Denia of Oliva, Spanje

Bluecupra

Berichten: 1010
Januari 31, 2011, 23:15:52
edit2Rapporteer  
Na zes jaren naar de Baai van Rosas in Spanje wordt het tijd voor iets anders. Omdat Spanje nog altijd mijn voorkeur heeft ben ik aan het kijken naar Denia of Oliva.

Heeft iemand ervaring met kitesurfen in dit gebied van Spanje? Op de website van Kiteoliva.com lees ik dat het er dagelijks waait van 12 tot 30 knopen. Dit klinkt erg goed maar wie kan dit bevestigen? en is kitesurfen toegestaan op alle stranden in deze regio? Het gaat om de periode van 4 tot 25 juni.

http://www.kiteoliva.com/index.php?option=com_content&view=article&id=46&Itemid=62

Jeffrey
Belgarath

Geen avatar

Berichten: 145
Logs: 0 | 15 uur
Antwoord #1 Februari 01, 2011, 20:24:35
edit2Rapporteer  


Ziet er super uit, laat effe weten hoe het was... Grin
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #2 Februari 02, 2011, 13:54:11
edit2Rapporteer  
Ben twee jaar geleden in begin september een week of twee in Denia geweest.

Verwacht daar niet heel veel kiters, maar er kan zeker gekite worden.
De wind is daar thermisch, dus hoe warmer en onbewolkt het is hoe meer wind. Er zijn nl. bergen in de nabije omgeving.

En zo kan het ook zijn dat het op een strandje een paar km van Denia af minder waait als in Denia of Olivia.

Op www.kitebeaches.com is wel wat info te vinden over de stranden daar.

Ik zat er in september, dan is het niet zo heel heet meer. Je had toen echt een 10m2 SLE of groter nodig om lekker te kunnen varen.

En de zomer is er meer wind. Maar verwacht geen superharde wind zoals bij Rosas
Bluecupra

Berichten: 1010
Antwoord #3 Februari 02, 2011, 19:51:06
edit2Rapporteer  
Top, bedankt voor de reacties. De Tramontana zoals in Rosas vind ik toch maar niets (te vlagerig en vaak Te).

Ik zal ook even kijken op kitebeaches en uiteraard zal ik mijn ervaringen hier posten  Joepie
naishnaish

Geen avatar

Berichten: 15
Antwoord #4 Februari 07, 2011, 23:13:59
edit2Rapporteer  
http://www.hanglos.nl/forum/259050/kiteforum-kitesurfen--calpe-(spanje).html
Bluecupra

Berichten: 1010
Antwoord #5 Februari 17, 2011, 20:53:24
edit2Rapporteer  
Naishnaish, thanks voor de link, handige info  ThumpsUp
dennie

Geen avatar

Berichten: 6
Antwoord #6 Maart 04, 2011, 17:46:43
edit2Rapporteer  
Ben in 2008 zo'n 2 wkn in Denia geweest. Niet veel kunnen kiten, omdat het nét niet genoeg waaide voor mn 13m2. Maar ik denk dat het best ok kan zijn qua wind. Spot is prima, rustig. Paar locals. In hoogseizoen mag je officieel niet kiten, maar politie was best soepel, als je maar uitvaart via een speciale vaargeul en buiten de boeien blijft.

Denia zelf vond ik erg leuk, wat hippe clubs bij de haven en ook traditionele spaanse salsa-barren in het centrum met cubaanse livemuziek. Lekker tapas eten in de smalle steegjes van het centrum.
Top!

Have fun!

Dennis
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #7 Maart 04, 2011, 18:28:40
edit2Rapporteer  
De locals voeren ook echt met grote kites: 12/14m2 sle's

Ik had toen de Bandit uno 9m2 in 2008 bij me, en heb er wel mee kunnen varen. Echter low-end van dat ding is ook echt exceptioneel. Helaas goed kunnen testen aldaar Tongue
HansNet83

Geen avatar

Berichten: 172
Antwoord #8 Oktober 06, 2017, 16:52:11
edit2Rapporteer  
Heeft iemand nog recente info over kiten in Denia / Oliva ?
onderaqua

Berichten: 540
Antwoord #9 Oktober 10, 2017, 21:33:27
edit2Rapporteer  
Ik ga meestal in juni naar deze omgeving. Veel themische wind als het mooi weer is. Rustige stranden. Vaak komt de wind pas tegen drieen opzetten.
Later in het seizoen strengere regels op het strand.
HansNet83

Geen avatar

Berichten: 172
Antwoord #10 Oktober 11, 2017, 13:42:45
edit2Rapporteer  
Ik ga meestal in juni naar deze omgeving. Veel themische wind als het mooi weer is. Rustige stranden. Vaak komt de wind pas tegen drieen opzetten.
Later in het seizoen strengere regels op het strand.
Waar kite je dan ? ... ervaring met campings in Denia/Oliva ?
Bluecupra

Berichten: 1010
Antwoord #11 Oktober 16, 2017, 19:02:04
edit2Rapporteer  
Toen wij er waren zaten we op Camping Kikopark (Oliva), direct aan zee waar ook wat locals varen

camping: http://kikopark.com/anchor/#



eenzwemvijver.be

Berichten: 11
Antwoord #12 Januari 19, 2018, 22:56:04
edit2Rapporteer  
Ik heb een appartement in Calpe en ga geregeld naar ginder in de winter ( januari en najaar )maar ben er ook in juni geweest . Telkens kunnen kiten !
Meestal kan ik 2 a 3 dagen van de 7 kiten en kleiner als een 9 m hoef je daar niet . meestal 12 m ! In Calpe moet je rechts van de rots en dan helemaal rechts op het strand ( voorbij Solimar hotel ) kiten
In Denia kan je in mei t.e.m. sept aan de haven kiten ( links ) waar dan een kiteclub is en loungebar of heel het jaar door aan Platja Molins .
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.