Kiters redden wandelaars op de zandmotor.

Surfshoot

Berichten: 69
April 14, 2014, 00:35:18
edit2Rapporteer  
Hey kiters,

Zondag werden 2 wandelaars op de zm overvallen door het opkomende water,  in paniek (mevrouw kon niet zwemmen) schreeuwde  zij om hulp. En vele belden 112..........

2 kiters *HELDEN*  hebben de mensen veilig op het strand gekregen voordat de hulpdiensten er waren.

Alle foto's  van deze actie staan op mijn pagina.
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.292123720954721.1073741907.166357480198013&type=1


Het toont maar weer aan hoe belangrijk het is dat er kitesurfers zijn op de zandmotor  Joepie

P e t e r

Berichten: 458
Logs: 0 | 145 uur
Antwoord #1 April 14, 2014, 00:44:15
edit2Rapporteer  
 ThumpsUp
Robin73

Berichten: 948
Logs: 0 | 176 uur
Antwoord #2 April 14, 2014, 07:10:20
edit2Rapporteer  
Top van de kiters. Nu  maar hopen dat de pers dit ook oppakt. Positieve berichten zijn ook weleens goed om te plaatsen.
bluebit

Berichten: 224
Antwoord #3 April 14, 2014, 08:38:55
edit2Rapporteer  
top!
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #4 April 14, 2014, 09:21:11
edit2Rapporteer  
Mijn stelling:
de aanwezigheid van personen in speciale waterkleding (lees: wetsuit),  goede zwemvaardigheden en kennis van de omstandigheden (dus kiters) verhoogt de veiligheid op het strand.

deze stelling kan m.i. zeker gebruikt worden in de voortdurende discussie over kitespots.

Natuurlijk een grote   ThumpsUp voor de twee personen gehuld in speciale waterkleding (lees: wetsuit),  goede zwemvaardigheden en kennis van de omstandigheden ....  Grin
Surfshoot

Berichten: 69
Antwoord #5 April 14, 2014, 10:02:43
edit2Rapporteer  
Omroep west pakt het verhaal op.
Net een interview gehad op de radio en straks willen ze naar de zm komen voor tv opnames over dit item. Zal de kitespot even goed in het zonnetje zetten Wink
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #6 April 14, 2014, 10:40:26
edit2Rapporteer  
Goeie reklame voor Albert Hein
Robin73

Berichten: 948
Logs: 0 | 176 uur
Antwoord #7 April 14, 2014, 10:49:19
edit2Rapporteer  
Good bezig Surfshoot. Zelf kom in niet vaak op de ZM maar als ik er ben zal ik je zeker een handje geven. Niet dat ik je zou herkennen maar ik loop dan wel naar iemand die een camera in zijn hand heeft  Grin
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #8 April 14, 2014, 11:19:03
edit2Rapporteer  
Als ik zie hoeveel hulpdiensten op komen draven en wat de aard van de redding is, vind ik het allemaal nogal overdreven om eerlijk te zijn (doet me ergens ook denken aan een topic over 'de rekening presenteren na een hulpactie') maar dit is natuurlijk wel erg goede reclame voor kitesurfers, om de redenen die Limbo aangeeft.
djeverest

Berichten: 34
Antwoord #9 April 14, 2014, 15:09:22
edit2Rapporteer  
Goed bezig!
Hart van Nederland wilt er ook graag een item over maken, zie de oproep op Hanglos.
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #10 April 14, 2014, 17:58:41
edit2Rapporteer  
Als ik zie hoeveel hulpdiensten op komen draven en wat de aard van de redding is, vind ik het allemaal nogal overdreven om eerlijk te zijn (doet me ergens ook denken aan een topic over 'de rekening presenteren na een hulpactie') maar dit is natuurlijk wel erg goede reclame voor kitesurfers, om de redenen die Limbo aangeeft.

@ Faxie,

ja, dat was ook mijn eerste gedachte: " Wat een hoop heisa om niets" maar na een kort denkproces kwam ik tot de volgende inzichten:
1. bij opkomend tij ontstaan vaak sterke, verraderlijke en dus gevaarlijke stromingen (2 jaar geleden meisje op Vrouwenpolder verdronken voor ogen van vader, weet je nog?) ....
2. oudere mensen raken vlugger in paniek en dat kan het begin zijn van een vervelende kettingreactie (paniekaanval, hartstilstand, etc.)
3. bij oudere mensen moet je de gevolgen van een snelle onderkoeling niet onderschatten ...

Kortom hulpdiensten kunnen het zich niet permitteren om situaties te onderschatten/bagatelliseren ..... elke hulpoproep moeten ze 100% serieus nemen .....

 
btw. ..... hoe was Vp vandaag?
Surfshoot

Berichten: 69
Antwoord #11 April 14, 2014, 18:16:20
edit2Rapporteer  
De reddingsbrigade en de knrm vonden zelf ook dat het erg overdreven was dat er zoveel instanties MOETEN komen als er een melding binnen komt. Begreep dat dit binnen de politiek een gevoelig onderwerp is en dat we dit voortaan vaker kunnen verwachten, noemen ze protocollen en bureaucratie in die wereld Wink

Morgen komt dit verhaal met foto's ook in het AD.
Regio 15 heeft ook een stuk op hun website staan.

Vanavond op tv west heeft gewoon Toon zijn tv debuut, ook hij is geïnterviewd voor de camera.

@Ocean-Limbo
Kan me vinden in wat je zegt maar gisteren is mij 1 ding duidelijk geworden. Als de kiters niet in actie waren gekomen was het voor de mensen in nood een stuk slechter uitgepakt als ze op de instanties hadden moeten wachten. .....

Ik heb vorig jaar al met de reddingsbrigade gesproken of zij mij een porto of iets kunnen geven en direct contact met hun te krijgen ipv via alle omwegen. Gisteren werd dat ook weer eens duidelijk gelukkig ook bij hun. Ik hoop snel met de instanties om de tafel te kunnen gaan zitten en dit voor elkaar te krijgen.
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #12 April 14, 2014, 18:44:15
edit2Rapporteer  

gisteren is mij 1 ding duidelijk geworden. Als de kiters niet in actie waren gekomen was het voor de mensen in nood een stuk slechter uitgepakt als ze op de instanties hadden moeten wachten. .....


dat bedoel ik ......  ThumpsUp
Gewoon Ron

Berichten: 645
Logs: 0 | 11 uur
Antwoord #13 April 14, 2014, 19:57:09
edit2Rapporteer  
so. das knap werk. goed gedaan! ThumpsUp
Surfshoot

Berichten: 69
Antwoord #14 April 14, 2014, 20:36:27
edit2Rapporteer  
De beelden die TV West vanmiddag heeft geschoten op de Zandmotor naar aanleiding van de reddingsactie door de kiters. Item begint op 7:35


http://www.youtube.com/watch?v=mLd92c87srU&list=UUZmHS36CSpU1JsCbe1jySPw
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.