Advies nieuwe kites

Marc_87
Moderator

Logs: 22 | 219 uur
Antwoord #25 Juni 24, 2012, 13:03:43
edit2Rapporteer  
Zo zie je maar dat testen het belangrijkste is om te doen als je naar een nieuwe kite opzoek bent.
Ik vind bijvoorbeeld de Bandit 5 een waardeloze kite. Dus ieder zijn ding en lekker gaan varen met wat je fijn vindt.
Morres

Antwoord #26 Juni 24, 2012, 13:07:08
edit2Rapporteer  
Gelul Marc, de Bandit V is ontwikkeld op de manier waarop Apple haar spullen ontwikkeld, dus je liegt. De kite is fantastisch.

"De eerste ervaring geeft gelijk het Apple-gevoel" (Hij ligt naast me, en ik heb me mateloos geirriteerd aan het stuk, jammer; want bvb het stuk van Sjoerd Santema is érg interessant)

Edit: PS: Mn commentaar is niet op de kite/merk/dealer, puur op het stuk van KSM. Als 'onze' kites zo werden gereviewed had ik het ook gehekeld.
Marc_87
Moderator

Antwoord #27 Juni 24, 2012, 13:11:59
edit2Rapporteer  
Gelul Marc, de Bandit V is ontwikkeld op de manier waarop Apple haar spullen ontwikkeld, dus je liegt. De kite is fantastisch.

"De eerste ervaring geeft gelijk het Apple-gevoel" (Hij ligt naast me, en ik heb me mateloos geirriteerd aan het stuk, jammer; want bvb het stuk van Sjoerd Santema is érg interessant)

Edit: PS: Mn commentaar is niet op de kite/merk/dealer, puur op het stuk van KSM. Als 'onze' kites zo werden gereviewed had ik het ook gehekeld.

Mijn reactie was op die van de topic starter Monk, ik lees nooit meer een test in een kite magazine.
Ik test de kites zelf wel, heb ik veel meer aan.
Morres

Antwoord #28 Juni 24, 2012, 13:32:29
edit2Rapporteer  
Precies
Monkh

Logs: 71 | 271 uur
Antwoord #29 Juni 24, 2012, 21:31:35
edit2Rapporteer  
 @Marc87, ik ben benieuwd waarom je het een waardeloze kite vindt. Misschien kan je me nog behoeden  ThumpsUp
Marc_87
Moderator

Antwoord #30 Juni 24, 2012, 21:52:43
edit2Rapporteer  
@Marc87, ik ben benieuwd waarom je het een waardeloze kite vindt. Misschien kan je me nog behoeden  ThumpsUp

Hier staat een stukje wat ik heb geschreven, daarna heb ik er nog een keer met betere wind aan gehangen en het grootste punt voor mij is dat het een delta shape kite is en ik kan er gewoon geen feeling mee kan krijgen. Voor de rest blijven mijn bevindingen met het stuk wat hieronder staat wel het zelfde.

http://www.kitehigh.nl/gear/Kites/F-One/Bandit-5/2012  wat meer onderaan.
kite87

Geen avatar

Antwoord #31 Juni 24, 2012, 22:23:28
edit2Rapporteer  
Heey,

nu we toch over nieuwe kites bezig zijn, ik vaar(de) tot gister met een f-one bandit III 6 meter (helaas gestolen) maar sta op het punt een Slingshot RPM te kopen.

Heeft een van jullie ervaring met deze kite?
Ik kan nu redelijk goed spingen ontbreekt soms aan hoogte (weet dat dit aan de kiter ligt) maar de backroll gaat erg super en ben nu bezig met de kiteloop. Deze heb ik gister 3x geland de rest ging minder goed.

Is de rpm een verstandige keuze (met namen om te gaan loopen) of zeggen jullie kijk naar wat anders?

Michiel.
Moderator

Logs: 38 | 94 uur
Antwoord #32 Juni 24, 2012, 22:30:48
edit2Rapporteer  
Heb de Bandit III Gevaren in een aantal maten, en genoeg lift en hangtime!
Dat is nooit een probleem geweest met alle bouwjaren Wink

Op tijd naar boven klimmen na de loop is een ander verhaal, zie ook de opmerkingen van RH onder het review gedeelte op deze site
Marc_87
Moderator

Antwoord #33 Juni 25, 2012, 09:06:25
edit2Rapporteer  
Heey,

nu we toch over nieuwe kites bezig zijn, ik vaar(de) tot gister met een f-one bandit III 6 meter (helaas gestolen) maar sta op het punt een Slingshot RPM te kopen.

Ik kan nu redelijk goed spingen ontbreekt soms aan hoogte (weet dat dit aan de kiter ligt) maar de backroll gaat erg super en ben nu bezig met de kiteloop. Deze heb ik gister 3x geland de rest ging minder goed.

Is de rpm een verstandige keuze (met namen om te gaan loopen) of zeggen jullie kijk naar wat anders?

Welke maat wil je gaan kopen? Ik weet zelf dat met de 8m prima te loopen is. Een maat van mij loopte eerst met een 6m en nu met de 7m en dat gaat erg goed.

Ook qau stabiliteit, windrange en springgedrag vind ik het erg fijne kites.
Eagle-Jan

Antwoord #34 Juni 25, 2012, 09:20:18
edit2Rapporteer  
Ik heb eergistere. voor de zoveelste keer aan esn bandit V  gehangen, dit keer de 7m(net iets te klein voor me in 20-25 kts) hoogte varen doet ie als een malle,  spring en doet is ook goed, maar moest echt downloopen wilde ik niet neer geknald worden. maar ja ook met deze kite..  je moet er echt meer dan een uur aan gehangen hebben wil je, er wat over kunnen zeggen. ik heb dit laatste niet gedaan dus het enige wat ik er van zou kunnen zeggen is dat ik heelveel aan de timing moet wennen, omdat ik gewoon heel erg aan de park ben gewend. De bandit reageert nou eenmaaal anders dan dat ik gewend ben, maar dat maakt de bandit geen slechte kite. en vergeleken met de RPM... niet te vergelijken, niet dat de een slechter is dan de ander, dat niet, gewoon anders.
Monkh

Antwoord #35 Juni 25, 2012, 09:23:56
edit2Rapporteer  
Heb de Bandit III Gevaren in een aantal maten, en genoeg lift en hangtime!
Dat is nooit een probleem geweest met alle bouwjaren Wink

Op tijd naar boven klimmen na de loop is een ander verhaal, zie ook de opmerkingen van RH onder het review gedeelte op deze site

Maar de B5 doet dat dus goed als ik RH goed begrijp.
Don

Antwoord #36 Juni 25, 2012, 09:28:28
edit2Rapporteer  
Heey,

Dit kan wel een interessant topic worden, want de topicstarter wil juist overstappen van Slingshot RPM naar iets anders......
kite87

Geen avatar

Antwoord #37 Juni 25, 2012, 09:29:27
edit2Rapporteer  
Heey,

Welke maat wil je gaan kopen? Ik weet zelf dat met de 8m prima te loopen is. Een maat van mij loopte eerst met een 6m en nu met de 7m en dat gaat erg goed.

Ik wil gaan voor de 6 meter! en in de toekomst een 9 meter erbij, maar lees zoveel verschillende verhalen over, vandaar mijn vraag.
Marc_87
Moderator

Antwoord #38 Juni 25, 2012, 09:35:30
edit2Rapporteer  
Heey,

Ik wil gaan voor de 6 meter! en in de toekomst een 9 meter erbij, maar lees zoveel verschillende verhalen over, vandaar mijn vraag.

Kijk in dit filmpje maar eens vanaf 1:32, dan zie je mijn kitemaat met een 6m loopen uit 2010.
Dat gaat zeer prima.

<a href="http://www.youtube.com/v/2DuhAX6dvTk&rel=0&fs=1" target="_blank">http://www.youtube.com/v/2DuhAX6dvTk&rel=0&fs=1</a>
http://youtu.be/2DuhAX6dvTk?t=1m32s
kite87

Geen avatar

Antwoord #39 Juni 26, 2012, 18:49:56
edit2Rapporteer  
Heey,

Kijk in dit filmpje maar eens vanaf 1:32, dan zie je mijn kitemaat met een 6m loopen uit 2010.
Dat gaat zeer prima.

http://youtu.be/2DuhAX6dvTk?t=1m32s

ziet er goed uit. denk wel dat dit een goede keus is
gebruikersnaam

Geen avatar

Antwoord #40 Juni 26, 2012, 20:08:41
edit2Rapporteer  
Sommige van mijn kitemaatjes zweren bij de Bandits. Die varen er ook fantastisch mee. We ontdekken wel dat ze kwalitatief niet veel voorstellen. Totaal niet degelijk. Het beste is dan dus: nieuw kopen en na een jaar snel opruimen.
ash

Logs: 0 | 11 uur
Antwoord #41 Juni 26, 2012, 20:55:21
edit2Rapporteer  
Toevallig heb ik mijn Rpm's verkocht om bijna dezelfde reden als jij: Monkh.
nu ga ik de Evo's varen en zou je wel aanraden om deze zeker eens te testen.
Monkh

Antwoord #42 Juni 26, 2012, 21:55:57
edit2Rapporteer  
@ gebruikersnaam, dat is niet de eerste keer dat ik dat hoor  Shocked

@ ash, goede tip, die ga ik ook maar eens testen dan  ThumpsUp

Je moet geen haast hebben als je nieuwe kites wil uitzoeken..
Marc_87
Moderator

Antwoord #43 Juni 26, 2012, 22:13:37
edit2Rapporteer  
@ gebruikersnaam, dat is niet de eerste keer dat ik dat hoor  Shocked

Je moet geen haast hebben als je nieuwe kites wil uitzoeken..

Dat is er een die zeker waar is.

Overigens moet je de Fone kites eens naast een merkt als Slingshot leggen,
dan zie je kwaliteit verschil wel.
Faxie

Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #44 Juni 27, 2012, 14:43:58
edit2Rapporteer  
Ik ben ook niet te spreken over de afwerkkwaliteit van F-One. Met name de verbinding van het doek op de LE is veels te zwak.

De bar ben ik ook niet echt te spreken over.

Vaareigenschappen zijn op zich wel goed, heb niet veel vergelijkmateriaal, maar de Tres en 4 varen allebei wel prima, alleen beetje nerveus in vlagen. De 5 7m had ik ook getest, en die is een heel stuk sneller dan m'n 4 8m. Maar de afwerkkwaliteit viel me weer tegen...
« vorige volgende »
Ga naar:  

Colofoon