kitelessen op lac du serre poncon

plambert

Geen avatar

Berichten: 7
April 25, 2011, 12:18:10
edit2Rapporteer  
Ik ga deze zomer vakantie naar lac du serre poncon samen met een vriend. wij willen daar kitesurf lessen gaan nemen. heeft iemand dat hier eerder gedaan of kent misschien een locatie in de buurt? we zitten aan de kant van embrum en even rijden maakt niks uit  Wink
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #1 April 25, 2011, 12:34:41
edit2Rapporteer  
Beste Pim,


Welkom op dit forum.
Ik neem aan dat je al gegoogled had? Er is nl. bijzonder weinig over te vinden. Deze website moet je verder kunnen helpen, hij is alleen op dit moment niet online: http://www.embrunais-serreponcon.net/

Zelf kwam ik dit al snel tegen op www.kitebeaches.com:
http://www.kitebeaches.com/kitesurf/loc/Serre_Poncon.html

Jaren geleden ben ik vier maal langs dat meer gereden in juni. Toen was er nog geen sprake van kitesurfen uberhaupt (jaren 90 vorige eeuw). Ik kan me nog goed herinneren dat ik daar windsurfers echt hard over dat water zag knallen. Toen deed ik dat al, en had dus al een gezonde interesse in schuimkoppen op prachtige locaties.

Als je geweest bent, breng dan aub verslag uit
plambert

Geen avatar

Berichten: 7
Antwoord #2 April 25, 2011, 12:51:03
edit2Rapporteer  
ik heb inderdaad al gegoogled maar zoals je zei is er niet erg veel informatie...
hoe ben je bij  " http://www.embrunais-serreponcon.net/ " gekomen? misschien kan ik op die manier zelf nog even verder zoeken.

de site die je tegen kwam heb ik ook gezien maar het is volgens mij helaas een die alleen maar de locatie aangeeft als een kitesurf plek.

ik was er zelf ook vorig jaar en toen waren er zeker kitesurfers. (daarom ben ik er ook geintresseerd in geraakt.) dus het moet haast wel dat er een locatie is die lessen geeft.

ik zal zeker een verskag komen maar waar moet ik die dan zetten ben net nieuw op de site Wink

wel bedankt voor je hulp Smiley
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #3 April 25, 2011, 12:56:27
edit2Rapporteer  
...hoe ben je bij  " http://www.embrunais-serreponcon.net/ " gekomen?....


Via een franstalig kitesurf forum. In het frans is kiteboarden/surfen -> flysurf Daar moet je dus op zoeken. Heeft niets te maken met het gelijknamige Duitse foilmerk.

Bij mij doet de website het niet. Hij is zover ik na kon gaan van de lokale VVV, en bevat info over flysurf. Wat...geen idee helaas.

Bij stuwmeren is het vaak het probleem dat je moeilijk in en uit het water kunt komen omdat de oevers relatief stijl zijn. Verder is stadiep water ook een afwezige. Als ze les geven, dan zal het ws. vanaf een boot gebeuren. Moet geen probleem zijn.

Er is nog een groot meer in de alpen waar veel gekite wordt: Silverplana in Zwitserland.
spijker

Berichten: 64
Antwoord #4 April 25, 2011, 12:58:07
edit2Rapporteer  
Gewoon naar toe gaan, er is daar één kitesurfspot, die ligt ten zuiden van het meer, halverwege Embrum richting Savines Le Lac. Bij het winkeltje op de kitesurfspot kun je meer info krijgen, en anders bij de VVV in Embrun ook.

De wind gaat inprincipe iedere middag aan rond een uurtje of 1 á 2, is alleen niet altijd even overtuigend, 12 tot 18 knopen. Tenzij er een mistral is, dan is ie inneens erg hard!! Verder is het niet de ideale beginnersspot omdat de wind over het algemeen vrij vlagerig is. Je kunt er wel goed lessen omdat ze je eers leren bodydraggen. Je gaat dan het hele meer over en ze komen je met een boot weer ophalen. Als je dit een beetje onder de knie hebt krijg je een board mee, en komen ze je ook met de boot weer terughalen.

Veel plezier!
plambert

Geen avatar

Berichten: 7
Antwoord #5 April 25, 2011, 13:06:29
edit2Rapporteer  
oke naja ik zal nog wel even verder zoeken op flysurf.

ik heb met een zeilschool gesproken die bij ons aan de camping zit maar ook zij wisten niet waar ik kitesurf lessen kon volgen.

het wordt nog lastig denk ik Wink
spijker

Berichten: 64
Antwoord #6 April 25, 2011, 13:08:22
edit2Rapporteer  
Check ook:
http://www.hanglos.nl/forum/236522/kiteforum-lac-de-serre-poncon.html
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #7 April 25, 2011, 13:24:41
edit2Rapporteer  
overigens heb i kde ervaring dat NL een van de goedkoopste landen is om kiteles te nemen. Mocht dat je boeien
spijker

Berichten: 64
Antwoord #8 April 25, 2011, 13:28:52
edit2Rapporteer  
..
spijker

Berichten: 64
Antwoord #9 April 25, 2011, 13:31:28
edit2Rapporteer  
oke naja ik zal nog wel even verder zoeken op flysurf.

ik heb met een zeilschool gesproken die bij ons aan de camping zit maar ook zij wisten niet waar ik kitesurf lessen kon volgen.

het wordt nog lastig denk ik Wink

Helemaal niet lastig, check mijn vorige berichten. Ik ben er vorig jaar geweest.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #10 April 25, 2011, 13:32:41
edit2Rapporteer  


Kijk, op HL zijn er meer mensen geweest! ThumpsUp
Alle bergmeren zijn vlagerig, dat is nu eenmaal een consequentie van al die bergen. Maar wel kans op thermische wind, dat wel!
plambert

Geen avatar

Berichten: 7
Antwoord #11 April 25, 2011, 13:34:10
edit2Rapporteer  
@morres ik hoef de lessen gelukkig niet zelf te betalen!
plambert

Geen avatar

Berichten: 7
Antwoord #12 April 25, 2011, 13:37:56
edit2Rapporteer  
@spijker

wat houd bodydraggen precies in? ga er nog mee beginnen dus ben nog niet helemaal bekend met alles. Smiley
spijker

Berichten: 64
Antwoord #13 April 25, 2011, 13:43:07
edit2Rapporteer  
@plambert Jezelf met behulp van de kite door het water laten sleuren zegmaar. Hierdoor leer je de krachten van de kite kennen.
plambert

Geen avatar

Berichten: 7
Antwoord #14 April 25, 2011, 13:53:15
edit2Rapporteer  
@spijker oke haha klinkt leuk heb je misschien een telefoonnummer of site of iets waardoor ik contact met ze kan opnemen?
spijker

Berichten: 64
Antwoord #15 April 25, 2011, 14:18:00
edit2Rapporteer  
Ik heb geen nummers van die kiteshop, maar ik heb ze elke dag wel zien lessen met die bootjes op het meer. Dus als je erheen gaat en je vraagt even bij die kiteshop weet ik zeker dat het goed komt.. Als je persee vantevoren iets wilt regelen kan je de vvv in Embrun bellen: VVV Embrun 0033 - 492 43 72 72
Mischien kunnen zij je concrete info geven over kitesurflessen.
plambert

Geen avatar

Berichten: 7
Antwoord #16 April 25, 2011, 14:20:18
edit2Rapporteer  
@spijker

top dankje voor je hulp zal wel laten weten of het is gelukt of niet
bienmachien

Berichten: 7
Antwoord #17 Januari 30, 2015, 01:28:45
edit2Rapporteer  
Ik ga verschillende keren per jaar naar de Franse Alpen om er te zweefvliegen. Ik neem dan altijd mijn kitespullen mee. Je kan enkel in Savines-le-Lac kiten - hier om precies te zijn: http://www.allosurf.net/lac-de-serre-poncon-kitesurf-windsurf-spot-id-723.html

Het strand is niet erg groot en bezaaid met keien en dor gras (best schoentjes aan doen dus). Als er wat volk is plak je al gauw op elkaar en is het wat zoeken naar je lijnen maar het is doenbaar. Het stukje strand om in/uit het water te gaan is ook niet bijster breed. Niet de meest ideale spot om te leren kiten. Eens je op het water bent heb je alle plaats. Water is vlak tot choppy afhankelijk van de windsterkte.

Zoals hierboven al aangegeven is de wind ofwel
- thermisch: tegen de late voormiddag steekt de voornamelijk W georiënteerde wind op. In de late namiddag zwakt deze weer af
- Mistral uit eerder N richting. Deze wind komt met momenten en houdt gewoonlijk een dag of 2 aan.

Rechts van de kitespot (Oostelijk) is een ULM veldje 'Les Crots'. Dit is eveneens één van de weinige 'buitenlandingsmogelijkheden' voor ons zwevers als het thermisch gedaan is en we niet meer op ons eigen vliegveld teruggeraken.

Intussen heb ik me volledig bekeerd tot strapless wavekiten dus op de Lac zie je me niet meer. Ik ga voortaan naar Plage Napoléon of Le JaÏ. Als rijden voor jou geen probleem is zou ik eerder richting kust rijden. Maar als je daar 'vast' zit met je gezin, geeft de Lac je tenminste de mogelijkheid om te kiten!

(ps, als je met je gezin moet gaan wandelen, kies voor de route naar het topje van de berg 'Morgon' of 'Dormillouse' die uitkijken op de Lac en neem je camera mee: wij doen regelmatig (zeer!) low passes met onze zwever boven de toeristen :-)

Groeten,

Fabienne
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #18 Januari 30, 2015, 14:43:02
edit2Rapporteer  
overigens heb i kde ervaring dat NL een van de goedkoopste landen is om kiteles te nemen. Mocht dat je boeien

Daar heeft Morres een punt.

Ik heb mijn eerste lessen in Frankrijk gehad en heb ervaren dat de taal toch een probleem is (ofschoon ik toch wel een woordje Frans spreek) ...

Ik zou lekker de eerste lessen in het voorjaar in NL nemen en dan lekker naar Frankrijk gaan om te oefenen en vakantie te vieren .....

veel succes
pewpew

Berichten: 779
Antwoord #19 Januari 30, 2015, 18:39:26
edit2Rapporteer  
dit topic is van 4 jaar terug? denk dat ie nu wel zijn lessen heeft gehad
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #20 Januari 30, 2015, 19:13:20
edit2Rapporteer  
dit topic is van 4 jaar terug? denk dat ie nu wel zijn lessen heeft gehad

oeps ...... Roll Eyes
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.