El Rudo

Logs: 0 | 212 uur
|
Zeg, als je nou veel unhooked vaart, dan wil je het liefst dat de donkey dick/lock-in tube zoveel mogelijk uit de weg is. Nu zijn er verschillende systemen, zoals van North:  waarbij de lock-in tube opzij draait om het vast einde van de chicken loop, en van Ocean Rodeo, waar de lock-in tube opzij draait in het vlak van de chicken loop:  Dit zijn zo'n beetje de opties waar ik over zit te prakkedenken voor een nieuwe CL. Hebben jullie voorkeuren en of ideeën? De hardcore "ik sloop 'm er gelijk af" is natuurlijk prachtig maar daar kan ik niet zo veel mee. Thanks!
|
|
|
|
|
Marc_87
Moderator

Logs: 22 | 219 uur
|
Die van OR vind ik zelf niet zo fijn. Die van North zou goed kunnen, die heb ik ook op mijn Best bar en dat gaat prima
Mijn persoonlijk voorkeur is nog altijd deze QR van Cabrinha. De donkey dick zit met klittenband vast aan de QR en kan je er dus makkelijk af halen. Ook kan je deze er gewoon los onder laten hangen als je hem af en toe wel en af en toe niet wilt gebruiken. Want met inhaken zit die niet in de weg.
|
|
|
Ed.
Moderator

Logs: 0 | 165 uur
|
Die van OR kan je opzij wegdraaien, dus die kan je altijd van alle kanten inhaken, als er nog een kleine weerstand op zit zodat de donkeydick opzij blijft staan ben je er!
|
|
|
El Rudo

|
Die van OR vind ik zelf niet zo fijn. Die van North zou goed kunnen, die heb ik ook op mijn Best bar en dat gaat prima
Mijn persoonlijk voorkeur is nog altijd deze QR van Cabrinha. De donkey dick zit met klittenband vast aan de QR en kan je er dus makkelijk af halen. Ook kan je deze er gewoon los onder laten hangen als je hem af en toe wel en af en toe niet wilt gebruiken. Want met inhaken zit die niet in de weg.
Marc, die van Cab hangt dan een beetje losjes naar beneden? Is ook een idee natuurlijk...
|
|
|
Marc_87
Moderator

|
Jep los naar beneden, ik vind het erg fijn want de dockey dick zit zo nooit in de weg.
|
|
|
S3

Logs: 64 | 258 uur
|
Ter inspiratie. Die van Slingshot (RPM) zit op een vergelijkbare manier als die van Cabrinha. Iets andere constuctie, maar het effect is hetzelfde. 
|
|
|
R.B.

|
Rudo, is het niet wat om de haak van je harnas te veranderen. Inklik systeem waar de haak een gesloten "bol" is geworden en je de CL in kan klikken.
|
|
|
Ed.
Moderator

Logs: 0 | 165 uur
|
Jep los naar beneden, ik vind het erg fijn want de dockey dick zit zo nooit in de weg.
Maar als je dan uitkomt met de chickenloop aan de bovenkant van de bar omdat de spanning van je lijnen gaat zodat de chickenloop gaat draaien, dan moet je hem weer omdraaien om in te haken, anders zit de donkeydick in de weg. Bij Ozone zit hij met een klittenbandje aan de chickenloop vast, dan kan je hem naar de buitenkant draaien en dan zit hij niet in de weg. Er mag alleen iets meer weerstand op staan want hij blijft net niet goed zitten.
|
|
|
Marc_87
Moderator

|
Maar als je dan uitkomt met de chickenloop aan de bovenkant van de bar omdat de spanning van je lijnen gaat zodat de chickenloop gaat draaien, dan moet je hem weer omdraaien om in te haken, anders zit de donkeydick in de weg. Bij Ozone zit hij met een klittenbandje aan de chickenloop vast, dan kan je hem naar de buitenkant draaien en dan zit hij niet in de weg. Er mag alleen iets meer weerstand op staan want hij blijft net niet goed zitten. Daar heb je dan een punt, maar volgens mij draait die niet zo snel omdat er geen swivel in de lijnen zit. Je moet het echt met de hand uitdraaien.
|
|
|
Janus

Logs: 0 | 4 uur
|
Iets wat los hangt, hangt ook snel in de weg.. inhaken met de CL omgedraaid kan m.i. dus lastiger zijn.
|
|
|
S3

|
Veel merken hebben een zelf richtende CL, waardoor je CL (bijna) niet weg kan draaien of kan omkeren als je uithaakt. Hij lockt dan als het ware in de uitsparing onderaan de bar. In ieder geval North en Slingshot hebben dat, en er zullen er vast nog wel meer zijn.
|
|
|
Marc_87
Moderator

|
Veel merken hebben een zelf richtende CL, waardoor je CL (bijna) niet weg kan draaien of kan omkere als je uithaakt. Hij lockt dan als het ware in de uitsparing onderaan de bar. In ieder geval North en Slingshot hebben dat, en er zullen er vast nog wel meer zijn.
Die van Cabrinha heeft dat ook maar Ed bedoelt als er geen spanning meer op de powerlijnen staat. Dan heb je alsnog niets daar aan.
|
|
|
El Rudo

|
Dank u wel! Overigens deze brainpicking sessie is voor de Ocean Rodeo 2014 Chickenloop.
Bij Ocean Rodeo hebben we geen problemen met de donkey dick gehad, alleen bij diepvrieskiters in -20°C, dan wordt het TPU bros en kan het scheuren. We vinden het er alleen niet zo uitzien, platgedrukt slangetje met een gat er door. Die van North is wel heel erg slick, mooi bedacht ook met dat spuitgegoten pennetje. Het lijkt me alleen zo sprieterig in de weg zitten als ie op zij zit. Vaart er nog een uithakert met die North CL? Wouter? Ik unhook meestal pas als m'n kite op het strand ligt dus ik wil hier vooral peilen hoe de echte wakestylers dit zien.
|
|
|
Marc_87
Moderator

|
Wat misschien ook handig is om de safety lijn zoals Cabrinha of North uit te voeren. Als je dan suicide vaart en toch je QR gebruikt wanneer je ingehaakt bent dan hangt de kite als nog op de safety lijn. Als je normaal een trick mist dan blijft je leash gewoon aan de QR hangen.
|
|
|
S3

|
Veel merken hebben een zelf richtende CL, waardoor je CL (bijna) niet weg kan draaien of kan omkere als je uithaakt. Hij lockt dan als het ware in de uitsparing onderaan de bar. In ieder geval North en Slingshot hebben dat, en er zullen er vast nog wel meer zijn.
Die van Cabrinha heeft dat ook maar Ed bedoelt als er geen spanning meer op de powerlijnen staat. Dan heb je alsnog niets daar aan. Daar helpt weinig tegen idd, maar daarom zei ik ook "bijna"  Dus dan zou eentje die je weg kunt klappen/draaien de voorkeur hebben. Die van North vind ik ook wel mooi gevonden, maar je zou dat ding in je oog krijgen als er wat mis gaat. Ik zou hem liever van me af gericht hebben.
|
|
|
drifter

|
Echte wakestylers willen zo'n dick er niet op. En minder echte wakestylers soms ook niet. Zou het compleet verwijderbaar maken.
|
|
|
El Rudo

|
Wat misschien ook handig is om de safety lijn zoals Cabrinha of North uit te voeren. Als je dan suicide vaart en toch je QR gebruikt wanneer je ingehaakt bent dan hangt de kite als nog op de safety lijn. Als je normaal een trick mist dan blijft je leash gewoon aan de QR hangen.
Haha ja dat snap ik maar daar gaat het even niet over. Tx for the heads up. Voor zover ik weet doen de meeste freestylers hun leash karabijn-haak om de chickenloop en het oogje van de safety lijn, komt op hetzelfde neer. Epic heeft een mooi ringetje voor om de CL bedacht. Echte wakestylers willen zo'n dick er niet op. En minder echte wakestylers soms ook niet. Zou het compleet verwijderbaar maken.
Ik wist dat ie zou komen, je hebt helemaal gelijk... 
|
|
|
Iw@n

|
kan de dick niet gewoon los op de trapeze?? vroeger had je toch van die losse? Ken iemand die dat geloof ik nog heeft
|
|
|
El Rudo

|
kan de dick niet gewoon los op de trapeze?? vroeger had je toch van die losse? Ken iemand die dat geloof ik nog heeft
Dat kan zeker, en er is vast veel te bedenken om vanuit de trapeze dingen te benaderen. Punt is alleen dat de markt nu eenmaal voor de-facto situatie heeft gekozen. Omgekeerd zal je als kite-merk met een bar zonder donkey-dick weinig vrienden maken maken schat ik zo.
|
|
|
|
|
El Rudo

|
Deze dus, met om de CL tube draaiende lock-in tube. Vertel! waarom is die zo goed? Graag alleen uitwijden over hoe de donkey dick/lock-in tube in je voordeel werkt. 
|
|
|
Tim@C4

|
Ik heb zelf een grotere chickenloop erop gezet van Ozone, veel makkelijker weer inhaken en pikkie kan ik opzij duwen en blijft zo staan. Zelfde systeem als Naish volgens mij wat betreft het pikkie 
|
|
|
El Rudo

|
Ik heb zelf een grotere chickenloop erop gezet van Ozone, veel makkelijker weer inhaken en pikkie kan ik opzij duwen en blijft zo staan. Zelfde systeem als Naish volgens mij wat betreft het pikkie  Aha, en bij een grotere loop hoort een langere pikkie? (komt ie: 1, 2: ....)
|
|
|
Tim@C4

|
Dat klopt anders valt ie uit het gat waar dat pikkie in moet 
|
|
|
Janus

Logs: 0 | 4 uur
|
Duh... En ja bij een extra kleine een hele korte dd. Ontwerp je de nw cl ook zo dat er een extra kleine loop op kan? Das nm erg prettig voor kinderen.
|
|
|
Volg ons op de sociale media