mauritius

kamikaze

Geen avatar

Berichten: 2
Augustus 21, 2012, 16:13:27
edit2Rapporteer  
hey
ik wil ergens tussen eind oktober en half december 2 weekjes naar mauritius?
iemand tips?
als in;
wanneer het beste?
hoeveel knopen kan ik verwachten..?
goeie kitespots (beginner/flat)..?
goedkope acco..?

alvast bedankt!!
Parkie

Berichten: 1640
Logs: 0 | 12 uur
Antwoord #1 Augustus 21, 2012, 16:56:56
edit2Rapporteer  
Wanneer het beste?

Normaal in de zomermaanden het beste, maar eind van het jaar moet je een beetje geluk hebben.
Ben er nu een paar keer geweest in oktober/november, op een enkele dag na alleen maar dikke wind gehad.
Voordeel is wel, als het niet waait kun je er altijd wel golfjes pakken met de SUP of Golfsurfboard.
Of duiken en snorkelen, mooie stekjes in overvloed.

hoeveel knopen kan ik verwachten..?

Idem boven, beetje geluk hebben, tussen de 0 en 40 knopen.........

goeie kitespots (beginner/flat)..?

Meeste mogelijkheden heb je in het zuiden (Le Morne), gigantische lagune met flat/ stadiep water.
En voor de liefhebber diversen golfrij spots met golven van 50 cm tot een metertje of 4.........
Of langs de gehele oostkust, diversen hotels en huisjes aan kitespots.

goedkope acco..?

Zoek even op huisjes in omgeving Le Morne, heel veel keus voor een redelijke prijs.

kamikaze

Geen avatar

Berichten: 2
Antwoord #2 Augustus 21, 2012, 17:51:33
edit2Rapporteer  
Bedankt parkie!!
S3

Berichten: 57
Logs: 0 | 618 uur
Antwoord #3 Augustus 21, 2012, 22:10:15
edit2Rapporteer  
Als beginner is Le Morne de beste spot. Wel schoentjes mee, en een shorty is ook aan te raden. Aan de oostkust zitten ook spots maar daar vaar je vaak over het koraal met ondiepe stukken en veel zee egels.

Wij hebben vorig jaar in aug/sept het tegenovergestelde gehad van Parkie, paar dagen dikke wind en de rest matig. Qua wind moet je dus geluk hebben, maar er is genoeg te doen en te zien als het niet waait.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.