10-11 bij Marseille (Jai)

bikiniisuit

Geen avatar

Berichten: 223
November 11, 2013, 03:21:20
edit2Rapporteer  
Bron: http://forum.flysurf.com/bar/accident-au-jai-t69108.html

Zondag half 6, is een mede kiter in Z Frankrijk overleden.
RIP voor zijn nabestaanden.

Op het forum staat gemeld dat hij met een 12 meter vaarde. Anderen ook.
Hij is dood neergestort op het dak van een paardenclub. Daar hebben ze hem gevonden.

Een getuige die er ook bij was en zelf met een 9 meter reed, zei dat de wind in 1 keer van 15 naar 40 knopen ging, compleet uit het niets. De man was 30 jaar.

Weet niet of er nu een bep. wind waait of zo. Verderop in Italie ook dodelijk ongeval. Apart dit.                                         
mvbtje

Geen avatar

Berichten: 1175
Antwoord #1 November 11, 2013, 13:07:08
edit2Rapporteer  
hier een filmpje wat ik recent zag en toen ook een comment bij had geplaatst. Kan een weerfront zijn waarvan het onduidelijk is hoeveel wind erin zit. Even skippen naar 2 minuut 20 ongeveer


http://youtu.be/MdhhBj8s2bA


bikiniisuit

Geen avatar

Berichten: 223
Antwoord #2 November 11, 2013, 15:04:53
edit2Rapporteer  
Ik zie in je filmpje iedere keer als hij naar rechts en links gaat, een grote paddestoel boven t water, die deze kant op komt. Maar hij kijkt dus niet achter zich.....

Op t franse forum zeggen andere kiters die er ook waren dit: ik was net mn 7 en 9 aan t inpakken en was bezig mn 12 mtr te knopen toen er "raffales" kwamen.

Een beginner zegt dat hij op guru zag dat er windstoten v 40 voorspeld waren, waarop een ander een foto vd windverwachting v guru laat zien (ongeluk gebeurde om half 6).

5 dagen terug een italiaanse kiter overleden http://www.lecceprima.it/cronaca/porto-cesareo-annega-kiter-37enne-bari-andrea-scalera-5-novembre-2013.html
Ik kan geen italiaans Sad
Herfst is beetje link, overal
rocket man

Berichten: 1330
Antwoord #3 November 11, 2013, 21:42:54
edit2Rapporteer  
triest, het meer van Jai schijnt veradelijk te zijn, twee jaar geleden in de buurt geweest (niet kitend) met heftige wind is er ook iemand weg gebleven.

Anyhow, mes condoléances aux amis et la familie
mvbtje

Geen avatar

Berichten: 1175
Antwoord #4 November 12, 2013, 17:04:01
edit2Rapporteer  
Tragedy at sea: 37 years embossed by a kiter gust of wind dies drowned Everything happened this morning in the waters of Porto Cesareo, near the bathhouse "Goa", coast to its conformation is popular destination for fans of water sports kitesurfing, who hit the waves and the wind

Tragedie op zee: 37-jarige surfer gegooid door een windvlaag verdronken


Porto Cesareo - Tragedie op zee vanmorgen in de wateren van Porto Cesareo, in de buurt van het badhuis "Goa", kustlijn van de vorm is een populaire bestemming voor liefhebbers van kite-surfen, watersporten zal worden geleid door een soort vlieger dankzij de kracht van de wind.

En hoewel het weer iets goeds, met windstoten van niet beloven tijdens de ochtend bereikte 40 kilometer per uur, er zijn mensen die wilden dezelfde uitdaging de kracht van de zee. Kitesurfen is ook dit.

Maar het lot voor een man van 37 jaar heeft een dag vol plezier omgetoverd in drama: Andrew Scalera, Bari, verloor zijn leven door verdrinking in de ogen van zijn vrienden, die alles hebben gedaan om het scheuren tot de dood, helaas zonder succes .

Onmiddellijk na het aangaan van de zee gebonden aan zijn vlieger, een sterke windvlaag verhoogd van de oppervlakte van de zee, en vervolgens laten vallen heftig aan het zuiden van de "Goa", nu in de buurt van de kust waar sprake is van het bekende etablissement "grote bekken . "En voor deze omstandigheid dat de 37-jarige zou worden gevloerd, niet meer in staat om te reageren op die dramatische situatie.

foto (2)-9-37 De groep kiters, ook zij overboord op hun 'boards', hebben gerealiseerd dat hun vriend was in Dire Straits, met spoed naar de skiër te helpen. En toen ze beseften dat ik bewusteloos was Scalera, hebben gezien fit aan het lichaam om het te dragen zo snel mogelijk op het strand te halen.

Er, ze wanhopig probeerde de man te reanimeren, maar helaas allemaal aan hen verscheen moeilijker dan het misschien op het eerste gezicht, gezien het feit dat de 37-jarige reageerde niet op hun eisen. Vrienden, werd in die tragische omstandigheden hulpverleners hebben daarom de tussenkomst van een ambulance van de 118 gevraagde. Ze hebben daar, de artsen hebben ook geprobeerd hen de jonge surfer te rippen naar de dood, maar helaas voor hem was er niets te doen. De enquêtes van rituele over wat er gebeurde vanaf het politiebureau in Porto Cesareo. Op de plek, zelfs de kustwacht afhankelijke aanvoerdersband van Gallipoli.


----
Even vertaald met google translate. Beetje gebrekkig. Maar die Italiaan zou dus door een windvlaag opgetild zijn en daarna hard zijn neergevallen, bewusteloos geraakt en verdronken. Maar 40 kilomter per uur wind. .Zal wel 40 knopen zijn geweest.


bikiniisuit

Geen avatar

Berichten: 223
Antwoord #5 November 13, 2013, 00:20:11
edit2Rapporteer  
Weet je @mvbtje, ik heb de Franse thread doorgelezen en heb deze leerpunten eruit kunnen halen:

1. Als je in Fr wil kiten dan maken de kiters gebruik van deze weer link:
http://m.winds-up.com/   Guru vinden ze blijkbaar niet zo betrouwbaar.
2. ze weten allemaal dat "mistral" en de "tramontana" allebei link zijn. Beide winden komen vanuit het NW, dus enorme windschaduw + venturi effect. Op t forum zeggen ze ook uitdrukkelijk, je bent een idioot als je niks aan de locals vraagt en alleen afgaat op een weerwebsite. Mensen die doodgaan of verongelukken hebben 2 uur in de auto moeten zitten, komen niet van de kust (Barduc was in 2008 ook precies zo n dodelijk ongeval). Wind is v 14, naar > 44 knopen gegaan binnen 1, 2 minuten. Ze hebben het over het "venturi effect". Met een 12 mtr geloof ik dat je aardig kansloos bent als je dit niet verteld is. De plekken waar de ongevallen plaatsvonden = binnenmeer bij een Camping. zie foto hieronder

Als ik het zo zie, heeft die wind eerst in italie, toen in Fr huisgehouden. Mistral houdt 3-5 dagen aan (denk ik zo) 
mvbtje

Geen avatar

Berichten: 1175
Antwoord #6 November 13, 2013, 00:40:44
edit2Rapporteer  
Goede info bikinisuit!

« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.