Man blown into Shore Road beach building

HaPe
Moderator

Berichten: 2655
Logs: 0 | 273 uur
April 15, 2013, 20:12:34
edit2Rapporteer  
http://www.bbc.co.uk/news/uk-england-dorset-22153377
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #1 April 15, 2013, 20:33:53
edit2Rapporteer  
O jee.
hopen dat hij het red.

 " the man had a potentially "life-changing head injury".


Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #2 April 15, 2013, 21:12:44
edit2Rapporteer  
" the man had a potentially "life-changing head injury".

Sinds kort fiets ik dagelijks op mijn (opgevoerde) Smart Ebike naar mijn werk. Omdat je op zo'n ontgrendelde bike een behoorlijke vaart hebt en er in het stadse verkeer altijd onverwachte dingen kunnen gebeuren, draag ik een fietshelm..... Verstandig..... toch?

Ik ben trouwens niet de enige die een "schedelprotector" draag:
alle Duitse fietsers, alle prof-wielrenners, alle ijshockeyers,  alle springruiters, alle honkballers, alle amateur boksers, alle olieboorplatformwerkers, alle American footballplayers, alle motorcrossers, en natuurlijk Petr Cech.... dragen ook zo'n ding  Shocked

waarom draag ik dan toch niet zo'n ding als ik met mijn (toch niet geheel ongevaarlijke) sport bezig ben?
stoerheid, eigenwijsheid, onwetendheid, gemakzucht, beach-cult, kuddegedrag.....?

Zo'n ongeluk zet toch aan denken .....

Natuurlijk hoop ik dat die Engelse kiter voorspoedig herstelt. De berichtgeving is niet hoopgevend  Sad
DerVegas

Geen avatar

Berichten: 56
Antwoord #3 April 15, 2013, 21:36:26
edit2Rapporteer  
Hoe hard gaat zon ding Limbo??

Ik fiets aardig wat op de racefiets en draag ook altijd een helm. Oke, eruitzien doet t niet, maar doet zitten in een rolstoel en bewegen via een rietje ook niet Smiley..

Ben nog nooit gevallen ofzo, maar 1 keer met 35 km/u een autotje koppen of een stoeprand en je doet de rest van je leven vrij weinig meer, ik neem het risico iig niet!!

Praktisch niemand op 't water heeft idd een helmpie behalve wat duitsers, ( is het de schijnveiligheid van relatief zacht water??) Ik zie mezelf iig nog niet 1,2,3 een helm op t water dragen
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #4 April 15, 2013, 22:06:43
edit2Rapporteer  
Hoe hard gaat zon ding Limbo??



Net zoals alle elektrische fietsen is de Smart begrensd op 25 km/u. Maar dat is echt niet leuk .... Angry

Dus heb ik de begrenzing eraf laten halen (digitaal) en ondersteund hij nu tot 50 km/u maar dan moet je echt hard (hoge frequentie) trappen.

Maar het geeft wel een kick .... vooral in de stad ..... zoef zoef ...overal tussendoor jakkeren .. Joepie
mvbtje

Geen avatar

Berichten: 1175
Antwoord #5 April 15, 2013, 23:35:24
edit2Rapporteer  
Richard Gower, chairman of the British Kitesurfing Association, said:
'It was not that windy yesterday but there were squalls.

http://uk.onlinenigeria.com/latest-additions/106983-kitesurfer-critically-injured-after-freak-gust-of-wind-hurls-him-100ft-across-a-beach-into-a-building.html



De voor-en nadelen van een helm zijn al paar keer gepasseerd geloof ik. Misschien niet verkeerd het nog eens te overdenken. In gevallen waarin je gelift wordt en head first tegen het beton gekwakt wordt dan zou het je leven zeker kunnen redden. Dat zal niemand ontkennen.
Zelf kite ik bijna altijd op een spot aan zee met veel ruimte. In het water zie ik er dan geen toegevoegde waarde van. Maar natuurlijk kan het ook op strand zijn dat je per ongeluk in een niet voorziene situatie terecht kunt komen (een lijn die breekt, iemand anders verliest de controle en knalt zijn kite in die van jou etc) Ook dan kun je in theorie in een onbewaakt moment gelift worden en head first op een hard stuk strand terechtkomen.. Toch draag ik (nog) geen helm, omdat ik ook wel eens gelezen heb dat - anders dan bij wakeboarden - je andere krachten op je nek kunt krijgen met een crash als je aan een kite hangt.

Nature

Berichten: 1295
Antwoord #6 April 16, 2013, 00:01:42
edit2Rapporteer  
wat heb je aa een helm... kiten doe je op t water.
een ongelukje zit in een klein hoekje...  een groot onngeluk daarin tegen in een zeer grote hoek waarvoor meerdere verkeerde keuzes nodig zijn achtereen. onervarenheid en mensen die weer uit hun winterslaap komen.

Tevens kan ik het niet genoeg zeggen een kite hoort NIET op 12 uur.  Tenzij je gaat springen, starten, landen  of keren.  En nee er zijn geen uitzonderingen op deze regel zeker niet op de kant.
feddomw
Gast
Antwoord #7 April 16, 2013, 09:26:26
edit2Rapporteer  
wat heb je aa een helm... kiten doe je op t water.
een ongelukje zit in een klein hoekje...  een groot onngeluk daarin tegen in een zeer grote hoek waarvoor meerdere verkeerde keuzes nodig zijn achtereen. onervarenheid en mensen die weer uit hun winterslaap komen.

Tevens kan ik het niet genoeg zeggen een kite hoort NIET op 12 uur.  Tenzij je gaat springen, starten, landen  of keren.  En nee er zijn geen uitzonderingen op deze regel zeker niet op de kant.

Nature, bijna elke keer dat het mis gaat had een helm de mensen kunnen redden of in ieder geval voor erger behoeden. Het gaat ook natuurlijk ook alleen mis als er harde dingen zijn om tegen aan te knallen, uitgezonderd de mensen die gelift worden en enkels breken. Die jongen die een jaar of twee geleden op Schellinkhout tegen de dijk is aan geknald, die kerel vorig jaar in Zandvoort dacht ik die over het hele parkeerterrein is gesleurd....

Je hebt zeker gelijk dat een kite niet op 12 uur hoort, en vaak is het inderdaad zo dat het ongeluk komt door een combinatie van (inschattings)fouten: aanlandige wind, nauwelijks ruimte, enz.

Lang lever sideshore wind op de Noordzee...
Nature

Berichten: 1295
Antwoord #8 April 16, 2013, 09:45:36
edit2Rapporteer  
wat heb je aa een helm... kiten doe je op t water.
een ongelukje zit in een klein hoekje...  een groot onngeluk daarin tegen in een zeer grote hoek waarvoor meerdere verkeerde keuzes nodig zijn achtereen. onervarenheid en mensen die weer uit hun winterslaap komen.

Tevens kan ik het niet genoeg zeggen een kite hoort NIET op 12 uur.  Tenzij je gaat springen, starten, landen  of keren.  En nee er zijn geen uitzonderingen op deze regel zeker niet op de kant.

Nature, bijna elke keer dat het mis gaat had een helm de mensen kunnen redden of in ieder geval voor erger behoeden. Het gaat ook natuurlijk ook alleen mis als er harde dingen zijn om tegen aan te knallen, uitgezonderd de mensen die gelift worden en enkels breken. Die jongen die een jaar of twee geleden op Schellinkhout tegen de dijk is aan geknald, die kerel vorig jaar in Zandvoort dacht ik die over het hele parkeerterrein is gesleurd....

Je hebt zeker gelijk dat een kite niet op 12 uur hoort, en vaak is het inderdaad zo dat het ongeluk komt door een combinatie van (inschattings)fouten: aanlandige wind, nauwelijks ruimte, enz.

Lang lever sideshore wind op de Noordzee...

Heb wel is met helm gevaren.  Het resultaat van een mislukte kiteloop en keihard vooruit door t water worden getrokken  waarbij de helm zich vulde met water en een enorme druk gaf op mijn nekwerfels doet mij er anders over denken.

Het risico dat je hard door t water wordt getrokken is namelijk vele malen groter dan een klapper op de kant maken mits je jveilig met je kite omgaat.

(die van schellinkhout had zijn bar/lijnen in de knoop en is voor de dijk dit proberen uit elkaar proberen te halen.  inschattingsfout + te weinig ruimte (As said dit soort dingen gebeuren niet zomaar ineens!)
feddomw
Gast
Antwoord #9 April 16, 2013, 10:24:07
edit2Rapporteer  
Ik ben het ook wel met je eens, maar er zijn dus naar mijn mening omstandigheden waar sommige kiters er verstandig aan zouden doen een helm op te doen. Als het aanlandig is en er is lekker veel spul waar je tegenaan kan knallen, is een helm dus geen slecht idee voor beginners. Dan is er namelijk weinig water waar je doorheen gesleurd kan worden....

Nature

Berichten: 1295
Antwoord #10 April 16, 2013, 12:07:06
edit2Rapporteer  
Fair enough daar heb je ook weer een goed punt Grin
EddyC

Geen avatar

Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #11 April 16, 2013, 13:11:16
edit2Rapporteer  
Helm is warmer in de winter en beschermd in de zomer tegen de zon. En als je verloren board op een golf op je afkomt gaat het je ook beter af nadien.
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #12 April 16, 2013, 14:32:12
edit2Rapporteer  
Zoals Feddomw al enigzins kenmerkt;
Het feit of je een helm gaat dragen of niet, hangt af van de omgeving waarin je je bevindt.
Als je op Slufter gaat varen en je bent bijvoorbeeld "verderop" in de golven bezig heeft dat geen enkele zin.
ook al crash je daar op de kant zal een helm geen meerwaarde hebben.

ga je echter met hoog water het water op bij een spot waarbij de boulevard binnen 100 mtr. upwind van de waterlijn begint dan zou je kunnen overwegen om een helm op te doen als het 35 knopen waait.  Kiss

tis maar net welke keuze je zelf maakt om welk moment.
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #13 April 16, 2013, 17:20:08
edit2Rapporteer  
@Nature,

je hebt idd een punt. In sommige gevallen, kan een helm (eventueel verzwaard verzwaard met water) ook een ontzettende belasting betekenen voor de nekwervels o.a. bij een crash na kiteloop ....

Maar voor de meeste beginnende en alleen maar cruisende kiters lijkt mij een schedeldakprotector een aan te bevelen veiligheidsmaatregel .....

El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #14 April 16, 2013, 17:27:26
edit2Rapporteer  
Heb wel is met helm gevaren.  Het resultaat van een mislukte kiteloop en keihard vooruit door t water worden getrokken  waarbij de helm zich vulde met water en een enorme druk gaf op mijn nekwerfels doet mij er anders over denken.

Dat heet bucketing, lijkt me verschrikkelijk!
mvbtje

Geen avatar

Berichten: 1175
Antwoord #15 April 16, 2013, 18:32:11
edit2Rapporteer  
Had je dan een gesloten helm ? of 1 met van die gaten?
CouchKiter

Geen avatar

Berichten: 223
Antwoord #16 April 16, 2013, 21:59:42
edit2Rapporteer  
Draag sinds vorig jaar een helm en een impactvest. Ben vorig jaar head-first van m'n board gekukeld het water in bij Oostvoorne. Dacht dat het daar nog diep was. Was niet zo. Kwam met m'n hoofd tegen de zandbodem. Toen gevloekt dat ik geen helm op had. Zat namelijk trouw in m'n tas op het strand. Immers ik wilde niet de enige zijn met een helm op. Sindsdien accepteer ik het maar dat ik voor beginner, Duitser, whatever word aangezien. Ieder moet het voor zich weten.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.