waar kiten in frankrijk

mike

Berichten: 57
April 28, 2012, 19:18:37
edit2Rapporteer  
Hoi Mannen

Bij deze even een vraagje,
Wij willen van de zomer een lang weekend richting frankrijk, omdat je daar van die mooie meren had om te kiten.
Weet iemand van jullie of daar een lijst van bestaat, of het te rijden is met de auto
                                                                                   en opzeker wind.
En nog meer aspecten.

Alvast bedankt
mvg mike ThumpsUp
jantjuuh

Berichten: 570
Logs: 0 | 586 uur
Antwoord #1 April 28, 2012, 19:36:31
edit2Rapporteer  
Ik ga deze zomer weekje golfsurfen vlak bij Biarritz, heb nog overwogen om mn kitespullen mee te nemen. Echter is de windzekerheid langs de gehele franse kust zo laag dat ik de kitespullen lekker thuis laat. Schijnt in de zomer wel een thermisch windje te staan, knoopie of 12 Tongue

Kan beter lang weekend op 1 van de Nederlanse eilanden boeken als je lekker wil surfen.
jitze

Berichten: 45
Antwoord #2 April 29, 2012, 15:53:28
edit2Rapporteer  
Voor windzekerheid kun je beter aan het kanaal of de noordzee blijven.
Alle depressies komen altijd over Engeland heen.
De hele franse westkust is niet windzeker. en de middelandse-zee moet het hebben van wind uit de bergen.  Hier is de wind dan meestal heel hard aan of uit.
Als je naar de westkust van frankrijk gaat dan moet je zeker een golfsurfboardje meenemen.
 
Het ijsselmeer is de beste keuze als je een mooi meer met windzekerheid wilt
Basjuh

Berichten: 388
Antwoord #3 Mei 21, 2012, 10:32:56
edit2Rapporteer  
Franqui? wel diep in het zuiden in de buurt van Leucate. Zijn wat leuke binnenwateren.....en kan er vaak goed blazen.....
Jeroen

Berichten: 154
Antwoord #4 Mei 21, 2012, 11:16:04
edit2Rapporteer  
Is er iemand die leuke campings weet in de buurt van Leucate of Agde?  Ik zoek een camping zodat vrouw en kinderen er wat aan hebben en zodat ik een paar uur kan kiten per dag. 

Mich@el

Berichten: 383
Logs: 0 | 461 uur
Antwoord #5 Mei 21, 2012, 12:08:30
edit2Rapporteer  
Is er iemand die leuke campings weet in de buurt van Leucate of Agde?  Ik zoek een camping zodat vrouw en kinderen er wat aan hebben en zodat ik een paar uur kan kiten per dag. 



Camping calagogo. Zijn wij vorug jaar ook geweest. En gaan er dit jaar ook heen. Is ongeveer 45 min.rijden naar leucate of lapalme. Nette camping en groot zwembad voor de kinderen
Helen

Berichten: 14
Antwoord #6 Mei 30, 2012, 11:41:31
edit2Rapporteer  

Is een antwoord van een vrouw ook goed;)?

Ben zelf nog een waanzinnige kneus als het om kiten gaat, maar een jaar of 6 geleden was ik met paps en mams op het waanzinnige presqu'ile de giens. Zoals de naam al zegt: een bijna-eiland. Een schiereiland, met twee baaien, waarus altijd een plek is waar de wind goed staat. Een week lang wind gehad, elke dag werd er gekite. Mijn paps was met zijn 13m volledig overpowerd, dus wij hadden by far het mooiste windscherm van de gehele Franse cote, maar absoluut een plek om eens heen te gaan! Er zijn naar ik weet 2 campings, internationale is redelijk basic, de ander schijnt mooier te zijn.

Mijn ervaring met Agde is dat de wind enorm vlagering is en geregeld draait. Tramontana is prima, maar meestal niet heel hard, Mistral is hard, maar heel vlagerig. Daarnaast is het strand bij Agde in de zomer retedruk, Iets zuidelijker zit  je bij Vias-Serignan-Valras, vooral tussen Vias en Serignan is het iets rustiger en zitten een aantal mooie familiecampings pal aan het strand (camping Aloha!), maar wind is niet echt top..
Windhoos

Berichten: 498
Logs: 0 | 701 uur
Antwoord #7 Mei 30, 2012, 13:38:54
edit2Rapporteer  
Camping Cala GoGo ben ik ook geweest, camping aan het strand waar ik ook gekite heb. Ik weet eigenlijk niet of het officieel is toegestaan daar, maar er was ook een local bezig...
Ben ook op Argeles Plage geweest, ligt wel een ruime officiele kitespot. Vond het mooi kite met de bergen op de achtergrond! Maar voor een lang weekend misschien beetje te ver....

Vorige jaar zat ik bij Valras Plage en heb daar niet gekite, wel 1x iemand opt water gezien. Als het waait is het vaak aflandig, schijnt trouwens wel ergens een soort van kite rescue service te zitten die je dus weer kan oppikken....  Leucate (ca.40min. verder) is wel top, wind is idd wel hard en vlagerig! Maar heb me prima vermaakt op het vlakke water. Word meestal alleen met kleine maten gevaren! Wat ik begreep waait het daar wel vaak.

Giens ben ik een aantal jaar geleden geweest, ik kitesurfde toen nog niet maar weet wel dat daar veel gekite werd en er ook vaak wind stond. Na die vakantie ben ik eigenlijk direct begonnen met lessen.... Smiley
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #8 Mei 30, 2012, 13:49:10
edit2Rapporteer  
mijn ervaringen in Frankrijk:

het uiterste puntje van Bretagne; grote windzekerheid maar temperatuur en zon vallen vaak tegen. Camping Des Abers ligt aan een mooie spot ...

westkust ten noorden van Bordeaux: beter weer , maar de wind valt vaak tegen.

St. Cyprien/Argeles: mooi weer maar windzekerheid is laag. De tramontana, een sterke wind die enkele dagen kan aanhouden is hier aflandig.

Giens/Hyeres: grotere windzekerheid (mistral), sterke wind, mooi weer maar gevaarlijk strand...

Le Grau du Roi (almanare): vorig jaar veel kunnen kiten, mooi weer, super groot strand, camping aan strand en je bent zo bij Beauduc ...




martimor

Berichten: 1934
Antwoord #9 Mei 30, 2012, 15:51:06
edit2Rapporteer  
etang de la palme, kniediep meer, lekker vlak (vlakbij la franqui/leucate)
maar in de zomer moet je geluk hebben met wind.
voor ons vanuit n-o groningen via duitsland en luxemburg zo`n 13 uur rijden (4x10 min gestopt om  te tanken/van plek te wisselen en ff benen te strekken)


« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.