Sal, Kaapverdië

Splitrr

Berichten: 508
Logs: 0 | 19 uur
Januari 27, 2013, 20:30:11
edit2Rapporteer  
Hallo mensen,

Ik ga, als tomorrowland niet doorgaat , wss richting kaapverdië.
Het hotel dat we op het oog hebben is het RIU Garopa sal, op 1500m van santa maria.


Wie ow wie is er bekend in met kiten in kaapverdië? En zijn er spots voor beginners? En hoever uit elkaar liggen deze spots. etc etc etc.

Ik heb al klein beetje lopen zoeken. Maar heb nog niet echt duidelijk beeld van hoe of wat..

Graag lees ik de reacties Grin

De tijd van reizen zal eind juni/begin augustus zijn Grin
wazzaah

Berichten: 876
Antwoord #1 Januari 27, 2013, 20:39:34
edit2Rapporteer  
Best wind seizoen is winter/voorjaar.

Voor het hotel heb je de beste spot, Ponta Preta. Aflandig en 5-6m golf die stukslaat op rotsen Grin maar niet echt goed voor beginners dus.....
Andere kant van het eiland is kitebeach, voor zo'n 10 euro wordt je daar afgezet en opgehaald elke dag.

Op hanglos lopen paar topics over Sal
trebo91

Berichten: 148
Antwoord #2 Januari 28, 2013, 18:19:15
edit2Rapporteer  
even off topic  hoezo  als  tommorowland  niet doorgaat???
berttt

Berichten: 307
Antwoord #3 Januari 28, 2013, 18:59:08
edit2Rapporteer  
even off topic  hoezo  als  tommorowland  niet doorgaat???

Tomorrowland gaat zoiso door Smiley hij bedoeld als ik niet ga naar TL.

TL is tha best Smiley
Splitrr

Berichten: 508
Logs: 0 | 19 uur
Antwoord #4 Januari 28, 2013, 19:49:10
edit2Rapporteer  
even off topic  hoezo  als  tommorowland  niet doorgaat???

Tomorrowland gaat zoiso door Smiley hij bedoeld als ik niet ga naar TL.

TL is tha best Smiley

Als kaartjes lukken dan fa ik ofc.. Maar die run is zo grootop die kaartjes dat ik de kans ook aanwezig schat dat het niet lukt.

Maar on topic..

Is kite beach een goede beginners locatie ?
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #5 Januari 28, 2013, 20:29:01
edit2Rapporteer  

Is kite beach een goede beginners locatie ?

Zeker  ThumpsUp ,alleen uitkijken bij laag tij .Komen er wat rotsjes voor de kust vrij.....
Maar je bent wel een beetje off season  wat de wind betreft rond juli  Roll Eyes
El Banditos

Berichten: 955
Antwoord #6 Januari 28, 2013, 22:43:43
edit2Rapporteer  
ben er in november geweest, elke dag wel wat wind maar voornamelijk grote maten. Verder wat er al gezegd wordt, flinke golven, dus kan je hier niet mee omgaan, dan is het voor een beginner echt niet leuk kiten. Verder is het flinke chop.

Kitebeach ben ik niet geweest, heb lekker alleen maar in de golven gespeeld.
Gehaktdag

Berichten: 549
Antwoord #7 Januari 31, 2013, 21:31:42
edit2Rapporteer  
Net terug uit Kaapverdië. Elke dag gevaren met wind voornamelijk tussen de 20 en 30kn. Juli/augustus is niet echt een goede periode ivm regenseizoen. Nu is het hoofdseizoen tot maart ofzoiets.

Echt goede beginnersspots heb ik niet gezien, maar ook niet opgezocht. Op kitebeach (ten oosten van het eiland) wordt wel les gegeven aan beginners en heb je in het begin vlak water. Iets verder op zee heb je wel redelijke golven. Santa Maria strand moet je beetje geluk mee hebben met de wind, is meestal licht aflandelijk en erg vlagerig.

Voor de rest een top eiland waar je echt goed kan eten en lekker chillen in de lokale tentjes. Let niet te veel op negatieve verhalen dat er niks te doen is en je nergens kan pinnen, allemaal bullshit. Top eiland.
Raymond.V

Berichten: 261
Antwoord #8 Januari 31, 2013, 21:58:05
edit2Rapporteer  
@ gehaktdag. Over 14 dagen ga ik ook naar Sal. Joepie 
Zitten er veel vlakke stukken tussen de golfen of is het wel wat choppy? Kan je daar gewoon pinnen met je Rabobank pasje of moet je een creditcard hebben?

Heb je nog aanraders van tentjes om lekker te eten of wat te drinken? Thanks ThumpsUp
Gehaktdag

Berichten: 549
Antwoord #9 Januari 31, 2013, 22:37:55
edit2Rapporteer  
Zitten veel vlakke stukken tussen golven ja op kitebeach.

Pinnen kan met beide, je moet wel ff opletten dat je bij de Rabo ook pinnen aan het staan in vreemde landen ofziets. Ik heb wel een wereldpas van de Rabo maar kon niet pinnen, iemand anders weer wel.

Eten kan op veel plaatsen goed. Een aanrader is een Italiaans restaurant in de hoofdstraat op de 1e verdieping van een gebouwtje waarbij je uitzicht hebt op een centraal pleintje. Andere is Baracuda, een tent aan het strand kan je ook erg goed kan eten. Cocktails drinken bij de local happy-hour bar is bij iedereen favoriet daar.

Have fun

Raymond.V

Berichten: 261
Antwoord #10 Januari 31, 2013, 22:39:49
edit2Rapporteer  
Dat van die Rabobank was ik bijna vergeten, goed dat je het zegt!

Heb er zininnnnnn!!!!!
Gehaktdag

Berichten: 549
Antwoord #11 Januari 31, 2013, 22:40:12
edit2Rapporteer  
Oh en koop geen visum vooraf in nederland, hier vragen ze er 50 ballen voor en op het vliegveld 25.
Raymond.V

Berichten: 261
Antwoord #12 Januari 31, 2013, 23:05:37
edit2Rapporteer  
O ik heb een ticket bij Arkefly geboekt, daarbij zat volgens mij het visum erbij in. Ik moest een formulier invullen en hopen dat het goed kwam  loser. Ach zal wel goed gaan en anders koop ik hem daar wel ThumpsUp

Kan je op kitebeach al wat eten en drinken scoren?
Gehaktdag

Berichten: 549
Antwoord #13 Februari 01, 2013, 00:20:29
edit2Rapporteer  
Nee
Raymond.V

Berichten: 261
Antwoord #14 Februari 01, 2013, 00:27:47
edit2Rapporteer  
En nog een vraagje. Is het lekker warm in een shorty of raad je aan om wat warmers mee te nemen. Ben wel een beetje een koukleun :-)
trebo91

Berichten: 148
Antwoord #15 Februari 01, 2013, 17:16:03
edit2Rapporteer  
En nog een vraagje. Is het lekker warm in een shorty of raad je aan om wat warmers mee te nemen. Ben wel een beetje een koukleun :-)


kom op raymond gwn poedelnaakt het water op  en lekker  hard losgaan krijg je het wel warm Tongue
ruudsneeuw

Berichten: 7
Antwoord #16 Februari 01, 2013, 17:32:50
edit2Rapporteer  
beste gehaktbal,is er op kitebeach al een kitestation gebouwd of is het alleen nog die gast in zijn tent met oude koelkast?gr
Raymond.V

Berichten: 261
Antwoord #17 Februari 01, 2013, 19:51:27
edit2Rapporteer  

[/quote]

kom op raymond gwn poedelnaakt het water op  en lekker  hard losgaan krijg je het wel warm Tongue
[/quote]

Haha!! dan wordt het wel lekker rustig op het water  Grin.
Ik weet niet of daar ook mooie zeemeerminnentjes rondzwemmen  YeSS Joepie YeSS Als er alleen maar haaien rondzwemmen kan ik het misschien beter niet doen  schater
Gehaktdag

Berichten: 549
Antwoord #18 Februari 01, 2013, 19:55:34
edit2Rapporteer  
Je kan met gewoon met shorty varen of zonder.

Op kitebeach staat een mooi gebouwtje wat ze in de toekomst als bar en kiteschool gaan gebruiken. In de tussentijd staat er een neger bij die je weg stuurt als je er op gaat zitten omdat dat niet goed is voor het hout  schater
Raymond.V

Berichten: 261
Antwoord #19 Februari 02, 2013, 10:48:01
edit2Rapporteer  
Maar met een shory is het dus wel goed te doen? Ik zag ook foto`s met met gasten die een fullsuit aanhadden, daarom begon ik te twijfelen. Bovendien 22 graden met een windkracht 6....... ach met deze temperaturen hier kan ik me er ook bijna niks bij voorstellen Smiley
Parkie

Berichten: 1640
Logs: 0 | 12 uur
Antwoord #20 Februari 03, 2013, 16:15:48
edit2Rapporteer  
Even voor de topic starter, het hotel wat je in gedachten hebt is erg luxe, je hebt daar alleen maar kite mogelijkheden
naast het hotel op een zandstrand, met pal aflandige vlagerige wind, dus voor beginners niet optimaal.
De periode die je in gedachten hebt is ook niet erg windzeker.
Ik vind het niet echt een eiland om als beginner heen te gaan.
Ik adviseer je dan ook in die periode eens te kijken naar Egypte of Griekenland of zo.


Nu even wat meer informatie over het eiland, ik ben net terug van een weekje Sal.
Heerlijk elke dag kunnen varen, de eerste helft was het wind voor de 7/9 mtr, en de 2e helft voor 10/14 mtr kites.
Heel veel mogelijkheden om spots te checken, maar je moet dan wel een taxi, of zelf een 4x4 nemen.
Wij waren met zijn 6en, en hebben 2 4x4 wagens gehuurd.

Met behulp van het boek de "Kite and Windsurfing guide" (welke we omgedoopt hadden als de kite bijbel) hebben we heel wat spots gecheckt.

In het kort:

Oostkust: Aanlandige wind, druk (kitebeach), gedeeltelijk zandstrand met verder op rotsen net onder of boven water.

Westkust: Vlagerige aflandige wind, Hoofdzakelijk rotsen, Dikke swell, Super cleane golven.

Zuidkust: Vlagerige side shore wind, heerlijk zandstrand, windswell.




Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #21 Februari 03, 2013, 16:53:59
edit2Rapporteer  
Mooie foto's Parkie!
Kortom, twintip thuislaten Wink
Splitrr

Berichten: 508
Logs: 0 | 19 uur
Antwoord #22 Februari 03, 2013, 19:06:37
edit2Rapporteer  
Even voor de topic starter, het hotel wat je in gedachten hebt is erg luxe, je hebt daar alleen maar kite mogelijkheden
naast het hotel op een zandstrand, met pal aflandige vlagerige wind, dus voor beginners niet optimaal.
De periode die je in gedachten hebt is ook niet erg windzeker.
Ik vind het niet echt een eiland om als beginner heen te gaan.
Ik adviseer je dan ook in die periode eens te kijken naar Egypte of Griekenland of zo.


Nu even wat meer informatie over het eiland, ik ben net terug van een weekje Sal.
Heerlijk elke dag kunnen varen, de eerste helft was het wind voor de 7/9 mtr, en de 2e helft voor 10/14 mtr kites.
Heel veel mogelijkheden om spots te checken, maar je moet dan wel een taxi, of zelf een 4x4 nemen.
Wij waren met zijn 6en, en hebben 2 4x4 wagens gehuurd.

Met behulp van het boek de "Kite and Windsurfing guide" (welke we omgedoopt hadden als de kite bijbel) hebben we heel wat spots gecheckt.

In het kort:

Oostkust: Aanlandige wind, druk (kitebeach), gedeeltelijk zandstrand met verder op rotsen net onder of boven water.

Westkust: Vlagerige aflandige wind, Hoofdzakelijk rotsen, Dikke swell, Super cleane golven.

Zuidkust: Vlagerige side shore wind, heerlijk zandstrand, windswell.






hartstikke bedankt voor je informatie Grin Dan als ik der heen ga, eerst maar gaan zonnen
WillemThijsse

Berichten: 4
Antwoord #23 April 13, 2013, 23:18:11
edit2Rapporteer  

Nu even wat meer informatie over het eiland, ik ben net terug van een weekje Sal.
Heerlijk elke dag kunnen varen, de eerste helft was het wind voor de 7/9 mtr, en de 2e helft voor 10/14 mtr kites.
Heel veel mogelijkheden om spots te checken, maar je moet dan wel een taxi, of zelf een 4x4 nemen.
Wij waren met zijn 6en, en hebben 2 4x4 wagens



Die foto's komen me bekend voor, Rick! Smiley
Bartbegin

Geen avatar

Berichten: 31
Antwoord #24 Augustus 20, 2017, 11:45:12
edit2Rapporteer  
Hi Guy's,

Ook ik ben aan het kijken om naar Kaapverdië te gaan:-)
Reden is dat we(vrouw en dan baby) redelijk gebonden zijn aan het seizoen. Kunnen eigenlijk alleen in feb/maart weg en dan is het daar lekker weer en wind.
Ik zoek eigenlijk een plaats dat we dicht bij appartement/huisje/hotel hebben bij de spot waar ik lekker kan knallen en vrouw en kind lekker kunnen relexen en kijken. Ben nu 2 jaar bezig dus 5meter hoge golven is wel pittig maar ben altijd op zee dus wel wat golven gewend. Is er zoiets te vinden?
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.