Les geven op de Zandmotor

Zandmotorclub

Geen avatar

Berichten: 1
Augustus 13, 2013, 09:21:38
edit2Rapporteer  
De veiligheid situatie op de zandmotor in Kijkduin is de laatste tijd enorm verslechterd. Vaak wordt er door Harry zijn school les gegeven op de noordkant van de pool (boven de zand-inham aan de strand kant). Er zijn al genoeg  horror topics over de kiteschool van Harry dus zal daar niet specifiek op ingaan. Waar Harry lesgeeft ligt een zandbank en is de overlast opzich beperkt.

Er is echter nog een amateurclub sinds kort bijgekomen genaamd CPKite welke recht voor de zand-inham proberen les te geven (drukste stuk van de motor). De kites schieten werkelijk alle kanten op, en de hele noordkant van de motor is hazard-zone geworden (i.e. hebben ze zich toegeëigend). Deze instructeurs hebben zelf de kite nieteens onder controle  ThumpDown, weet iemand of dit een erkende kiteschool is?
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #1 Augustus 13, 2013, 09:42:44
edit2Rapporteer  
ik zou zeggen, geef ze een belletje.. telefoon nummers staan hier:
https://www.facebook.com/cpkiteschool/posts/541861489190728
marving60

Berichten: 256
Logs: 0 | 5 uur
Antwoord #2 Augustus 13, 2013, 10:04:30
edit2Rapporteer  
afgelopen Zondag nog een kite om mn oren gehad van een school die op de poel bij de zm aan het lessen waren. lekker bodydraggend de lijnen tegen mn hoofd aan.
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #3 Augustus 13, 2013, 10:20:43
edit2Rapporteer  
Tja, social media ten voeten uit......

je maakt een profieltje aan, lult wat mooie woorden bij elkaar, veiligheid dit, veiligheid dat....
en hopla, er is weer een "gerenomeerde kiteschool" die wel even les geeft.

boefjes zijn het. 
cdingemanse

Geen avatar

Berichten: 9
Antwoord #4 Augustus 16, 2013, 15:48:45
edit2Rapporteer  
Sorry, boys.

Ik ben de eigenaar van de school. en snap dat er irritaties zijn. We zitten daarvoor 20 augustus om de tafel met de gemeente om alleen gecertificeerde kitescholen les te laten geven op de zandmotor. Overigens. Harry is ook gecertificeerd dus dit is ook geen garantie voor veiligheid.. Wij werken met gecertificeerde leraren. Volgend jaar willen we ook naar een iko school toewerken, Dit is echter alleen mogelijk als het legaal wordt op de motor om te kiten. We willen graag open staan voor gesprek. je kunt me bellen op 0611624835 als er dingen optreden waarvan je denkt dat ze anders kunnen en moeten.

Groeten,
Chris.
djeverest

Berichten: 34
Antwoord #5 Augustus 16, 2013, 16:44:57
edit2Rapporteer  
Tof dat je reageert Chris en goed initiatief om met de gemeente rond de tafel te gaan zitten!
Wat ik nog even wil benadrukken, maar wat je zelf ook al aanhaalt:

Kiten op de Zandmotor is gedurende het strandseizoen (mei t/m september) officieel verboden! (gemeente Den Haag)
Enige uitzondering hierop is de zuid zijde(gemeente Westland) waar je in het strandseizoen 's ochtends voor 10'en en 's avonds na 7'en mag kiten.

Wat ik persoonlijk heel storend vind is dat er naast een steeds groter wordend aantal zondagskiters en beginners die überhaupt geen benul hebben van wat spotregelgeving is, er ook door een flink aantal kitescholen actief mee wordt geadverteerd en er les wordt gegeven (volgens mij waren naast CPKite en H.V. de Kiteboardschool.nl en Westbeach in dit verband nog niet genoemd) en er ook nog eens een flink aantal kiters met gesponsorde shirtjes van Strandtent Flamingo's keer op keer bezig zijn waarvan we ook de foto's regelmatig verspreid zien worden.

Dat mensen schijt hebben aan spotregelgeving moeten ze zelf weten, bedenk alleen wel dat het absoluut niet helpt om in een goed daglicht te komen en in een constructief gesprek met de gemeente(s) te raken voor het verkrijgen van een (nieuwe) legale kitespot.

Maar dat dan allerlei commerciële partijen hier ook nog eens zo op inspringen en volop de Zandmotor als attractie uitbuiten waarbij ze nog geen 1 haar op hun rug hebben die er even aan denkt om eens met de gemeente in gesprek te gaan voor verduidelijking van de spotregelgeving en voor het legaliseren ervan gedurende het strandseizoen vind ik gewoon ronduit erg bedroevend!

Dat laten we zeker weer lekker over aan de NKV? Ja doeiiii, doe zelf ook eens wat als je er toch al je centen mee probeert te verdienen!
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #6 Augustus 16, 2013, 16:52:37
edit2Rapporteer  
Sorry, boys.

Ik ben de eigenaar van de school. en snap dat er irritaties zijn. We zitten daarvoor 20 augustus om de tafel met de gemeente om alleen gecertificeerde kitescholen les te laten geven op de zandmotor. Overigens. Harry is ook gecertificeerd dus dit is ook geen garantie voor veiligheid.. Wij werken met gecertificeerde leraren. Volgend jaar willen we ook naar een iko school toewerken, Dit is echter alleen mogelijk als het legaal wordt op de motor om te kiten. We willen graag open staan voor gesprek. je kunt me bellen op 0611624835 als er dingen optreden waarvan je denkt dat ze anders kunnen en moeten.

Groeten,
Chris.

les geven op de zandmotor is sowiezo een no go... Niet in de poel en ook niet in de inham enz. In het geultje is het levensgevaarlijk omdat het ondiep is en er gewoon weinig ruimte.  het valt me nog mee dat er nog geen horror verhalen vaandaan komen ondanks dat ik ze daar meerdere malen head first op het zand heb zien duiken. Op de lagune heb je kamikaze piloten zat, buiten het feit dat jou leerlingen een potentieel gevaar zijn, wil je ook niet dat je leerlingen gevaarlopen door iets waar jij als instruczeur totaal geen controle over hebt (de kamikaze piloot die upwind van jou wel even langs denkt te kunnen varen). Die spot is sowiezo al een typisch geval van jammer met lambalgreenparks achter de duinen.

Tof dat je reageert Chris en goed initiatief om met de gemeente rond de tafel te gaan zitten!
Wat ik nog even wil benadrukken, maar wat je zelf ook al aanhaalt:

Kiten op de Zandmotor is gedurende het strandseizoen (mei t/m september) officieel verboden! (gemeente Den Haag)
Enige uitzondering hierop is de zuid zijde(gemeente Westland) waar je in het strandseizoen 's ochtends voor 10'en en 's avonds na 7'en mag kiten.

Wat ik persoonlijk heel storend vind is dat er naast een steeds groter wordend aantal zondagskiters en beginners die überhaupt geen benul hebben van wat spotregelgeving is, er ook door een flink aantal kitescholen actief mee wordt geadverteerd en er les wordt gegeven (volgens mij waren naast CPKite en H.V. de Kiteboardschool.nl en Westbeach in dit verband nog niet genoemd) en er ook nog eens een flink aantal kiters met gesponsorde shirtjes van Strandtent Flamingo's keer op keer bezig zijn waarvan we ook de foto's regelmatig verspreid zien worden.

Dat mensen schijt hebben aan spotregelgeving moeten ze zelf weten, bedenk alleen wel dat het absoluut niet helpt om in een goed daglicht te komen en in een constructief gesprek met de gemeente(s) te raken voor het verkrijgen van een (nieuwe) legale kitespot.

Maar dat dan allerlei commerciële partijen hier ook nog eens zo op inspringen en volop de Zandmotor als attractie uitbuiten waarbij ze nog geen 1 haar op hun rug hebben die er even aan denkt om eens met de gemeente in gesprek te gaan voor verduidelijking van de spotregelgeving en voor het legaliseren ervan gedurende het strandseizoen vind ik gewoon ronduit erg bedroevend!

Dat laten we zeker weer lekker over aan de NKV? Ja doeiiii, doe zelf ook eens wat als je er toch al je centen mee probeert te verdienen!
ThumpsUp
ica84

Geen avatar

Berichten: 300
Antwoord #7 Augustus 16, 2013, 17:34:16
edit2Rapporteer  
Tof dat je reageert Chris en goed initiatief om met de gemeente rond de tafel te gaan zitten!
Wat ik nog even wil benadrukken, maar wat je zelf ook al aanhaalt:

Kiten op de Zandmotor is gedurende het strandseizoen (mei t/m september) officieel verboden! (gemeente Den Haag)
Enige uitzondering hierop is de zuid zijde(gemeente Westland) waar je in het strandseizoen 's ochtends voor 10'en en 's avonds na 7'en mag kiten.

Wat ik persoonlijk heel storend vind is dat er naast een steeds groter wordend aantal zondagskiters en beginners die überhaupt geen benul hebben van wat spotregelgeving is, er ook door een flink aantal kitescholen actief mee wordt geadverteerd en er les wordt gegeven (volgens mij waren naast CPKite en H.V. de Kiteboardschool.nl en Westbeach in dit verband nog niet genoemd) en er ook nog eens een flink aantal kiters met gesponsorde shirtjes van Strandtent Flamingo's keer op keer bezig zijn waarvan we ook de foto's regelmatig verspreid zien worden.

Dat mensen schijt hebben aan spotregelgeving moeten ze zelf weten, bedenk alleen wel dat het absoluut niet helpt om in een goed daglicht te komen en in een constructief gesprek met de gemeente(s) te raken voor het verkrijgen van een (nieuwe) legale kitespot.

Maar dat dan allerlei commerciële partijen hier ook nog eens zo op inspringen en volop de Zandmotor als attractie uitbuiten waarbij ze nog geen 1 haar op hun rug hebben die er even aan denkt om eens met de gemeente in gesprek te gaan voor verduidelijking van de spotregelgeving en voor het legaliseren ervan gedurende het strandseizoen vind ik gewoon ronduit erg bedroevend!

Dat laten we zeker weer lekker over aan de NKV? Ja doeiiii, doe zelf ook eens wat als je er toch al je centen mee probeert te verdienen!

de zogenaamde gesponsorde shirtjes van flamingo zijn gewoon particulieren die een "groeps" aanduiding willen, daar zit verder weinig tot niets commercieels achter.
verder lijk je niet op de hoogte te zijn van wat de huidige geldende regels zijn daar.
de huidige regeling is leven en laten leven, het komt er op neer dat als het geen strand weer is mag er gekite worden als het wel strand weer is word er iig nog niet moeilijk gedaan mits je rekening houd met de badgasten.
aangezien er bijna geen gebruik gemaakt word van het naakt strand waar "de kom" aan ligt is dit doorgaans ook geen probleem.
in het kort er word daar dus gedoogd.

wat betreft het lesgeven......
de "kom" is met laag water erg klein wat de veiligheid van iedereen in gevaar kan brengen(door de drukte).
RogierTheodore

Geen avatar

Berichten: 4
Antwoord #8 Augustus 16, 2013, 17:40:59
edit2Rapporteer  
en er ook nog eens een flink aantal kiters met gesponsorde shirtjes van Strandtent Flamingo's keer op keer bezig zijn waarvan we ook de foto's regelmatig verspreid zien worden.

Maar dat dan allerlei commerciële partijen hier ook nog eens zo op inspringen en volop de Zandmotor als attractie uitbuiten waarbij ze nog geen 1 haar op hun rug hebben die er even aan denkt om eens met de gemeente in gesprek te gaan voor verduidelijking van de spotregelgeving en voor het legaliseren ervan gedurende het strandseizoen vind ik gewoon ronduit erg bedroevend!

Ik begrijp niet helemaal je probleem wat betreft die shirtreclame van Flamengo's zonder die shirtreclame varen ze er ook. Heb je er dan minder last van?

Dat is gewoon een groep vrienden die de eigenaar kennen van die zaak. En hebben voor de lol shirtjes laten drukken. Denk je dat hij daar rijk van wordt? Die fotograaf wordt niet betaald om foto's te maken van die gasten.
Heb je er weleens over nagedacht dat het ook gezelligheid kan zijn. Dus voordat je hoog van de toren blaast. Zou ik zeggen ga je jezelf eens voorstellen daar voordat je conclusies trekt.

Gewoon Stefan

Berichten: 141
Logs: 0 | 19 uur
Antwoord #9 Augustus 16, 2013, 18:11:44
edit2Rapporteer  
Baal dat ik komende week naar aruba moet.......
....had liever een zondag bij flamingo's gezeten. Bakje koffie voor de sessie, broodje tijdens de pauze en een biertje na....... Tja en wat die shirts betreft.......waar blijft de mijne

Monkh

Berichten: 294
Logs: 0 | 403 uur
Antwoord #10 Augustus 16, 2013, 18:36:02
edit2Rapporteer  
Vooral een wit Flamengo's shirtje schijnt erg hip te zijn  Grin
CCaptain

Berichten: 254
Antwoord #11 Augustus 16, 2013, 19:34:53
edit2Rapporteer  
 Hoe kom ik aan zo'n shirt?  Wink
ica84

Geen avatar

Berichten: 300
Antwoord #12 Augustus 16, 2013, 20:18:09
edit2Rapporteer  
en er ook nog eens een flink aantal kiters met gesponsorde shirtjes van Strandtent Flamingo's keer op keer bezig zijn waarvan we ook de foto's regelmatig verspreid zien worden.

Maar dat dan allerlei commerciële partijen hier ook nog eens zo op inspringen en volop de Zandmotor als attractie uitbuiten waarbij ze nog geen 1 haar op hun rug hebben die er even aan denkt om eens met de gemeente in gesprek te gaan voor verduidelijking van de spotregelgeving en voor het legaliseren ervan gedurende het strandseizoen vind ik gewoon ronduit erg bedroevend!

Ik begrijp niet helemaal je probleem wat betreft die shirtreclame van Flamengo's zonder die shirtreclame varen ze er ook. Heb je er dan minder last van?

Dat is gewoon een groep vrienden die de eigenaar kennen van die zaak. En hebben voor de lol shirtjes laten drukken. Denk je dat hij daar rijk van wordt? Die fotograaf wordt niet betaald om foto's te maken van die gasten.
Heb je er weleens over nagedacht dat het ook gezelligheid kan zijn. Dus voordat je hoog van de toren blaast. Zou ik zeggen ga je jezelf eens voorstellen daar voordat je conclusies trekt.



het is een jumpteam lid dus misschien verklaard dat het een en ander
hijo del viento

Berichten: 2061
Logs: 0 | 777 uur
Antwoord #13 Augustus 16, 2013, 20:39:21
edit2Rapporteer  
Djeverest

Ik wil dit weekend gaan kitesurfen op de zandmotor en ik vroeg me af.............

- Ik heb gegoogled op het woord spotregelgeving en zandmotor en niet bijster veel gevonden. Kortom niet optimaal ingelezen.
- ik ben beginner af
- ik kite wel op zondag
- ik heb geen kitesurfschool en geef ook geen les.
- Wel geef ik sommige beginners hier en daar een tip als ze daar voor open staan.
- ik zal proberen mezelf niet door een onverlaat van een fotograaf vast te laten leggen op de gevoelige plaat.
- ik gebruik de ZM wel als attractie om te spelen
- ik probeer ook te springen maar en niet in te belanden
- ik heb geen haar op mijn rug
- ik heb wel een blauw surfpak waar groot ribcurl op staat! Mag dit of mss te commercieel?
- heeft die strandtent om dit enigszins te maskeren mss ook neutrale shirts?
- ik heb een enigszins Duits getinte kite.

...................mag ik hier van jou kiten dit weekend op de Zandmotor zonder dat je je al te veel aan mij stoort ??

@ Rogier Theodore
Kan je niet beter gaan hockeyen met zo'n naam?

Groet van een liefhebber van de chille kitescene!
Gewoon Toon

Berichten: 121
Logs: 0 | 330 uur
Antwoord #14 Augustus 16, 2013, 20:50:02
edit2Rapporteer  
Als eerste vindt ik het heel kinderachtig om een account  aan temaken ,terwijl je al lang lid bent van kitehigh en dan iemand anders af te gaan zeiken zet dan gewoon je naam er bij , dat doet Chris wel !
Respect daar voor Chris .
En dan wat betreft verhaal over het commerciële voordeel dat Flamingo's er uit zou willen halen om dat er op de rug van het shirt reclame zou staan ........of staat .......
Misschien toch even naar specsavers  of welke brillen shop dan ook
Hoe groot is de P van .......................PROTEST op de voorkant van de shirts zou dat merk er ook commercieel voordeel aan behalen ??????
Daar hoor ik je niet over !
Ik weet heel toevallig van de hoed en de rand , ik lees regelmatig dat er spullen verdwijnen op het strand bij de zantmotor .
Tot zover klop het verhaal toch ? Dus geen gemier over kiters die wel of niet lessen of uit kijken of wel of niet controle hebben over de acties die ze uitvoeren gewoon mensen die met hun sport bezig zijn.
Dan zijn er ook personen actief die  het niet zo nauw nemen met het begrip eigendom dus er verdwijnt nog wel eens wat , zo ook het skimboard van een van mijn vrienden . Heel vervelend maar helaas gebeurt dit steeds vaker .
De eigenaar van het door jou af gezeken strandpaviljoen Flamingo's toevallig ook een vriend van mij heeft toen besloten ruimte recreëren zo dat wij onze spullen GEHEEL KOSTELOOS kunnen stallen bij zijn zaak mits we er natuurlijk geen zooitje van zouden maken er  zijn nu kleedhokjes en kluisjes .
En om dat wij dat zo een mooi gebaar vonden hebben als grap die shirts  laten bedrukken  
Ja die shirts hebben we gekregen van ............Protest die vonden het een leuke aktie !
En ja die Flamingo's vindt het ook prachtig
En ja die fotograaf vindt het ook super .
En ja die vrienden groep doet hele leuke dingen samen maar dat had je al gemerkt .
Misschien  ben je wel een beetje jaloers dat er mensen zijn die niet " commercieel "  denken maar gewoon gezellig met elkaar om gaan en allemaal hun bijdrage leveren om optimaal tegenieten van in dit geval KITE ja en dat doen we heel vaak en heel fanatiek
 

Gewoon Toon
feddomw
Gast
Antwoord #15 Augustus 16, 2013, 20:50:49
edit2Rapporteer  
Djeverest

Ik wil dit weekend gaan kitesurfen op de zandmotor en ik vroeg me af.............

- Ik heb gegoogled op het woord spotregelgeving en zandmotor en niet bijster veel gevonden. Kortom niet optimaal ingelezen.
- ik ben beginner af
- ik kite wel op zondag
- ik heb geen kitesurfschool en geef ook geen les.
- Wel geef ik sommige beginners hier en daar een tip als ze daar voor open staan.
- ik zal proberen mezelf niet door een onverlaat van een fotograaf vast te laten leggen op de gevoelige plaat.
- ik gebruik de ZM wel als attractie om te spelen
- ik probeer ook te springen maar en niet in te belanden
- ik heb geen haar op mijn rug
- ik heb wel een blauw surfpak waar groot ribcurl op staat! Mag dit of mss te commercieel?
- heeft die strandtent om dit enigszins te maskeren mss ook neutrale shirts?
- ik heb een enigszins Duits getinte kite.

...................mag ik hier van jou kiten dit weekend op de Zandmotor zonder dat je je al te veel aan mij stoort ??

@ Rogier Theodore
Kan je niet beter gaan hockeyen met zo'n naam?

Groet van een liefhebber van de chille kitescene!

"enigzins Duits getinte kite"???? Je bent Belg of Mof met die kleuren Ozone, Hijo.

Kan iemand me uitleggen dat de ZM officieel geen kitespot is, maar dat men wel met de Gemeente om de tafel gaat zitten?

Is elk strand in NL een kitespot tenzij expliciet verboden, of is het overal verboden tenzij officieel als spot aangewezen? Want men strooit (hier) ook lukraak met het woord "gedogen" zonder te weten wat het betekent.
Gewoon John

Berichten: 122
Logs: 0 | 30 uur
Antwoord #16 Augustus 16, 2013, 20:51:18
edit2Rapporteer  
Beste Hijo,

Alleen als je kan showboaten ben je welkom!!!
Dan neem ik een fototoestel mee.

Groet,
Een flamingo kiter wannabee
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #17 Augustus 16, 2013, 20:52:21
edit2Rapporteer  
jumpteam is ook zo'n gezellige club  YeSS
CCaptain

Berichten: 254
Antwoord #18 Augustus 16, 2013, 21:00:27
edit2Rapporteer  
Beste Hijo,

Ik heb en foutje ontdekt in je mooie epistel:

- ik zal proberen mezelf niet door een onverlaat van een fotograaf vast te laten leggen op de gevoelige plaat.

Wel eerlijk blijven hé  Tongue
Gewoon John

Berichten: 122
Logs: 0 | 30 uur
Antwoord #19 Augustus 16, 2013, 21:03:27
edit2Rapporteer  
Ik heb genoeg bewijs dat dat niet helemaal is gelukt 
Gewoon Toon

Berichten: 121
Logs: 0 | 330 uur
Antwoord #20 Augustus 16, 2013, 21:03:43
edit2Rapporteer  
Ps op me boardshort staat ook Flamingo's ,wel opletten he gast !!
ica84

Geen avatar

Berichten: 300
Antwoord #21 Augustus 16, 2013, 21:18:24
edit2Rapporteer  
Djeverest

Ik wil dit weekend gaan kitesurfen op de zandmotor en ik vroeg me af.............

- Ik heb gegoogled op het woord spotregelgeving en zandmotor en niet bijster veel gevonden. Kortom niet optimaal ingelezen.
- ik ben beginner af
- ik kite wel op zondag
- ik heb geen kitesurfschool en geef ook geen les.
- Wel geef ik sommige beginners hier en daar een tip als ze daar voor open staan.
- ik zal proberen mezelf niet door een onverlaat van een fotograaf vast te laten leggen op de gevoelige plaat.
- ik gebruik de ZM wel als attractie om te spelen
- ik probeer ook te springen maar en niet in te belanden
- ik heb geen haar op mijn rug
- ik heb wel een blauw surfpak waar groot ribcurl op staat! Mag dit of mss te commercieel?
- heeft die strandtent om dit enigszins te maskeren mss ook neutrale shirts?
- ik heb een enigszins Duits getinte kite.

...................mag ik hier van jou kiten dit weekend op de Zandmotor zonder dat je je al te veel aan mij stoort ??

@ Rogier Theodore
Kan je niet beter gaan hockeyen met zo'n naam?

Groet van een liefhebber van de chille kitescene!

"enigzins Duits getinte kite"???? Je bent Belg of Mof met die kleuren Ozone, Hijo.

Kan iemand me uitleggen dat de ZM officieel geen kitespot is, maar dat men wel met de Gemeente om de tafel gaat zitten?

Is elk strand in NL een kitespot tenzij expliciet verboden, of is het overal verboden tenzij officieel als spot aangewezen? Want men strooit (hier) ook lukraak met het woord "gedogen" zonder te weten wat het betekent.

laat ik m'n strooisel  schater uitleggen.

naar mijn weten is kiten overal verboden tenzij aangegeven/ of buiten een straal van (dacht) 200m van de kustlijn (dit geld alleen voor de Noordzee)
Gewoon John

Berichten: 122
Logs: 0 | 30 uur
Antwoord #22 Augustus 16, 2013, 21:18:51
edit2Rapporteer  
En nu weer lief zijn voor elkaar boys! Chill.
Gewoon Toon

Berichten: 121
Logs: 0 | 330 uur
Antwoord #23 Augustus 16, 2013, 21:25:22
edit2Rapporteer  
Wie is eigenlijk Duif -Jan ?
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #24 Augustus 16, 2013, 21:45:16
edit2Rapporteer  
Wie is eigenlijk Duif -Jan ?

Wil je dat echt weten?.....echt? je schrik je dood als je hem ziet!  Shocked
Ik vertel het niet, maar 1 ding is zeker , hij gaat vaak diep en laag! .....
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.