Kite fatality in Montreal, Canada - Slecht nieuws weer helaas.

markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Mei 14, 2013, 20:08:15
edit2Rapporteer  
http://www.kiteforum.com/viewtopic.php?f=1&t=2380364

"The exact details and the cause of death is still unknown, other kiters have spotted a death-looping kite, found a boater and went to rescue, but it was too late. The kiter was still attached to the chicken-loop (F-One), that's the most we know at this point.

It was a very dangerous day for beginners and even for experienced riders."

 Undecided
Jeromez

Berichten: 3323
Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #1 Mei 14, 2013, 21:20:38
edit2Rapporteer  
RIP bro
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #2 Mei 14, 2013, 21:24:12
edit2Rapporteer  
Inmiddels ook dit...

As he got blown offshore with kite looping constantly he drowned
They tried to revive him for 10 minutes but to no avail...his lungs were too full of water

Investigation still going on as the exact cause of this tragedy

Stil van... K*t..
Rust zacht...
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #3 Mei 14, 2013, 23:03:53
edit2Rapporteer  
Pffft klote bericht en het verbaast me niks dat F-one er weer iets mee te maken heeft:

"I just want to point out that the F1 Bandit is the most unsafe kite in my opinion. It has a super long bridle which once caught around a wing tip, will send you on a horrific death looping experience. I have seen this happen 3 times to Bandit owners. It happened to one of my friends and he has never rode a Bandit since, his experience was that bad, he changed kites immediately. I'm convinced that this death looping trait is 90% associated with super long bridles. My friends and I won't ride Bandits for this reason. "


Maar aan de andere kant kan het ook een foute inschatting van hemzelf zijn:

The easiest thing to do is to blame the gear, what is harder - is to admit that out of every 10 kiters out there, at best, there's only one who's cool and mature enough to do the right things when $hit hits the fan.

There's no and there never will be a magical red button to eject your-self out of every possible thing that can go wrong while kiting.

Let's face it - even in the ideal world where every rider starts with appropriate lessons - how many kite-schools practice with their students primary/secondary security systems activation while the student is getting dragged under water and is getting his/her lungs filled with water? Yet alone reaching for a knife and cutting lines under these same conditions?



En wat wijze woorden/conlusie van Rick Lossi:

"I did a study for a private concern some years ago now. One of the conclusions was the incidence of severe accidents involving a solo kiter were significantly higher. Even if you are kiting in a crowd, as some victims have in the past, if you don't have a buddy, someone keeping an eye on you and vis versa, you are kiting alone in practical terms. Some solo victims riding in a crowd didn't rapidly come to the attention of responding kiters at times in the past or at least not rapidly enough. This doesn't equate to avoiding problems or instant salvation but could make a difference in the critical moments of an accident."
Erik@Spijk

Berichten: 861
Logs: 0 | 459 uur
Antwoord #4 Mei 15, 2013, 00:22:39
edit2Rapporteer  
Helaas weer een heel vervelden bericht.

Om maar even aan de speculatie mee te doen en omdat ik niet bekend ben met de f-one kite heb ik even gegoogled. TKB heeft een mooie review: http://www.thekiteboarder.com/2013/01/tkb-review-2013-f-one-bandit-6/

Als ik het goed begrijp is de bridle om de wingtip gewikkeld. Zoals op dit plaatje gemarkeerd is. Ik kan me voorstellen dat dit de kite in een loop stuurt.

Maar ja, een kapotte bridle of een gebroken stuurlijn kan dit ook . De release op de chicken loop lijkt wat ouderwets maar ik betwijfel of verwijderen van de kracht op de stuurlijnen helpt omdat de kite, in dit scenario, op 1 stuur lijn hangt. Dan blijft alleen er alleen een volledige release over. Dit zijn dan wel twee dingen die je moet doen terwijl je verdrinkt. Als ik het goed begrijp was de QR overigens niet gebruikt

Ik vind het te ver gaan om het type kite de schuld te geven van een ongeval, er kunnen vele dingen zijn die een loepende kite veroorzaken.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #5 Mei 15, 2013, 08:29:44
edit2Rapporteer  
Niet getrokken safety kan wel degelijk aan het klitteband van F-one liggen. Als je daar tig sessies mee vaart zonder hem ooit te testen/openen vreet het klitteband zichzelf zo vast dat je het nooit meer open krijgt!
feddomw
Gast
Antwoord #6 Mei 15, 2013, 09:03:37
edit2Rapporteer  
Ik heb nooit met F-One gevaren, maar door eigen ervaringen met andere kites is er een reden dat ik er bewust voor kies/heb gekozen om zo'n simpel mogelijke bridle te hebben, zoals (alle?) Ozones, OR Cypher, enz.

Cabrinha Drifter vorig jaar getest, maar de bridle waarvoor gekozen is voor op een wavekite is mij een raadsel.

Om ook nog even een persoonlijke observatie toe te voegen: ik denk dat in ieder geval het merendeel zo niet bijna 90% van alle kiters hun leash aan de voorkant van hun trapeze moeten vastmaken! Ik was er nooit van bewust totdat ik een stukje nylon dat ik bij een 2011 OR Razor kreeg niet kon plaatsen. Handleiding maar eens gelezen, OR raadde aan om de leash aan de voorkant van de trapeze vast te maken. Eigenlijk heel logisch als je niet aan handlepasses doet, ga maar eens lijnen snijden of je QR trekken als je achterstevoren achter een loopende kite wordt getrokken....

Dat gezegd hebbende, dit is allemaal speculatie, we weten niet wat er gebeurd is. Wat Erik zegt: een kite kan gaan loopen door tig-oorzaken, ook met het allerbeste safety-systeem.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.