Sardinië

Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #175 December 31, 2015, 10:10:54
edit2Rapporteer  
Ben mij een beetje aan het orienteren voor een kite tripje voor de kite kings in september

Egypte hebben we nu wel gehad na 5 keer en Braziel zijn we ook 2 keer geweest. Dakhla willen we heel graag heen maar dat wordt te duur en je ben 4 dagen kwijt aan reizen voor een week

Dussssssss Sardinie misschien in september 2016  ThumpsUp Joepie YeSS

Paar vragen dusss:

Hoe is de wind in september ?

Welke vliegmaatschappij ga je heen ?

Wie weet er een verblijfs accomodatie aan de spot zodat een huur auto niet nodig is. Hoe kom je dan van het vliegveld na de verblijfs accomodatie ?

Alle info welkom  ThumpsUp



http://www.youtube.com/watch?v=Oa4xhjofzbY



http://www.youtube.com/watch?v=nZmlN7q00H4



kiteruitschell

Geen avatar

Berichten: 1719
Antwoord #176 December 31, 2015, 11:05:01
edit2Rapporteer  
ook veel goeie berichten gehoord en gelezen over sardinie , volgens mij is september een van de betere maanden qua wind en ook kans op flinke golven.
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #177 December 31, 2015, 11:07:25
edit2Rapporteer  
Klopt Henk  ThumpsUp

Dit heb ik al opgezocht en het ziet er inderdaad top uit  ThumpsUp ThumpsUp



https://www.transavia.com/nl-NL/boek-een-vlucht/vluchten/zoeken/

120 euro retour kan nog goedkoper misschien ? Heb de willekeurige datum 7 september genomen

Rynar nog goedkoper maar dan wel vertrek vanaf Eindhoven 110 euro

https://www.ryanair.com/nl/nl/


http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=38042.25

Porto Pollo is veilig om te kiten. Porto pollo is een grote baai die in 2 stukken gedeeld wordt door een land tong welke naar het eiland Gabbiani loopt. De land tong is ongeveer 50 breed en daar staan een paar restaurantjes, een beach club. Leeu voor een espresso, lunch of een biertje 'avonds na een kite sessie.
De linker baai is het grootste deel van Porto Pollo, het strand strekt zich ongeveer 5km tot aan Porto Liscia. (officieel heet deze baai ook baai Liscia.) .

Verder heb je alleen een lycra of shorty nodig....

http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=47045.0

Sardinie is echt top, Beste tijd: Mei, Juni of September/October..

Wind gegarandeerd, tot 45knopen als de mistral waait, gemiddeld is de wind echter rond 4-6Nft uit West of Zuid Oost.

Huisjes Huren kan in Porto Pollo bij Il Borgo: www.sunsardinia.com

2 kamer appartement voor 295 euro 1 week

Vanaf Il Borgo loop je naar het strand om te surfen en te kiten.


Samengevat  : vliegreis en appartement aan de spot voor  ongeveer 400 euro (koopje dusss),
                             Komt eten vervoer vluchthaven naar de spot en drinken nog bij !
mbetz

Berichten: 576
Antwoord #178 Januari 13, 2016, 16:04:19
edit2Rapporteer  
In September zijn de meeste toeristen weer weg (meer plaats op het strand) en komt de wind ook weer terug.
Contact bij Il Borgo is Michi Houtmann (mijn naam vermelden helpt, Michi is een maatje).
Tevens heeft Michiel Bouwmeester een centrum in Porto Pollo. Michiel zat vroeger aan het Gardameer, maar is een aantal jaren geleden naar Sardinie verhuisd. Michel werkt met Michi samen mbt huisjesverhuur etc.
Check de link: http://www.procenter.it/

Op Sardinie/Porto Pollo heb je wel vervoer nodig.
Michi of Michiel kunnen transfer vanaf Olbia naar Porto Pollo regelen (incl Materiaal), maar een auto of bus is wel handig op Sardinie, omdat er veel spots zijn die je al naar gelang wind richting kunt uitkiezen. Tevens is er in Porto Pollo niet veel te doen, slechts 3 restaurants, verder moet je naar Palau voor inkopen of restaurants..

Let op: In Porto Pollo mag je alleen in de linkerbaai (Baia Liscia) kiten, er is nu een kitezone bij de riviermonding om te starten, geen probleem, je moet het alleen even weten, de politie is redelijk aktief als je in de rechter baai vaart...

Je kunt alle kites meenemen: in 1 week kun je van alles verwachten, Mistral met 45knopen, scirocco met 15 knopen etc. Ik heb altijd van 7m tot 12m mee en de afgelopen zomer zelfs een Naish Fly voor de dgen met weinig wind.
Wel een Neo inpakken, (korte armen, 3mm) als het hard waait kan het ook in September al fris worden.

Laat maar weten als je meer info nodig hebt.

 
kiter stefan

Geen avatar

Berichten: 7
Antwoord #179 Februari 08, 2016, 18:17:40
edit2Rapporteer  
Ik sluit even aan bij dit topic omdat ik samen met mijn vriendin naar Sardinië wil in de meivakantie. Mijn vriendin is nog een beginner die graag vlak water heeft en nog een stukje kan staan. Ik lees hier veel over windzekere periodes in porto pollo maar begrijp uit de reactie hierboven dat het vlakwater gedeelte (rechter gedeelte van de baai) nu dus verboden gebied is, correct me if I'm wrong...

Ik heb nog andere spots gevonden met vlak water zoals punta trettu, bij kite village (zuid west Sardinië) en Porto Pino. Wat ik me afvraag is of je hier net zo op wind kan rekenen als het noorden? En/of zijn er andere beginnersspots in het noorden??

Ben benieuwd!!

Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #180 Februari 08, 2016, 19:00:33
edit2Rapporteer  
Bedankt voor de info  ThumpsUp


Citaat
Tevens heeft Michiel Bouwmeester een centrum in Porto Pollo

Hoe lang is het lopen vanaf het centrum naar de spot (linkerbaai) ? Kan je hier de hele week zitten en met alle winden varen ? of heb je echt een auto nodig ?
Is er een rescu dienst ? Kosten ? Berging voor je kite gear op de spot ? kosten ?


http://www.sunandfun.com/kiten/Reise-Details/?id=1891
Hoe zijn deze appartementen ? Dichterbij de spot ?
mbetz

Berichten: 576
Antwoord #181 Februari 09, 2016, 11:24:40
edit2Rapporteer  
Allereerst Wind:
De overheersende windrichting is west tot noordwest.
Let wel de afgelopen jaren is het weer ook op Sardinie net als bij ons minder voorspelbaar geworden.
Normaal is in het voorjaar is de windrichting west, noordwest, onder invloed van de Mistral Wind uit het Rhone dal die tot Sardinie komt en lage druk gebieden boven centraal europa.
Windkracht loopt uiteen van 12 tot boven de 40 knopen bij Mistral.
De wind in Porto Pollo is sterker doordat de wind tussen Corsica en Sardinie wordt gedrukt, er ontstaat bij Westwind een venturi effect.
We windvoorspelling op bijv Windfinder kun je dan makkelijk met zo'n 10 knopen verhogen.
Door het venturieffect is de wind bij west/noordwest, in PortoPollo dus ook sterker als verder naar het zuiden. Indien het in PortoPollo 25knopen waait, is het 15km naar het zuiden  bijna windstil...

PortoPollo bocht:
Je mag alleen in de linker bocht kiten en starten kun je bij de monding van de rivier, de Liscia. Afstand is ongeveer 500m van de landtong die de twee bochten deelt. Vanaf Il Borgo of het centrum van Bouwmeester kun je dit lopen. Er is een parkeerplaats bij het kitestrand als je met de auto rijdt.

De bocht is vlak water, maar na een paar dagen westwind wordt het choppy, net als bij ons het IJsselmeer.  Op het strand is voldoende plaats om de kite te starten, maar het wordt wel na een paar meter diep, dis je kunt niet echt in het water staan met de kite in de lucht.
De baai is 100% safe: als je de kite niet meer kunt starten kom je altijd weer aan de kant, geen stroming geen plekken met windafdekking. Dus ook voor beginners safe.
Er is geen rescue dienst, maar er zijn altijd een paar kitescholen op het strane en in het water die boten hebben en in geval van nood helpen.
Berging is er niet, maar de apartementen hebben plaats genoeg om kites en boards op te slaan.

In het noordoosten is er een super spot: San Teodoro heft een super lang strand, waar je 20-50 meter kunt staan, kleine golven en veel plaats om te starten. DE berg Tavolara lijkt op de Tafelberg in Kaapstad en geeft de lokatie een aparte stemming.
Echter hier kun je alleen bij Zuid, Zuidoost en Oosten Wind Kiten en Scirocco (Zuid) is zeldzaam in het voorjaar.

Let op: in Mei wel een pak meenemen, De Middelandse zee is nog fris en de Mistral wind is ook fris, komt direct uit de alpen.....

Laat maar weten als je meer info nodig hebt!
suc6


De apartementen bij Sun and Fun, Il Borgo, zijn netjes, basic maar netjes. Er is een supermarkt bij Il Borgo voor de kleine inkopen en er zijn 3 restaurants in Porto Pollo waar je goed kunt eten. De Pizzas bij Rosa dei Venti zijn super. erder kun je eten bij hotel le Dune (super uitzicht op het terras bij zonsondergang) en bij Il Maestrale. Alles mogelijk van pizza tot vis en steak staan op de menukaart.
kiter stefan

Geen avatar

Berichten: 7
Antwoord #182 Februari 09, 2016, 14:01:12
edit2Rapporteer  
Dankjewel voor je antwoord, wat ik begrijp is dus dat het zeker mogelijk is voor beginners, gelukkig maar.

Kan je misschien nog iets vertellen over de zuid kant van het eiland, of heb je daar geen ervaring mee? Hoe is de wind daar etc..

Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #183 Februari 09, 2016, 14:08:16
edit2Rapporteer  
Kleine toevoeging voor Haring ( je moet het niet vergelijken met Sharm, Marsa, el Gouna of  die trips in Brasil): Ja, je hebt een auto nodig, must have. En verder is het huren daarvan niet goedkoop.  Het eiland is zo groot als Nederland zonder Limburg en Flevoland en OV is schaars. Verder is het eiland in het hoogseizoen (Jul/Aug) belachelijk duur.
Voor de rest volledig met mbetz eens.
mbetz

Berichten: 576
Antwoord #184 Februari 10, 2016, 16:13:56
edit2Rapporteer  
Stefan,
In het zuiden is er een super spot: Chia! Cehck maar eens op Kitebeaches.com
Baia Chia functioneert bij Mistral, deze komt dan in de bocht en je hebt sideshore wind van rechts.
De mistral is veel zwakker dan in Porto Pollo.
Chia heeft wel mooie golven.
Tevens heb je in Chia thermische wind, maar dan heb je dus ook grotere kites nodig.

Als de Mistral in Porto Pollo echt met 45+knopen blaast, hbeb je in Chia mooie 25knopen sideshore en golven.

In Chia heb je niet veel hotels of appartementen, het is een echt natuurgebied. Er zijn wel campings of je moet in Cagliari overnachten en dan heen en weer pendelen.
Wild camperen is niet meer aan te raden, de italiaanse overheid heeft geld nodig, dus de politie bekeurt er de laatste tijd echt op los....


Echter om van PortoPollo of Palau naar Chia te rijden heb je zo'n 4 uur nodig! Dus je kunt niet voor een dagje naar Chia rijden.

Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #185 Februari 14, 2016, 00:35:39
edit2Rapporteer  
Ojee, zit net ook aan Sardinie te denken in September en dan kom ik opeens die leipo's van Schel tegen, het water is er niet zoet he en je hebt er ook nog zand
PeeWee

Berichten: 1652
Antwoord #186 Februari 14, 2016, 09:30:18
edit2Rapporteer  
Gelukkig ga ik al in mei/juni naar Sardinië  Grin, ontlopen die mafketels  Grin

See joes
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #187 Februari 14, 2016, 12:14:26
edit2Rapporteer  
Citaat
Ojee, zit net ook aan Sardinie te denken in September en dan kom ik opeens die leipo's van Schel tegen, het water is er niet zoet he en je hebt er ook nog zand
Maar wel windt en dat is het belangrijkste  Grin ThumpsUp


Citaat
Gelukkig ga ik al in mei/juni naar Sardinië  Grin, ontlopen die mafketels  Grin
Welke accomodatie ga je naar toe ? aan de spot ??



Citaat
Echter om van PortoPollo of Palau naar Chia te rijden heb je zo'n 4 uur nodig
Lastig........ waar is de kans op de meeste wind ? Porto Pollo toch ?
mbetz

Berichten: 576
Antwoord #188 Februari 15, 2016, 11:34:22
edit2Rapporteer  
Beste Windkans heb je in Porto Pollo. Vooral in voorjaar (Mei/June) en in het naseizoen (Sept/Oktober), is de kans op wind daar het hoogtst onder invloed van de Mistral uit het Rhone dal.

De wind is in Porto Pollo meestal West/NoordWest.

Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #189 Februari 15, 2016, 17:15:52
edit2Rapporteer  
https://www.sardinia4all.com/sardinie/camperverhuur

Is dit nog een optie ? Wild parkeren ? Camping bij (op) de spot?
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #190 Februari 15, 2016, 21:36:51
edit2Rapporteer  
Letterlijk aan de spot van Porto Pollo:
ISOLA DEI GABBIANI © - land of water

Porto Pollo OT, Italië
+39 0789 704019

https://g.co/kgs/jadzX

@ Mbetz met mistral is de wind bij Chia offshore Wink
mbetz

Berichten: 576
Antwoord #191 Februari 16, 2016, 10:56:33
edit2Rapporteer  
Eagle Jan,
inderdaad, bij Mistral is de wind in Chia (Side)offshore, maar daardoor wel erg mooie golven en echt afdrijven heb ik in Chia nog niet meegemaakt....

Ter verbetering: Gabbiani zijn Meeuwen, dus Isola dei Gabbiani is vertaald: Meeuwen Eiland.... Wordt ook wel Vogeleiland genoemd door de lokalos...

Wild Camperen wordt niet meer toegestaan door de gemeenten. Echter op de parkeer plaats bij Isloa dei Gabbiani kun je in het voor een naseizoen 'snachts met een camper blijven staan, in het hoogseioen komt 'savonds de politie voorbij....

Hang Loose


Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #192 Februari 17, 2016, 13:06:32
edit2Rapporteer  
Eagle Jan,
inderdaad, bij Mistral is de wind in Chia (Side)offshore, maar daardoor wel erg mooie golven en echt afdrijven heb ik in Chia nog niet meegemaakt....

Ter verbetering: Gabbiani zijn Meeuwen, dus Isola dei Gabbiani is vertaald: Meeuwen Eiland.... Wordt ook wel Vogeleiland genoemd door de lokalos...

Wild Camperen wordt niet meer toegestaan door de gemeenten. Echter op de parkeer plaats bij Isloa dei Gabbiani kun je in het voor een naseizoen 'snachts met een camper blijven staan, in het hoogseioen komt 'savonds de politie voorbij....

Hang Loose



ter verbetering?  "land of water"  is de slogan van Isola dei Gabbiani... Niet door mij verzonnen. Credi mi, l'italiano lo so leggere e scrivere piu che bene. Son sempre un mezzo Maddalenino Wink
mbetz

Berichten: 576
Antwoord #193 Februari 17, 2016, 14:20:41
edit2Rapporteer  
Eagle Jan, Gelijk, wanneer ben jij weer op Sardinei? Wij hebben het plan met Pinksteren een weekje te gaan kiten....
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #194 Februari 17, 2016, 18:15:25
edit2Rapporteer  
 in juni ga ik naar Talamone op vakantie met mn gezin. 4 wkn, in December-Jan gaan we weer 3 wkn naar Sardinie,
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #195 Februari 19, 2016, 11:00:25
edit2Rapporteer  
Even een berekening gemaakt

Sardinie van 27 sept tot 4 oktober

Vlucht, 23 kilo bagage en huur auto Renault Megane station wagen  828 euro (2 pers)

Camping aan het water Spot 455 euro

https://www.anwbcamping.nl/italie/sardinie/camping-isola-dei-gabbiani

https://www.easyjet.com/NL/secure/Checkout.mvc/SignIn

Camping aan het water 455 euro en vliegreis en huur auto 828 =  1280

1280: 2 = 640 euro pp komt alleen eten en drinken bij

Zelfde prijs betaal je ook voor Marsa Alam en dan All In en lopend naar de spot

Keuzes keuzes keuzes Marsa Alam of Sardinie ??

Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #196 Februari 19, 2016, 11:18:41
edit2Rapporteer  
Ofwel, Hakbars of Italianen, doe mij dan toch maar de Italianen Smiley
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #197 Februari 19, 2016, 11:36:17
edit2Rapporteer  
Tha............ Frank, ene kant lijkt me het wel weer een nieuwe uitdaging,

Maar je moet wel een hoop zelf regelen en als het niet waait in porto Poloo moet je weer met de auto gaan rijden en we hebben maar een week, andere kant Marsa is wel erg relakst met een hotel aan de spot waar na je toe kan lopen

Dusssssssssss ...............  keuzes keuzes keuzes  Grin

Heb jij al geboekt voor Sardienie ?
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #198 Februari 19, 2016, 17:13:43
edit2Rapporteer  
Nee, dat komt nog wel. Zelf regelen vind ik nooit zo'n probleem. Twijfel nog of vliegen of met de auto.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #199 Februari 20, 2016, 14:11:33
edit2Rapporteer  
voor veerboten check: http://www.aferry.nl/Search?sid=1583ebec060eb4edfa70beb463b32a546
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.