Bouwpakket Bar

geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #50 Maart 09, 2013, 11:20:19
edit2Rapporteer  
Je legt de vinger op de zere plek, er is inderdaad een verschil tussen denken en doen Embarrassed.
HaPe
Moderator

Berichten: 2655
Logs: 0 | 273 uur
Antwoord #51 Maart 09, 2013, 15:34:08
edit2Rapporteer  
Evan, even een vraagje.
Zijn er nog verschillen in PU-slang ?
En zo ja, wat is het best om te nemen voor op een kitebar ?
Gaat mij nu niet om de diameter, wil bij mijn Ozone bar proberen de flag-out lijn vervangen door een versie die door een PU slang gaat, omdat dit het enige punt is wat redelijk slijt.
mocem

Berichten: 874
Antwoord #52 Maart 09, 2013, 15:36:14
edit2Rapporteer  
Ik wax die flag-out lijn van Ozone. Dan is er bijna geen slijtage meer.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #53 Maart 09, 2013, 15:50:16
edit2Rapporteer  
Perslucht PU-slangen zijn van dezelfde kwaliteit/hardheid als die ze om de chickenloops en depowerkoorden gebruiken.

Aquarium luchtslangen of voedselslangen zijn veel te zacht en slijten binnen de kortste keren kapot.

-------------

Zo, de chickenloop is af. Zie hier de fotoreportage incl comments in de bestandsnamen:
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #54 Maart 09, 2013, 19:58:38
edit2Rapporteer  
Evan, t ziet er meer dan professioneel uit. Goede handleiding voor andere knutselaars: Voor diegenen: Wees alleen wel 100% zeker waar je mee bezig bent!! Toppie  ThumpsUp

Ik vind t allemaal erruuuug mooi en... ambitieus  ThumpsUp  Roll Eyes hoe jij 'anti-kinking' bezig bent  Grin

Maar vanwege je anti-kink voorzorgen: Ga je na al dit werk ook een security guard en een windscherm op t strand naast je lijnen zetten om te voorkomen dat de wind de wax eraf blaast en niemand op jouw lijnen gaaat staan.... (t zijn uiteindelijk lijnen die toch om de zoveel tijd vervangen moeten worden...)

Wat moet een hardcore kiter van 100kg+ wel niet voor special treatment aan zijn/haar lijnen geven om de belastingen stand te houden Huh Huh

Of pis ik nu naast de pot  Grin


Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #55 Maart 09, 2013, 20:09:07
edit2Rapporteer  
Dit juist allemaal om te voorkomen dat je teveel op je lijnen moeten letten wat betreft slijtage plus dat ik nu een bar 100% naar mijn eigen wensen kan samenstellen.

Voor zwaardere riders zou er eigenlijk verstevigd materiaal uit moeten komen en dan niet alleen de lijnen maar ook kite, bridles etc etc.


Maar goed nieuws, ik ben bezig om mijn diensten op een professionele manier aan alle kiters aan te bieden die niet tevreden zijn met het standaard materiaal!
feddomw
Gast
Antwoord #56 Maart 09, 2013, 20:12:28
edit2Rapporteer  
Dit juist allemaal om te voorkomen dat je teveel op je lijnen moeten letten wat betreft slijtage plus dat ik nu een bar 100% naar mijn eigen wensen kan samenstellen.

Voor zwaardere riders zou er eigenlijk verstevigd materiaal uit moeten komen en dan niet alleen de lijnen maar ook kite, bridles etc etc.


Maar goed nieuws, ik ben bezig om mijn diensten op een professionele manier aan alle kiters aan te bieden die niet tevreden zijn met het standaard materiaal!

Ik denk dat je (hier) wel wat liefhebbers gaat vinden voor deze dienst.
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #57 Maart 09, 2013, 21:06:30
edit2Rapporteer  
ahh deze post is eigenlijk één grote reclame campagne Evan...

Ik heb een inkorte chickenloop gemaakt voor mijn 11 jarige..  die hield met trapeze haak en chickenloop en dikte van de bar zelf precies 20 cm depower bereik over (met de kite laag in het venster dan..) net wat te weinig..

Kids zijn juist hierom ook een markt voor custom spullen..
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #58 Maart 09, 2013, 21:07:46
edit2Rapporteer  
Evan, over PU slangen: er zijn wel verschillen, dat zal je in NL niet snel merken maar snowkiters hebben bij sommige PU slangen last van de temperatuurbestendigheid. Bij -20°C.
Verder komen de perslucht slangen in 95 en 98 shore A hardheid, harder is slijtvaster.

Ziet er mooi uit dude, nu zal men mss ook wat meer begrip hebben voor de prijs van een nieuwe bar...
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #59 Maart 09, 2013, 22:54:03
edit2Rapporteer  
@ Peer, vind je deze reclame storend dan?

Voor kinderen zijn er inderdaad maar zeer weinig goede spullen te vinden, zeker als ze ook nog eens klein gebouwd zijn.


@ Rudo, Heb jij een linkje waar de beste soort te bestellen is? Maar het is al heel wat als je iets kunt vinden wat in de buurt komt van die 95 shore A.
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #60 Maart 09, 2013, 23:18:51
edit2Rapporteer  
@ Evan, Helemaal niet hoor. Ik hou zelf ook van freubelen, daarnaast weet ik graag hoe de spullen in elkaar steken en werken.

Wat een kids bar betreft... Ik kreeg na het inkorten van de CL trouwens nog een goede tip (van ik dacht andre) om een snapshakle te gebruiken ipv. een chickenloop. Een stuk korter nog weer. 
Lude

Berichten: 1420
Antwoord #61 Maart 09, 2013, 23:31:38
edit2Rapporteer  
Die snapshackles werden in het begin van het kitesurfen wel eens gebruikt. Met wat zand in de mix hadden ze wel eens last van niet willen releasen als ze onder kracht stonden.

Lekker bezig Evan! Voor de CL, is een standaard oogsplits niet sterker? Hoef je niet af te stikken. Of wordt deze dan te dik?

Goede idee om dit aan te gaan bieden. Ik hoor vaker dat mensen last hebben van een te kleine CL (ook de reden waarom ik wat onderdelen bij elkaar heb gesprokkeld om ook een custom barretje inmekaar te klussen).
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #62 Maart 09, 2013, 23:37:57
edit2Rapporteer  
Binnenkort ga ik Evan zijn bar reviewen voor in de gear sectie hier. Eens kijken wat mijn oordeel gaat worden.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #63 Maart 09, 2013, 23:58:04
edit2Rapporteer  
Lekker bezig Evan! Voor de CL, is een standaard oogsplits niet sterker? Hoef je niet af te stikken. Of wordt deze dan te dik?
Je bedoeld dat je de lijn weer in zichzelf terugvlecht? Dat is zoveel meer werk met gevlochten ipv geslagen touw dat het de sterktewinst niet waard is. Deze splice is werkelijk binnen 1 minuut gebeurd incl stikken.

@Marc, jij ook altijd met je reviewen Wink
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #64 Maart 10, 2013, 00:09:26
edit2Rapporteer  
Het wordt een sport Evan. Smiley
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #65 Maart 10, 2013, 09:56:53
edit2Rapporteer  
Ga je deze handleidingen ook ergens centraal plaatsen en beheren  ThumpsUp
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #66 Maart 10, 2013, 14:17:29
edit2Rapporteer  
Shit, ben ik weer zo gedetailleerd dat het op een handleiding begint te lijken. Was meer als kijkje in de keuken bedoeld Wink
Lude

Berichten: 1420
Antwoord #67 Maart 10, 2013, 17:46:16
edit2Rapporteer  
Betreffende het oogsplitsen, daarmee bedoel ik niet het terugvlechten. Dat is inderdaad te veel werk.

Eigenlijk is het deze splice, waarna je het uiteinde in de mantel steekt (wat jij nu ook doet). Deze is uit zichzelf al vast, en hoeft in principe niet gestikt te worden (maar voor de zekerheid is dat misschien wel beter):
http://www.animatedknots.com/imagesprelim/brummel_splice_demo.jpg


http://www.youtube.com/watch?v=NyEIS5aUdoM&list=PL001283954308909D&index=3


Je kunt hem ook doen als hij aan 1 kant vast zit, dan is het volgensmij 1 handeling extra. Deze splices gebruik ik wel eens voor het uiteinde van een depower koord.

Ben benieuwd naar het uiteindelijke resultaat, als hij super clean wordt denk ik dat er zeker markt voor zal zijn! (wat zou je b.v  vragen voor een complete bar zoals jij hem nu maakt, incl uurloon etc?)
Jer76

Berichten: 252
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #68 Maart 10, 2013, 18:24:05
edit2Rapporteer  
ik gebruik deze methode ook voor mijn  depower koorden en daarna stik ik ze na. 
Jeffro

Berichten: 611
Logs: 0 | 724 uur
Antwoord #69 Maart 10, 2013, 19:43:01
edit2Rapporteer  
Hoe doen jullie dat stikken? Is daar miss wat meer uitleg van? Wil het zelf ook weleens proberen omdat ik mijn chickenloop van slingshot wat te groot vind.
LeonB

Berichten: 2087
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #70 Maart 13, 2013, 20:04:19
edit2Rapporteer  
Fuckinghell Evan.....ik heb toch wel respect voor je freubelkunsten dude! Top! ThumpsUp
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #71 Maart 13, 2013, 23:28:29
edit2Rapporteer  
@ Lude, dacht dat je het over een ander splice had, deze trekt zichzelf inderdaad vast maar als er geen spanning op staat schuif hij zo weer uit elkaar als je los geweven koord hebt. Vandaar het stikken!

@jeffro, Met grootmoeders naaimachine Wink Maar als je dat soort vragen moet stellen zou ik er niet aan beginnen. Wil wel kijken of het mij lukt om hem te verkleinen.

@ Leon, Als je het vaak genoeg doet wordt je er vanzelf handig in, net als met boardjes freubelen toch?



-----------

Weer een update waarbij het depowerkoord gemonteerd is en een vergelijking tussen mijn 3 jaar oude bar en dezelfde nieuwe bar. Ga eerst de lengtes van het koord en chickenloop testen op mijn huidige bar, vandaar dat ik nog de oude chickenloop hebt gebruikt:
berttt

Berichten: 307
Antwoord #72 Maart 13, 2013, 23:49:07
edit2Rapporteer  
Vraagje Evan. Kites worden toch ontworpen met bijbehorende bar met lengtes etc zodat ze op een bepaalde manier in het windvenster staan ? Dus bvb een kite van 2012 staat anders in het windvenster dan eentje van 2013. Heb jij dit al eens ondervonden en test jij dit dan met verschillende soorten lijnlengtes fzo ? Of is het gewoon jarenlange ervaring dat bij jouw spreekt ?

Een vriend van me heeft een 2013 kite gekocht maar hij vaart met een 2012 bar maar dit is niet echt ideaal want de 2013 heeft langere lijnen etc dus gaat bij mijn vriend met zijn 2012 bar de 2013 kite ietsje anders in het venster hangen ?

of is dit nu lullekoek dat ik vertel ?
Jer76

Berichten: 252
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #73 Maart 13, 2013, 23:51:44
edit2Rapporteer  
@ Evan ik zag dat bij je vorige bar je de onder de bar depower hebt gelaten  maar ook pu tube om je depowerlijn had gebruikt.

Bij je  nieuwe setup  neem ik aan het plaatje te zien dat je voor een boven de bar  depower  kiest  word dit dan een strap of ga je voor een cleat.


@ jeffro ik heb de mijn met de hand gestikt  kost wat tijd maar gaat prima  maar  de volgende stik ik met de naaimachine
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #74 Maart 13, 2013, 23:59:39
edit2Rapporteer  
@ Bert, ik vaar 19m tot 29m afhankelijk van de extensions die ik erop heb zitten. Loopen met 19m en de oude X4's op zo lang mogelijke lijnen. Daarbij pas ik de pigtails en 5fth van alles kites zo aan dat ze met exact dezelfde afstelling gevlogen kunnen worden.
Dat is ook waar het bij de jaartallen vaak misgaat, omdat ze net een paar cm andere afstelling gebruiken. De totale lijnlengte heeft verder weinig met de afstelling van de kite te maken. Wel veranderen de low-end, hangtime en loopeigenschappen als je kortere lijnen pakt.

@jer76, Had er toen ook al geen depower op zitten. Wat jij gezien hebt was puur de stopperbal waarmee het depowerkoord vast zat omdat ik nog geen betere manier verzonnen had. Hopelijk slijt het koord niet te snel door nu ik het om het metalen blok gedaan heb.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.