hey hallo

fhf

Geen avatar

Berichten: 3
April 14, 2014, 19:39:16
edit2Rapporteer  
Hallo ik ben fabian. Ben zo'n 66 kilo 27 jaar oud
Ben al jaren aan het vliegeren\kiten op het land.
Maar heb nu de overstap gemaakt naar het water.
Heb een airush dna  6m kite een north pro 1,29 uit 2007 board
Een 14 m naish earo 2 en een north rhino 18m die zijn natuurlijk veel te groot maar liep er tegen aan.
Wat zijn jullie adviesen,ik ben een verwend sporten snowboarden\skateboarden ect ect heb nooit ergens les in genomen en mezelf kennende zal ik dat nu ook niet gaan doen.
Wat kan ik met dit materiaal? Afgezien van de huge kites die ik moet zien om te ruilen tegen kleiner
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #1 April 14, 2014, 19:48:00
edit2Rapporteer  
Inde kliko gooien of zitzakken van laten maken en recent materiaal aanschaffen nadat je toch echt even een les genomen hebt. Je zult het dan veel sneller en veiliger oppakken dan op de manier die je nu aan het doen bent.
Van het geld dat je nu weggegooid hebt had je makkelijk meerdere lessen kunnen nemen gok ik zo.

Deze info ook al doorgenomen? http://www.kitehigh.nl/wiki/Beginnersinfo

manofglass

Berichten: 151
Antwoord #2 April 14, 2014, 20:14:42
edit2Rapporteer  
zou 't inderdaad in de fik steken op een koude avond of ergens op een onbewoonde zee gaan kiten zodat je in elk geval alleen jezelf in gevaar brengt.
feddomw
Gast
Antwoord #3 April 14, 2014, 20:56:49
edit2Rapporteer  
heb nooit ergens les in genomen en mezelf kennende zal ik dat nu ook niet gaan doen.


Drie opties:
- je bent een troll. In dat geval: don't feed the trolls

- je bent slecht op de hoogte van hoe onwijs link het is om met die oude zooi te gaan kiten, laat staan zonder dat je les hebt genomen. Dat kan gebeuren, je bent zeker niet de eerste. Doe jezelf een plezier, en neem zelfs met je jarenlange vliegerervaring een les. Dan pak je het sneller op en ben je geen gevaar voor jezelf of anderen.

- je bent bijzonder eigenwijs en gaat zelf aanklooien, ondanks de gevaren. Ik snap ook niet hoe je met je jarenlange ervaring en het feit dat je weet dat een stokoude 18m sleurhut absurd is voor jouw 66kg, toch "er tegen aan bent gelopen". Al kreeg je ze gratis, er is niet mee te varen.

Jouw idee om ze om te ruilen kan je vergeten, ze zijn letterlijk waardeloos. Ze hebben geen enkele financiele waarde.

Board klinkt als een Jaime Pro en is prima voor jouw gewicht, overigens. Flikker die andere zooi weg, koop een goede 5/3 en een trapeze en een 2009 of later 10m kite, kan je vanaf 16kn lekker gaan oefenen. Nadat je van een goede instructeur een les hebt gehad over de materialen en hoe je moet gaan varen. Ik zou lekker bij Ed gaan praten.

Verder leesvoer:
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=48106.msg684869;boardseen#new

En elk onderwerp onder (bijna)-ongelukken....
robberthesp

Berichten: 46
Antwoord #4 April 14, 2014, 21:03:34
edit2Rapporteer  
Met die houding mag je heeeeel ver van kites uit de buurt blijven...levens gevaarlijk! Doe maar lekker koppig en ga korfballen.
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #5 April 14, 2014, 23:20:26
edit2Rapporteer  
.
fhf

Geen avatar

Berichten: 3
Antwoord #6 April 15, 2014, 08:16:52
edit2Rapporteer  
Zo heerlijke nuttige informatie weten we gelijk watbflvoor forum dit is.  ben gisteren nog ff weg geweest met de 14 m na 5 pogingen water start zon 100 m aan 1 stuk gevaren geen slechte start dacht ik zo
jouce

Berichten: 88
Antwoord #7 April 15, 2014, 08:46:59
edit2Rapporteer  
 Undecided ik weeg een kilotje meer en stond gisteren met de bijna helft van jou kite op het water...
Liniminie

Berichten: 23
Logs: 0 | 160 uur
Antwoord #8 April 15, 2014, 09:34:03
edit2Rapporteer  
Fhf vertel mij ff waar jij vaart met 30 knopen met je 14 dan kom ik daar niet heen.....no way dat je die op de kant onder controle kan houden als ik met 63 kg en 2 jaar ervaring met mn 8 overpowered was gisteren. Hoop dat je goed verzekerd bent, want je vraagt hier eerst advies en vervolgens ga je bijdehand lopen doen?
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #9 April 15, 2014, 09:36:02
edit2Rapporteer  

http://www.youtube.com/watch?v=2Z4m4lnjxkY
Jay Cabrinha

Berichten: 187
Logs: 0 | 169 uur
Antwoord #10 April 15, 2014, 11:56:00
edit2Rapporteer  
heb nooit ergens les in genomen en mezelf kennende zal ik dat nu ook niet gaan doen.
Drie opties:
- je bent een troll. In dat geval: don't feed the trolls

"Goed advies" geven kunnen sommingen mensen op dit forum ook wel een curus in volgen. iemand eerst uitmaken voor trol, vliegers in de fik stekenen, verbannen naar een eiland? en dan er van uitgaan dat iemand aandachtig naar je advies gaat luisteren? fabian sorry, voor het niet zo warme onthaal op dit forum, ik ben hier ook redeljk nieuw en mensen kunnen wat bruut zijn hier.

Maar Ik roep je op doe voorzichtiger met je zelf en andere mensen. er zijn mensen overleden die even wat uitprobeerden. ik hoorde van iemand die een kind in het zieken huis heeft doen belanden die heeft daar weken gelegen. Hij kite nu niet meer en schaamt zicht kapot dat het zo ver heeft kunnen komen. Je kunt de boodschap die ze op dit forum geven niet negeren. Ik raad je met klem aan om een curus te volgen. het is verhelderend, je progressie is sneller, je leert goed materaal kennen, het is echt belangrijk. Alsjeblieft neem het in overweging. Het leven van anderen en zelf is meer waard dan goedkoope onveilige vliegers.
feddomw
Gast
Antwoord #11 April 15, 2014, 12:05:22
edit2Rapporteer  
Mensen moeten beter lezen, ik geef een keurig advies, zonder onaardig te doen. Zoals zovelen hier hebben we onze porties van trolls gezien, als je niet met dit fenomeen bekend bent, moet je maar eens een wiki over de meme "troll" zoeken. Of Trololo.
We maken 'm niet uit voor "troll", althans niet een troll zoals jij blijkbaar denkt.

Gezien de ontwikkelingen gisteravond en dat het seizoen nog nauwelijks begonnen is, zal bij veel regulars het geduld met eigenwijze beginners niet heel langdurig zijn. Twee ervaren kiters zijn letterlijk aan de dood ontsnapt gisteren namelijk, waarvan er een hier nogal actief is.

Iedereen is op het strand aardig en behulpzaam indien nodig, en we hebben het allemaal moeten leren en hebben daar alle begrip voor, maar bescheidenheid en een leergierige geest zijn daar wel bij noodzakelijk.

Check your ego at the door.
fhf

Geen avatar

Berichten: 3
Antwoord #12 April 15, 2014, 12:16:29
edit2Rapporteer  
Filmpjes komen spoedig
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #13 April 15, 2014, 12:34:45
edit2Rapporteer  
ik ben een verwend sporten snowboarden\skateboarden ect ect heb nooit ergens les in genomen en mezelf kennende zal ik dat nu ook niet gaan doen.

Laat ik ervan uitgaan dat het geen troll is ..... en er dus serieus op reageren ... Roll Eyes

dan lees ik het bovenstaande (zie citaat) en denk dan: "Moet ik serieus reageren op zo'n zelfingenomen kwast, die toch al weet wat hij wel en niet gaat doen .....?"

Nou dan .... Angry

ik kijk uit naar zijn filmpje ........  Grin
Mitchel_12000

Berichten: 1183
Antwoord #14 April 15, 2014, 13:56:22
edit2Rapporteer  
De DNA is een hele goede beginnerskite, NIET in de fik steken dus. Die andere twee moet je zoals iedereen al gezegd heeft zo snel mogelijk in de container flikkeren. Koop er nog twee DNA's bij (een 8 en een 10 bijvoorbeeld) en neem toch maar een les. 10 meter is met jou gewicht en weinig ervaring groot zat. De DNA's hebben een vrij goede lowend dus kan je al vrij vlot mee varen.

feddomw
Gast
Antwoord #15 April 15, 2014, 14:00:37
edit2Rapporteer  
De DNA is een hele goede beginnerskite, NIET in de fik steken dus. Die andere twee moet je zoals iedereen al gezegd heeft zo snel mogelijk in de container flikkeren. Koop er nog twee DNA's bij (een 8 en een 10 bijvoorbeeld) en neem toch maar een les. 10 meter is met jou gewicht en weinig ervaring groot zat. De DNA's hebben een vrij goede lowend dus kan je al vrij vlot mee varen.

We hadden het idd allemaal over die grote maten. Maar daar vroeg TS ook naar.
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #16 April 15, 2014, 15:59:36
edit2Rapporteer  
@Frank82:  ThumpsUp Ik heb het hele filmpje bekeken, wow!
gebruikersnaam

Geen avatar

Berichten: 1202
Antwoord #17 April 15, 2014, 17:35:03
edit2Rapporteer  
Hij is al oud, maar hij blijft erg lekker, hè Dré? Die Russen kunnen ook alles!
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #18 April 15, 2014, 21:19:20
edit2Rapporteer  
@ Frank82

blijft boeien!

inzending van Rusland voor Eurovisiefestival ....?

Of mogen ze niet meer meedoen?
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.