OZK te USA, dit keer met pers!!

gres

Geen avatar

Berichten: 9
Antwoord #50 Januari 25, 2011, 21:20:55
edit2Rapporteer  
een Zwitsers filmpje van een snowboard fabrikant die ook nog steeds de bottle jack gebruikt voor sommige sbowboards.
zie ook de constructie en de 4 bottle jacks, ik zie alleen niet hoe hij de druk meet of zou ie dat het op gevoel doen. Ook geen waterzak er tussen maar een dik stuk schuim.
Het resultaat ziet er super uit


http://www.youtube.com/watch?v=bji8lgksfLA&feature=related


gr gres
LeonB

Berichten: 2087
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #51 Januari 26, 2011, 20:33:29
edit2Rapporteer  
kijk, dat bedoel ik  ThumpsUp

prokiter

Berichten: 829
Antwoord #52 September 22, 2016, 09:46:35
edit2Rapporteer  
Hey,

Iemand een idee hoeveel rocker de mal van de pers mal van Oz heeft? Ben nu toch bezig met een pers ipv vacuum.

Gr
Arwin
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #53 September 22, 2016, 09:55:16
edit2Rapporteer  
Ik neem aan dat dat het zelfde is als bij vacuüm. De sterkte en hars/glas verhouding blijft nagenoeg gelijk tussen beide methoden. Met pers is het alleen makkelijker om alles in een keer met topsheet te verwerken. Tenzij je scherpe channels wilt, dan is een contramal nodig.
oz

Berichten: 324
Antwoord #54 September 22, 2016, 11:27:26
edit2Rapporteer  
Klopt!
prokiter

Berichten: 829
Antwoord #55 September 26, 2016, 23:20:16
edit2Rapporteer  
Hey,

Oké heb de mal op 130 cm op 65 mm rocker gemaakt.

Is onderstaande aluminium plaat geschikt voor het afpersen? En welke dikte dan?

https://www.aluminiumopmaat.nl/aluminium-platen/vlakke-aluminium-plaat.html

En Oz, hoe heb jij toen die ge cncde concaaf mal gemaakt? Ik heb niet echt de mogenlijkheid om dit te laten frezen.

Is het tevens een idee de slangen te vullen met water en het zooitje op druk brengen met een beetje lucht?

Gr
Arwin
oz

Berichten: 324
Antwoord #56 September 30, 2016, 18:07:36
edit2Rapporteer  
De concaaf is gemaakt met idd van een stuk mdf gemaakt...cnc welliswaar..
Lucht volstaat vanuit een compressor om het zaakje onder druk te zetten...

Groeten!
prokiter

Berichten: 829
Antwoord #57 September 30, 2016, 18:56:59
edit2Rapporteer  
Hey,

Is de alu plaat uit de link goed voor het persen?

Ja ik begreep dat het slimmer is om met water de boel onder druk te zetten....dit om explosie gevaar te mijden.

Ik ben nu eigenlijk van plan de slangen al een beetje te vullen met water. En wanneer het board er onder zit het zaakje verder op druk te brengen met een hand olie pomp die in het olie vat zit gevuld met water.

Mal is nu zo goed als klaar. Alleen nog even in de epoxy zetten om waterinwerking te voorkomen.

Brandweer slangen heb ik ook al.....aardig maatje te pakken weten te krijgen....bij mijn weten grootse maat die er is..... 15 cm doorsnede. Dus verwacht 2 slangen naast elkaar.

Alleen nog voor elkaar zien te krijgen nippels in de bandweerslang te maken stevig genoeg en water/lucht dicht.

Gr
Arwin
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.