[Ongeluk] Kitesurfer (15) doodgebeten door haai in Nieuw-Caledonië

florisvw

Geen avatar

Berichten: 1062
Logs: 0 | 3 uur
Mei 23, 2011, 07:34:30
edit2Rapporteer  
NOUMEA -  Een 15-jarige jongen is maandag voor de kust van de Franse eilandengroep Nieuw-Caledonië in de Grote Oceaan doodgebeten door een haai. Dat meldden lokale media.


 De 'Great White Shark' wordt regelmatig gezien in de Australische kustwateren. De jongen, waarvan alleen bekend is dat hij Nathan heet, was aan het kitesurfen met zijn vader en zijn vrienden voor de kust van het plaatsje Koumac in het noorden van de archipel. Hij viel in het water tijdens het surfen. Toen hij terug zwom naar zijn kiteboard, sloeg de haai toe.

De jongen verloor zijn been door de aanval en werd naar het ziekenhuis gebracht. Daar overleed hij.

Twee jaar terug werd er ook al een jongen (19) doodgebeten door een haai in de archipel, terwijl hij aan het surfen was bij het zuidelijker gelegen Bourail.

El Banditos

Berichten: 955
Antwoord #1 Mei 23, 2011, 07:34:59
edit2Rapporteer  
NOUMEA - Een 15-jarige jongen is maandag voor de kust van de Franse eilandengroep Nieuw-Caledonië in de Grote Oceaan doodgebeten door een haai. Dat meldden lokale media.

De jongen, waarvan alleen bekend is dat hij Nathan heet, was aan het kitesurfen met zijn vader en zijn vrienden voor de kust van het plaatsje Koumac in het noorden van de archipel. Hij viel in het water tijdens het surfen. Toen hij terug zwom naar zijn kiteboard, sloeg de haai toe.

De jongen verloor zijn been door de aanval en werd naar het ziekenhuis gebracht. Daar overleed hij.

Twee jaar terug werd er ook al een jongen (19) doodgebeten door een haai in de archipel, terwijl hij aan het surfen was bij het zuidelijker gelegen Bourail.
El Banditos

Berichten: 955
Antwoord #2 Mei 23, 2011, 07:40:45
edit2Rapporteer  
is al samengevoegd, thnx
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #3 Mei 23, 2011, 07:41:25
edit2Rapporteer  
ff berichten samengevoegd
martijnc

Berichten: 669
Antwoord #4 Mei 23, 2011, 09:04:03
edit2Rapporteer  
Sad

ben ik toch blij dat ik in nederland woon
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #5 Mei 23, 2011, 09:19:38
edit2Rapporteer  
Het "kite"-hof van Eden bestaat niet mensen, wederom weer duidelijk....Tongue
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #6 Mei 23, 2011, 09:40:10
edit2Rapporteer  
Het kite hof van eden bestaat weldegelijk... sardinië! Grin.... Op wat rotsen nagelaten dan....
Gewoon_Mart

Berichten: 1050
Logs: 0 | 428 uur
Antwoord #7 Mei 24, 2011, 15:12:30
edit2Rapporteer  
Een 15-jarige kitesurfer is vanmorgen in de kaken van een Jaws-wannabee terechtgekomen. De jongen overleefde de aanval van de haai voor de kust van de Franse eilandengroep Nieuw-Caledonië in de Grote Oceaan niet.

De jongen, Nathan, was aan het surfen met zijn vader en vrienden voor de kust van het plaatsje Koumac in het noorden van de archipel. Hij viel in het water en toen hij terug zwom naar zijn board, viel de haai aan. De surfer verloor zijn been aan de bijtgrage haai en werd naar het ziekenhuis gebracht. Daar overleed hij.

Twee jaar geleden werd er een 19-jarige jongen doodgebeten door een haai in de archipel, terwijl hij aan het surfen was bij het zuidelijker gelegen Bourail.

http://www.spitsnieuws.nl/archives/raar/2011/05/haai_bijt_15jarige_jongen_dood.html#more
NZkiter

Berichten: 41
Antwoord #8 Mei 26, 2011, 05:56:45
edit2Rapporteer  
Nou nog effe in het Engels vanuit Nieuw-Zeeland (met foto's van de dader):

http://www.nzherald.co.nz/world/news/article.cfm?c_id=2&objectid=10727525&ref=rss
Goonie

Berichten: 674
Antwoord #9 Mei 26, 2011, 07:20:38
edit2Rapporteer  
Zitten die ook in het ijselmeer? Smiley
bikiniisuit
Gast
Antwoord #10 Mei 26, 2011, 09:13:46
edit2Rapporteer  
Mijn gedachten gaan uit naar zijn familie, wat moet deze jongen geleden hebben afschuwelijk

In t buitenland ga ik altijd in de buurt ve kiteschool kiten.
Kitescholen zijn v levensbelang omdat ze hun spot uitstekend kennen. Ik neem daar ook altijd een lesje. Vraag altijd:
-current, hoe gedraagt deze zich hier, in welke periode sterk of niet, sleurt hij;
- verloop vd wind (bijv in Tarifa komt hij v 2 richtingen loei hard) ochtend, middag, avond
- locale weather station (altijd mn ipad bij me)
- wild life. Welk seizoen portuges man of war, sharks, recente ongelukken surfers/kiters
- vervuiling id zee
- dichtbijzijnde ziekenhuis

Florida: Haaienland + broedplaats nr 1  (je kunt daar een hamburger met haaienvlees bestellen, no joke!)
Eilanden id Pacific (Bora Bora tot Africa: veeeeeel sharks)

Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #11 Mei 26, 2011, 10:37:50
edit2Rapporteer  
Je hoeft helemaal niet zo ver te reizen voor de great white shark. Ook in Italie, Griekenland e.d. worden ze gesignaleerd. Heb ze van een paar meter lengte zien hangen in Polyponessos in de buurt van een bekende windsurfspot een jaar of 15 geleden.

Je hoort er zelden wat van omdat de locale VVV's niet zitten te wachten op dergelijke verhalen. Maar aanvallen op mensen (surfers) zijn er wel degelijk.

Blijft natuurlijk je worst nightmare...Tongue

Zoals ik al zei, het kite-hof van Eden bestaat niet. Hoe mooier de locatie (en NC is waanzinnig mooi!) hoe gevaarlijker vaak Tongue
Martin1991

Berichten: 59
Antwoord #12 Mei 26, 2011, 10:42:33
edit2Rapporteer  
Ahg nog een jaar of 10 en dan zwemmen ze ook gewoon op Noordwijk en Scheveningen...

Vergeet niet hoe rot het ook is voor die jongen en zijn familie dat je in HUN wereld bent, wij tweebenigen hebben daar eigenlijk niks te zoeken en het zal altijd een kat en muisspel blijven en dat spel zullen we ook nooit winnen...
El Banditos

Berichten: 955
Antwoord #13 Mei 26, 2011, 11:02:42
edit2Rapporteer  
Ahg nog een jaar of 10 en dan zwemmen ze ook gewoon op Noordwijk en Scheveningen...

Vergeet niet hoe rot het ook is voor die jongen en zijn familie dat je in HUN wereld bent, wij tweebenigen hebben daar eigenlijk niks te zoeken en het zal altijd een kat en muisspel blijven en dat spel zullen we ook nooit winnen...

Zie ik niet zo snel gebeuren, aangezien het voedsel wat de witte eet hier niet leeft. En nee mensen behoren niet tot hun voedsel. Ze bijten ons slechts om te kijken wat wij zijn en of wij tot hun voedsel behoren, het nadeel voor ons is dan dat zo'n testbijtje voor ons vaak dodelijk kan zijn.
Martin1991

Berichten: 59
Antwoord #14 Mei 26, 2011, 12:38:10
edit2Rapporteer  
De Waddenzee ligt anders ramvol met zeehonden tot beroepsvissers ergernis aan toe? Het gaat meer over de watertempraturen in bepaalde jaargetijden (trekgedrag) waardoor ze dus ook wel eens verzeild raken in de middelandse zee en aangezien hier het water ook steeds vroeger warm word zie ik het nog wel eens gebeuren...
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #15 Mei 26, 2011, 12:42:39
edit2Rapporteer  
Zie ik niet zo snel gebeuren, aangezien het voedsel wat de witte eet hier niet leeft. En nee mensen behoren niet tot hun voedsel. ...

Als de temperatuur zo blijft stijgen, dan komt dat eten vanzelf wel...
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #16 Juni 09, 2011, 19:07:47
edit2Rapporteer  
De Waddenzee ligt anders ramvol met zeehonden tot beroepsvissers ergernis aan toe? Het gaat meer over de watertempraturen in bepaalde jaargetijden (trekgedrag) waardoor ze dus ook wel eens verzeild raken in de middelandse zee en aangezien hier het water ook steeds vroeger warm word zie ik het nog wel eens gebeuren...

Witte haaien wel eens verzeild raken in de middelandse zee? Wat nou wel eems... Het is daar een broed plaats. Met name tussen sicilië, malta en sardinië komen ze voor, hun favoriete prooi: tonijn. Overigens ligt daar tussen een van de diepste wateren van de middelandse zee. De grootste wittehaai ooit gevangen was voor de kust van malta, lang geleden  ergens tussen 1970 en tachtig volgens mij.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.