Sal, Kaapverdië

Ren

Berichten: 29
Antwoord #25 Augustus 20, 2017, 14:22:18
edit2Rapporteer  
Hey bartbegin, in jou geval zou ik iets anders zoeken, Sal is super, ben er 2x geweest, maar voor je vrouw met kindje zijn er eigenlijk geen mogelijkheden.
Kite beach is top en voor de iets gevorderde beginner prima te doen, maar het is kaal, er is een strandtent van Mitu om te eten en drinken maar vanaf daar heb je niet echt zicht op op het water.
ook moet je iedere dag vanaf je logeeradres met een taxi ( pick up truck ) naar kitebeach, lopen is geen optie.
Eventueel kan je varen aan het strand van Santa Maria ( waar ook de meeste hotels staan ) maar daar is de wind vlagerig en lichtelijk aflandig.
mvandijk

Geen avatar

Berichten: 33
Antwoord #26 Augustus 21, 2017, 19:34:14
edit2Rapporteer  
For an overview of the Cabo Verde island and spots see:
http://www.capeverdekitesurfing.net/
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #27 Augustus 22, 2017, 23:13:05
edit2Rapporteer  
Hi Guy's,

Ook ik ben aan het kijken om naar Kaapverdië te gaan:-)
Reden is dat we(vrouw en dan baby) redelijk gebonden zijn aan het seizoen. Kunnen eigenlijk alleen in feb/maart weg en dan is het daar lekker weer en wind.
Ik zoek eigenlijk een plaats dat we dicht bij appartement/huisje/hotel hebben bij de spot waar ik lekker kan knallen en vrouw en kind lekker kunnen relexen en kijken. Ben nu 2 jaar bezig dus 5meter hoge golven is wel pittig maar ben altijd op zee dus wel wat golven gewend. Is er zoiets te vinden?
Waarom Cabo/Sal? Waarom niet Fuerteventura, al is daar net iets frisser 17-26 graden? Daar kan je tenminste nog wat doen met het gezin naast het kiten, speeltuinen, kroegjes, restaurant, mooie windbeschutte stranden etcetera... 
bertvh

Berichten: 224
Antwoord #28 November 01, 2017, 11:30:05
edit2Rapporteer  
nog gegadigden voor Sal de aankomende dagen?
ben daar van 3/11 voor 10 dagen. verblijf in Riu. loser
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #29 November 01, 2017, 12:31:05
edit2Rapporteer  
Zorg dat je paspoort 6 maanden nog geldig is, bij vertrekdatum.

Mijne was 3 weken te kort geldig, mocht niet mee, mijn vrienden wel. Heb een dag later een enkele reis geboekt voor 800 euro. en een nood document moeten halen.  loser

Ook werd er bij het inchecken de verkeerde kite bag gelabeld. Mijn kite bag was zonder mij in Sal en de kite bag van mijn vriend kreeg ik mee  ThumpDown

Mijn vriend had mijn kite bag dus in Sal.  loser

Zorg dat je bij terugkomst ook je aan de kiloos houd. Ze zijn bijzonder streng op Sal.

Mijn kite bag was 2 kilo te zwaar doordat we de laatste dag nog hadden gekite en daardoor natte spullen in de kite bag zaten.
Bij de balie van het inchecken 2 barretjes en een wetsuite en kleren bij mijn vriend gegooid die nog genoeg kiloos had.
De lange rij was niet blij met dit incident  loser

Ook voor de rokers geen aanstekers mee in je handbagage, deze werden er tijdens de scan uit gehaald en weg gegooid  ThumpDown
Weet nog steeds de reden hiervan niet ?

Evengoed ondanks alles een hele leuke week gehad en heerlijk gevaren op Sal  Grin

Dusssssssss, een gewaarschuwd mens telt voor 2


Giertje

Berichten: 1230
Antwoord #30 November 01, 2017, 18:18:26
edit2Rapporteer  
Richard wat een mooi verhaal!
Maar dat jij vrienden hebt dat geloof ik niet. Grin
bertvh

Berichten: 224
Antwoord #31 November 01, 2017, 18:34:01
edit2Rapporteer  
hoi, richard
bedankt voor de tip, maar dit is allemaal ok juist nieuw paspoort.
geen roker ;alleen nog aan het twijfelen of ik mijne wave ook nog meeneem!
voor gewicht geen probleem maar wave is toch wat meer schadegevoelig!
tt zeker + de 9 en 12 want voorspellingen zijn maar zwak, gewoonlijk mag je daar wel 5 kn bijtellen!
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #32 November 05, 2017, 00:42:00
edit2Rapporteer  

http://www.youtube.com/watch?v=jjUf_jkx5ZU&t=460s


Kitemenn

Berichten: 189
Antwoord #33 November 06, 2017, 10:31:48
edit2Rapporteer  
 ThumpsUp Hahaha heerlijk die filmpjes er word meer gesproken over een "topsessie" dan dat je echt kite actie ziet! blijf zo doorgaan!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.