Tsunami maui

bikiniisuit
Gast
Maart 13, 2011, 10:05:30
edit2Rapporteer  
Terwijl ik dit schrijf zit ik in maui. Ik ben op 10e vertrokken uit LA en we waren over de helft toen de captain zei dat we gingen landen....maar niet in maui maar LA. We vlogen terug en hoorden dat een tsunami hawaii zou raken. Heb met hawaianen, japanners en duitse touristen gebivakkeerd. De japanners wilden terug naar huis (en ik eigenlijk ook) maar n blonde surfer haalde ons over. De hele bende t vliegtuig in en we hebben genachtbraakt. Gisteren laat in middag aangekomen in maui en hoorde vd taxi chauffeur ve ramp in japan. Niemand v ons had iets ve aardbeving gehoord. Die japanners die terug wilden ...t is zo bizar, als je in n ramp gebied zit hoor je geen ruk v wat r aan de hand is. Zo zielig, die gasten kunnen miss wel helemaal niet terug naar huis. Hier in maui is kitebeach met hekken afgesloten vanaf kanahaa beach. Er zijn wat happen aan de rand bij t strand weg en ontwortelde bomen. Kahulai harbor dat pal naast kitebeach ligt daar zat geen water meer in, de boten lagen op de grond en met de tides is r weer water ingekomen. Kitebeach is echt veel kleiner dan ik gedacht had. Net zo groot als muiderberg. Verder v die idioot hoge bomen redelijk dicht bij t strand. De wind waait hier echt hard maar als je op guru kikt zie je maar 9 knopen. Dit gebied is te bizar voor woorden, hoe snel t weer omslaat. Die 9 knopen waren r minstens 25 en t gaat de hele nacht door. Weet niet hoe t zit met stromingen, maar ga proberen om iemand te huren voor n uurtje die mij id gaten houdt, er zouden echt richtlijnen moeten komen wanneer je weer veilig t water in kunt na tsunamis. Iedereen doet hier maar wat. Geen idee of je boete kunt krijgen

Overigens was de hele kust v maui geevacueerd. Iedereen de vulkaan op.

Heb mn lesje wel geleerd. Als ik hoor dat door n ramp mensen stranden op schiphol ga ik onderdak bieden. Via couchsurfing heb ik hulp aangeboden gekregen, topwebsite
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #1 Maart 13, 2011, 10:11:15
edit2Rapporteer  
succes daar!
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #2 Maart 13, 2011, 10:14:24
edit2Rapporteer  
wauw, idd succes daar. die omstandigheden wil je niet meemaken.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #3 Maart 13, 2011, 10:19:23
edit2Rapporteer  
Filmpje van Kitebeach na de tsunami daar:


http://www.youtube.com/watch?v=P6MsDfDxGtc&feature=player_embedded
LF Ruud

Berichten: 1301
Logs: 0 | 35 uur
Antwoord #4 Maart 13, 2011, 11:06:41
edit2Rapporteer  
Best heftig zoon verhaal, hou je haaks  ThumpsUp
bikiniisuit
Gast
Antwoord #5 Maart 14, 2011, 23:06:21
edit2Rapporteer  
thnx. kitebeach is nog steeds potdicht. race elke ochtend met de fiets naar kitebeach, dat ding blijft dicht. t waait hier dag en nacht ik heb dit nog nooit meegemaakt. je moet maar onthouden dat je hier in mrt elke dag t water op kunt. je kunt alleen kiezen tussen hard en heeel hard waaien. dit eiland is prachtig. iedereen die ik hier spreek wil niet meer weg.....die gloven hier zijn nog waanzinniger dan op de clips. met zwemmen ook bijn a verzopen zo debiel hoog is t hier en dan de stroming...zo idioot sterk, fascinerend hier
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #6 Maart 14, 2011, 23:11:24
edit2Rapporteer  
stiekum een beetje jalours........  Tongue
bikiniisuit
Gast
Antwoord #7 Maart 15, 2011, 07:50:01
edit2Rapporteer  
dat moet je niet zijn tom.
de prijs is te hoog. in ieder geval te hoog voor mij.

elke europeaan moet de esta verklaring tekenen zoek m maar op
er worden vingerafdrukken van al je 10 vingers gemaakt en je gezicht.
je vult een formulier in - lijkt op gezondheidsverklaring- dat je geen overdraagbare ziekten of aandoeningen heb
als n gek je erin wil luizen voor iets wat je niet gedaan hebt, reken maar niet op nl

deze prijs is te hoog voor mij

volgende stap bloedtest of dna?
mensen voelen voor mij nep aan, ik hoor hier niet
bikiniisuit
Gast
Antwoord #8 Maart 15, 2011, 07:51:39
edit2Rapporteer  
en waarom durft niemand hierover te schrijven of ben ik weer de enige die ermee zit....als ik dit geweten had was ik nooit in t vliegtuig gestapt
Parkie

Berichten: 1640
Logs: 0 | 12 uur
Antwoord #9 Maart 15, 2011, 09:20:50
edit2Rapporteer  
Tja, je moet alles een keer meegemaakt hebben Biki.

Zoals mijn allerliefste tante altijd zij je kan beter spijt hebben van iets wat
je hebt gedaan, dan spijt hebben van iets wat je niet hebt gedaan.

Hoop toch dat je nog een fijne tijd hebt daar op Hawaii

Aloha
Janus

Berichten: 524
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #10 Maart 15, 2011, 09:31:27
edit2Rapporteer  
...er worden vingerafdrukken van al je 10 vingers gemaakt en je gezicht....

Ai... doet dat ook zeer, een vingerafdruk van je gezicht? .. ;-)

Ik snap wat je bedoelt, heb het ook een keer mee gemaakt.
Vraag maa eens een kritische / moeilijke vraag bij een presentatie of vergadering.. "Oh thank you for participating in the conversation, great question!"
maar antwoord krijgen ho maar...
bikiniisuit
Gast
Antwoord #11 Maart 16, 2011, 07:58:21
edit2Rapporteer  
vandaag JAWS gezien.....sprakeloos.................. ........
geen  camera of film meegenomen, je moet t gezien hebben voor je doodgaat.
zet n pruik op, gekleurde contactlenzen, latex handschoenen met voorbedrukte vingerafdrukken en bijbehorend paspoort, en kom deze kant op

is mij verteld:
verschil tussen een tsunami en JAWS is is dat bij een tsunami de wave onder t wateroppervlak zich vormt en uitrolt kilometers over t land. je hebt dus niet van die curves, hoogstens lijntjes. Bij JAWS vormen de monsterwaves zich aan de bovenzijde, ze moeten tussen de 12 en 18 feet zijn (is dus groter dan teehuppo in fiji) en worden gevormd door de wind. alles vormt zich dus boven aan t wateroppervlak. je moet t gezien hebbe kan t niet uitleggen.
denk niet dat r al filmpjes gepost zijn van vandaag, is n monster
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #12 April 01, 2011, 13:57:28
edit2Rapporteer  
elke europeaan moet de esta verklaring tekenen zoek m maar op
er worden vingerafdrukken van al je 10 vingers gemaakt en je gezicht.
je vult een formulier in - lijkt op gezondheidsverklaring- dat je geen overdraagbare ziekten of aandoeningen heb
als n gek je erin wil luizen voor iets wat je niet gedaan hebt, reken maar niet op nl

deze prijs is te hoog voor mij

volgende stap bloedtest of dna?
mensen voelen voor mij nep aan, ik hoor hier niet

Klinkt voor mij "gewoon" als je eerste keer op VS grondgebied na 11/9/2001  Wink
Absoluut mee eens dat het nergens over gaat, mensonwaardig bijna die douneregels en check-in

Ongelovelijk balen dat je het water niet op mag daar, maar begrijpelijk. Wie weet wat er allemaal aan troep nu in het water drijft. Wel een mooie spot!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.