de exacte spot,bij oristano in de buurt(ong 2uur rijden).. 2/3 m tubes is daar niet een ongewoone verschijning met mistraal... een nadeel windsurfers warderen jou daar niet op het water en je moet een klijn klifje afspringen met je kite in de lucht 1,5 m lager heb je een strandje dat nog geen 5m lang is.. verder allen rotsen, uit varen de zee op en spelen maar... oh ja je moet daar je kite op de p plaats klaarmaken en opgooien.
mbetz

Berichten: 576
Antwoord #61 Januari 16, 2012, 19:28:56
edit2Rapporteer  
N ick, bij Zuiden wind en Zuid westen wind lopen er op San Teodoro ook mooie golven. Geen tubes, meer mushy, maar wel lekker m mee te spelen.
Rena Majore is vanaf San Teodoro een dik uur rijden, bij Mistral echt gaaf, de wind is dan minder dan in Porto Pollo en minder vlagerig, de golven mooi om af te rijden...
Er is een kite beach op San Teodoro, aan de noord kant van de baai. Te voet moet je 15 minuten lopen, dan kun je de kite starten, de badgasten liggen allemaal aan het begin an het strand, verder naar het noorden is kiten vrij!

Laatste week Augustus, eerste week September is goed te doen: de vakanties in Lombardia zijn dan weer voorbij, het wordt rustiger op het strand en de wind keert ook weer terug, dus je hoeft niet op Porto Pollo te wachten op de thermiek..
Wij zijn de eerste 2 weken van September in Palau, rijden dan of naar Porto Pollo, San Teodoro of Rena Majore om te kiten, afhankelijk van de wind.

Wel alle kites mee, je kunt alles verwachtern van 10knopen tot boven de 40 als de Mistral waait....

Hang Loose

Mike
nick1212

Berichten: 463
Logs: 0 | 74 uur
Antwoord #62 Januari 17, 2012, 00:01:41
edit2Rapporteer  
Klinkt goed, kga met de altijd met de auto op reis zodat ik al men kites met waveboard ook kan meenemen. kwas zowieso wel van plan om ook naar porto pollo en reno major te gaan kiten. Mss komen we elkaar nog wel tegen dan.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #63 Januari 17, 2012, 17:29:35
edit2Rapporteer  
Btw ook vet zijn isola rossa en la ciaccia... in omg. Badesi/ valledoria.
Plata mona bij porto torres en Alghero ( boulevard)...
Porto botte, chia zijn ook echt de moeite waard om te checken.

En wat Mbetz zegt is waar, bij ponente of mistral staat de wind op porto pollo gem. met 20kts harder te blazen dan elders op het eiland...
(p.s. laat je niet door de lokals verleiden om aan de rechter baai te kiten met aflandige wind... ook al doen zij dat wel... heb rond kerst al weer wat kites naar de kloten zien gaan op de rotsen down wind.








nick1212

Berichten: 463
Logs: 0 | 74 uur
Antwoord #64 Januari 17, 2012, 18:46:41
edit2Rapporteer  
Ik denk dat ik het wel ga houden bij de 3 spots. rena major is volgens google al 1,5 uur rijden dat is wel het max. Anders ga ik te lang in de wagen zitten op vakantie en dat doe ik nu toch nie zo graag.
In ieder gaval bedankt voor de info, had men vakantie al gekozen an de hand van dit topic.
 kite ze
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #65 Januari 17, 2012, 20:07:57
edit2Rapporteer  
Ja begrijpelijk... zeker aangezien de wegen daar iets meer concentratie vereisen dan onze super gave snelwegen... (haarspeld bocht bergje op, haarspeldpeldbocht bergje af)... Laatstaan de mafkees die voor jou de binnen bocht pakt... beware er wordt daar echt op z'n italiaans gereden...
mbetz

Berichten: 576
Antwoord #66 Januari 18, 2012, 10:30:54
edit2Rapporteer  
Die italiaantjes zijn wel leuk, denken allemaal dat zij Michael Schuhmacher zijn in hun Panda Abarth.. Gewoon even gas geven als ze aan je bumper hangen dan zie je ze nooit meer....

Toch oppassen want de wegen op Sardinie zijn smal en er is veel verkeer onderweg.......
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #67 Januari 18, 2012, 15:32:01
edit2Rapporteer  
Nog beter... Ff remlicht laten zien of je ruiten sproeier aanzetten. voor al ruiten sproeien voor hele scherpe bochten dan remmen ze wel af!
nick1212

Berichten: 463
Logs: 0 | 74 uur
Antwoord #68 Januari 22, 2012, 01:14:51
edit2Rapporteer  
Het is toch nog een ander nog een ander accomodatie geworden, dan san teodoro. Midden tss rena major en porto pollo. Dus wss als er goede wind staat voor rena major zal ik daar te vinden zijn.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #69 Januari 22, 2012, 08:05:21
edit2Rapporteer  
Waar? Santa Teresa?
nick1212

Berichten: 463
Logs: 0 | 74 uur
Antwoord #70 Januari 22, 2012, 13:39:56
edit2Rapporteer  
Klein stukje in het binnenland, San Pasquala.
Okke

Berichten: 21
Antwoord #71 Januari 23, 2012, 16:08:35
edit2Rapporteer  
Hallo allemaal,
Ik haal deze even naar boven, want ik mag een bestemming kiezen voor de zomervakantie, waar ik kan kiten, maar de rest van het gezin ook wat te doen heeft.(op een mooi strand hangen is voor de helft al genoeg).
mn vader wil kunnen racefietsen, en  mn moeder wil wandelen.
toen kwamen we uit bij sardinie.

nou is mijn vraag, waar op sardinie is het het beste kiten?
ik heb goede verhalen gehoord over porto pollo, maar ook over het zuiden/zuidwesten van het eiland.

Wie kan me helpen?

groets Okke
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #72 Januari 23, 2012, 16:22:41
edit2Rapporteer  
Hallo allemaal,
Ik haal deze even naar boven, want ik mag een bestemming kiezen voor de zomervakantie, waar ik kan kiten, maar de rest van het gezin ook wat te doen heeft.(op een mooi strand hangen is voor de helft al genoeg).
mn vader wil kunnen racefietsen, en  mn moeder wil wandelen.
toen kwamen we uit bij sardinie.

nou is mijn vraag, waar op sardinie is het het beste kiten?
ik heb goede verhalen gehoord over porto pollo, maar ook over het zuiden/zuidwesten van het eiland.

Wie kan me helpen?

groets Okke

Sardinië is top, in het westen/zuidwesten zijn een paar mooie spots, maar klotsbak Porto Pollo heeft de windzekerheid (venturi effect tussen Sardinië en Corsica). Ik heb overal wel lekker gekite, het hangt een beetje van je nivo af en hoeveel je wilt kiten. Ik vind het noordoosten erg druk en toeristisch, het zuidwesten daarentegen juist rustig en een paar mooie vlakwater spots. er zijn ook hele mooie wave spots aan de west kust (porto Ferro!)
Okke

Berichten: 21
Antwoord #73 Januari 23, 2012, 17:43:35
edit2Rapporteer  
Dank je Smiley, dan ga ik toch voor de klostbak met wind, denk je dat het daar ook leuk is voor mn familie?
ben noordzee gewend, dus zo erg zal het wel niet zijn Grin
weet je ook in welke mand de wind het beste is?

ohja het is nu mijn eerste seizoen, dan mn tweede, en ik heb veeel gekite, dus niveau is al redelijk.
is porto pollo dan geschikt?

[Edit] graag je bericht editten in plaats van op jezelf reageren.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #74 Januari 23, 2012, 18:04:28
edit2Rapporteer  
Dank je Smiley, dan ga ik toch voor de klostbak met wind, denk je dat het daar ook leuk is voor mn familie?
ben noordzee gewend, dus zo erg zal het wel niet zijn Grin
weet je ook in welke mand de wind het beste is?

porto pollo en omgeving zit je het best... ik zou juli, augustus vermijden ivm de italiaanse invasie van het vaste land (en dan is alles duurder)... je zal zien dat de rest van je familie zich daar prima zal vermaken... race fietsen, mountainbiken, zeilen,rondvaarten, duiken, klimmen, zwemmen in de mooiste / helderste  wateren van europa/wereld. De beste periodes(vind ik) april, mei, juni... september t/m november. Maar in de winter is het daar ook heelgoed toeven (mijn overwinterings spot)... ja wat wind zekerheid aan gaat idd p.pollo is het wind zekerst, verder waait het daar misschien net iets vaker dan gemiddeld in nl. neem je hele kite range mee! Oh ja als op rockanje kan kiten dan is p.pollo appeltje eitje... Kan wel erg klotserig zijn maar over het algemeen valt het wel mee let wel op dat je bij harde wind een shorebrake hebt bij de monding van de rivier. en ga bij weste wind niet op de downwind zijde van het schiereiland (rechts)... De locals doen dat daar altijd. Gaat het fout, dan zit je zo op de rotsen van costa serena... de locals helpen elkaar. Onbekenden laaten ze het lekker zelf uitzoeken (en btw zomers jul/aug mag je alleen links bij de rivier monding kiten.


P.s. Sardinië is niet echt beginners vriendelijk... je kan bijna nergens staan... kan je dat wel, pas dan op de zee-egel.
Je moet iig heelgoed kunnen bodydraggen, selfresque kunnen toepassen, goede inschattings vermogen hebben (wind kan daar nog al rap toenemen).
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.