Naish Helix 2008

merwin

Geen avatar

Berichten: 5
Oktober 19, 2011, 23:29:35
edit2Rapporteer  
hallo,

ik denk dat ik een Naish Helix 9  meter uit 2008 ga kopen
ik kan hem kopen voor € 225 ,-
is dit een goede deal ?
en iemand ervaring met deze kite ?

ik ben zelf 180 en weeg
( weet het niet zeker ) ongeveer 70 denk iets minder nog wel.

kan ik met deze kite uit de voeten ?

Als je me wilt mailen kan dat op : Merwin94@hotmail.com
en anders een reactie achterlaten

alvast heel erg bedankt !

M.v.g. Merwin
mvbtje

Geen avatar

Berichten: 1175
Antwoord #1 Oktober 19, 2011, 23:47:17
edit2Rapporteer  
Veronderstellende dat je beginner bent.

Ik ken iemand die als beginner de 2010 versie heeft en daar prima mee uit de voeten kon om na het lessen het kiten eigen te maken. Nu weet ik niet of dat een sterk verbeterde versie is ten opzichte van de 2008 of dat de verschillen maar marginaal zijn.

Bij de 2008 versie staat echter dit in de review:

The 2008 Helix emerges as the choice for intermediate through advanced kiters seeking the highest performance ride that excels equally in all areas.

http://www.kitehigh.nl/gear/Kites/Naish/Helix/2008


Verder denk ik dat het goed is dat je kijkt hoe de staat is van de bar/lijnen/ kite  om te kunnen bepalen of het een goede deal is of niet. Als je em koopt laat de persoon em dan even oplaten of (oppompen en een half uurtje laten liggen).

Wellicht kunnen anderen je informeren over de vaareigenschappen en of deze versie al dan niet een prima beginnerskite is.

Succes ermee!
merwin

Geen avatar

Berichten: 5
Antwoord #2 Oktober 20, 2011, 09:21:25
edit2Rapporteer  
hallo,


bedankt voor je snelle reactie !
een beginner ja en nee heb zelf nog nooit echt in het water gestaan met een board
maar heb wel met een foilkite en een landboard gereden ( ging me goed af Smiley  ook bochten en toeside
heb zelf ook met een cabrinha switchblade 2 6 meter gekite op het land en ging me ook behoorlijk goed af, dus ja ik ben een beginner maar weet wel alles van windvenster hoe ik moet lunchen,
assisted en alleen landen etc, dus ja ik ben een beginner met kitesurfen.

ik ga waarschijnlijk in het voorjaar even een les nemen voor de zekerheid,
in kitesurfen.

maar over de helix 9 meter 2008 kite, er zit geen bar bij
daar had ik nog een vraagje over, past de helix op een canbrinha ids bar 4 lijns ?
of heeft hij speciale lijn lengtes, en is het dan slim om een helix uit 2008 te kopen of nog doorsparen voor de 2010 versie,

1.weet iemand de verschillen tussen de 2008 en 2010 helix-en ?
2. is € 225,- euro voor een helix 9 uit 2008 zonder bar een goede deal ?
3. past er op de helix ook een cabrinha bar ? uit 2006 / 2007
4. en nu je het verhaal van boven hebt gelezen is het dan nog nodig om een kitesurfles te nemen of gewoon zelf eerst te proberen in ondiep water.

Met hele vriendelijke groet,
Merwin
Robin73

Berichten: 948
Logs: 0 | 176 uur
Antwoord #3 Oktober 20, 2011, 11:16:04
edit2Rapporteer  
ik vind € 225,-- voor een kite only uit 2008 wel aan de hoge kant. Zou er minimaal een bar bij willen hebben.
Zo zie je op deze site al iemand die zijn Naish Cult 9 m uit 2009 wil verkopen voor € 250,-- (en nee ik ben het niet) Is ook een hele goede kite voor beginners en is al een jaar jonger

Ondanks dat je ervaring op het land hebt zou ik zeker nog een les nemen om ook het gevoel op het water te krijgen. En om te leren wat je moet doen als het mis gaat op het water. Op het land is het simpel je staat op en raapt je spullen op. Weet jij bijvoorbeeld wat je moet doen als je in diep water in de problemen komt en hoe je jezelf moet redden? Dat is vaak veel belangrijker om te leren dan op een boardje te staan. En dat leer je dus bij een goede school.
En wat ook geen kwaad kan is om je te verdiepen in de voorrangsregels op het water
merwin

Geen avatar

Berichten: 5
Antwoord #4 Oktober 20, 2011, 11:38:22
edit2Rapporteer  
hallo,

zou u mij het email adres van de meneer met de 9 meter cult willen geven ?
dan zou ik die graag willen kopen

dank u

merwin
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #5 Oktober 20, 2011, 13:00:29
edit2Rapporteer  
alstublieft: http://www.kitehigh.nl/2ehands/s/cult
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.