Tien jarig jubileum

Wimt

Berichten: 2498
Januari 10, 2014, 17:19:56
edit2Rapporteer  
Dat was gisteren. Toen het zowat stormde. Ik alleen op 2de Maasvlakte, de hele dag.
Nog allemaal niks bijzonders, zo denk je.
Maar, mijn moeder zei al een week geleden: de 9de, is het 10 jaar geleden, dat je je kite-ongeluk had.
Wat had je een geluk jongen, dat je nu nog zo gezond bent, sjonge jonge, wat een geluk.
Dan zeg ik altijd; Ma, ze noemen het een ongeluk, niet een geluk, dus is het altijd pech, een ongeluk dus, als het je overkomt, dan heb je dus geen geluk, maar een ongeluk.
Dovemansoren; jonge, wat had je toen een geluk, en nu zo gezond.
Zet het in je kalender.
Ma, ik zet alleen mijn geluk in de kalender, wanneer ik jarig ben en zo, niet mijn eerste scheiding, wanneer ik failliet ging of zo..

Dus ik gister kiten. Belde mijn vriendin aan het einde van de dag, dat ik naar huis ging. Jij durft, zei ze, met deze storm: 10 jaar geleden was je bijna dood...
Stom, was het toch vergeten, maar ja, ik heb zo vaak een tik gehad, dat daar ten eerste mijn agenda vol mee staat, en verder ben ik daardoor dermate getikt, dat ik gister toch had gekite.

Tsja, zoals ik zo vaak zeg, als ik ga kiten; iemand moet het doen, als ik het niet doe, wie doet het dan, tsja, is koud en guur werk, in die nattigheid, maar iemand moet zo getikt zijn...
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #1 Januari 16, 2014, 01:12:27
edit2Rapporteer  
ik heb zo vaak een tik gehad

Alle stukjes vallen op z'n plaats
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #2 April 18, 2014, 08:19:51
edit2Rapporteer  
Inderdaad, de stukjes vallen nu echt op hun plaats......
KiteOngoing

Berichten: 307
Antwoord #3 April 18, 2014, 09:21:56
edit2Rapporteer  
Met stomheid geslagen. Verder geen woorden aan vuil maken, dacht ik zo.
mvbtje

Geen avatar

Berichten: 1175
Antwoord #4 April 18, 2014, 13:49:23
edit2Rapporteer  
Ik begrijp die Wim wel. Aan de afgrond staan de mooiste bloemen. No risk no life Grin
Maar de volgende keer toch maar een noodbaken o.i.d. meenemen op je avonturen.
~Dirk~

Berichten: 633
Antwoord #5 April 20, 2014, 10:45:00
edit2Rapporteer  
En ook nog in de Limburgse media te bewonderen
http://www.l1.nl/video/kitesurfer-wim-teernstra-donderdag-weer-water-op-16-apr-2014
drifter

Berichten: 1757
Antwoord #6 April 21, 2014, 16:13:27
edit2Rapporteer  
Ik had mijn reactie al bedacht, maar twijfelde of het gepast was te zeggen. Maar Wimt is mij voorgegaan in dat interview dus bij deze mag ik het ook zeggen:

Als je 3 keer de dood in de ogen hebt gekeken maar er nog steeds bent, en op zo'n miraculeuze wijze gered bent vorige week, dan ben je hier klaarblijkelijk nog niet klaar.

We mogen dankbaar zijn een dergelijk persoon in ons midden te hebben hier op Kitehigh en het lijkt mij raadzaam naar zijn woorden te luisteren.

Beste Wimt, wat jou onderscheidt van andere mensen die willen redden is dat jij het daadwerkelijk doet. Ik kan het weten en ben je dankbaar.





 
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #7 April 22, 2014, 23:05:58
edit2Rapporteer  
Blijf het een ongeluk noemen.
Geluk; van de 14000 seconden op zee, ben ik  exact binnen de laatste seconde gered.

Daarvóór was het alleen maar tegenslag. Niet dat ik kwaad werd, maar zeer verbaasd. Telkens zei ik tegen mijzelf; "wat is dit nu..".
Echt een 6 tal dingen die tegen zaten. En ik he er ook echt wel voor moeten werken; 2 kg spieren weg, wegens overbelasting.

Maar ja, dat blijft niet hangen, het credo is; ja mooi verhaal, maar je hebt wel geluk gehad. Je had een kudde engeltjes op je schouders (en 6 duivels naar mijn idee :-))
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #8 April 22, 2014, 23:10:24
edit2Rapporteer  
Blijf het een ongeluk noemen.
Geluk; van de 14000 seconden op zee, ben ik  exact binnen de laatste seconde gered.

Daarvóór was het alleen maar tegenslag. Niet dat ik kwaad werd, maar zeer verbaasd. Telkens zei ik tegen mijzelf; "wat is dit nu..".
Echt een 6 tal dingen die tegen zaten. En ik he er ook echt wel voor moeten werken; 2 kg spieren weg, wegens overbelasting.

Maar ja, dat blijft niet hangen, het credo is; ja mooi verhaal, maar je hebt wel geluk gehad. Je had een kudde engeltjes op je schouders (en 6 duivels naar mijn idee :-))
wat ik me afvraag, heb je überhaupt nog een kiter in de buurt voorbij zien komen? Want er waren meer naast mij die de golven op gingen zoeken al waren  die anderen meer op halve wind heen en weer aan het varen Itt tot mijzelf die eerst hoogte ging varen vlak langs de kust.
ica84

Geen avatar

Berichten: 300
Antwoord #9 April 22, 2014, 23:52:39
edit2Rapporteer  
Blijf het een ongeluk noemen.
Geluk; van de 14000 seconden op zee, ben ik  exact binnen de laatste seconde gered.

Daarvóór was het alleen maar tegenslag. Niet dat ik kwaad werd, maar zeer verbaasd. Telkens zei ik tegen mijzelf; "wat is dit nu..".
Echt een 6 tal dingen die tegen zaten. En ik he er ook echt wel voor moeten werken; 2 kg spieren weg, wegens overbelasting.

Maar ja, dat blijft niet hangen, het credo is; ja mooi verhaal, maar je hebt wel geluk gehad. Je had een kudde engeltjes op je schouders (en 6 duivels naar mijn idee :-))
wat ik me afvraag, heb je überhaupt nog een kiter in de buurt voorbij zien komen? Want er waren meer naast mij die de golven op gingen zoeken al waren  die anderen meer op halve wind heen en weer aan het varen Itt tot mijzelf die eerst hoogte ging varen vlak langs de kust.



wat een betere vraag is spelende vrouw wat hebben we hier van geleerd?


http://www.youtube.com/watch?v=uwHHytBHE_o
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #10 April 23, 2014, 00:42:00
edit2Rapporteer  
Blijf het een ongeluk noemen.
Geluk; van de 14000 seconden op zee, ben ik  exact binnen de laatste seconde gered.

Daarvóór was het alleen maar tegenslag. Niet dat ik kwaad werd, maar zeer verbaasd. Telkens zei ik tegen mijzelf; "wat is dit nu..".
Echt een 6 tal dingen die tegen zaten. En ik he er ook echt wel voor moeten werken; 2 kg spieren weg, wegens overbelasting.

Maar ja, dat blijft niet hangen, het credo is; ja mooi verhaal, maar je hebt wel geluk gehad. Je had een kudde engeltjes op je schouders (en 6 duivels naar mijn idee :-))
wat ik me afvraag, heb je überhaupt nog een kiter in de buurt voorbij zien komen? Want er waren meer naast mij die de golven op gingen zoeken al waren  die anderen meer op halve wind heen en weer aan het varen Itt tot mijzelf die eerst hoogte ging varen vlak langs de kust.



wat een betere vraag is spelende vrouw wat hebben we hier van geleerd?

http://www.youtube.com/watch?v=uwHHytBHE_o
niet om het een of ander maar volgens mij is die vraag allang door velen beantwoord.
Gewoon Ron

Berichten: 645
Logs: 0 | 11 uur
Antwoord #11 April 23, 2014, 08:59:28
edit2Rapporteer  
Zo, nu eerste een Bavaria!   WimT is zooooooo 2013.

Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #12 April 25, 2014, 19:15:31
edit2Rapporteer  
Snap 'm niet, maar dat onbegrip hebben Ron en ik continu.
Wel mooie wijven, zou dat de enige boodschap van Ron zijn, dan snap ik het  YeSS
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.