[Ongeluk] Kitesurfer (19) bij kiten/vliegeren overleden in Frankrijk

bikiniisuit
Gast
Juni 18, 2011, 22:39:37
edit2Rapporteer  


Uploaded with ImageShack.us

Bronnen:
http://www.sudouest.fr/2011/06/18/sa-voile-l-emporte-il-decede-dans-le-choc-429542-1538.php
http://www.charentelibre.fr/2011/06/17/un-kitesurfeur-se-tue-a-saint-georges-de-didonne,1041357.php



Uploaded with ImageShack.us

Ben net terug van kiten, (voor t eerst mijn 4 meter uitgeprobeerd)  toen ik dit trieste bericht las:
"Een kitesurfer, 19 jaar is verongelukt en vandaag/gister overleden. Het artikel luidt:


Een jongen, 19 jaar is verongelukt en vandaag/gister overleden. Het artikel luidt:
Het academisch jaar is net afgesloten en Antoine Marchon, 19 jaar en zijn 2 vrienden denken aan weekend Saint-Georges-de-Didonne, in het huis van hun groot ouders van de overleden jongen. Maar dan gebeurt een drama. De jongen studeerde overigens medicijnen in Poitiers. Hij gebruikte een scherm dat lijkt op een kite als bij kitesurfen. (berichtgevingen over dit ongeval zijn niet 1-duidig, de een heeft het over een kitesurfer en de ander over ##, of mijn Frans is natuurlijk weer shit).  Hij is in ieder geval over t strand heen gesleurd en tegen een muur tot stilstand gekomen. Dit gebeurde om 18.00 uur. Hij is terplekke overleden, zonder dat hulpdiensten iets konden doen. De 2 vrienden van de jongen zijn door deze gebeurtenis in shock toestand en zijn meegenomen naar het ziekenhuis in Royan-Vaux.

Op het franse kiteforum:  http://www.funandkite.com/v2/forum_topic_view-id_topic-12371-titretopic-Accident+kite+en+Charente+Maritime.html

wordt verteld dat hij een kite had van 12 meter. Het waaide tussen de 18 en 29 knopen (windguru) op dat moment. Op het Franse kiteforum zeggen de Fr kiters dat de berichtgeving over het accident ook weer naadje is (journalisten  Roll Eyes en ze denken dat t gaat om een verouderde/gebruikte kite ("kite occasion") waar de jongen mee speelde....wordt vervolgd...
Geelco

Berichten: 202
Antwoord #1 Juni 19, 2011, 02:57:16
edit2Rapporteer  
Wat een rotbericht weer:( RIP
HDFrank

Berichten: 618
Antwoord #2 Juni 19, 2011, 08:42:48
edit2Rapporteer  
Dit zijn berichten die ik, op zondag voor de ochtemd mis, niet wil lezen Bikinisuit!!!!
Maar wat wij willen is niet belangrijk.
Deze jongen is ook een slachtoffer van de 'occasion kite'.
Je zou dan bijna (WAT opzeker) de verkoper van de kite willen opsporen, en hem dit voor ogen brengen.

 Antoine Marchon R.I.P.

En sterkte voor zijn franse kornuiten, familie en andere nabestaanden..
magic ed

Geen avatar

Berichten: 381
Antwoord #3 Juni 19, 2011, 09:37:35
edit2Rapporteer  
Geen slachtoffer van de 'occasion kite', maar een slachtoffer van zijn eigen verstand. De man was zelf verantwoordelijk voor z'n daden.

Dat maakt t niet minder vervelend.
bikiniisuit
Gast
Antwoord #4 Juni 19, 2011, 12:29:49
edit2Rapporteer  
Deze beelden heb ik op t web gevonden toen ik op de plaats SAINT-GEORGES-DE-DIDONNE zocht. Dit is t strand waar men kitesurft. Dit plaatsje zit aan de Fr W kust (Bordeau), ter hoogte v Lyon.


http://www.youtube.com/watch?v=m5EJBadFAqI


Heb bovenstaande post snel vertaald toen ik laat thuis kwam van clinic KB4girls en kapot was. Heb vanochtend de berichten opnieuw gelezen en t gaat inderdaad om een jonge kitesurfer. Heb titel van deze thread aangepast.

Mijn analyse uit de online krantenartikels: gaat om een jongen met kite (kan een kitewing zijn = kruising tussen een kite en n windsurf scherm. Ik acht dit niet reeel> 19 jaar en hoge prijs ve kitewing. Uit de enquete bij de nationale politie bleek dat t in ieder geval om n vlieger ging en hij zat r aan vast). Antoine Marchon, student geneeskunde, is 200 meter over t strand heen getrokken en tot stilstand gekomen tegen de borstwering (=muur) bij t strand. Een voorbijganger heeft nog aan zijn pols gevoeld maar die was r amper. De voorbijganger vertelde dat eigenlijk meteen dood was. Het ongeluk gebeurde toen er een “rafale“ (rukwind) was.

De 2 vrienden van de overleden konden geen details geven> totaal in schock.  Ze zijn meegenomen naar t ziekenhuis in Royan-Vaux   

 Op FR kiteforum denkt @hugratte dat t (vanwege de ongelukkige berichtgeving) gaat om n oude 2e hands kite.

Familie van Antoine: R.I.P.
_._._._._._

Leermomenten: ik woon op t strand. Als ik daar kom willen buurjongens (11jr) en (12jr) kiten. Ze hebben hun eigen gear. De jongste (54 kilo, 11 jr), heeft 3 kitelessen gevolgd en een kiteset gekocht op marktplaats: E 300 kite + board. De kite is 18 mtr Naish. Ouders hebben kiteset betaald.  Dit ongeluk had ook in NL kunnen gebeuren.
 loser Wie is dan schuldig jongen van 11 of zijn ouders?
  loser
Vaarbewijs/nieuwe regelgeving, kom maar op, liever gister dan vandaag.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #5 Juni 19, 2011, 13:40:07
edit2Rapporteer  
Is weer triest om te lezen... Ja ik begin ook steeds meer te voelen voor een soort kitebewijs, al ben ik daar tegen. Als dat zou helpen om dit soort ongevallen te voorkomen waarom ook niet. Maar dan nog zullen mensen domme dingen blijven doen.

R.I.P.
rocket man

Berichten: 1330
Antwoord #6 Juni 20, 2011, 09:31:28
edit2Rapporteer  
quelle domage
Jorino

Berichten: 17
Antwoord #7 Juni 20, 2011, 09:53:21
edit2Rapporteer  
hi guys,
Zoals ik het lees in de krant en op het forum was de jongen aan het vliegeren met een te grote vlieger. Ze refereren in het artikel aan een vlieger, lijkend op die zoals bij kitesurfen, omdat de krant het een beetje duidelijk moet maken voor de mensen die de sport niet kennen of beoefenen. Het gaat hier dus niet om een kite, maar een grote vlieger. Hij heeft zn safety niet getrokken, is tegen een wering/muur gekletterd en enkele minuten daarna overleden.

Mochten er nog andere artikelen zijn waar jullie de vertaling van willen weten dan hoor ik dat graag. Google translate vs Jorino 0-1.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #8 Juni 24, 2011, 08:33:55
edit2Rapporteer  
Googe translate moet je sowiezo links laten liggen... Au revoir et merci!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.