Twijfels welke action camera !

PRdewit

Geen avatar

Berichten: 19
Logs: 0 | 17 uur
Mei 22, 2013, 12:05:41
edit2Rapporteer  
Hallo allemaal,

Ik wil graag een action cam kopen maar heb nog steeds grote twijfels welke ik zal halen?
Mijn ogen vielen als eerst op de GoPro Hero3 Black, alleen deze is zo heerlijk prijzig  Tongue als hier nou echt dingen op zitten om beetje leuke filmpjes te maken zoals 60fps 1080p wil ik het er wel voor uitgeven.

Ander die ik het gezien:

- Contour +2
- Extreme Cam
- Sony HDR-AS15
- Liquid Image EGO HD
- ION Air Pro Wifi

nu is mijn vraag zijn hier wat ervaringen over en wat heb ik nou echt nodig op een leuk filmpje te bouwen.

is bij voor beeld 60fps 1080p een echte must have of is 30fps echt zat.
ook zit ik natuurlijk met het mounten, ik wil hem het liefst in me lijnen hangen en ander op een helm of strut/LE.

Alvast bedankt,
Patrick
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #1 Mei 22, 2013, 13:44:34
edit2Rapporteer  
Van alle kitevideo's vind ik diegene die door een ander iemand gemaakt zijn het leukste.. puur point-of-view video's vind ik nogal saai. Ik zou eerder vriendinlief uitrusten met een zoomlens dan zelf een actioncam nemen. Maar dat is persoonlijk...
60fps is leuk voor slow motion, verder voegt het niet zoveel toe. Volgens mij is Hero3 linemount de beste (meest stabiele) op dit moment. En die wifi remote lijkt me ook erg praktisch, anders heb je na elke sessie 2uur materiaal om terug te kijken.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #2 Mei 23, 2013, 18:13:27
edit2Rapporteer  
Ik vind de 1080p @ 60 FPS echt een hele goede mode. Dit omdat 30 FPS eigenlijk te weinig is om vloeiende beelden te maken. Daarom verkoos ik voorheen ook altijd 720p boven 1080p met filmen omdat 720p wel 60 FPS beelden per seconde maakte.

Wil je dingen gaan filmen vanaf/op de kite dan is de GoPro de beste optie. Sowieso voor uit de lijnen wat Karel ook al aangeeft maar ook voor vanuit de kite. De Contour is daar niet echt handig voor qua vorm van de camera bijvoorbeeld.

Of het je geld waard is moet je zelf beslissen, ik zou even goed op internet vergelijken.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #3 Juni 16, 2013, 01:41:15
edit2Rapporteer  
ik heb een mattie die veel(echt veel) cams test, waaronder ook gopro. hij is echter zeer te spreken over de ISAW-series. Zijn bovendien veel zachter voor de portomonaille
tharealmb

Berichten: 143
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #4 Juni 17, 2013, 09:59:18
edit2Rapporteer  
Ben het wel eens met Karel en Morres. POV video's worden toch snel "saai". Ze zijn erg gaaf voor 2 a 3 shots in een video, maar dan moet het toch wel ophouden.

Mijn tip als je een vriend hebt die je kan filmen:
Neem een ISAW of een Sony actioncam (kwaliteit even via youtube vergelijken). en koop daarnaast een leuke videocamera voor de filmbeelden.Heb zelf een sony videocamera die ook waterdicht is die hele mooie beelden maakt, maar die is net zo duur als de Gopro black. Maar de beelden zijn dan ook net zo scherp, en die heeft wel zoom. En omdat de meeste beelden toch het leukst zijn door een ander gefilmd....

heb helaas nog geen voorbeeld, maar zodra de wind opsteekt (en mijn gopro black binnenkomt) maak ik wel ff filmpje.

EDIT: Deze kerel reviewed allerlei goedkope action cams.
http://www.techmoan.com/
bluebit

Berichten: 224
Antwoord #5 Juni 29, 2013, 12:29:35
edit2Rapporteer  
Eigenlijk wordt elk film oogje saai met single point of view. Het leukste is om beetje af te wisselen maar ja...al die mounts samen kosten ook een godsvermogen en dan zou je eigenlijk meerdere gopros moeten hebben....pfff. de linemount is wel een van de betere inderdaad.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #6 Juni 29, 2013, 12:36:18
edit2Rapporteer  
Een mooie film maken kost gewoon veel tijd, planning en materiaal.

POV is idd. leuk als accent. Ik gebruik mijn eigen POV H3 alleen om mijzelf te kunnen zien wat ik kan verbeteren. Daar zijn ze in eerste instantie ook voor bedacht destijds.

De beelden van de H3 zijn via het zog. Protune ook als een soort RAW filmpje op te nemen, waardoor witbalans, kleur en scherpte in post aangepast kan worden. Vandaar dat je die dingen steeds vaker op TV ziet. Top Gear gebruikt de GoPro's al jaren, maar ook bij Wie is de mol? en de Pelgrimscode staat het scene vol met die Hero's Wink
Moet je maar eens goed opletten!
Anko69

Berichten: 1
Antwoord #7 Juni 16, 2014, 08:49:49
edit2Rapporteer  
Ik wil ook een dashcam aanschaffen. Maar die zitten toch altijd aangesloten op je sigarettenaansteker? Hebben jullie dat allemaal netjes weggewerkt of hebben jullie een ander soort dashcam?
ErikFanatic

Berichten: 459
Antwoord #8 Juni 16, 2014, 08:58:21
edit2Rapporteer  
Guy`s ze zijn in de aanbieding bij Groupon!
http://www.groupon.nl/deals/landelijke-deal/gg-photo-direct-nl-2/40466982

Ik krijg de 3+ zilver edition cadeau van mijn schatje, tegek!

Die black heeft voor mij persoonlijk niet echt meerwaarde.
4k film kunnen de huidige Full HD LCD`s toch niet afspelen.
Daarnaast komen momenteel de AMOLED 1080p beeldschermen nog, dus voor we echt 4K schermen in de huiskamer hebben staan zijn we nog wel even bezig. Deze zijn nog volop in ontwikkeling en momenteel onbetaalbaar.

De Go Pro 3 versie filmt 1080p op maximaal 30 frames, wat voor ons als bewegende personen niet genoeg is voor een scherp eindresultaat.
De Go Pro 3+ zilver kan wel 1080p op 60 frames filmen, perfect dus! Grin
tharealmb

Berichten: 143
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #9 Juni 16, 2014, 09:10:21
edit2Rapporteer  
Post ik niet net dit op het forum?
Het is zeker niet voor iedereen weggelegd (door het ontbreken van 60 frames op 1080p)
maar voor de prijs... tja....


http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=48565.msg690566
Zelf heb ik een Gopro 3 Black, maar deze cam is denk ik voor veel mensen een uitstekend alternatief, voor een veel kleiner prijsje. De beeldkwaliteit is nauwelijks minder, en zal vooral de videografen opvallen. De gemiddelde consument/kiter heeft volgens mij heel veel plezier van deze cam.


http://www.youtube.com/watch?v=MGL_kYuzykQ


De cam moet wel uit china komen. Maar verder is er weinig op tegen. Verschillen met de gopro:

Slowmotion op 1080p (full hd) niet aanwezig. Max 1080p30
Super Slomotion op 720p niet aanwezig, max 720p60.
Geen wifi-remote

Maar voor 65 tot 80 euro inc verzenden... daar kan je 5 van deze SJ4000 cameraatjes van halen... waarmee je meerdere hoeken kan bekijken.

Ik wilde de optie toch even kenbaar maken. voor 65 tot 80 euro heb je een hartstikke leuke action cam. Ideaal voor mensen die twijfelen over een actioncam en of ze het wel gebruiken.
Ralph96

Geen avatar

Berichten: 1
Antwoord #10 Juli 07, 2014, 15:25:46
edit2Rapporteer  
Heb afgelopen zaterdag voor het eerst mijn Isaw extreme getest op de Brouwersdam (zie link). De beelden zijn naar mijn mening van zeer goede kwaliteit en vergelijkbaar met de Gopro.

Was trouwens heerlijk dagje  Joepie


http://www.youtube.com/watch?v=D_T2QL2vhaQ&feature=share


bushmaster

Berichten: 151
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #11 Juli 07, 2014, 18:35:40
edit2Rapporteer  
Wat heb je voor mount gebruikt. Ben namelijk zelf erg tevreden over de beeld kwaliteit van de isaw maar vind het lastig welke mounts te gebruiken voor het kiten. Het voetje van de isaw mount sluit niet perfect aan op gopro spul in mijn beleving.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.