Sardinië

mbetz

Berichten: 576
Antwoord #225 April 29, 2016, 08:43:24
edit2Rapporteer  
Richard,
Einde September is het in Palau ook niet meer druk. De vakantie tijd is voorbij en omdat Palau geen centrum is voor gepensioneerden is Palau einde September ook uitgestorven. De vakanties in Zuid Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk en Noord Italie gaan midden September ten einde, dan wordt het in Palau ook rustig.

In POrto Pollo blijven de Kiters en Surfers komen, daar zijn dan meer bezoekers. In Porto Pollo zijn 3 restaurants die zeker open zijn en er zijn een paar cafes/bars, die ook open zijn.
De keuze is dus:
a. in Porto Pollo, dicht bij het Kitestrand, en dan eventueel 'avonds naar Palau of Santa Teresa om te eten of
b. In Palau, dan 'ochtends naar Porto Pollo of andere stranden rijden en 'avonds in Palau eten...

Mike
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #226 April 29, 2016, 09:56:31
edit2Rapporteer  
en dat zegt hij....
ach op sardinie gaan ze er iets anders mee om.
mbetz

Berichten: 576
Antwoord #227 Mei 01, 2016, 10:09:14
edit2Rapporteer  
Ik kom al meer dan 25 jaar op Sardinie, eerst om te Windsurfen later om te kiten.
Ik ken het eiland een beetje, niet alleen Porto Pollo, maar ook de westkust en Chia.

Ik heb nog nergens een agressieve houding tegen kiters beleeft, met uitzondering van 1 keer toen mijn dochter in La Cinta op de lagune ging kitten, hetgeen verboden is omdat het een vis en schelpdieren gebied is, dus dat was haar eigen schuld. Dat vonden de visboeren niet echt geslaagd...

Kiters en surfers gaan gewoon netjes met elkaar om, een paar jaar geleden waren er nog Windsurfers die niets van kitten moesten weten en die nu ook een kite in de lucht houden...

Ja Italianen kunnen chaotisch zijn en lopen lijnen uit over andere  lijnen of parkeren de kites precies waar iemand anders wil starten, maar daar kun je over het algemeen om lachen en het geeft geen aanzet tot agressiviteit.

Ook de politie is netjes, zolang je je aan de regels houdt is er geen enkel probleem (betaald parkeren, als je niet betaald krijg je een bon, eigen schuld, kun je die agent niet op aanspreken).

Mijn grote voorbeeld is de boot overtocht van Livorno naar Olbia: Op de kade lijkt het een chaos, iedereen probeert zijn auto zo te parkeren dat-ie als eerste op de boot komt. Echter zodra het inschepen begint loopt alles gesmeerd, iedereen komt aan boord en de boot vertrekt op tijd, met een biertje (Ignusa) in de hand kun je genieten van het italiaanse leven.

Sardinie is echt een aanrader. in voor en naseizoen is het met Tarifa waarschijnlijk de meest windzekerste vakantie lokatie (Nederland en de Duitse noordkust niet meegeteld), je kunt er super eten, goede wijn en mooie natuur, vooral in het voorjaar als alles bloeit.
Vergeet de Mirto niet!!!

Hang Loose

Mike




guidogenjoy

Geen avatar

Berichten: 10
Antwoord #228 Mei 22, 2016, 00:32:47
edit2Rapporteer  
Hallo,

Ik wil leren kitesurfen en ben van plan in oktober twee weken naar Sardinie te gaan. Volgens dit forum is het noorden van Sardinië wel het beste, dus naar ik aanneem ook om het te leren. Wat zijn de ervaringen met kitesurfscholen daar? Wat zijn duidelijke aanraders of afraders?

Guido
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #229 Mei 22, 2016, 12:59:56
edit2Rapporteer  
Hallo,

Ik wil leren kitesurfen en ben van plan in oktober twee weken naar Sardinie te gaan. Volgens dit forum is het noorden van Sardinië wel het beste, dus naar ik aanneem ook om het te leren. Wat zijn de ervaringen met kitesurfscholen daar? Wat zijn duidelijke aanraders of afraders?

Guido
NEEN! leren doe je het beste, veiligste en goedkoopste in NL!
sardinie is in geen enkel opzicht een goede eiland om het van af het begin te leren... Enkel en alleen als je al een beetje kan varen onder begeleiding ( op een 2tal spots niet zijnde in het noorden van het eiland.
Kitesurfscholen die touristen uitmelken (prijzen van 50 tot 200 euro duurder dan hier in NL . Verder alleen geschikt voor de gevorderde kiter. Dit ivm weinig plekken met sta diep water, gebrek aan lange, obstakel vrije stranden, verradelijke winden.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #230 Mei 22, 2016, 14:25:49
edit2Rapporteer  
En voorkomen dat het verboden gaat worden, net als op de Spaanse Balearen Sad
Goede info, AJ
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #231 Mei 22, 2016, 19:40:45
edit2Rapporteer  
Hallo,

Ik wil leren kitesurfen en ben van plan in oktober twee weken naar Sardinie te gaan. Volgens dit forum is het noorden van Sardinië wel het beste, dus naar ik aanneem ook om het te leren. Wat zijn de ervaringen met kitesurfscholen daar? Wat zijn duidelijke aanraders of afraders?

Guido
NEEN! leren doe je het beste, veiligste en goedkoopste in NL!
sardinie is in geen enkel opzicht een goede eiland om het van af het begin te leren... Enkel en alleen als je al een beetje kan varen onder begeleiding ( op een 2tal spots niet zijnde in het noorden van het eiland.
Kitesurfscholen die touristen uitmelken (prijzen van 50 tot 200 euro duurder dan hier in NL . Verder alleen geschikt voor de gevorderde kiter. Dit ivm weinig plekken met sta diep water, gebrek aan lange, obstakel vrije stranden, verradelijke winden.

zo is dat en niet anders ....... Angry
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #232 Mei 22, 2016, 20:17:40
edit2Rapporteer  
Citaat
zo is dat en niet anders ......
Bekende spreuk, waar heb ik die meer gehoord ?  Grin


Badgastuh on tour hebben trouwens geboekt voor Sardinië in september, we hebben er zin in  ThumpsUp
Rule

Berichten: 174
Antwoord #233 Mei 23, 2016, 15:35:57
edit2Rapporteer  
Ik zit nog te twijfelen tussen Sardinië en Tarifa.. Tarifa was vorige keer pleurisdruk, Sardinië ken ik niet. Hoe zijn de spots daar? Mistral zal daar nog wel waaien volgende week? Hoe zijn de spots behalve niet beginnersvriendelijk qua aantal, toegankelijkheid, vlagerig, ..?

Richard waar gaan jullie heen/waarom?
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #234 Mei 23, 2016, 20:17:24
edit2Rapporteer  
Ik zit nog te twijfelen tussen Sardinië en Tarifa.. Tarifa was vorige keer pleurisdruk, Sardinië ken ik niet. Hoe zijn de spots daar? Mistral zal daar nog wel waaien volgende week? Hoe zijn de spots behalve niet beginnersvriendelijk qua aantal, toegankelijkheid, vlagerig, ..?

Richard waar gaan jullie heen/waarom?
Het eiland is zo groot als Nederland zonder Limburg... Dus met Mistral kan je in het westen en noordwesten je hart op halen..  Maar laat je niet verassen... De mistral (bij lang aanhoudende Mistral 2wkn+) kan in een half uur van 25 naar 60kts+ (op porto Pollo) door trekken. Beste wavespots: Funtana Meiga, capu Mannu,
(soms wel 4-5m) Rena Majori, spiaggia li mindi.

Btw, Mistral is toenemend altijd vlagerig, afnemend minder vlagerig, ook al komt ie vanaf zee.
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #235 Mei 23, 2016, 20:42:51
edit2Rapporteer  
Citaat
Richard waar gaan jullie heen/waarom?

Wij gaan naar Porto Pollo omdat daar de meeste wind schijnt te zijn.  Dit allemaal via Eagle Jan en M.Betz die ons dit vertelt hebben via kite high.

Tarifa ben ik ook geweest en ik hou van nieuwe uitdagingen dus Sardinië dan maar 
guidogenjoy

Geen avatar

Berichten: 10
Antwoord #236 Mei 23, 2016, 21:14:48
edit2Rapporteer  
En voorkomen dat het verboden gaat worden, net als op de Spaanse Balearen Sad
Goede info, AJ

Ok. Jullie mening is duidelijk. Toch nog even om te checken:
Dat het het veiligst en goedkoopst is om in nederland te leren klinkt erg chauvinistisch. Hoe leren al die andere Europeanen het dan? Die komen niet allemaal naar nederland om les te nemen. En ik neem aan dat er ook wel een paar honderd, zo niet paar duizend Sardiniërs zijn die het hebben geleerd of willen leren. Dat doen ze toch ook gewoon ter plaatse? Dat niet elke plek op Sardinië even geschikt is en dat er minder goede scholen zijn begrijp ik. Maar zo ongenuanceerd als jullie het voorstellen is het volgens mij toch niet.

Zijn er nog anderen die een wat genuanceerder duit in het zakje kunnen doen?
guidogenjoy

Geen avatar

Berichten: 10
Antwoord #237 Mei 25, 2016, 22:45:59
edit2Rapporteer  
Of anders, een goed alternatief in zuid Europa om te leren kitesurfen. Ik wil het combineren met vakantie, en dat ga ik in oktober niet in Nederland doen. Graag jullie advies.
schijndel

Geen avatar

Berichten: 19
Antwoord #238 Mei 26, 2016, 11:03:40
edit2Rapporteer  
Portugal is een optie. Op 20 minuten ten zuiden van Lissabon heb je de Lagao de Albufeira die rond oktober goed gevuld is met heup/borstkas diep, warm water. LINK

Iets langer rijden naar het noorden heb de lagoon van Foz do Alrelho. LINK

Twee jaar geleden was ik er in November, en iedere dag ging de wind aan om 13:00. Steady 20 knopen.

Zou beide plaatsen overigens niet als het verblijfsadres voor je vakantie kiezen, maar gewoon in Lissabon gaan zitten en dan dagtrips maken.

Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #239 Mei 26, 2016, 11:24:02
edit2Rapporteer  
Als kitebestemming klinkt Sardinië niet als een van de beste opties, heren....?
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #240 Mei 26, 2016, 16:44:18
edit2Rapporteer  
En voorkomen dat het verboden gaat worden, net als op de Spaanse Balearen Sad
Goede info, AJ

Ok. Jullie mening is duidelijk. Toch nog even om te checken:
Dat het het veiligst en goedkoopst is om in nederland te leren klinkt erg chauvinistisch. Hoe leren al die andere Europeanen het dan? Die komen niet allemaal naar nederland om les te nemen. En ik neem aan dat er ook wel een paar honderd, zo niet paar duizend Sardiniërs zijn die het hebben geleerd of willen leren. Dat doen ze toch ook gewoon ter plaatse? Dat niet elke plek op Sardinië even geschikt is en dat er minder goede scholen zijn begrijp ik. Maar zo ongenuanceerd als jullie het voorstellen is het volgens mij toch niet.

Zijn er nog anderen die een wat genuanceerder duit in het zakje kunnen doen?

Als jij wil leren  op een eiland waar je les krijgt in gebrekkig engels, via een hoofd telefoon of van iemand die met een megafoon uit een R.I.B of soortgelijke zit te blaffen (Italianen die vloeiend engels spreken zijn schaars en die ook nog eens les kunnen geven die heb ik nog niet ontdekt, al is mijn kennissen kring op Sardinië best groot in de kite-scene). Ik noem maar een klein puntje. Het eiland is vooral ingericht op de Italiaanse toerist. Geloof mij, daar les nemen is verre van ideaal of jij moet vloeiend Italiaans of op enkele locaties Duits kunnen. Maargoed noem mij maar Chauvinistisch... Ik ben toevallig een halve Sard.  Maargoed doe waar je zin in hebt.


@ Michiel.: Sardinië is voor de ervaren kiter wel top! Zeker als het hard blaast, je moet alleen voorbereid zijn op een wind die wat onvoorspelbaarder is. Kijk als je zo'n El Gouna, Zanzibar of Dakhla pussy bent (dus max 25 over het algemeen) dan kun je Sardinie beter overslaan... Want dan heb je 16 kts en even later  orbitale wind snelheden afhankelijk van spot en windrichting. De wind komt daar eenmaal niet uit de zelfde richting en met de zelfde snelheid.
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #241 Mei 26, 2016, 17:46:03
edit2Rapporteer  
Citaat
Of anders, een goed alternatief in zuid Europa om te leren kitesurfen.


Iets verder maar wel ideaal voor jou  ThumpsUp

Warm, elke dag zon, sta diep vlak water geen stroming

Hotel aan de spot all in  Marsa alam

http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=50167.175

mbetz

Berichten: 576
Antwoord #242 Mei 26, 2016, 20:35:43
edit2Rapporteer  
Op Sardinie moet je net als overal een beetje mazzel hebben met het weer en de wind.

Wij waren de Pinksterweek op Sardinie, 8 dagen, 7 dagen wind, alle dagen >25knopen. Mijn 12m heb ik niet eens uitgepakt, alleen 7 en 9 gevlogen.
Alle dagen West Noord West, dus perfekt voor Porto Pollo (chop) en Marina Della Rosa (Waves) waren super.

Op Porto Pollo is de kite zone gelijk als de afgelopen jaren, dus linker bocht en starten bij de rivier (Liscia).

Helm of zwemvest is niet verplicht, heb dit noch gecheckt. (Wel zijn er steeds meer Italos die met helm varen, sorry maar het ziet er een beetje komisch uit, kiters met een ski of ijshockey helm op het water......
guidogenjoy

Geen avatar

Berichten: 10
Antwoord #243 Mei 26, 2016, 22:37:50
edit2Rapporteer  
Schijndel en Haring High Richardt, bedankt voor de tips. En Eagle-Jan, no offense meant. Ik baseer me alleen graag op meer dan één mening. Je kunt in je eentje tenslotte niet alles weten.
Rebel1974

Berichten: 66
Antwoord #244 Mei 26, 2016, 22:58:48
edit2Rapporteer  
@ Michiel

In september 2015 geweest. Zeer chill , goed eten , 3 dagen wind 18 knopen + , eenvoudig hotel .....prima kitespot ....en ben al op veel plekken geweest...
Geen helm etc

Ik zou er geen les nemen voor kiten , wel windsurfen bij hollandsche school...
guidogenjoy

Geen avatar

Berichten: 10
Antwoord #245 Mei 27, 2016, 17:28:59
edit2Rapporteer  
@ Michiel

In september 2015 geweest. Zeer chill , goed eten , 3 dagen wind 18 knopen + , eenvoudig hotel .....prima kitespot ....en ben al op veel plekken geweest...
Geen helm etc

Ik zou er geen les nemen voor kiten , wel windsurfen bij hollandsche school...
Over welke spot heb je het hier? En waarom geen kite les, maar wel windsurfles?
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #246 Mei 27, 2016, 18:48:14
edit2Rapporteer  
http://www.portopollo.it/en/kitesurfing/

PeeWee

Berichten: 1652
Antwoord #247 Mei 27, 2016, 19:32:57
edit2Rapporteer  
Jongens,

morgen op pad naar Sardinie. Ik ga dan wel naar het zuiden,  maar het strapless boardje en kitetjes gaan mee. We gaan het beleven.


See joes
Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #248 Mei 27, 2016, 20:22:54
edit2Rapporteer  
Veel plezier Peter
PeeWee

Berichten: 1652
Antwoord #249 Mei 27, 2016, 21:45:30
edit2Rapporteer  
Thanx jonge.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.