ECHT Arke

Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #25 Oktober 19, 2013, 09:55:19
edit2Rapporteer  
Die schietstoel wordt erin gezet als we nederlanders meenemen  Joepie..dan zingen die zo een toontje lager...nog erger....die toets om die stoel te activeren is gewoon een dummy button.... schater Wink

Beam 'm up scotty :-)

Dude Cool
zo jammer dat een ouwe luchtmacht (KLU) grap wordt om gekat... Ik dacht dat Belgen origineler waren.

Wat moet je doen als een belg een granaat naar je gooit?
Pinnetje er uit halen en terug gooien.
EddyC

Geen avatar

Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #26 Oktober 19, 2013, 11:36:35
edit2Rapporteer  
Het was een manager van een Duitse luchtmaatschappij.

Wij lachen niet met Nederlanders. Maar we vragen ons soms wel eens af:
- Ontpoldering na 8 eeuwen tegen de zee gevochten te hebben
- Zwarte Piet discussie
- Paardevlees verhandeld als rundsvlees via Nederland
- Heel Europa op de vingers tikken vanwege Staatsschuld en dan zelf fout gaan
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #27 Oktober 21, 2013, 20:39:50
edit2Rapporteer  
je kan alleen ontpolderen als je poldert
Zwarte piet = NL-fenomeen, dus waar ga je dat elders zien...
Als men denkt dat men in NL dit als enige doet met paardenvlees....miss. zijn ze er juist achter gekomen omdat 'onze' controlere scherper is dan bij andere landen Wink
Staatsschuld, tja, dat was gewoon dom! Grin
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #28 Oktober 21, 2013, 20:46:25
edit2Rapporteer  
Kunnen we nu weer ontopic gaan of is dat te moeilijk als EddyC zich er mee gaat bemoeien?
DM2008

Berichten: 913
Antwoord #29 Oktober 21, 2013, 21:22:54
edit2Rapporteer  
EddyC, reken maar dat de gemiddelde golfuitrusting een stuk duurder is dan een kite-uitrusting. Kijkend naar m'n eigen setje:

Driver: 400
3-wood: 250
Hybrids (2): 350
Ijzer 5-AW: 1210
SW: 110
Putter: 130

Als dat breekt ben ik een stuk verder van huis...
Torcher

Geen avatar

Berichten: 25
Antwoord #30 Oktober 22, 2013, 12:36:10
edit2Rapporteer  
Het kan nog wel gratis.... Joepie

Ik ben paar weekjes geleden naar Kreta geweest met Aegean Air, Griekse maatschappij.

Op hun website staat dat je gratis waterski's mee mag nemen, tot 1,50 meter en max. 15kg.

Ik heb even gebeld, kreeg een gebrekkig Engels sprekende Griek aan de lijn, vroeg hem om op mijn ticket (wat ik reeds geboekt had) een paar waterski's te vermelden, was geen probleem. LET OP: wel altijd vantevoren even bellen!!!!

Had de kite strak opgerold in mijn koffer zitten (1x 10m kite) en het board in een platte tas van 1,40 lang, 45 breed en 7cm dik samen met mijn trapeze (zonder hook) in totaal 7,5kg. Hook en bar-lijnen en pomp had ik overigens in mijn handbagage, wat toevallig bij deze ook mijn kite-bag-rugzak was, deze bleef netjes onder de 8,5kg.

Zonder problemen mijn kiteboard-tas als zijnde waterski-tas ingeklaard en op de terugweg hetzelfde, had wel even de webpagina met bagage-regels afgedrukt en met marker gemarkeerd dat waterski's gratis waren. Dit had ik voor de terugvlucht wel even nodig op het vliegveld (die mensen daar zijn behoorlijk dom en stug  ). Maar ook dit gaf geen problemen verder (ik heb na de tascontrole overigens aangegeven dat het een wakeboard betrof, dus eigenlijk soort waterski en dat was akkoord).

Mijn koffer was netjes 20kg incl. kite en wetsuit-shorty.

Dus het kan nog wel...bij sommige maatschappijen.



Ps.
Bovenstaande lukte me overigens 2 jaar geleden ook nog bij Transavia, maar gok dat dit nu niet meer zou lukken.
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #31 Augustus 19, 2014, 22:00:21
edit2Rapporteer  
Tegenwoordig is het bij Arke 35 euro enkele reis voor een tas van 32kg. Had het nog kunnen proberen als golfuitrusting voor 20 euro enkele reis maar dat was de moeite niet Wink
Dude1

Geen avatar

Berichten: 60
Antwoord #32 Augustus 20, 2014, 20:26:47
edit2Rapporteer  
Penny wise and pound foolish, een goedkoop ticket met kosten is beter dan de dure tickets van vroeger.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #33 Augustus 21, 2014, 21:57:26
edit2Rapporteer  
Het kan nog wel gratis.... Joepie

Ik ben paar weekjes geleden naar Kreta geweest met Aegean Air, Griekse maatschappij.

Op hun website staat dat je gratis waterski's mee mag nemen, tot 1,50 meter en max. 15kg.

Ik heb even gebeld, kreeg een gebrekkig Engels sprekende Griek aan de lijn, vroeg hem om op mijn ticket (wat ik reeds geboekt had) een paar waterski's te vermelden, was geen probleem. LET OP: wel altijd vantevoren even bellen!!!!

Had de kite strak opgerold in mijn koffer zitten (1x 10m kite) en het board in een platte tas van 1,40 lang, 45 breed en 7cm dik samen met mijn trapeze (zonder hook) in totaal 7,5kg. Hook en bar-lijnen en pomp had ik overigens in mijn handbagage, wat toevallig bij deze ook mijn kite-bag-rugzak was, deze bleef netjes onder de 8,5kg.

Zonder problemen mijn kiteboard-tas als zijnde waterski-tas ingeklaard en op de terugweg hetzelfde, had wel even de webpagina met bagage-regels afgedrukt en met marker gemarkeerd dat waterski's gratis waren. Dit had ik voor de terugvlucht wel even nodig op het vliegveld (die mensen daar zijn behoorlijk dom en stug  ). Maar ook dit gaf geen problemen verder (ik heb na de tascontrole overigens aangegeven dat het een wakeboard betrof, dus eigenlijk soort waterski en dat was akkoord).

Mijn koffer was netjes 20kg incl. kite en wetsuit-shorty.

Dus het kan nog wel...bij sommige maatschappijen.



Ps.
Bovenstaande lukte me overigens 2 jaar geleden ook nog bij Transavia, maar gok dat dit nu niet meer zou lukken.
pfffff wat een gedoe allemaal om een paar centen te besparen.... Ik vlieg altijd met ruim bagage en 32kg aan kite spullen... Geen gelul, geen gezeik en niet hoeven stressen om een paar kilo overgewicht. Tegenwoordig is toch allemaal niet zo duur meer als je de juiste maatschappijen uit kiest.
Robin73

Berichten: 948
Logs: 0 | 176 uur
Antwoord #34 Augustus 22, 2014, 14:34:32
edit2Rapporteer  
Ik vindt het altijd zo bijzonder dat je je trapeze haak en een bar n je handbagage mee mag nemen maar o wee als je een flesje water of een nagelschaar bij je hebt.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.