Windsurfer overleden door aanvaring met Kiter in Frankrijk

Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #25 Oktober 07, 2013, 00:03:56
edit2Rapporteer  
Ach het is geven en nemen, een relatief grote hoeveelheid windsurfers vinden meteen dat wij geen recht meer hebben om ergens te mogen kiten en dat wij alles fout doen.

Zelf heb ik maar al te vaak meegemaakt de windsurfers zelf fout op fout maken qua gedrag op het water. Hoe ik hier mee om ga? Helaas het kan gebeuren niets aan de hand, dit zou de groep windsurfers ook eens moeten doen i.p.v. ons van alles toe te dichten.

Ook is het jammer dat veel windsurfers meteen aan het generaliseren zijn, volgens wij doen wij kiters dat niet...
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #26 Oktober 07, 2013, 00:09:46
edit2Rapporteer  
Ik ga ook niet meer reageren in dat topic, volgens 1 zo'n surfer moeten we maar weg gaan als de windsurfers op de golven aan het rippen zijn, omdat we teveel ruimte innemen. Ja daaaaaggg.. De zee is niet van jou.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #27 Oktober 07, 2013, 00:13:39
edit2Rapporteer  
Ik ga ook niet meer reageren in dat topic, volgens 1 zo'n surfer moeten we maar weg gaan als de windsurfers op de golven aan het rippen zijn, omdat we teveel ruimte innemen. Ja daaaaaggg.. De zee is niet van jou.

Ben het volledig met je eens. Maar ik ga er morgen nog wel een nette reactie aan wagen. Wink
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #28 Oktober 07, 2013, 08:07:07
edit2Rapporteer  
Ik windsurfde, voor ik ging kiten, en ik doe het soms nogsteeds, heb ook nog een setje liggen. Ik zelf snap het gezeur niet helemaal, met windsurfen heb je ook aso's die nergens naar kijken, vooralsnog hebben de windsurfers nog de meeste dodelijke ongevallen veroorzaakt( aanvaringen met badgasten)!  Hebben zij een vaarbewijs? Hebben zij wateren waar ze absoluut niet mogen kiten(op natuurgebieden na)? Het is gewoon een kwestie van een windsurfer heeft maar 4-5m ruimte nodig downwind van 'm en een kiter 2X lijnlengte, of wel 50 meter vanuitgaande dat je lijnen 25m lang zijn. Gewoon van elkaar uit de buurt blijven, kiters onderling ook en er is niks aan de hand.
kitemafkees

Berichten: 174
Antwoord #29 Oktober 07, 2013, 09:10:21
edit2Rapporteer  
Weet niet waarom iedereen maar roept dat windsurfers en kitesurfers niet samengaan. Wat een ONZIN! Ik heb jarenlang op strand Horst met vele windsurfers gekite en nooit problemen gehad zolang je elkaar maar accepteerd. Inmiddels ben ik verhuist en is mijn homespot nu Kijkduin of Scheveningen. Wederom NOOIT problemen met windsurfers gehad op Scheveningen.....

Treurig natuurlijk zo'n ongeluk, maar om naar aanleiding daarvan nou al die stellingen te lezen is net zo triest... Beter trekken we hier als kitesurfers lering uit en zorgen we dus dat dit soort ongelukken nooit meer voorkomt....
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #30 Oktober 07, 2013, 09:28:20
edit2Rapporteer  
Wat is dat toch met mensen en hokjes... kom op zeg. Er is een watersporter overleden door een vreselijk ongeluk.

R.I.P.
dimon

Geen avatar

Berichten: 18
Antwoord #31 Oktober 07, 2013, 10:56:52
edit2Rapporteer  
www.varmatin.com/hyeres/hyeres-le-veliplanchiste-happe-par-un-kite-surf-est-decede.1438073.html

Voor wie het art wil lezen
Er is nog een uitgebreidere versie maar kan deze niet zo snel vinden
Hans Kleingeld

Geen avatar

Berichten: 1
Antwoord #32 Oktober 09, 2013, 01:58:51
edit2Rapporteer  
Ik windsurf zelf op Horst en dat gaat prima samen met de kitende waterratjes ThumpsUp. Als we met een respectvolle basishouding het water op gaan en ook in staat zijn elkaar te begroeten of te helpen indien nodig, kunnen we veel onderbuikgevoelens weerleggen.

Niet alle problemen kunnen we zomaar oplossen, maar op de fora is het prima oefenen als voorbereiding op wat we op de vloedlijn over elkaar denken.
PieterK

Berichten: 264
Logs: 0 | 241 uur
Antwoord #33 Oktober 09, 2013, 07:45:37
edit2Rapporteer  
Ik windsurf zelf op Horst en dat gaat prima samen met de kitende waterratjes ThumpsUp. Als we met een respectvolle basishouding het water op gaan en ook in staat zijn elkaar te begroeten of te helpen indien nodig, kunnen we veel onderbuikgevoelens weerleggen.

Niet alle problemen kunnen we zomaar oplossen, maar op de fora is het prima oefenen als voorbereiding op wat we op de vloedlijn over elkaar denken.
En sommige windsurfers en kiters zijn zelfs broers van elkaar - zoals Hans en ik dus Wink
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #34 Oktober 09, 2013, 08:58:06
edit2Rapporteer  
Ik ben zelf overgestapt van het windsurfen naar het kiten. Wat mij opvalt is dat er steeds meer windsurfers en kitesurfers zijn die de voorrangsregels niet kennen. Te beginnen bij goed zeemanschap.
Gewoon Ron

Berichten: 645
Logs: 0 | 11 uur
Antwoord #35 Oktober 09, 2013, 09:45:14
edit2Rapporteer  
Ik vind dat vanaf heden er niemand meer over de A15 mag rijden tussen Barendrecht en Knooppunt Deil v.v.
Ik rij daar dagelijks en heb last van al die andere auto's.  Dus allemaal omrijden ja!
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #36 Oktober 09, 2013, 09:51:38
edit2Rapporteer  
Om met een speedboot te varen heb je een vaarbewijs nodig. Voor kiten niet, terwijl de potentiele schade die je anderen kunt toebrengen ook niet te verwaarlozen is. In het algemeen hou ik niet zo van overheidsbemoeienis, maar wanneer het de situatie op het water relaxter maakt (of minder druk) is het iets om over na te denken... Iedereen klaagt steen en been over de anderen die de voorrangsregels niet kennen....

Goed punt Ron van die A15 ThumpsUp. Dat je last hebt van de aanwezigheid van een ander is nog geen argument dat er dan voor jou ruim baan gemaakt moet worden.. Beetje vreemde redenatie van de windsurfers.. Met die logica mogen zij eigenlijk de parkeerterrreinen niet op met hun aanhangers... daar nemen ze meer ruimte in namelijk...
Gewoon Ron

Berichten: 645
Logs: 0 | 11 uur
Antwoord #37 Oktober 09, 2013, 10:54:14
edit2Rapporteer  
Klopt, alle zeeen zijn van mij maar ook van een ieder ander...., gewoon goede zeemanskunsten zijn een vereiste en elkaar eens wat ruimte gunnen, ook al denk je soms dat jij "voorrang" hebt. desondanks zal er altijd zo nu en dan wat gebeuren, hoe triest ook.
BaSS

Berichten: 545
Antwoord #38 Oktober 09, 2013, 11:41:43
edit2Rapporteer  
Weet niet waarom iedereen maar roept dat windsurfers en kitesurfers niet samengaan. Wat een ONZIN! Ik heb jarenlang op strand Horst met vele windsurfers gekite en nooit problemen gehad zolang je elkaar maar accepteerd. Inmiddels ben ik verhuist en is mijn homespot nu Kijkduin of Scheveningen. Wederom NOOIT problemen met windsurfers gehad op Scheveningen.....

Ik snap er ook niks van.. er kwam bij mij laatst een oudere windsurfer mn board terugbrengen die upwind stroomde.. Het is wel eens druk op de ijsselmeerspots, maar over het algemeen zie ik bij de windsurfers dezelfde grote glimlach als bij de kitesurfers als er eens een goede wind waait.

Een non discussie als je het mij vraagt, mensen vergeten door al hun geklaag bijna dat het om hun hobby gaat. (ik neem aan dat het komt door een wind tekort, anders stonden we waarschijnlijk op het water Smiley)
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #39 Oktober 09, 2013, 12:55:45
edit2Rapporteer  
Waarom al dit oeverloze gezever op verschillende forums vanwege een ongeluk in Frankrijk en waarom dat dan 1:1 geprojecteerd wordt naar NL.. Die hysterie en al dat generaliseren van beide partijen is werkelijk proleten opfokkerij van de bovenste plank... voedt onze polderpolitiek weer helemaal...

‘Come on wake up...!’ zo lang r nog geen proces verbaal/afgesloten rechtszaak op tafel ligt waar alle feiten beschreven zijn, heeft dit blaten toch helemaal geen zin. Het is een exces, spijtig genoeg ook met een dode, maar als we om ons heen kijken waar niet allemaal doden vallen, zonder dat we ons r aan storen... laat staan, pagina’s r over vullen.

Nondeju, r zijn r zelfs bij die nu al bang worden voor mogelijke represailles van ons ministerie van Justitie?? Verschillende gemeentes?? Brussel??

Praten is altijd goed, maar moet dat pas op basis van een dodelijk ongeluk?  Huh

Kortom, nu is het weer tijd voor een kopje koffie met één koekje (‘Maxima’)




We gaan weer kiten en lachen naar alle windsurfers om ons heen  Grin
onderaqua

Berichten: 540
Antwoord #40 Oktober 09, 2013, 13:54:10
edit2Rapporteer  
En zo is het slot er op dan maar.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.