leading edge loopt langzaam leeg

Dennisairtime

Berichten: 328
Februari 13, 2011, 16:30:16
edit2Rapporteer  
Mijn leading edge loopt langzaam leeg bij mijn vetiel. Ik denk dat het ventiel iets uitgelubberd is want het dopje gaat er ook veel te makelijk uit.
Nu las ik op het forum dat je iets in dit dopje kunt steken, warmwater erover en het moet weer goed zijn. Maar dat 'iets' wat je erin steekt moet dat er ook weer uit of laat je dat zitten?
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #1 Februari 13, 2011, 16:35:45
edit2Rapporteer  
Beetje tape rond je dopje doen is een optie. Maar hoe kan het gebeuren? Laat je niet per ongeluk je dopje in je ventiel bij het opruimen? Normaal moet dit niet echt kunnen tenzij je kite al enkele jaartjes meedraait.
Tim_GTS5

Berichten: 2818
Antwoord #2 Februari 13, 2011, 16:44:42
edit2Rapporteer  
Bekend probleem bij best hoor dacht ik, oplossing: een tie-wrap om het ventiel heen zodat het dopje weer strak zit.
Dennisairtime

Berichten: 328
Antwoord #3 Februari 13, 2011, 17:25:52
edit2Rapporteer  
Ja ik laat altijd het dopje erin zitten. Daar zal het dus ook wel door komen.
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #4 Februari 13, 2011, 18:07:21
edit2Rapporteer  
Nooit doen dus. Het dopje in combinatie met warmte zorgt ervoor dat je ventiel uitlubbert. Probeer eens een tijdje het dopje eruit te laten en je volgende sessie heb je kans dat het probleem is opgelost. Zo niet dan gewoon een klein beetje tape rond je dopje om die iets groter te maken.

Tim dit heeft niks met Best te maken maar met ventieltjes in het algemeen.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #5 Februari 13, 2011, 19:14:48
edit2Rapporteer  
ja, hebben ze je dat niet geleerd met je lessen? ik geef altijd dat advies mee.
Dus; wat reflexx zegt!
bezemsteel12

Berichten: 884
Logs: 0 | 69 uur
Antwoord #6 Februari 13, 2011, 19:45:26
edit2Rapporteer  
als dat niet werkt kan het ook zijn dat het lekt op het punt waar je ventiel aan je tube is geplakt, ik heb dat gehad.

dit was toen al 3 keer gerepareerd, maar steeds niet goed, maak ik hem open en dan zie je van die stroken met soort luchtbellen, dat was niet goed geplakt toen. winkel erop gewezen dat het zo niet hoorde, en toen was het de volgende keer gelukkig wel goed.

bertvh

Berichten: 224
Antwoord #7 Februari 13, 2011, 19:59:46
edit2Rapporteer  
idd,van dat dopje in ventiel maar is ook een beetje dilemma want met dopje erin kan er weer geen zand in de tubes!
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #8 Februari 13, 2011, 20:22:56
edit2Rapporteer  
De hoeveelheid zand die binnenkomt valt echt wel mee. Kite in je kitebag doen met je ventiel naar boven toe en dan springt het er echt niet vanzelf in Wink
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #9 Februari 13, 2011, 20:26:58
edit2Rapporteer  
Da's een fout die veel mensen maken:

Heeft je vlieger een inflate EN deflate ventiel ( eentje om 'm op te pompen en eentje om je vlieger leeg te laten lopen) Haal dan bij het opruimen van je vlieger ook het kleine ventiel los.
Laat je deze er in zitten dan heb je een goede kans dat je ventiel gaat  lekken.

Heb je last van dit probleem? Maak het ventiel dopje los.  Ga op zoek naar een stukkie rondhout of iets van een stift wat met moeite in je ventieldopje past ( ventieldopjes zijn hol van binnen  Tongue )
Steek de stift /  het stukkie hout in je ventiel en leg dit in een bakje heet water.  Laat de boel afkoelen en haal de stift / stukkie hout uit het ventieldopje.
Ventieldopje weer vastmaken aan je ventiel en klaar.


TBK

Berichten: 2050
Antwoord #10 Februari 14, 2011, 09:03:45
edit2Rapporteer  
Bekend probleem bij best hoor dacht ik, oplossing: een tie-wrap om het ventiel heen zodat het dopje weer strak zit.

Tim, het kan ook nog zo zijn dar er verkeerde bladders inzitten (waroo 2010) die na veloop van tijd gaan lekken. Het probleem is bekend bij een aantal merken, de meeste lossen dit keurig op door nieuwe bladders te leveren.
Dennisairtime

Berichten: 328
Antwoord #11 Februari 14, 2011, 17:33:15
edit2Rapporteer  
ja, hebben ze je dat niet geleerd met je lessen? ik geef altijd dat advies mee.
Dus; wat reflexx zegt!

Nooit les gehad. Nu niet meer nodig. Alhoewel ofzal ik een lesje dopjes uit ventiel halen gaan doen?
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #12 Februari 14, 2011, 18:27:57
edit2Rapporteer  
wel iko3 he
TMK

Berichten: 126
Antwoord #13 Februari 14, 2011, 19:44:07
edit2Rapporteer  
wel iko3 he

*iets met een pakje boter mompelt* Tongue
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.