Alvor / Portimao (portugal)

Bonus

Geen avatar

Berichten: 7
Juni 12, 2011, 20:31:59
edit2Rapporteer  
Hey,

Over kleine 2,5 week vertrekt ik naar zuiden van portugal met m'n vriendin ListenToMe. We zitten vlakbij het meer van alvor/portimao. Iemand enige ervaring? Schijnt elke dag goede wind te staan Joepie, maar dat moet ik dus nog maar eens zien. Heb ik daar aan een 7/10 genoeg? of beter een 10/13 meenemen? Huh

 Joepie

Sietze Vliegen

Berichten: 9
Antwoord #1 Juni 12, 2011, 21:32:27
edit2Rapporteer  
Ik ben tot dusver 4 maal in Portimao geweest. Je kan er inderdaad prima kiten maar je kan ook heel veel pech hebben. Ik was er dit jaar twee weken, slechts een paar dagen waaide het maar toen was ik helaas op het circuit met de motor...

Kiten kan je bijna overal, bij Portimao (Praia de Rocha) heb ik niemand gezien maar bij Alvor, Lagos en Faro kan je prima kiten. Bij Alvor heb je prachtige lagune's. De jaren daar voor had ik genoeg aan een 10.
Joshua

Berichten: 55
Antwoord #2 Juni 13, 2011, 00:40:45
edit2Rapporteer  
Vorig jaar was ik in Portimao, maar dan ongeveer een maand later. Ik heb toen iedere dag met mijn 9 kunnen varen. De wind kwam rond de middag opzetten en ging door tot de avond. Het is alleen wel een stukje lopen naar de spot bij Alvor (je mocht er vorig jaar niet meer met de auto komen).

Je hebt er de ene week hoog water en de andere week laag water. Bij laagwater is het achter de zandbankjes super vlak en bij hoog water redelijk veel chop.

Een filmpje van afgelopen jaar kan je hier vinden:
http://www.youtube.com/watch?v=lDxOYh7WZHw
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #3 Juni 13, 2011, 00:50:23
edit2Rapporteer  
zucht  Roll Eyes
Bonus

Geen avatar

Berichten: 7
Antwoord #4 Juni 13, 2011, 16:01:29
edit2Rapporteer  
Ziet er zeker goed uit! Gelukkig hebben we daar een auto. Dus de wind kunnen we natuurlijk wel een beetje opzoeken... maar het is wel duidelijk, de 7 en de 10 gaan mee en wellicht dan een groot maatje huren... Thnx ThumpsUp....

Ach en als er geen wind staat moet ik maar een paar gekken zoeken die mee willen met een last minute naar fuerte...  Roll Eyes
paul56

Berichten: 684
Logs: 0 | 299 uur
Antwoord #5 Juni 13, 2011, 16:58:17
edit2Rapporteer  
mooie shots! ThumpsUp
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #6 Juni 14, 2011, 13:28:52
edit2Rapporteer  
Leuke beelden, vette spot
kees69

Berichten: 280
Antwoord #7 Juni 14, 2011, 13:31:55
edit2Rapporteer  
Ben er 2 weken geleden geweest. Is idd prachtige spot, ik had alleen niet veel geluk met de wind. 3x in een week kunnen kiten met de 12M. Wind draait tegen de middag naar het Noorden en dan is het prima te doen. Windtechnisch zou het wanneer jij gaat beter moeten zijn.

Je moet in Alvor de bordjes Praia volgen en dan kom je bij een voetbalstadionnetje uit. Daarvandaag is het wel een minuutje of 10-15 lopen. Ik had laagwater dus wel wat ruimte om kite op te laten en landen, bij hoogwater wordt dat lastiger. Je kan ook met de auto bij de lagune komen via het plaatsje Odiaxere. Bij het stadionnetje (ja nog een) sla je linksaf (heet volgens mij .....do vale) en rij dan helemaal rechtdoor tot je langs het spoor rijdt. 1e oversteek plaats oversteken en dan veel geluk met de schokbrekers van je auto haha. Aan het einde nog een meter of 20 lopen en dan kom je bij een strandje.

Is er genoeg wind uit Z of ZW dan kun je ook aan het strand in Alvor of op Meia Praia in Lagos uitstekend kiten.

Probeer van de week wel wat beelden te plaatsten, al is het niet het vakwerk van Joshua
Bonus

Geen avatar

Berichten: 7
Antwoord #8 Juni 18, 2011, 11:25:55
edit2Rapporteer  
Thnx, tot nu toe zien de voorspellingen er goed uit en dan vooral 's middags (zoals jullie al zeiden).

@kees69 ben benieuwd...
Sint

Berichten: 24
Antwoord #9 Juli 04, 2011, 21:25:31
edit2Rapporteer  
Mooi om te lezen!
Ik ga begin sep naar Lagos. De kite gaat in de tas .

Ik kite nu zo'n 2 jaar. Niveau: hoogte lopen en af en toe een geslaagde sprong.
Zijn er bij Lagos ook  "echte"  beginnerspots, zoals autostrand?

Liefst met een strandbar, waar mijn vriendin kan chillen ;-)

Ik heb alleen een10m (jekyll) en die gaat mee.

Groeten
Hans
kees69

Berichten: 280
Antwoord #10 Juli 05, 2011, 08:58:50
edit2Rapporteer  
Hans de lagune bij Alvor is super beginnersspot. Er is alleen niks te doen. Waar je het pad op gaat richting lagune staan 2 strandtenten, maar voordat je kan kiten op de lagune heb je er al een wandeling ala Oostvoorne opzitten, dus dan zijn die tenten ook niet meer in de buurt.

Op de stranden, meia praia in Lagos en het strand in Alvor kun je ook kiten, maar moet je we geluk met de wind hebben. Die is namelijk meesteal uit het noorden, wat aflandig is op het strand.

PS zonder auto kom je nergens, dus het is wel aan te raden om die te huren.
Zelfs meia praia, het grootste strand, is vanuit Lagos centrum nog een aardige wandeling

@bonus.  Nog een beetje kunnen kiten daar ?
Sint

Berichten: 24
Antwoord #11 Juli 07, 2011, 20:45:26
edit2Rapporteer  
@ Kees69 Thanks voor de info!
Ik ga de lagune zeker bezoeken!!

Auto huren we direct op het vliegveld.. Altijd lekker om een beetje te kunnen toeren.

Bonus

Geen avatar

Berichten: 7
Antwoord #12 Juli 13, 2011, 21:45:36
edit2Rapporteer  
Was zeker top! Elke dag, aan het einde van de middag (15u), wind. Al waren de aangegeven 13knopen soms wel iets harder. Ruim 21knp op de meter. Niet erg betrouwbare voorspellingen dus.

Verder de kant van alvor vrij stabiel, maar wat een eind lopen! Alleen dan heb je zeker wat! Vlak water, je hoeft geen wetsuit aan en een heerlijk stabiel windje...
Helaas, bij laag water, de kant van meia praia vlagerig en aflandig (maar dat is niet super erg, want dat kan je door t ondiepe water ook wel terug lopen). Je kan dan wel de zee op, maar daar ben ik niet opgeweest omdat ie daar ook aflandig is. Verder is ie achter de grote hoge slurf van de ingang wel erg vlak, dus is zeker wel uitnodigend.  ThumpsUp

Ik ga zeker nog een keer terug Joepie
tonweya

Geen avatar

Berichten: 3
Antwoord #13 Juli 14, 2011, 20:46:46
edit2Rapporteer  
Ik ga ook naar Lagos begin september en dit van 06/09 tem 16/09. We landen op Faro en huren een auto. Hans via welk verhuurkantoor gaan jullie een auto huren? Ik heb een 9m² en een 14m² en mijn mede kitesurfer een 12m², zijn deze kites te groot denken jullie. Lagos is blijkbaar leuk om 's avonds eens uit te gaan en beter dan Alvor of heb ik het verkeerd voor? Ik zelf ben nu het upwind varen aan het oefenen dus een beginnerspot is altijd goed meegenomen.
Mich@el

Berichten: 383
Logs: 0 | 461 uur
Antwoord #14 Juli 14, 2011, 20:55:25
edit2Rapporteer  
Ik ga ook naar Lagos begin september en dit van 06/09 tem 16/09. We landen op Faro en huren een auto. Hans via welk verhuurkantoor gaan jullie een auto huren? Ik heb een 9m² en een 14m² en mijn mede kitesurfer een 12m², zijn deze kites te groot denken jullie. Lagos is blijkbaar leuk om 's avonds eens uit te gaan en beter dan Alvor of heb ik het verkeerd voor? Ik zelf ben nu het upwind varen aan het oefenen dus een beginnerspot is altijd goed meegenomen.

waar zitten jullie in lagos. Wij zijn ons nog een beetje aan het orienteren voor een goede beginnersspot en vakantie.

mvg michael
Bonus

Geen avatar

Berichten: 7
Antwoord #15 Juli 14, 2011, 22:13:43
edit2Rapporteer  
is goede beginnersspot bij midden/laag water. Er ligt ook een soort eilandje in het midden waar je naar toe kunt lopen. aan de kant van lagos is het wel dieper omdat je dan vlakbij de in/uitgang naar de zee zit en dr varen toch pittige poten (driemasters) binnen.
Wij hadden een auto bij AutoJardim, vrij groot verhuurbedrijf en ze zitten zowat in elk (wat groter) plaatsje langs de kust, dus als er problemen zijn kan je naar het plaatselijke kantoor.
Ik had zelf een 10m mee, maar daar was het in de loop van de middag toch wel te pittig voor (al zag ik een engelsman ook gewoon stug met een 12 het water op gaan.)
Ik was samen met mn vriendin en sliep niet in alvor, heb geen idee wat betreft het nachtleven. Maar mijn voorkeur zou wel naar Alvor gaan, omdat je vlakbij Portimao zit waar ze een grote boulevard hebben (praia de rocha).
Bonus

Geen avatar

Berichten: 7
Antwoord #16 Juli 14, 2011, 22:28:43
edit2Rapporteer  
 Cool
Bonus

Geen avatar

Berichten: 7
Antwoord #17 Juli 14, 2011, 22:35:53
edit2Rapporteer  
 
FlyingHigh

Berichten: 2707
Antwoord #18 Juli 24, 2011, 20:59:43
edit2Rapporteer  
Ik ga ook met mijn vriendin, waarschijnlijk 8-9 die kant op. Zitten nu vollop te kijken voor een leuk app. Denk dat het Lagos gaat worden. Mochten jullie die eerder gaan een plek om te kiten met strandtent tegenkomen, plemp hem dan ff hier op het forum, als jullie willen. Wel zo leuk als ik kan kiten en zij chillen. BVD.

Gr Herman
Lauw
Administrator

Berichten: 3580
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #19 Augustus 16, 2011, 10:57:38
edit2Rapporteer  
Ik ga waarschijnlijk eind Augustus begin september nog een weekje naar Portugal (ouders van vriendin hebben een huis 20km van Alvor vandaan). Ik ben benieuwd of er ondertussen al een wat betere weg naar het strand is i.p.v. de lange wandeling ;-)
FlyingHigh

Berichten: 2707
Antwoord #20 Augustus 16, 2011, 12:05:42
edit2Rapporteer  
Wil ik ook graaaaag weten. Wij gaan 7 sept naar armacao de pera. Schijnt daar ook te kunnen kiten. Mocht iemand nog tips hebben voor Alvor of andere spots in de buurt, kom maar op. Thanks Joepie
FlyingHigh

Berichten: 2707
Antwoord #21 September 22, 2011, 19:07:51
edit2Rapporteer  
Heerlijk gekite in Alvor Joepie Joepie Wel erg vlagerige wind, maar wel een super lekkere vlakwater spot!! Super tip van je, Kees69. Een keer aan de kant van Alvor geweest, maar was snel genezen door die wandeling naar de spot. Wat een takke eind. Als je naar de andere kant van de baai gaat( odiaxeire), kom je met de auto tot aan de spot ThumpsUp ThumpsUp
niels195

Geen avatar

Berichten: 125
Logs: 0 | 23 uur
Antwoord #22 Maart 10, 2013, 18:49:18
edit2Rapporteer  
Even een schopje.

Van de zomer wil ik hier waarschijnlijk heen gaan. Heeft er toevallig iemand ervaring met deze camping: http://www.campingalvor.com/index.php/en/En ?

En hoe ver is het nog lopen naar de kitespot?

Thanks alvast!
FlyingHigh

Berichten: 2707
Antwoord #23 Maart 10, 2013, 23:05:31
edit2Rapporteer  
Moet je ff kijken met google maps loser
niels195

Geen avatar

Berichten: 125
Logs: 0 | 23 uur
Antwoord #24 Maart 10, 2013, 23:58:27
edit2Rapporteer  
Dit had ik al gedaan maar het wordt er niet echt duidelijker door Wink

Anders had ik het niet gevraagd.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.