Beginners omgeving Utrecht

remko_1982

Geen avatar

Berichten: 1
Juni 19, 2012, 18:13:48
edit2Rapporteer  
Hola! Afgelopen week de laatste les gehad en nu het virus te pakken. Zijn er meer kiters omgeving Utrecht, die een keer wat sessies willen inplannen Smiley Dan ben ik niet de enige die als een maloot door de lucht vliegt

Tot nu toe in Schellinkhout geweest en Oostvoorne.. Maar begreep dat strand Horst het dichtsbij is.

Groeten Remko
HanssieHanssie

Geen avatar

Berichten: 82
Logs: 0 | 24 uur
Antwoord #1 Juni 19, 2012, 20:16:45
edit2Rapporteer  
Remko, heb je een pb gestuurd.
Patrick1982

Berichten: 51
Antwoord #2 Juni 20, 2012, 07:34:44
edit2Rapporteer  
Hej

Ben zelf ook beginnende kitesurfer en heb nog aantal uurtjes les nodig. Waterstart gaat goed maar daarna nog wat minder....

Woon zelf in Nijkerk, omg Amersfoort.

Horst zal mn homespot worden en ben ook regelmatig te vinden in Friesland (Mirns en Workum).

Hoop binnenkort mn eigen materiaal te hebben en mn laatste lesuurtjes.



Wellicht kunnen we samen wat aanklooien en zo wat uurtjes maken.


Hoor wel als je interesse hebt.


MvG

Patrick
MonkeySandwich

Geen avatar

Berichten: 24
Antwoord #3 Juni 20, 2012, 09:38:19
edit2Rapporteer  
Ik doe ook graag mee Smiley . Ik kom uit omgeving Amersfoort en ga ook graag naar Horst, Mirns of Workum.
jpheuvel

Berichten: 14
Antwoord #4 Juni 22, 2012, 14:08:50
edit2Rapporteer  
Hi!
Ik woon in Utrecht (stad) en ben sinds kort ook meer dan verslaafd aan het kiten. Eigen materiaal ligt klaar dus ik ben er helemaal klaar voor!
Misschien via PM contactgegevens uitwisselen en kijken of het werkt? Carpoolen is altijd eenvoudiger en ook een stuk gezelliger en door op te trekken met vergelijkbaar niveau kunnen we er met een beetje geluk ook nog wat van leren  Wink

Mijn ervaring ligt in El Gouna Egypte (prachtspot!) en ik kan al aardig upwind varen en mijn eerste basic transition is ook in the pocket.

JP
hendri

Geen avatar

Berichten: 27
Antwoord #5 Juni 28, 2012, 14:45:59
edit2Rapporteer  
Ik woon ook in Utrecht stad en ga dit weekend mijn eerste twee lessen volgen aan/in het grevelingenmeer! als dit bevalt ga ik zsm zelf spullen kopen en kijken hoe ik mij deze zomer verder ga ontwikkelen.

ik ben helaas niet in bezit van een auto maar ga uitzoeken of ik een beugel op mijn motor kan maken. hier al wat foto's van gezien en het lijkt mij mogelijk. zie jullie op het water! Smiley
jpheuvel

Berichten: 14
Antwoord #6 Juni 28, 2012, 14:53:41
edit2Rapporteer  
Hi Hendri,

Welkom en heel veel succes met niet te verslaafd te worden ;-)
Carpoolen is in de toekomst als je je lessen hebt afgerond natuurlijk ook altijd een mogelijkheid!

We horen graag meer van je binnenkort!

JP
hendri

Geen avatar

Berichten: 27
Antwoord #7 Juli 01, 2012, 22:49:20
edit2Rapporteer  
Dat waren de lessen! nu gear kopen! mij is aangeraden om 11.5-12m te kopen (ben vrij groot/zwaar) heb verder helemaal niets en zie er eerlijk gezegd tegenop om door de bomen het bos te gaan zoeken in de wereld die (bij voorkeur tweedehands) kitegear heet. Hebben jullie tips ?

Met een beetje mazzel kan ik aan het einde van deze zomer fatsoenlijk blijven staan en echte afstanden gaan afleggen. Het ultieme doel is op dit moment een flinke downwinder met leuk gezelschap, kamperen in de duinen, kampvuurtjes en de nodige biertjes!

Eerst maar eens zorgen dat ik niet begin te sputteren als een klein meisje als mijn neus vol zit met zout water! is moeilijker dan ik had verwacht Wink
jpheuvel

Berichten: 14
Antwoord #8 Juli 02, 2012, 09:24:50
edit2Rapporteer  
HAHAHA zo herkenbaar!! En dan zwaar gefrustreerd van jezelf balen omdat het zo makkelijk lijkt :-D

Ikzelf ben geen pro wat materiaal betreft dus luister vooral naar de mensen die er verstand van hebben. Twee verschillende vliegers is eigenlijk wel erg handig. Dit weekend heb ik zowel met de 14 (zaterdag) als met de 10 (zondag) gevaren. Ik heb wel begrepen dat je nooit van voor 2007 moet kopen. Wat is vrij groot / zwaar?

Kan je al beetje waterstarten en meters maken?
Het leren gaat verbluffend snel als je eenmaal op een goede locatie meters kunt maken. Goede tip: de progression kiteboarding DVD's kan je rustig op beeld kijken welke stappen je moet nemen en wat de veel gemaakte fouten zijn. Te krijgen bij de betere zweedse piraat ;-) of online kiteshop.
Als we allemaal een beetje ver gevorderd zijn ga ik graag met je mee die downwinder doen!

Jouw opdracht voor nu: Snel materiaal scoren. Als je wilt heb ik een checklist voor je bij koop 2e hands materiaal. Goed verdiepen in de stappen om te kunnen oefenen en snel aanhaken bij ons :-)

mssl JP
hendri

Geen avatar

Berichten: 27
Antwoord #9 Juli 02, 2012, 13:10:54
edit2Rapporteer  
Ik kom net het water uit maar hou de kite niet in de power window. Ben toch nog wat overrompeld en verlies mijn aandacht Wink Iets dat ik nu maar moet gaan oefenen. Ik vlieg in ieder geval niet over mijn board heen (ben 1.96 en weeg 105 KG) dus dat is gewoon een kwestie van oefenen Smiley

Een checklist is altijd handig, kom maar op. Ik ga mij maar eens mentaal voorbereiden en vrachten video's kijken, werkt voor motorrijden ook erg goed. Erg gefrustreerd ben ik (nog) niet, dat komt wel als ik gear heb geregeld en uren in het water lig
claymore

Geen avatar

Berichten: 2
Antwoord #10 Juli 25, 2012, 12:57:26
edit2Rapporteer  
He,

zoek ook nog wat mensen in omgeving utrecht om mee te carpoolen. Kan inmiddels redelijk varen maar upwind blijven is nog een uitdaging dus redelijke beginner wat dat betreft. Favoriete spots zijn dan ook Oostvoorne (lekker ruim, als er geen klasjes zijn) of strand Horst maar de vlagerige wind is altijd wel wat minder.

Als het na deze zonnig dagen weer gaat waaien ga ik zowiezo weer het water op maar met meer mensen is altijd beter natuurlijk,
zie dat het zondag waarschijnlijk wel weer goed wordt!

gr,

Norbert
Alex_89

Geen avatar

Berichten: 8
Antwoord #11 Juli 27, 2012, 00:52:46
edit2Rapporteer  
Hoi,

Ben op dit moment ook in Utrecht en van plan binnenkort ook het water weer eens op te zoeken. Na een jaar geen kite aangeraakt te hebben wordt dat weer eens tjid. Qua uren op het water ben ik ook nog beginner.
Het lijkt maandag mooi te worden. Ik zal dit topic even in de gaten houden of er nog gepooled gaat worden. Heb zelf geen auto (wel rijbewijs).

Groeten,
Alex.
Vincente

Geen avatar

Berichten: 2
Antwoord #12 Augustus 29, 2012, 10:59:03
edit2Rapporteer  
Hallo kiters,

Ook ik ben een beginnende kiter uit Utrecht. Na een aantal lessen in Spanje te Ayemonte genomen te hebben, heb ik in Nederland meteen kitespullen gekocht. Nu me spullen compleet zijn, ben ik super stoked om het water op te gaan!

Wie wil samen met mij het water op?? Heb een auto dus wie mee wil rijden geef een gil.

Groeten,

Vincent
Vincente

Geen avatar

Berichten: 2
Antwoord #13 Augustus 29, 2012, 11:49:36
edit2Rapporteer  

Wie wilt komende vrijdag / zaterdag / zondag met mij mee rijden naar een spot???
jpheuvel

Berichten: 14
Antwoord #14 Augustus 29, 2012, 11:56:15
edit2Rapporteer  
Vincente,  check je persoonlijke berichten op dit forum even. Ik heb je een bericht gestuurd met contactgegevens. Wij zijn met een aardige club kiters uit Utrecht en je bent welkom om aan te haken!

Tot snel!
hendri

Geen avatar

Berichten: 27
Antwoord #15 Augustus 29, 2012, 13:53:35
edit2Rapporteer  
Vrijdag moet mij ook wel lukken Smiley er is trouwens een enorme whatsapp/facebook groep ontstaan. in dit topic zie je er niets van.... maar Utrecht is rete actief Smiley
TommH

Berichten: 68
Antwoord #16 Augustus 29, 2012, 17:54:08
edit2Rapporteer  
Hoi Iedereen!

Ik ben zelf ook een beginner en heb op vakantie in egmond twee lessen gevolgd:)
heb nu wel me eigen kite en board!
Het lijkt me leuk als ik vanuit Utrecht een keer mee kan!
Misschien kunnen we wel wat afspreken via pm ofso.

TommH

Berichten: 68
Antwoord #17 Augustus 29, 2012, 17:55:21
edit2Rapporteer  
@JP ik kom ook uit Utrecht, binnen stad! Smiley
TommH

Berichten: 68
Antwoord #18 Augustus 29, 2012, 17:58:05
edit2Rapporteer  
Vincente, lijkt me leuk om dit weekend wel een keer mee te gaan.
moet alleen deze week nog een trapeze regelen.. het enige wat ik niet heb Sad
-Martijn-

Geen avatar

Berichten: 139
Antwoord #19 Augustus 29, 2012, 19:14:30
edit2Rapporteer  
En hier nog 1 Wink Nog en 1 les en ook ik word losgelaten. Echte Utrechter ben ik alleen niet (ik woon wat zuidelijker, net in ZH) maar Utrecht is wel de dichtstbijzijnde grote stad.
Perry_

Geen avatar

Berichten: 1
Antwoord #20 Oktober 23, 2012, 17:47:27
edit2Rapporteer  
Ola,

Via deze weg hoop ik kiters te treffen uit omgeving Utrecht/Amersfoort het liefst met een auto.

Woon zelf in Amersfoort, 30 jaar en zeeer enthousiast. Als er ergens wind is en ik heb tijd dan zoek ik hem op, waar dan ook (in NL). Heb zelf een auto en ben altijd in de mood om m'n kite op te laten...wie nog meer?
Kreeftje

Berichten: 12
Antwoord #21 Oktober 24, 2012, 09:52:55
edit2Rapporteer  
Hey,

Nog een Utrechter die het wil gaan proberen! Heb een cursus van 3u gedaan (helaas nog geen waterstart - te weinig wind toen).
Heb inmiddels een (2e komt zodra het budget dit toelaat) 11m2 kite + bar, moet nog een wet (of dry, twijfelgeval)-suit, board en trapeze zien te scoren, maar daar wordt aan gewerkt!
Maar qua niveau ben ik dus bloody beginner - heb wel (ruime) ervaring met trainerkites/kleine matrasjes.

Verder beschik ik over 'n auto (golf 3 met achterbak; daar kan een kleine familie chinezen gehuisvest - ze noemen hem ook wel Vento Wink ) dus er kunnen ook mensen + gear mee.
dolkie89

Berichten: 63
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #22 Oktober 24, 2012, 10:10:12
edit2Rapporteer  
Hey,

Nog een Utrechter die het wil gaan proberen! Heb een cursus van 3u gedaan (helaas nog geen waterstart - te weinig wind toen).
Heb inmiddels een (2e komt zodra het budget dit toelaat) 11m2 kite + bar, moet nog een wet (of dry, twijfelgeval)-suit, board en trapeze zien te scoren, maar daar wordt aan gewerkt!
Maar qua niveau ben ik dus bloody beginner - heb wel (ruime) ervaring met trainerkites/kleine matrasjes.

Verder beschik ik over 'n auto (golf 3 met achterbak; daar kan een kleine familie chinezen gehuisvest - ze noemen hem ook wel Vento Wink ) dus er kunnen ook mensen + gear mee.

Zal een wetsuit nemen. In het begin lig je nog veel in water en zijn dit niet de temperaturen om te oefenen. Lekker een wetsuit en later een dry suit kopen.
Splitrr

Berichten: 508
Logs: 0 | 19 uur
Antwoord #23 Oktober 24, 2012, 10:58:08
edit2Rapporteer  
Hey,

Nog een Utrechter die het wil gaan proberen! Heb een cursus van 3u gedaan (helaas nog geen waterstart - te weinig wind toen).
Heb inmiddels een (2e komt zodra het budget dit toelaat) 11m2 kite + bar, moet nog een wet (of dry, twijfelgeval)-suit, board en trapeze zien te scoren, maar daar wordt aan gewerkt!
Maar qua niveau ben ik dus bloody beginner - heb wel (ruime) ervaring met trainerkites/kleine matrasjes.

Verder beschik ik over 'n auto (golf 3 met achterbak; daar kan een kleine familie chinezen gehuisvest - ze noemen hem ook wel Vento Wink ) dus er kunnen ook mensen + gear mee.

Idd, gewoon wetsuit kopen en thermo neophreen der onder en je kan gewoon de winter door.

Ik zou een drysuit pas kopen als je goed kan waterstarten en kan varen. Wordt het echt te koud op het water dan heb je ff winterpauze
Kreeftje

Berichten: 12
Antwoord #24 Oktober 24, 2012, 21:47:11
edit2Rapporteer  
Hey,

Nog een Utrechter die het wil gaan proberen! Heb een cursus van 3u gedaan (helaas nog geen waterstart - te weinig wind toen).
Heb inmiddels een (2e komt zodra het budget dit toelaat) 11m2 kite + bar, moet nog een wet (of dry, twijfelgeval)-suit, board en trapeze zien te scoren, maar daar wordt aan gewerkt!
Maar qua niveau ben ik dus bloody beginner - heb wel (ruime) ervaring met trainerkites/kleine matrasjes.

Verder beschik ik over 'n auto (golf 3 met achterbak; daar kan een kleine familie chinezen gehuisvest - ze noemen hem ook wel Vento Wink ) dus er kunnen ook mensen + gear mee.

Idd, gewoon wetsuit kopen en thermo neophreen der onder en je kan gewoon de winter door.

Ik zou een drysuit pas kopen als je goed kan waterstarten en kan varen. Wordt het echt te koud op het water dan heb je ff winterpauze

Klinkt logisch. En scheelt ook nog eens de helft ofzo Wink Top. Zodra ik alles bij elkaar heb zal ik het wel laten weten - dan kan er evt. ge-carpooled worden.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.