Alvor / Portimao (portugal)

tari

Berichten: 45
Antwoord #50 Juli 18, 2017, 20:18:08
edit2Rapporteer  
Tegen mij was verteld sterke wind, zeker met de thermals in de namiddag. 7/8 meter kites.

Toen ik er was was het erg zwak, heb telkens mijn 12m gebruikt.
Laatste dag lichtelijk overpowered maar goed te doen.

Als je er 3 mag meenemen zou ik gaan voor
6/8/12

Als je low winds lekker vind zou je kunnen overwegen om de 6 te vervangen voor de 14, maar dan heeft je zoon minder kans om te varen vermoed ik.
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #51 Juli 22, 2017, 10:54:05
edit2Rapporteer  
Gisteren met skimboard geweest bij afgaand tij en vlagerige wind. Gelukkig heb ik hydrofoil thuisgelaten, dat is een no go op de laguna met die zandbanken. Genoeg lessers in het water, moeilijke lescondities met de drukte en de vlagerigheid. Shorty is perfect voor eind juli en augustus.
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #52 Juli 23, 2017, 11:58:59
edit2Rapporteer  
Goed startpunt voor gevorderde kiter is westelijk van de Rocha die ten noorden ligt van de lagune. Op N125 sla je ter hoogte van Mexilhoeira Grande de Caminho da Rocha in en die rijd je uit.

Je start en landt je kite achter een dijk op een drooggevallen stuk laguna. Met laag is het een prima lesspot voor 1 kiter Wink. Er zijn wel meer windsurfers op die plek, maar die moeten stoppen vanwege hun lange vinnen als het laag wordt.

rogierkiting

Geen avatar

Berichten: 5
Antwoord #53 Augustus 16, 2017, 12:26:25
edit2Rapporteer  
Gisteren geweest (15 aug 2017) aan de west ('Palmares Golf') kant en eens met meeste comments hierboven:
- leuke vlakwater spot
- erg vlagerige wind, niet heel gemakkelijk voor beginners maar kan wel
- wind in top van vlagen was harder dan voorspeld
- veel lessers (en leraren die hun plekje claimen)
- bij eb vallen veel zandbankjes droog, leuk om dan tussen de droog gevallen stukken te kiten
- route van Kees69 klopt nog steeds, weg inmiddels iets beter en ipv 20 meter is het nog 200m lopen over dijkje --> op Googlemaps (satelliet view) in Zuid-west van de spot.

Ik ben niet aan de Alvor zijde geweest, dat lange stuk lopen klonk niet erg aantrekkelijk Grin
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #54 Augustus 16, 2017, 22:40:20
edit2Rapporteer  
O ja, Gisela Pulido parkeert en kite ook bij de Rocha. Zij vindt blijkbaar de 200 meter lopen over dat dijkje ook teveel van het goede Wink .
twido

Geen avatar

Berichten: 13
Antwoord #55 Augustus 29, 2018, 16:11:26
edit2Rapporteer  
mag je hier ook nog wind verwachten eerste week oktober?
waar is er nog wat te zien zonder te ver te moeten rijden naar de kitespot?
Want mijn vrouw kite niet en we willen dan ook nog wat bezichtigd hebben tussendoor.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.