Welk kite magazine lees jij, en waarom?

Kemperman

Berichten: 491
Augustus 11, 2012, 15:48:19
edit2Rapporteer  
De titel zegt het al. Zelf lees ik nu altijd de gratis IK surfmagazine online. Maar er zijn er tegenwoordig aardig wat magazines te koop in het Nederlands (Access, kitesurfmagazine) en in het engels vond ik zo; kiteworld magazine, SBC kiteboard & The kiteboarder magazine. Misschien zijn er nog wel meer die ik over het hoofd zie.

Maar als jullie een abonnement ergens op hebben, waarom hebben jullie daarvoor gekozen? Heb wel eens een magazine gelezen waar dus echt alleen positief over test materiaal wordt gesproken. Zijn er überhaupt nog magazine die enigszins objectief zijn?

Ik hoor het wel. Joepie
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #1 Augustus 11, 2012, 16:15:04
edit2Rapporteer  
De titel zegt het al. Zelf lees ik nu altijd de gratis IK surfmagazine online. Maar er zijn er tegenwoordig aardig wat magazines te koop in het Nederlands (Access, kitesurfmagazine) en in het engels vond ik zo; kiteworld magazine, SBC kiteboard & The kiteboarder magazine. Misschien zijn er nog wel meer die ik over het hoofd zie.

Maar als jullie een abonnement ergens op hebben, waarom hebben jullie daarvoor gekozen? Heb wel eens een magazine gelezen waar dus echt alleen positief over test materiaal wordt gesproken. Zijn er überhaupt nog magazine die enigszins objectief zijn?

Ik hoor het wel. Joepie

wat positiviteit over test materiaal betreft... is er ook zoiets als positief, positiver, positiefst... dus ja wel objectief ofzo...
[Pepper]

Berichten: 1015
Antwoord #2 Augustus 11, 2012, 18:02:12
edit2Rapporteer  
Ben al jaren lid van Access kiteboard magazine maar heb mijn abonnement onlangs opgezegd. Het blad heeft voor mij geen toegevoegde waarde meer. Laatste uitgave bestond uit 82 pagina's waarvan nog geen 25 pagina's daadwerkelijke tekst (ruim gerekend). Rest bestaat uit reclame en foto's. Geen zaken die ik online niet tegenkom dus.

Door regelmatig Kitehigh en Hanglos te lezen ben je meer dan genoeg op de hoogte vind ik zelf.
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #3 Augustus 11, 2012, 18:08:04
edit2Rapporteer  
ik heb een abo op Acces, maar die ga ik beeindigen. omdat er,zoals op kiteforum.com word gesproken over andere magazines, er alleen tests in staan van kites die ads kopen lijkt het wel. ik vind dat de objectiviteit ver te zoeken is,want welke kite of board ze ook testen,het is allemaal goed,super,stabiel,perfect,enz. enz. Ik ben 3 jaar lid maar heb nog geen 1 test gelezen waarin er flinke minpunten gegeven werden om het even plastisch te zeggen. terwijl je op de forums en wandelgangen hele andere verhalen te horen krijgt van diegenen die er daadwerkelijk mee varen. ok, een enkele zeur daargelaten.  Tongue     en het is tegenwoordig alleen maar waveboardjes en wavekites lijkt het wel.  Angry      ik snap wel dat niet alles te testen is maar om nou elke keer weer een Naish of Cabrinha in de test te zien!  En dan die verhalen van die gasten die in Afrika zitten!! lekker boeiend, gooi er wat meer tips en trucs / DYI  pagina`s in of concentreer wat meer op locale spots (en dan niet alleen scheef of noordwijk).







mijn bescheiden inbreng in deze...... Lips Sealed  

aaaah johan, je was me net voor!
Kemperman

Berichten: 491
Antwoord #4 Augustus 11, 2012, 18:33:54
edit2Rapporteer  
Hoe versus laatst die review heeft geschreven over de C4, GTS2 en de Bandit V. Dat vond ik echt fijn om te lezen. Behoorlijk objectief. Vergelijkende test heb je veel meer aan dan een losstaande test van 1 kite of board. Had een keer een duits blad gelezen, dat zag er op zich wel okay uit. Maar mijn duits is daar helaas te slecht voor.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #5 Augustus 11, 2012, 19:16:57
edit2Rapporteer  
Wat een gezeik over Access!
Dat blad wordt uitgegeven dankzij de advertentie opbrengsten. Je betaald alleen de verzendkosten!!!
En sinds Stefan van der Kamp de hoofdredacteur is echt met grote stappen vooruit gegaan!

En dacht je dat de andere bladen niet een review posten zonder de leverancier te verplichten een minimale hoeveelheid advertenties af te nemen?
Get real! Tongue

Het verschil zit hem in of het blad dan ook in hun voorwaarden heeft opgenomen dat de inhoud van de review onvoorwaardelijk gepubliceerd kan worden.

Ik lees voor reviews kiteboarding.eu. Die testen het meest uitgebreid met een eigen gestandaardiseerd systeem. Voor een review moet inderdaad advertenties worden aangekocht, maar de inhoud is naar mijn mening toch objectief. Als iets matig is durven ze dat ook te zeggen!
Sommige beweren dat ze erg positief zijn over een aantal grote Duitse merken die veel advertenties kopen zoals North en Cabrinha. Ik zie dat vooroordeel niet terug. Core heeft er ook veel advertenties in staan en heeft er Laatst fors van langs gekregen. Dat heeft ze zelfs Duitse, chauvinistische abonnees gekost!
Jer76

Berichten: 252
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #6 Augustus 11, 2012, 19:30:55
edit2Rapporteer  
ik lees alles online reviews van materiaal vind je genoeg vind je online  was altijd wel lid  van de meeste magazines maar   sinds ik een ipad heb  is het merendeel de deur ui9t gegaan
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #7 Augustus 11, 2012, 20:07:48
edit2Rapporteer  
als je er 1 gelezen hebt, heb je ze allemaal gelezen.....

persoonlijk vindt ik het opmerkelijk dat een sport die zoveel bij je los maakt en als een rode draad door je leven loopt waar je nooit meer vanaf komt, een magazine je na een jaar je niet meer kan boeien.......rrrraaaaaaaarrrr.

Benieuwd of ander sporters dat ook hebben, bijvoorbeeld een fanatiek voetballer of basketballer ofzo..

markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #8 Augustus 11, 2012, 20:16:10
edit2Rapporteer  
Zal wel Michiel maar toch vreemd dat meerdere lezers hetzelfde erover denken. Dat ads erin staan en gekocht worden snap ik ook nog wel,ik kom niet uit een ei.het gaat mij om de altijd "positieve" reviews.
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #9 Augustus 11, 2012, 20:27:47
edit2Rapporteer  
koop heel af en toe een kitesurfmagazine
dr511

Berichten: 135
Antwoord #10 Augustus 11, 2012, 20:40:22
edit2Rapporteer  
een objectieve review hoeft niet te betekenen dat je een kite ook af moet zeiken. je kunt een kite ook reviewen puur op zijn karakteristieken zeg maar vlieg gedrag. Hiermee oordeel je niet of iets in een kite goed of slecht is maar wel of bepaalde eigenschappen meer of minder aanwezig zijn. kijk maar eens op www.kitefinder.com of .nl daar word op deze manier naar kites gekeken. Er is ook de mogelijkheid om je eigen review te schrijven. En die van anderen te waarderen als je het er wel of absoluut niet mee eens bent.

En bedenk altijd dat een review niets zegt over de levensduur van een kite of problemen die voortkomen uit slijtage etc. Daarvoor ben je gebruikers reviews nodig.

Overigens is het niet alleen zo in magazines maar ook op forums dat de adverteerder bepaald. Want tja waarom zou je dik gaan betalen voor advertenties en banners als je merk er niet beter van word.
[Pepper]

Berichten: 1015
Antwoord #11 Augustus 11, 2012, 21:53:08
edit2Rapporteer  
Wat een gezeik over Access!
Dat blad wordt uitgegeven dankzij de advertentie opbrengsten. Je betaald alleen de verzendkosten!!!

Als iemand zijn eerlijke mening over een blad geeft moet je dat dan meteen als "gezeik" bestempelen? Iedereen begrijpt dat zo'n blad niet zonder reclame kan bestaan maar het blad vullen met enkele pagina's zelfgeschreven tekst aangevuld met tig pagina's foto's vind ik iets te eenvoudig. Vandaar na vele jaren mijn abo opgezegd.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #12 Augustus 11, 2012, 22:20:03
edit2Rapporteer  
Je kan lezen zoveel als je wilt... Zo lang je de vlieger zelf niet in handen hebt gehad, weet je nog niks. Objectief of subjectief.. het is en blijft de mening van een schrijver.
Dat gelul over access kan ik maar een ding over zeggen, als je het beter weet, begin zelf een tijdschrift.
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #13 Augustus 12, 2012, 13:18:31
edit2Rapporteer  
Je kan lezen zoveel als je wilt... Zo lang je de vlieger zelf niet in handen hebt gehad, weet je nog niks. Objectief of subjectief.. het is en blijft de mening van een schrijver.
Dat gelul over access kan ik maar een ding over zeggen, als je het beter weet, begin zelf een tijdschrift.


Lekker makkelijk. Zo kan je helemaal nergens meer kritiek over hebben.

Morres

Berichten: 9427
Antwoord #14 Augustus 12, 2012, 18:35:16
edit2Rapporteer  
een objectieve review hoeft niet te betekenen dat je een kite ook af moet zeiken. je kunt een kite ook reviewen puur op zijn karakteristieken zeg maar vlieg gedrag. Hiermee oordeel je niet of iets in een kite goed of slecht is maar wel of bepaalde eigenschappen meer of minder aanwezig zijn.
/\
dat
Flip

Berichten: 72
Antwoord #15 Augustus 13, 2012, 13:02:38
edit2Rapporteer  
KiteWorld Magazine, is gewoon een super blad  Smiley
Flinty

Berichten: 114
Antwoord #16 Augustus 13, 2012, 13:46:43
edit2Rapporteer  
Het gaat er toch gewoon om dat in het blaadje een mooie review staat op basis van de eigenschappen die mee worden gegeven aan de kite?
Een auto wordt toch ook beoordeeld op de fabrieks specs die worden gegeven aan de auto? Dan moet dat toch bij een kite ook gebeuren...

Access is gewoon een lekker blaadje om te lezen, ja er staan veel advertenties in maar dan heb je ook lekker wat om te kwijlen. En je kunt dat prima bedenken wat je nog meer allemaal kunt aanschaffen. Kortom voor de windloze dagen heerlijk om te lezen.

Naast de reviews ook mooie reisverslagen.. daar kunnen we wat mee. En praktische tips zoals het regelen van je reisverzekering vind ik het tot een prima kite blad maken!

En als er genoeg wind is heb je er toch geen tijd voor Smiley
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #17 Augustus 13, 2012, 15:01:00
edit2Rapporteer  
Je kan lezen zoveel als je wilt... Zo lang je de vlieger zelf niet in handen hebt gehad, weet je nog niks. Objectief of subjectief.. het is en blijft de mening van een schrijver.
Dat gelul over access kan ik maar een ding over zeggen, als je het beter weet, begin zelf een tijdschrift.


Lekker makkelijk. Zo kan je helemaal nergens meer kritiek over hebben.


oh ja wel hoor... alleen als je het zelf beter kan anders zijn het loze opmerkingen...
[Pepper]

Berichten: 1015
Antwoord #18 Augustus 13, 2012, 17:56:44
edit2Rapporteer  
@Arend-Jan: Ik neem aan dat je sollicitatie naar BOA bij Natuurmonumenten al de deur uit is?   Wink
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=43426.msg619853#msg619853
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #19 Augustus 21, 2012, 01:35:01
edit2Rapporteer  
@Arend-Jan: Ik neem aan dat je sollicitatie naar BOA bij Natuurmonumenten al de deur uit is?   Wink
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=43426.msg619853#msg619853


nope... over mijn lijk.
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #20 Augustus 21, 2012, 08:00:56
edit2Rapporteer  
De Access koop ik zo af en toe, als ze 'm hebben bij de Ako en ik er toevallig ook ben... Ik heb wel een abbo op het zusje vd Access, de Taste (snowboard mag).. 1 vind ik wel genoeg, anders wordt de stapel te snel te groot
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.