brouwersdam heel gevaarlijk!!

Reodude

Berichten: 434
Februari 28, 2011, 00:34:59
edit2Rapporteer  
hoi,
dit weekend weer eens aan onze vertrouwde stek doorgebracht de brouwersdam oftwel de Bdam het zuidelijkste deel .
Man man man, de enige afgebakende zone waar kiten is toegestaan, is het strand veranderd in een mijnenveld van stenen, alle maten, van groot naar klein...en over een heel groot oppervlak.

Als het ebbe is , dan is het net te doen, dan heb je een stukje zandstrand, maar anders alleen stenen, waar je lijnen blijven achter hangen en erger nog zoals vandaag , werd er eentje met zijn kite over die stenen getrokken...geen mooi zicht!!

Dit strand ligt op zuidholland, ik vraag me af, wanneer de eerste gewonden gaan vallen en de kites die stuk gaan...
Geen mooi zicht voor het toerisme en de kitesport daar!!

Greetz
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #1 Februari 28, 2011, 07:57:45
edit2Rapporteer  
als het strandseizoen begint word dat allemaal opgeruimd ,meen ik. rijden ze met een trekker rond.     Roll Eyes
JiePie

Geen avatar

Berichten: 140
Logs: 0 | 5 uur
Antwoord #2 Februari 28, 2011, 09:45:22
edit2Rapporteer  
Ben vrijdag op B'Dam geweest, maar het valt best mee. Kite hoort in de lucht, niet op de grond.Wink
Reodude

Berichten: 434
Antwoord #3 Februari 28, 2011, 11:16:31
edit2Rapporteer  
Ben vrijdag op B'Dam geweest, maar het valt best mee. Kite hoort in de lucht, niet op de grond.Wink
Was je der ook bij hoog tij...??? in de morgend?  dan had je alleen stenen om op te tuigen...of je moest meer naar natural high op en tegen de duinen aan , maar waar juventa en jonkersport zijn, tot een heeeeeel stuk verder één slagveld van stenen, en ik heb in 20 jaar nog nooit geweten dat ze dat daar opgeruimd hebben, alleen voor de strand^paviljoenen die daar voor betalen maar het stuk tegen de grens met zuid holland en zeeland is het nog nooit opgeruimd geweest.

Ik vrees ook dat er niet veel aan op te ruimen is, want deze stenen komen van d efundering van de dam, er is te veel strand/zand weggegspoeld...enige tijdelijke mogelijkheid is dit terug op te hogen....
audi

Berichten: 752
Antwoord #4 Februari 28, 2011, 11:32:47
edit2Rapporteer  
of gewoon zelf die stenen opruimen.
brian

Berichten: 440
Logs: 0 | 8 uur
Antwoord #5 Februari 28, 2011, 11:59:51
edit2Rapporteer  
Als je het daar zo gevaarlijk vind moest je maar gwn naar natural high.
Janus

Berichten: 524
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #6 Februari 28, 2011, 13:50:56
edit2Rapporteer  
Brian wat bedoel je? Is het daar slechter? 
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #7 Februari 28, 2011, 16:55:36
edit2Rapporteer  
zeker nog nooit op de canarische eilanden gekite... of op sardinie...  sterker nog hier in nl zij we een tikkeltje verwend... dalijk zegt men nog dat die dam gevaarlijk is... maar zelf opletten homaar!!! als jij je kite niet onder controle hebt dan snap ik uberhaupt niet dat je daar wat te zoeken hebt...
stenen zijn niet gevaarlijk... over het algemeen liggen die vrij stil
StefanS

Berichten: 71
Antwoord #8 Februari 28, 2011, 17:27:11
edit2Rapporteer  
Beetje aardig tegen elkaar zeg
Wat een droge opmerkingen hier weer zeg:
''stenen zijn niet gevaarlijk... over het algemeen liggen die vrij stil'' AHHAHAHAAaa
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #9 Februari 28, 2011, 17:29:28
edit2Rapporteer  
jah... daar is geen woord aan gelogen... toch?
Erik@Spijk

Berichten: 861
Logs: 0 | 459 uur
Antwoord #10 Februari 28, 2011, 17:46:06
edit2Rapporteer  
"Risico" wordt over het algemeen gedefinieerd als kans maal effect.  Stenen hebben weinig invloed op de kans dat de kiter een fout maak, maar stenen kunnen de consequenties verergeren van een fout van een kiter. Dus ja, stenen zijn naar mijn menig gevaarlijk.

Knuffelen jullie straks?  InLove
gebruikersnaam

Geen avatar

Berichten: 1202
Antwoord #11 Februari 28, 2011, 18:18:59
edit2Rapporteer  
Naishdude komt al vele jaren op de dam en is een geoefende kiter die weet waar ie over praat. Jammer van de reacties. Misschien op kitehigh ook een kudosysteem instellen?
joggli

Berichten: 83
Antwoord #12 Februari 28, 2011, 18:30:48
edit2Rapporteer  
hahaha, idd waarom, als je het zo gevaarlijk vindt, ga je dan niet meer richting NH? je kunt tog voordat je gaat pompen al zien dat er een gevaarlijke zone is... vaar daar dan ook niet! ennee.... brouwersdam is volgens mij al zeeland hoor!
martimor

Berichten: 1934
Antwoord #13 Februari 28, 2011, 18:33:26
edit2Rapporteer  
Misschien op kitehigh ook een kudosysteem instellen?

 Huh Huh Huh
 Lips Sealed Lips Sealed Lips Sealed
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #14 Februari 28, 2011, 18:48:51
edit2Rapporteer  
Zelfde reactie als op Hanglos, ik kom er ook al meerdere jaren en ik heb er nog
nooit last van gehad. Loop een stukje verder richting natural high en het ga allemaal prima.
drifter

Berichten: 1757
Antwoord #15 Februari 28, 2011, 18:56:18
edit2Rapporteer  
Gewoon een goed punt van Naishdude.
Denk dat er al klachten zijn en nog meer zullen komen dus ik denk dat er binnenkort wel wat aan gedaan wordt.

Het strand is nooit heel mooi geweest in die hoek, maar zoals het nu is slaat echt alles. Gewoon gevaarlijk als er dalijk weer 200 kiters bezig zijn.
Zo hoort een strand niet te zijn !
Mutantbasse

Berichten: 300
Antwoord #16 Februari 28, 2011, 19:08:20
edit2Rapporteer  
Wel aardig dat er gewaarschuwd wordt dat er zwerf keien aktief zijn.

Maar kan ook wel het tijd van het jaar zijn voor de zwerf keien trek Smiley

Woon vlak bij drente en hier zijn ze ook aktief   Huh  het is nog net niet dat ze je aanvallen

Nu even serieus vindt het netjes om je mede kiters te waarschuwen voor stenen   ThumpsUp
gebruikersnaam

Geen avatar

Berichten: 1202
Antwoord #17 Februari 28, 2011, 19:32:40
edit2Rapporteer  
@ Marc, ben je onlangs nog geweest? Naishdude staat er al jaren ieder weekend. Als hij signaleert dat het deze winter erg veranderd is in negatief opzicht, dan ben ik blij dat ie dat ff meldt. Het strand is daar de laatste jaren steeds slechter, maar het blijft druk. Ook met beginners die zich minder bewust zijn van de risico's. Het is daar redelijk funest voor je materiaal, lijnen uitlopen lukt al bijna niet meer vanwege de stenen en de aangespoelde troep. Het zal wel niet gebeuren, maar de boel daar opnieuw opspuiten met zand zou wel een topactie zijn. Zeker omdat de spot ieder jaar kleiner wordt.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #18 Februari 28, 2011, 19:37:01
edit2Rapporteer  
Dit gaat niet om een paar verdwaalde zwerfkeien, maar over het feit dat het strand vav de complete zuidhoek op de Brouwersdam bezaaid is duizenden stenen van het formaat tennisbal tot stoeptegel en wel zo dicht op elkaar liggen dat je er geeneens meer je kite neer kunt leggen of starten zonder in de knoop te komen met die dingen.
het zijn dan ook geen gladde ronde, maar scherpe waar ook makkelijk je lijnen achter blijven haken of aan kapot gaan.
Reodude

Berichten: 434
Antwoord #19 Februari 28, 2011, 19:39:50
edit2Rapporteer  
kijk, gisteren aanlandige wind, hoog water...golven..en dan heb je de stenen net tot aan de waterrand, en het zijn er echt niet hier en daar eentje, het ligt bezaaid, gisteren een jongen die wat in de problemen kwam, die ging behoorlijk hard over de stenen heen...

als ze nu weer gaan melden dat er weer gewonden zijn gevallen bij het kiten...dan zitten we weer met negatieve berichten..

Ik ga liever over zand achter men kite aan, als dat ik over een veld van stenen wordt getrokken, en neen het zijn geen mooir ronde rolkeitjes...het zijn verdomd scherpe grote stukken, veel bleven met hun lijnen zitten enz bij hoog tij.

Maar jullie doen maar...ik wou jullie gewoon verwittigen wat er aan de hand is, en misschien dat ook iemand van de gemeente en of provincie enz meeleest en dat er dan iets zou gedaan worden

 het is een officiele kitestek, we zijn verplicht om op dat strand te gaan kiten, dan mogen ze er wat aan doen, en zoals eerder door iemand gemeld, nu was het nog rustig, een 50 man op het water...maar eens de drukte terug komt vrees ik het ergste...
amen...
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #20 Februari 28, 2011, 19:56:07
edit2Rapporteer  
oowwww, dat gedeelte. dan heb ik niks gezegd   Lips Sealed

ga meestal ter hoogte van Eurofun het water op.  Smiley
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #21 Februari 28, 2011, 20:14:47
edit2Rapporteer  
@ Marc, ben je onlangs nog geweest? Naishdude staat er al jaren ieder weekend. Als hij signaleert dat het deze winter erg veranderd is in negatief opzicht, dan ben ik blij dat ie dat ff meldt. Het strand is daar de laatste jaren steeds slechter, maar het blijft druk. Ook met beginners die zich minder bewust zijn van de risico's. Het is daar redelijk funest voor je materiaal, lijnen uitlopen lukt al bijna niet meer vanwege de stenen en de aangespoelde troep. Het zal wel niet gebeuren, maar de boel daar opnieuw opspuiten met zand zou wel een topactie zijn. Zeker omdat de spot ieder jaar kleiner wordt.

Ik ben er gister nog geweest. Tuurlijk is het vervelend maar ik heb er echt geen
last van ofzo. Dat het niet zo'n mooie uitstraling is dat is waar. Maar wat ik al zei
loop een stukje richting natural high en de kous en het kan allemaal prima.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #22 Februari 28, 2011, 20:22:32
edit2Rapporteer  

Knuffelen jullie straks?  InLove
alleen als jij mee knuffelt Erik!!!


dus ik hoor net dat er een aktie wordt opgezet waarin de strijd tegen de zwerfkeien wordt aangegaan... jongens succes, en sterkte met deze zware strijd. ik denk dat de overheid ons niet tegemoed zal komen... ze pikken alles van ons in en we blijven inleveren... dus handjes uit de mouwen en rapen maar... ik vind het te koud, en heb zand en steen vrees.
Reodude

Berichten: 434
Antwoord #23 Maart 01, 2011, 01:49:43
edit2Rapporteer  
zeker nog nooit op de canarische eilanden gekite... of op sardinie...  sterker nog hier in nl zij we een tikkeltje verwend... dalijk zegt men nog dat die dam gevaarlijk is... maar zelf opletten homaar!!! als jij je kite niet onder controle hebt dan snap ik uberhaupt niet dat je daar wat te zoeken hebt...
stenen zijn niet gevaarlijk... over het algemeen liggen die vrij stil
weet wel dat er een paar kitescholen daar komen, ten tweede zelf nog nooit een foutje gemaakt??
als er dan behoorlijk veel gevaarlijke obstakels in de weg liggen zal je dat ook niet leuk vinden...
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.