Appie uit Ameland in de Politiek

Appie uit Ameland

Berichten: 44
Januari 15, 2011, 14:36:30
edit2Rapporteer  
Nes. – Ameland heeft drie eigen kandidaten voor een zetel in de Friese Provinciale staten. Voor de Partij van de Vrijheid (PVV), staat Albert Huizeling (45) uit Nes, op nummer 13 van de lijst.

De Ameland Internet Krant heeft met de eilander net teruggekomen uit St Nicolaasga, waar in Hotel de Oorsprong samen met Geert Wilders de presentatie van de kandidaten van de PVV is geweest, een kort interview.
 “De politiek is voor mij een nieuwe uitdaging”; zo vertelt de bij de gemeente werkzame Amelander. Hij wil zich vooral sterk maken voor het waddengebied en de gehele provincie Friesland.
”Met de natuur & economie in harmonie kan er meer werkgelegenheid ontstaan en ook welvaart zal een sprong maken” denk Albert. “Zich sterk maken voor vissers en watersporters, die door een teveel aan regelgeving hun mogelijkheden terug zagen lopen is zo’n speerpunt” volgens Huizeling, die zelf een fervent kitesporter is.

 “De directe leefomgeving is belangrijk, daarom moeten kleine scholen blijven en dienen er woonverbeteringen voor ouderen & jongeren in dorpen te komen. Iets wat in veel gevallen al is wegbezuinigd als het schoolzwemmen moet opnieuw op schoolrooster komen te staan. Wij in Friesland leven in een provincie met veel water elk kind moet leren zwemmen”, vindt Huizeling.

Mocht een herindeling van gemeenten zich aandienen, dan dient eerst de gehele bevolking geraadpleegd te worden middels een referendum. Voldoende bezetting van de politie moet er ook op de waddeneilanden en het platteland zijn, zodat de politiemensen voldoende kunnen patrouilleren en niet alleen achter een bureau hoeven te zitten.

Friesland hoort weer eigen universiteit te hebben bij voorkeur in de stad Leeuwarden. Tenslotte merkt, de ook als countryzanger bekend zijnde, Albert Huizeling op: “als een ieder respect toont aan een ander, hij dan ook respect terug kan verwachten”.


Krant bericht hier   www.ameland.org
martimor

Berichten: 1934
Antwoord #1 Januari 15, 2011, 16:01:36
edit2Rapporteer  
Ik zeg appie voor minister president

- btw van 19 naar 6 %
- subsidie aanschaf gear
- vrij kiten in willekeurig natuurgebied

ik noem maar een paar voorbeelden  Grin
Ed.

Berichten: 2732
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #2 Januari 15, 2011, 17:54:22
edit2Rapporteer  
PVV.. brrr. 

Daar trap je toch niet in, dat populisme. Omdat je dan in een natuurgebiedje mag kiten zou je op hem stemmen?

PVV = onnodige polarisatie, op bijna alle vlakken. Dacht dat Ameland wel een vredig gebeuren was..
bikiniisuit
Gast
Antwoord #3 Januari 15, 2011, 18:40:07
edit2Rapporteer  
Er is NIX sportiefs aan politiek, ik hou r niet van. Weg ermee: ik vin, jij fint, hei stinckt, donder toch op. 
Ik geef liever t zinnige woord aan ……WIMT! WAAR ZIT IE EIGENLIJK, verstopt?
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #4 Januari 15, 2011, 18:48:39
edit2Rapporteer  
Dit forum moet a-politiek zijn en a-politiek blijven.

En al helemaal geen PVV populisme ThumpDown
Jeroen89

Berichten: 201
Antwoord #5 Januari 15, 2011, 20:02:29
edit2Rapporteer  
Wel fijn dattie het zelf even onder de aandacht breng  schater
Wat moeten we met de PVV, ik zie die partij er nog wel voor aan om kitesurfers als terroristen te zien omdat ze hoger als 10 meter kunnen springen en zo een aanslag kunnen plegen. Dan word kiten gewoon een terroristische daad  schater
Ozzie Wright fan

Berichten: 657
Antwoord #6 Januari 15, 2011, 21:10:20
edit2Rapporteer  
al die allochtonen op ameland
Appie uit Ameland

Berichten: 44
Antwoord #7 Januari 15, 2011, 22:48:51
edit2Rapporteer  


Ik ben een kitesurfer van nu 45 lentes jong die de laatste 10 jaar het kiten prachtige sport vind en 1 keer met de NK mee mocht doen .
Maar wij hebben al heel veel in moeten leveren qua plekken om te kiten.

In een natuurgebied mag je natuurlijk niet kiten!

Maar er moeten niet meer natuurgebieden zogenaamd gemaakt worden om prachtige watersporten zoals kitesurfen tegen te gaan!

Op Ameland is hier een klein opgespoten strandje daar gaat een vogeltje zitten en ja hoor het is een natuurrustplaats voor vogels eh jongens willen jullie hier even weg gaan want het is hier nu verboden voor jullie kreeg ik een keer te horen van een politieagent toen we daar waren te kiten net als anders.

Ik weet dat dit een kite forum is en dat politiek niet hier hoort maar zonder politiek redden wij het ook niet in onze kitewereldje.
Ik heb het hier op hanglos neer gezet en op kitehigh omdat daar simpel gezegt de meeste Nederlandse kitesurfers zitten dat ik voor de PVV kies is mijn eigen reden maar voor het kiten te behouden wil ik mij sterk maken in de Provincie Fryslan in Den Haag weten ze het nu ook door mij.

Enige wat ik vraag als je in Fryslan woont stem op mij Nr 13 op de lijst van PVV en ik ga mij daarvoor proberen hard te maken in de Provincie Fryslan

Appie

Ik ga nu niet meer verder reageren op dit topic jullie weten waar ik voor sta ik sta voor de kiters.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #8 Januari 15, 2011, 23:11:26
edit2Rapporteer  
Kite+ regelgeving+ politiek= kitemaffia
Politiek+religie+sport= oorlog
 
Sport is het laatste beetje vrijheid die we hier nog hebben, nou ja vrijheid is het ook niet meer, te veel regels... gaat er dan ook nog politiek in het spel komen, dan wordt de sport verziekt... oh nee het is al verziekt door die corrupte bende in denhaag tezame met de groenemaffia!!!
lowietje

Berichten: 644
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #9 Januari 16, 2011, 18:11:38
edit2Rapporteer  
Waar zit je over te zeuren. De overheid bedenkt overal wel regels voor, das echt niet alleen tegen het kiten. Maar met enigszins reguleren van onze sport is niets mis denk ik en dan zoek je wel weer je vrijheid binnen de regels.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #10 Januari 16, 2011, 21:32:11
edit2Rapporteer  
Er is NIX sportiefs aan politiek, ik hou r niet van. Weg ermee: ik vin, jij fint, hei stinckt, donder toch op. 
Ja, geen politiek lijkt me een stuk beter..... Roll Eyes
PVV populisme noemen is ook kortzichtig, en ben je zelf niks beter. Gevalletje, de pot-verwijt-de-ketel (PVVpopulistisch noemen, is een populistische opmerking)

Je mag stemmen wat je wilt, als je dat niet accepteert, moet je niet gaan stemmen, en al helemaal niet zeuren op degenen die wel stemmen, of zich zelfs inzetten en ook niet zeuren als iemand iets anders stemt dan jij, kom dan maar met argumenten waarom je een partij kudt vind, maar ga niet dom lopen blaten.

Nu weer terug naar kiten, in de tijd van mijn dictatorschap was dit topic linea recta naar de prullenbak verwezen. (edit, had de uitleg van appie niet gelezen, dat had wellicht beter in het 1e bericht kunnen staan)
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #11 Januari 16, 2011, 21:33:36
edit2Rapporteer  
al die allochtonen op ameland
Bij eilanders komt al het slechte altijd van de wal, mooi is dat (heb een tijdje tussen eilanders gezeten)
Ondabeach

Berichten: 1191
Antwoord #12 Januari 17, 2011, 00:17:49
edit2Rapporteer  
Ben blij dat dit in de kitelounge staat
Lex

Berichten: 4827
Antwoord #13 Januari 20, 2011, 17:59:42
edit2Rapporteer  
hahaha pvv  loser
sipper

Geen avatar

Berichten: 9
Antwoord #14 Februari 01, 2011, 12:59:40
edit2Rapporteer  
Ik las in eerste geval "Apple uit Ameland" Tongue
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.