Kite verzekering (+ voor op vakantie)

So_Surreal

Berichten: 945
Logs: 0 | 14 uur
Juni 25, 2013, 13:05:08
edit2Rapporteer  
Hoe kan ik mij nou het best verzekeren met kiten ?
Graag wil ik mezelf verzekeren en mijn spullen, en een aansprakelijkheidsverzekering.
Als je een normale aansprakelijkheidsverzekering hebt, geldt die dan ook voor het kiten ?
Ik moet me sowieso eigenlijk nog aanmelden voor het NKV, daar krijg je dan ook een aansprakelijkheidsverzekering d'r bij.

Hoe zit dit wanneer ik op vakantie ga ?
Ik heb een aanvullende verzekering van Zekur, en daardoor ook een doorlopende reisverzekering.
Hoe het precies zit met kiten + het meenemen van spullen op vakantie, wisten ze zelf niet hoe het zat.
-Martijn-

Geen avatar

Berichten: 139
Antwoord #1 Juni 25, 2013, 13:18:38
edit2Rapporteer  
99% kans dat er niks gedekt is. Trek er eens een middagje voor uit en ga de voorwaarden lezen. Alle leuke dingen zijn uitgesloten qua aansprakelijkheid. En die van de NKV is volgens mij alleen binnen NL?
So_Surreal

Berichten: 945
Logs: 0 | 14 uur
Antwoord #2 Juni 25, 2013, 13:20:16
edit2Rapporteer  
Ik had net al even gebeld, ze zei dat het tot €400-, gedekt was....
Dat schiet ook niet op dus.

Ze ging het nog even uitzoeken en mailen.
Maar dan zijn alleen mijn spullen gedekt, maar geen ongevallen of wat dan ook.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #3 Juni 25, 2013, 13:25:09
edit2Rapporteer  
Check: www.sportzeker.nl
Splitrr

Berichten: 508
Logs: 0 | 19 uur
Antwoord #4 Juni 25, 2013, 13:30:07
edit2Rapporteer  
Kitespullen zijn bijna niet te verzekeren. Dan zouden de premies loeihoog zijn en is het voordeliger om je spullen gewoon nieuw te kopen.

HEb ook navraag gedaan. Als ze op het strand liggen en het wordt gestolen = 0% uitkering. want je hebt ze onbeheerd gelaten.
Kluisje = kan onder aanvullende reisverzekering vallen. Maar zodra onbeheerde kluisjes zijn dan valt her niet meer onder.
Spullen uit auto = (iig in NL) uitkeirng tot max €250


Ongevallen is ook loeilastig, de algemene regels is:
De reisverzekeraar keert alleen een geldbedrag uit wanneer je als gevolg van een reisongeval komt te overlijden of bij blijvende invaliditeit

Botbreuken etc gelden dus neit en kom je thuis met een leuke rekening. Beste is om even je reisverzekering op te bellen met deze vragen. elke maatschappij heeft weer andere voorwaarde. dus even bellen.  Ga niet meteen zeggen van jo, ik ga kiten ben beginner en kans op ongelukken is dan iets groter. dan zal je premie meteen zien stijgen. maar gebruik gewoon ALS ik ga kite en er gaat iets mis wat kan ik dan verwachten van jullie.

Ongevallen, zeker bij extreme sporten, wordt bijna nooit uitgekeerd.
Kitesurfen valt ook onder extreme hoog risico voor blessures. werk je bij bedrijf en je laat je verzekering via bedrijf lopen dan zal je zien dat de premie omhoog gaat. (maar uitkeren ho maar)

Zorgverzekering ( moet je wel aanvullend hebben, basis kom je niet ver mee in nederland) is ook geldig in buitenland. dus ook even je zorgverzekeraar bellen.
Hier iig lijstje waar jouw zorgverzekering ook geld:
http://www.cvz.nl/verzekeringen/buitenland/aanvullende-informatie/verdragslanden/verdragslanden.html


Schijf altijd naam op van degene die je aan de lijn hebt gehad en schrijf ook de tijd en datum van gesprek op. Vast leggen die hap!

Ik denk echt dat bellen naar de verzekeringmaatschappijen meer duidelijkheid verschaft.
Jellevw

Berichten: 673
Logs: 0 | 249 uur
Antwoord #5 Juni 25, 2013, 13:44:15
edit2Rapporteer  

Deze heb ik ook.
1e jaar schade is nieuw waarde.
Op de spot is je gear ook in de auto verzekerd. (niet onbeheerd op het strand)
Geldig in europa.
So_Surreal

Berichten: 945
Logs: 0 | 14 uur
Antwoord #6 Juni 25, 2013, 13:50:17
edit2Rapporteer  
Kitespullen zijn bijna niet te verzekeren. Dan zouden de premies loeihoog zijn en is het voordeliger om je spullen gewoon nieuw te kopen.

HEb ook navraag gedaan. Als ze op het strand liggen en het wordt gestolen = 0% uitkering. want je hebt ze onbeheerd gelaten.
Kluisje = kan onder aanvullende reisverzekering vallen. Maar zodra onbeheerde kluisjes zijn dan valt her niet meer onder.
Spullen uit auto = (iig in NL) uitkeirng tot max €250


Ongevallen is ook loeilastig, de algemene regels is:
De reisverzekeraar keert alleen een geldbedrag uit wanneer je als gevolg van een reisongeval komt te overlijden of bij blijvende invaliditeit

Botbreuken etc gelden dus neit en kom je thuis met een leuke rekening. Beste is om even je reisverzekering op te bellen met deze vragen. elke maatschappij heeft weer andere voorwaarde. dus even bellen.  Ga niet meteen zeggen van jo, ik ga kiten ben beginner en kans op ongelukken is dan iets groter. dan zal je premie meteen zien stijgen. maar gebruik gewoon ALS ik ga kite en er gaat iets mis wat kan ik dan verwachten van jullie.

Ongevallen, zeker bij extreme sporten, wordt bijna nooit uitgekeerd.
Kitesurfen valt ook onder extreme hoog risico voor blessures. werk je bij bedrijf en je laat je verzekering via bedrijf lopen dan zal je zien dat de premie omhoog gaat. (maar uitkeren ho maar)

Zorgverzekering ( moet je wel aanvullend hebben, basis kom je niet ver mee in nederland) is ook geldig in buitenland. dus ook even je zorgverzekeraar bellen.
Hier iig lijstje waar jouw zorgverzekering ook geld:
http://www.cvz.nl/verzekeringen/buitenland/aanvullende-informatie/verdragslanden/verdragslanden.html


Schijf altijd naam op van degene die je aan de lijn hebt gehad en schrijf ook de tijd en datum van gesprek op. Vast leggen die hap!

Ik denk echt dat bellen naar de verzekeringmaatschappijen meer duidelijkheid verschaft.
Ik heb nu een aanvullende zorgverzekering van Zekur.
Het probleem is dat die dekking alleen maar in Europa is, en ik naar Egypte ga.
Verder is dekken zij ook niks volgens mij, maar dat krijg ik nog te horen via de mail.

Is die sportzeker per maand opzegbaar, of zit je daar direct een jaar aan vast ? (kan het nergens vinden op de website).

Edit: heb inmiddels antwoord gehad van Zekur:

U heeft telefonisch gevraagd of uw kite spullen ook zijn meeverzekerd op uw reisverzekering.

Ik heb dit voor u nagevraagd en dit wordt gezien als een “vlieger”.
De maximale vergoeding op de reisverzekering  hiervoor is € 400,00. Het is niet mogelijk dit bedrag te verhogen.
Gezien de waarde van uw kite spullen adviseer ik u elders een passende verzekering af te sluiten.
Ik ga  er vanuit u hiermee correct te hebben ingelicht.

 Met vriendelijke groet,
kitem

Geen avatar

Berichten: 81
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #7 Juni 25, 2013, 14:43:59
edit2Rapporteer  
Ik zit ook bij Sportzeker.nl voor WA en reis/materiaal verzekering. Daar ben je goed gedekt. Je kan zelf kiezen voor welk bedrag je je materiaal wil dekken. Maar lees wel goed alle voorwaarden, want bepaalde dingen/situaties worden toch uitgesloten van de verzekering. En bel even naar Sportzeker als je nog vragen hebt. Ze staan je vriendelijk te woord is mijn ervaring.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #8 Juni 25, 2013, 23:29:10
edit2Rapporteer  
sportzeker heb ik, werdeldekking en doorlopend reis voor mezelf, maar partner erbij is ook mogelijk, ideaal en mark is in korte tijd bereikbaar(krijg meestal binnen 5dagen de spullen geregeld via de mail)
bluebit

Berichten: 224
Antwoord #9 Juni 26, 2013, 10:50:53
edit2Rapporteer  
ik heb net een doorlopende reisverzekering afgesloten ivm kiten en materiaal bij Allianz Global Assistance (afgesloten via  Reisverzekeringkorting.nl).
ik weet niet of alles wat je wilt erbij zit aangezien wij uitsluitend de reisverzekering nodig hadden dus dat zou je even moeten checken.
Loes

Geen avatar

Berichten: 1
Antwoord #10 Oktober 02, 2015, 11:26:28
edit2Rapporteer  
Ik heb een verzekering bij Zekur van unive, zij wisten mij te vertellen dat ongevallen in het buitenland wel vergoed worden (de zorg die dan nodig is en eventuele repatriering naar nederland) maar dat je eventuele arbeidsongeschiktheid en dergelijke niet te verzekeren is.

Materiaal valt onder je reisbagage en wordt tot 2500 euro vergoed.... kom je een heel eind mee...
Alleen als je spullen onbeheerd op het strand laat liggen en het wordt gestolen = geen vergoeding maar als je je board verliest en die spoelt aan op het strand en wordt dan gejat= wel vergoeding.....
audi

Berichten: 752
Antwoord #11 Oktober 02, 2015, 12:54:00
edit2Rapporteer  
Google eens op reisverzekering  extreme sport
Dan is sport  gear mee verzekerd. 
Als ook ziekten kosten en terugreis of gips vlucht
Giertje

Berichten: 1230
Antwoord #12 Oktober 02, 2015, 19:42:26
edit2Rapporteer  
Hoi So Surreal. Lars als ik het goed heb.
Ik ben zelf gewoon via mijn gezins WA bij de Ohra verzekerd.
Maar ook bij Centraal beheer is het kitesurfen in de WA opgenomen.
Beide verzekeringen geven dekking bij schade/letsel toegebracht aan een ander door kitesurfen.
Een reisverzekering heb ik afgesloten via de ANWB hierin kan je alle mogelijke sportartikelen op laten nemen, ook kites.
In de meeste gevallen voegt een verzekering via het NKV niets toe, daarvoor hoef je geen lid te worden.
Bbtw

Berichten: 232
Logs: 0 | 118 uur
Antwoord #13 Oktober 02, 2015, 20:35:06
edit2Rapporteer  
Hallo giertje,

Dat zou ik nog maar eens goed navragen bij OHRA. Ik ben namelijk om die reden opgestapt nadat ik de vraag expliciet gesteld had.

Nu een reis/kite verzekering bijn sportzeker lopen, hier is mijn gear tot,€5000 pp verzekerd en je hebt een aansprakelijkheidsverzekering. Premie zit op ca. €20 pm voor mijn hele gezin btw
pewpew

Berichten: 779
Antwoord #14 Oktober 02, 2015, 21:20:03
edit2Rapporteer  
Ik denk dat ie inmiddels wel met vakantie is geweest
Giertje

Berichten: 1230
Antwoord #15 Oktober 02, 2015, 21:35:01
edit2Rapporteer  
Bbtw,
Dit verbaast mij ik heb het zowel bij de Ohra als bij Centraal Beheer nagvraagd en beiden verzekerden mij dat het kitesurfen is meeverzekerd to 2 miljoen euro per gebeurtenis.
zwafra

Berichten: 4249
Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #16 Oktober 03, 2015, 11:08:42
edit2Rapporteer  
Hey Ger ..wat is er mis met de WA verzekering die bij lidmaatschap van het NKV zit...die moet toch voldoende zijn ...
Gewoon Ron

Berichten: 645
Logs: 0 | 11 uur
Antwoord #17 Oktober 03, 2015, 14:44:24
edit2Rapporteer  
Ik denk dat ie inmiddels wel met vakantie is geweest


lol  Grin

Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #18 Oktober 03, 2015, 16:11:04
edit2Rapporteer  
@Frank,  omdat hij gekoppeld is aan de NKV  Grin
Giertje

Berichten: 1230
Antwoord #19 Oktober 03, 2015, 19:24:01
edit2Rapporteer  
Ook zonder WA verzekering blijf ik lid van de NKV.
Maar ik vind het een beetje dom om dubbel verzekerd te zijn.
Zoals eerder gezegd, in de meeste gezins WA verzekeringen is kitesurfen gewoon mee verzekerd.
Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #20 Oktober 03, 2015, 19:51:32
edit2Rapporteer  
@giertje.
Ik zou het toch nog een nakijken.
In de meeste gezinsverzekeringen is vliegeren inderdaad meeverzekerd.....alleen mag hij dan niet groter zijn dan 1,5m2.
manrot

Berichten: 1161
Logs: 0 | 180 uur
Antwoord #21 Oktober 03, 2015, 21:25:11
edit2Rapporteer  
Ik heb het even opgezocht in de polisvoorwaarden van bijvoorbeeld anwb. Ik had zelf een ing verzekering, en daar gold het zelfde.

Het gaat mn om ziekte kosten als gevolg een ongeluk Door kiten. DEZE ZIJN NL VRIJ WEL NOOIT VERZEKERD!!!
Daarom heb ik sportzeker genomen. ThumpsUp

Hieronder een kopie van de tekst van de polisvoorwaarden :

Voor een aantal sporten wordt geen ongevallendekking verleend. Deze sporten brengen teveel risico
met zich mee en zijn te gevaarlijk. Deze sporten zijn onder andere:

1. Wintersporten: buckelskiën, firn blättern onder begeleiding, gletsjerskiën buiten de piste,
gletsjertocht, off-piste skiën, rennfiggl, skibobben, skisafari, skizeilen, snowscooter, surfski,
tiefschneeskiën met begeleiding, windweapon, wisbi, ijsklimmen, ijswatervallen beklimmen.
2. Bergsporten: klettern, abseilen, canyoning, speleologie zonder begeleiding.
3. Watersporten: caverafting, hot dog, hydrospeed, jetskiën, kajakken (categorieën moeilijk en zeer
moeilijk), kitesurfing, powerboat/offshore racen, rafting, rivier trekking, wedstrijdzeilen op zee,
wildwatervaren.
4. Luchtsporten: bungyspringen, catapulting, death ride, deltavliegen, fly by wire, formatie springen,
hanggliding, parachutespringen, paragliding, parapenten, parasailing, skydiven, skysurfing,
ultralight vliegen.
5. Overige sporten: catcrawl, indoor wandklimmen, rugby, sandboarden, trialrijden.

http://www.anwb.nl/bestanden/content/assets/anwb/pdf/verzekeringen/polisvoorwaarden/voorwaarden-kortlopende-reis--en-annuleringsverzekering.pdf
Giertje

Berichten: 1230
Antwoord #22 Oktober 03, 2015, 21:36:35
edit2Rapporteer  
voor dat ik naar buiten toe wat zeg kontroleer ik dat twee maal.
Het betreft hier een WA verzekering
IK heb mijn polis goed door gelezen en voor de zekerheid ook nog tel. navraag gedaan.
Gewoon verzekerd dus.
Jellevw

Berichten: 673
Logs: 0 | 249 uur
Antwoord #23 Oktober 04, 2015, 14:05:56
edit2Rapporteer  
Ik heb mijn sportzeker polis onlagns opgezegd omdat ik hem mbt materiaalschade had maar dit heeft me toch weer aan het denken gezegd. Heb mijn financieel adviseur om advies gevraagd. Zal mijn bevindingen later wel delen.
Rule

Berichten: 174
Antwoord #24 Oktober 04, 2015, 15:34:08
edit2Rapporteer  
Er moeten even wat dingen uit elkaar gehaald worden hier, zo te zien heeft iedereen het over iets anders. Ik zie WA verzekering, reisverzekering, ongevallenverzekering, inboedelverzekering, materiaalverzekering, zorgverzekering en zelfs arbeidsongeschiktheidsverzekering door elkaar lopen. Die hebben allemaal andere voorwaarden, en dekken uiteraard andere gevolgen.

Waar echt kosten in gaan zitten is je zorgverzekering voor jezelf en eventueel WA verzekering voor anderen (mocht je iemand anders invalide kiten). En arbeidsongeschiktheid voor zelfstandigen. Die laatste 2 kunnen in de miljoenen lopen, zorg in de tonnen, de rest is peanuts in vergelijking.

Ziektekosten op je reisverzekering zijn ook vaak uitgesloten in geval van extreme sporten; dit is alleen de eventuele meerprijs die in het buitenland wordt gerekend t.o.v. nederlandse prijzen. Valt dus ook onder peanuts, zorgverzekering vergoed namelijk gewoon ALTIJD je kosten. Ook al doe je het met opzet.

« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.