Gopro hero 3+ welke line en finmount?

Calimero

Berichten: 244
Logs: 0 | 342 uur
Januari 22, 2014, 19:06:30
edit2Rapporteer  
Ik heb onlangs een gopro hero 3+ silver edition besteld. Deze zal ik binnenkort binnenkrijgen. Nu wil ik deze op mijn snowboard en helm monteren. Dit ga ik met de plak mountjes doen. Nu wil ik ook een finmount gaan aanschaffen aangezien die safer is dan  een surfmount. Echter kan ik de juiste nog niet vinden waar de 3+ in past. Ook ben ik op zoek naar een linemount, waar ook de + in kan. Iemand tips welke er wel al aangepast zijn voor de 3+???
Boudewijn

Berichten: 851
Logs: 0 | 257 uur
Antwoord #1 Januari 22, 2014, 19:09:41
edit2Rapporteer  
http://www.versusshop.nl/gopro-accessoires/camrig-gopro-hero-3-kite-line-mount.php

http://www.versusshop.nl/gopro-accessoires/camrig-gopro-hero-3-finmount.php
Calimero

Berichten: 244
Logs: 0 | 342 uur
Antwoord #2 Januari 22, 2014, 19:31:56
edit2Rapporteer  
Klopt...deze zou ik graag aanschaffen ware het niet dat deze  niet in combinatie met de 3+ passen. Alleen voor de 3. Ik heb nl al met de versusshop gemaild. Nog andere ideeën?
feddomw
Gast
Antwoord #3 Januari 22, 2014, 19:40:55
edit2Rapporteer  
Ik heb nog nooit een filmpje gezien met een cam op een snowboard. Daar is een reden voor.

En waarom past de 3+ niet in de fin- en linemount? Bij de Hero3 moesten er nieuwe mounts komen wegens andere behuizing dan daarvoor, lijkt me sterk dat het bij de 3+ niet meer zou passen.

Calimero

Berichten: 244
Logs: 0 | 342 uur
Antwoord #4 Januari 22, 2014, 20:09:17
edit2Rapporteer  
En toch is het zo...helaas maar waar.
Henning

Berichten: 581
Antwoord #5 Januari 22, 2014, 22:21:40
edit2Rapporteer  
De duikbehuizing (die voor 60m diepte) is identiek aan de black3 behuizing.
Deze behuizing past in de mounts die Boudewijn aangeeft en is dan ook de beste oplossing.

Verder geef je aan dat je de gopro met plakmounts gaat vastzetten op je snowboard. Onze ervaring is dat dit niet altijd goed gaat op snow- / kitesurfboards etc. Omdat de behuizing nabij de montagelippen kan breken door het felle op en neer klapperen van de tips. Controleer je behuizing dan ook regelmatig en vergeet niet een leash te gebruiken.
martimor

Berichten: 1934
Antwoord #6 Januari 23, 2014, 08:43:31
edit2Rapporteer  
De line mount past niet op de hero 3+.
De klem wat om de behuizing heen gaat is te groot.
De hero 3+ is iets kleiner.

De finmount of plakmount voor bv op je helm past wel. Die zijn hetzelfde gebleven
Calimero

Berichten: 244
Logs: 0 | 342 uur
Antwoord #7 Januari 23, 2014, 08:55:53
edit2Rapporteer  
De finmount past wel... Sure?? Die van camrig?
Henning

Berichten: 581
Antwoord #8 Januari 23, 2014, 11:04:40
edit2Rapporteer  
Ja die past...

Alleen blijft er weinig over van de beschermend / ontlastende werking van de finmount. Dit omdat er met de black3+ ruimte tussen de mount en behuizing is waardoor de montagelippen alle klappen moeten opvangen, kans op scheuren van de behuizing blijft dan ook aanwezig.
feddomw
Gast
Antwoord #9 Januari 23, 2014, 11:32:45
edit2Rapporteer  
Ja die past...

Alleen blijft er weinig over van de beschermend / ontlastende werking van de finmount. Dit omdat er met de black3+ ruimte tussen de mount en behuizing is waardoor de montagelippen alle klappen moeten opvangen, kans op scheuren van de behuizing blijft dan ook aanwezig.

Als ik het goed begrijp, is de 3+ dus kleiner dan de 3. Dan zou dus met eenzelfde risico/logica de 3+ ook in de Linemount moeten passen, want de linemount klemt toch ook de montagelippen met een schroef in de mount?

Camrig zal wel niet zo blij zijn met weer een aanpassing van de Hero, want ze moeten weer nieuwe ontwerpen maken.
HBX

Berichten: 201
Logs: 0 | 1250 uur
Antwoord #10 Januari 23, 2014, 12:15:31
edit2Rapporteer  
Heb zelf ook de 3+ en en een linemount van Camrig.
De 3+ doe ik in de behuizing van een 3 omdat er in de behuizing van de 3+ geen vochtvreters passen.
Dit in combinatie met een backdoorfloater past het perfect in de linemount en werkt het uitstekend.
feddomw
Gast
Antwoord #11 Januari 23, 2014, 12:22:31
edit2Rapporteer  
Heb zelf ook de 3+ en en een linemount van Camrig.
De 3+ doe ik in de behuizing van een 3 omdat er in de behuizing van de 3+ geen vochtvreters passen.
Dit in combinatie met een backdoorfloater past het perfect in de linemount en werkt het uitstekend.

En dan kan men dus hetzelfde met de finmount doen zonder risico op afbreken van de behuizing.
Goede tip!
Calimero

Berichten: 244
Logs: 0 | 342 uur
Antwoord #12 Januari 23, 2014, 13:04:39
edit2Rapporteer  
Dus eigenlijk zeg je gewoon een waterdichte behuizing kopen (mag dat ook een goedkope variant zijn???) voor de 3 en dan gaan?? Moet die backdoorfloater er dan ook op of is dat for sure??
Honderd90

Geen avatar

Berichten: 12
Antwoord #13 Januari 23, 2014, 14:51:15
edit2Rapporteer  
Ik had tijdens de wintersport een GoPro op m'n snowboard gemonteerd met een zuignap. Dat bleef nog wel zitten, totdat ik vol een skiër onderuit maaide. Toen heeft de leash z'n waarde wel bewezen.

De beelden waren overigens niet echt bruikbaar, want op je snowboard trilt het als een gek.

De GoPro had ik overigens ook met een zuignap op m'n helm gezet, wat, tot mijn eigen verbazing, goed bleef zitten, zelfs na een paar koprollen in de poedersneeuw. Je ziet er dan overigens wel uit als een teletubbie.  Wink

HBX

Berichten: 201
Logs: 0 | 1250 uur
Antwoord #14 Januari 23, 2014, 15:17:35
edit2Rapporteer  
Dus eigenlijk zeg je gewoon een waterdichte behuizing kopen (mag dat ook een goedkope variant zijn???) voor de 3 en dan gaan?? Moet die backdoorfloater er dan ook op of is dat for sure??

Yup, housing gopro3 kopen en gaan met die Joepie  ThumpsUp. Backdoor is niet noodzakelijk maar id for sure.

Weet niet welke goedkope variant je bedoelt maar zou voor de zekerheid een originele housing kopen. Weet je in ieder geval dat deze goed aansluit.
Henning

Berichten: 581
Antwoord #15 Januari 23, 2014, 16:00:40
edit2Rapporteer  
De duikbehuizing die tot 60meter diep is inderdaad indentiek aan de behuizing die bij de GoPro3 werd geleverd. De Gopro3+ wordt standaard geleverd met een behuizing die kleiner is welke geschikt is tot een diepte van 40meter. Deze behuizing heb je nodig:

http://www.versusshop.nl/gopro-accessoires/gopro-hero-3-behuizing.php

« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.